Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Limitatoare de viteza pe masinile noi...din 2022

* * * - - 5 votes
  • Please log in to reply
211 replies to this topic

#163
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,173
  • Înscris: 29.01.2008
Cu alte cuvinte, mașinile ar mai avea un buton pentru decuplarea acestor sisteme (similar celui pentru anularea start/stop) și ar avea semnalizare acustică, luminoasă (în bord) și eventual vibrații la depășirea vitezei, părăsirea benzii (sunt și acum la unele mașini), cel mult să limiteze viteza dacă pedala de accelerație nu e apăsată peste o anumită limită, ca la pilotul automat.

#164
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,487
  • Înscris: 01.07.2020
10 pagini...

#165
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021

View Postalin2pas, on 10 ianuarie 2022 - 15:12, said:

Cu alte cuvinte, mașinile ar mai avea un buton pentru decuplarea acestor sisteme (similar celui pentru anularea start/stop) și ar avea semnalizare acustică, luminoasă (în bord) și eventual vibrații la depășirea vitezei, părăsirea benzii (sunt și acum la unele mașini), cel mult să limiteze viteza dacă pedala de accelerație nu e apăsată peste o anumită limită, ca la pilotul automat.

Dar ce ar fi să și vadă ei de treabă și să facă sistemul ăsta opțional, să l cumpere cine și l dorește ?
E stupid să dau bani pe un lucru pe care îl dezactivez la urcarea în mașină și care să mă și agaseze tot timpul cu diverse avertizări.

Actualul cruise control mi a pus o frână de m a băgat cu capul in parbriz doar pt că vântul mi a aruncat o pungă goală pe botul mașinii.
Din fericire, am posibilitatea de a l dezactiva permanent, ceea ce am și făcut.
Dar dacă ar trebui să fac asta la fiecare urcare la volan ?

Nu va prețuiți deloc libertatea, cei care renunțați la ea așa ușor, in numele unei ipotetice creșteri a securității.

O mașină e o tinichea, o conduc eu pe ea sau ea pe mine ?
Apare o situație neprevăzută, am nevoie atunci, pe moment, de toată puterea mașinii pt a evita un accident, stau să negociez cu mașina, să i explic de ce am nevoie de toată puterea ei ???

#166
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006

View Postradunic, on 10 ianuarie 2022 - 14:15, said:

Tu ai probleme cu înțelegerea unui text... Scrie negru pe alb în regulament:
Sistemele ... îndeplinesc următoarele cerințe minime:
trebuie să fie posibilă deconectarea sistemului
nu afectează posibilitatea conducătorului auto de a depăși viteza setată
Nu e ar trebui, ci trebuie. Nu e ar îndeplini, ci îndeplinesc. Pe scurt nu e opțional, ci obligatoriu.

Alea cu ar trebui le-ai citit în prezentarea motivelor care au dus la formularea directivei. Citește textul justificării de la început pînă la sfîrșit. Dacă nu ți-e greu, firește...

da, ok m-am uitat, totusi la sfarsit e o lista de articole abrogate si ceva precizari ca viitoare modificari vot fi publicate cu 18 luni ininte de aplicare. Deci acum zic asa ca trebuie sa fie decuplabile, nu spune si ca trebuie sa fie usor. Poate sa fie cu multiple submeniuri din setarile computerului de bord si la fiecare dezactivare sa te mai intrebe daca esti sigur ca vrei sa o dezactivezi sa trebuiasca sa apesi 20-30 de butoane ca sa dezactivezi toate limitarile. Pe mine ma enerveaza start-stop-ul care tot revine la fiecare pornire dar sa fie separat pentru limitare de viteza, avertizarea de banda, franarea si ce o mai fi acolo. Ca doar nu o sa le puna toate pe un buton. Poate vrei sa dezactivezi doar limitarea vitezei nu si avertizarea la depasirea benzii.

Până la 7 iulie 2027 și ulterior din cinci în cinci ani, Comisia prezintă Parlamentului European și Consiliului un
raport de evaluare privind rezultatele măsurilor și sistemelor privind siguranța, inclusiv ratele de penetrare ale acestora și
ușurința cu care pot fi utilizate. Comisia analizează dacă respectivele măsuri și sisteme privind siguranța funcționează
astfel cum este preconizat în prezentul regulament. După caz, raportul este însoțit de recomandări, inclusiv de o propunere
legislativă de modificare a cerințelor privind siguranța generală și protecția și siguranța ocupanților vehiculului și a
utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor, pentru a reduce și mai mult sau a elimina accidentele și vătămările în transportul
rutier.
În special, Comisia evaluează fiabilitatea și eficiența noilor sisteme inteligente de asistență pentru controlul vitezei și
acuratețea și rata de eroare a acestor sisteme în condiții reale de condus. Dacă este cazul, Comisia prezintă o propunere
legislativă


Deci intentia de modificare a regulilor odata ce foarte multe masini au instalate sistemele e clara.

Este si un punct 23:
Vehiculele automate au potențialul de a contribui enorm la reducerea numărului de accidente rutiere, deoarece se
estimează că peste 90 % din accidentele rutiere sunt cauzate în anumită măsură de erori umane. Dat fiind că
vehiculele automate vor prelua treptat sarcinile conducătorului auto, ar trebui adoptate norme armonizate și cerințe
tehnice pentru sistemele de vehicule automate la nivelul Uniunii, inclusiv în ceea ce privește o asigurare verificabilă a
siguranței pentru luarea deciziilor de către vehiculele automate, respectând totodată principiul neutralității
tehnologice, iar aceste norme ar trebui promovate la nivel internațional în cadrul Forumului mondial CEE-ONU
pentru armonizarea regulamentelor privind vehiculele (WP.29)


care zic eu ca explica intentia finala. Practic sistemele astea automate sunt in testare si rodaj pentru ca AI invata din mers si de aia ramane activa chiar daca ai un buton sau mai multe ca sa o ocolesti. Ea va colecta date sa vada cum conduc soferii, vor fi colectate datele si analizate si se va vedea unde greseste AI ca data viitoare algoritmul sa fie mai bun, se va compara decizia AI cu cea a soferului si rezultatul (daca a survenit vreun accident sau soferul a avut dreptate) si dupa cativa ani cand se vor simti destul de siguri nolie masini vor fi complet blocate si probabil si cele existente vor primi update.

#167
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021
Și uite așa, ușor, ușor, se duce dracului visul frumos denumit Uniunea Europeană.
Păcat că a ținut atât de puțin.

#168
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,050
  • Înscris: 08.01.2021

View PostDarthBane, on 10 ianuarie 2022 - 15:38, said:



...
Apare o situație neprevăzută, am nevoie atunci, pe moment, de toată puterea mașinii pt a evita un accident, stau să negociez cu mașina, să i explic de ce am nevoie de toată puterea ei ???

Nu, apesi pedala la fund și limitatorul se dezactiveaza automat.

Însă sunt și eu de acord cu tine, chestiile astea sunt agasante. Însă pe de alta parte și sunt cam mulți schumacheri pe strada. Mai ales în Romania. În Elveția as fi și eu mai sceptic.

#169
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021
Nu sunt de acord, sry.
Eu conduc, eu am nevoia de control deplin asupra mașinii, eu stabilesc cum trebuie să modulez puterea, poate am nevoie de maximul pe care îl oferă acel kick down, poate nu.

N au decât să suplimenteze poliția rutieră cu personal, nu să mi vâre mie pe gât obligații idioate.

Cine vrea să fie dus de mașină din A in B n are decât, poate să bifeze că vrea opțiunea aia pe mașină.

#170
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,050
  • Înscris: 08.01.2021
Iar eu vreau eliminarea de-a dreptul a restricțiilor de viteza, însă nah, m-am împăcat cu gândul ca n-o să se intample.
Obligații idioate ai de când au apărut mașinile. Altfel probabil unii ar considera și farurile o opțiune imutila, ca ei conduc noaptea doar pe luna plina :D
De toba de eșapament nici nu mai vorbesc, unii dau și bani sa scape de ea...

Edited by KiloW, 10 January 2022 - 20:07.


#171
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021
Englezescul " common sense"  exprimă mai bine situația decât românescul "bun simț".

E normal să aprinzi farurile noaptea, e normal să nu îi deranjezi pe altii cu zgomotul, e ANORMAL să cedezi, chiar și parțial, controlul asupra mașinii unui procesor.

Va răspunde cumva, în subsidiar, producătorul mașinii în caz de accident ?

Dacă eu nu pot evita un accident pt că mașina îmi taie accelerația, răspunde producătorul mașinii ?

#172
Nukem

Nukem

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,287
  • Înscris: 28.01.2006

View PostDarthBane, on 10 ianuarie 2022 - 20:36, said:

Englezescul " common sense"  exprimă mai bine situația decât românescul "bun simț".

E normal să aprinzi farurile noaptea, e normal să nu îi deranjezi pe altii cu zgomotul, e ANORMAL să cedezi, chiar și parțial, controlul asupra mașinii unui procesor.

Va răspunde cumva, în subsidiar, producătorul mașinii în caz de accident ?

Dacă eu nu pot evita un accident pt că mașina îmi taie accelerația, răspunde producătorul mașinii ?
Asa ar trebui. Nu poti raspunde ca un corporatist a scris gresit o linie de cod dupa o noapte in centrul vechi. Nici nu stii cum functioneaza AI-ul masinii, totul devine foarte complex. Daca root-area unui telefon e posibila in cele mai multe cazuri (acestea fiind portite de care nu le pasa nimanui), modificarea/vizualizarea soft-ului unei masini inteligente ar trebui sa fie imposibila (metodele sunt cunoscute, dar inaccesibile: criptarea softului rezident...).
Deci in concluzie, DA, ar trebui sa raspunda cel ce a produs masina, tu fiind un simplu pasager, nici macar utilizator. Daca autobuzul in care te afli are un accident, cine raspunde? Pasagerii sau soferul, in cazul de fata AI-ul masinii.

Edited by Nukem, 10 January 2022 - 21:13.


#173
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
nu o sa raspunda corporatia pentru ca ei o sa spuna ca nu a fost alegerea lor ci a fost impus de comisie. Cel mai probabil ca softul nici nu e scris de producatorul masinii. Dezvoltarea softului de AI e foarte scumpa si dificila, nici Tesla si nici goagle nu au rezolvat-o. Practic ce urmeaza sa faca este un experiment la scara mare in care milioane de soferi europeni o sa fie asistenti ai AI. AI-ul o sa fie continuu activ si ia decizii si in faza initiala vor compara deciziile cu cele ale soferului. Atunci cand deciziile AI vor corespunde foarte bine cu cele ale soferilor vor considera trainingul incheiat si o sa blocheze masinile sa nu mai poti dezactiva AI.

#174
Nukem

Nukem

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,287
  • Înscris: 28.01.2006
Si atunci o sa semnezi o declaratie pe propria raspundere ca "in caz de ceva" ei sunt exonerati de orice raspundere 🤣🤣🤣

#175
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021

View PostNukem, on 10 ianuarie 2022 - 21:42, said:

Si atunci o sa semnezi o declaratie pe propria raspundere ca "in caz de ceva" ei sunt exonerati de orice raspundere 🤣🤣🤣

Aia e ideea, că eu vreau să răspund eu, dar să și fiu eu cel care controlează și decide tot.

Dacă eu intru în depășire iar softul îmi taie gazul pt că depășesc viteza legală și din cauza asta se întâmplă un accident, să răspundă producătorul mașinii de daune, eu pot fi acuzat, cel mult, de o contravenție, depășirea vitezei legale.

#176
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,050
  • Înscris: 08.01.2021

View PostDarthBane, on 10 ianuarie 2022 - 20:36, said:

Va răspunde cumva, în subsidiar, producătorul mașinii în caz de accident ?


Probabil ca da,  atunci cand va exista conduita 100%  autonoma sau macar atunci cand procesorul are ultimul cuvant.
Nici mie nu-mi convine directia asta cu autonomia insa probabil ca eu sunt brontozaurul ala nesemnificativ statistic.  Probabil lumea viitorului va fi dominata de gen Z fara permis de conducere (si poate si alergici la masini, cu care au amintiri traumatizante in care au fost inchisi ore in sir zilnic toata copilaria in drum spre scoala,  prega, spre pian, spre karate sau alte activitati la care ii obligau parintii) si niste batrani basinosi si nostalgici insa incapabili sa mai conduca...

Edited by KiloW, 10 January 2022 - 23:11.


#177
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
De fapt anti condus îs generația de bătrâni 40+. Ăștia vor limite de viteza și prostii de genul. Ce vezi tineri care nu conduc e din cauza că nu au bani in Ro. De fapt tinerii vor să conducă, dar nu cu 50 cu cât visează ăștia cu un pas în mormânt.
Decât să conduc ca unii de pe aici de parcă ar merge cu dricul cred și eu că aș prefera o trotineta electrica.
Cultura auto e mai forță ca niciodată dar e mai greu cu banii, inflație + o groază de porcarii de sisteme de siguranță obligatorii ce au umflat prețul mașinilor.
Eu cel puțin din prietenii mei 17+ ani toți îs entuziaști fata de ideea de mașină personala, doar că la o parte e greu cu finanțele sau cu permisul.
Până și Greta e doar o marioneta a astora de 40+.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/1CnyqLogH0Y?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Sa nu mai zic că e infinit mai greu și costisitor sa obții permisul in ziua de azi.

Singura chestie care nu m-ar mira de la GenZ ar fi marxismul.
Erau limite și în trecut dar nu le aplica nimeni și culmea mașinile erau mult mai periculoase. Acum vor camere peste tot și alte idei orweliene .

Plus că mai e aspectul că doar aia bătrâni își permit mașini noi decente, și aia iau automate și alte chestii plictisitoare că s-au săturat de condus. Sunt multe probleme.

Când zici porcarii gen PHEV automat și altele de genul, zici mașini stupid de scump de ținut/reparat in afara garanției.

Edited by SpeedDemon, 11 January 2022 - 07:14.


#178
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Pe vremea masinii mele, acum 7 ani luai ceva fun țineresc cu 23k euro, un RS 275, acum un RS nou e 42-46 de mii și nici asta nu mai oferă manuala, mașină e cam la fel de rapida per total, chiar mai lentă pe viraj că e mai grea.
Și în trecut erau și mai accesibile mașinile.
Vrei sa blamezi pe cineva, blameaza-i pe aia care au insistat cu tot fel de măsuri antipoluare exagerate de ne-am trezit cu injecția directă, GPF, automata și acc standard și alte porcarii. Ei sunt cei care distrug cultura auto.
Pt mine Yaris GR e o gura de aer proaspăt printre toate gunoaiele produse de industria auto acum, că orice înseamnă mașină decenta ajunge sa aibă costuri absurde.

Edited by SpeedDemon, 11 January 2022 - 07:27.


#179
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
.

Edited by SpeedDemon, 11 January 2022 - 07:59.


#180
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
are perfecta dreptate putin, greta nu e decat o marioneta

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate