Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Resetare Bonus Malus

Unitatea optica DVD-rw absenta pe...

Problema configurare Wireguard

Dozatoare de apa, cu alimentare d...
 Intarziere aterizare avioane

Accident masina reparata pe CASCO

Probleme Ginseng Microcarpa

Un sunet pronuntat la BMW e90 318i
 Caut sugestii pentru achizitionar...

Acest LNB......

Salarii compensatorii?

Recomandare service in Slatina pe...
 De unde cumparati piese de schimb...

Iesirea din coproprietate

Mouse wireless ergonomic cu bater...

Cum se calculeaza dobanda lunara ...
 

abuz Primarie - somatie mutare masina

* * - - - 5 votes
  • Please log in to reply
182 replies to this topic

#163
gvingi76

gvingi76

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 263
  • Înscris: 19.03.2007

View PostStephenson_2-18, on 09 august 2021 - 14:12, said:

Pana la urma asta este parterea mea si CU ASTA BASTA.Nu dau 2 bani pe autoritatile astea abuzive si o sa merg pana in panzele albe cu ei,daca se apropie de masina mea.
Nu au nici un drept sa faca asta,eu il consider ABUZ!
Va place bine,Nu asta e. Asta sunt eu asa gandesc si cu asta basta, si nu am venit aici sa caut compasiune si intelegere pe un forum,am mai explicat asta de 100 ori,da fiecare intelege ce vrea
Eu sunt o nuca mai tare si foarte incapatanat cand stiu ca se savarseste un ABUZ.Eu il consider un ABUZ asta si PUNCT
Scutiti-ma de parereile voastre,ca nu dau 2 bani pe ele


Din ce inteleg, primaria nu au facut decat sa afiseze "o somație pe caroseria autovehiculului, prin care solicită ridicarea acestuia de pe terenul aparținând domeniului public sau privat al statului ori al unităților administrativ-teritoriale, în termen de 10 zile."
Adica cum scrie in legea trecuta pe instiintare:
http://legislatie.ju...iDocument/37086

Quote

Articolul 3
(1) Pentru vehiculele în privința cărora exista indicii temeinice ca ar fi fără stăpân sau ca ar fi abandonate, aflate pe domeniul public sau privat al statului ori al unităților administrativ-teritoriale, agenții constatatori din aparatul propriu al consiliului local, împuterniciți de primar, precum și agenții aparținând organelor de poliție vor întocmi procese-verbale de constatare.
(2) Cu ocazia întocmirii procesului-verbal, agentul constatator va afișa o somație pe caroseria autovehiculului, prin care solicită ridicarea acestuia de pe terenul aparținând domeniului public sau privat al statului ori al unităților administrativ-teritoriale, în termen de 10 zile.
(la 27-07-2006, Alin. (2) al art. 3 a fost introdus de pct. 1 al art. unic din LEGEA nr. 309 din 12 iulie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 634 din 24 iulie 2006. )
Asta probabil pentru ca au constatat ca autovehicuulul se incadrea la Articolul 2 litera b:

Quote

b) vehicul abandonat - vehiculul de orice categorie, aflat pe domeniul public sau privat al statului ori al unităților administrativ-teritoriale de cel puțin 6 luni, al cărui proprietar sau deținător legal este cunoscut, însă există indicii temeinice că acesta nu respectă condițiile legale pentru a circula pe drumurile publice.
(la 29-06-2020, Litera b) din Articolul 2 , Capitolul 1 a fost modificată de Punctul 1, Articolul I din LEGEA nr. 97 din 26 iunie 2020, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 560 din 26 iunie 2020 )

Nu inteleg care este abuzul? Daca nu se incadreaza acolo masina mergeti la ei cu actele care atesta ca "respectă condițiile legale pentru a circula pe drumurile publice" si sigur se rezolva tot.

#164
foreverbanned

foreverbanned

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,965
  • Înscris: 06.05.2020
Initiator, m-am uitat mai bine la poza, iar in colt se vede o Dacia 1310 Break.
Tot a ta e si aia ?

#165
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,237
  • Înscris: 04.11.2016
@initiator,
Daca vehiculul tau are impozitul achitat la zi dar nu are ITP si RCA poate fi considerat in litera legii ca fiind un vehicul abandonat indiferent daca iti place sau nu pentru simplul motiv ca nu respecta conditiile legale pentru a circula pe drumurile publice. Este dreptul tau sa consideri ca autoritatile comit un abuz chiar daca legea nu-ti da dreptate sub nicio forma si ai toata libertatea din lume sa te lupti cu primaria, cu politia locala sau cu cei care or sa vina sa-ti ridice masina.

"vehicul abandonat - vehiculul de orice categorie, aflat pe domeniul public sau privat al statului ori al unităților administrativ-teritoriale de cel puțin 6 luni, al cărui proprietar sau deținător legal este cunoscut, însă există indicii temeinice că acesta nu respectă condițiile legale pentru a circula pe drumurile publice."

Daca ITP-ul este expirat (indiciu temeinic) inmatricularea se suspenda automat. Amenda pentru lipsa ITP nu primesti decat daca esti prins conducand pe drumurile publice caz in care iti sunt ridicate numerele de inmatriculare. Amenda este dubla adica atat pentru lipsa ITP cat si pentru circulatia pe timpul suspendarii inmatricularii.
La fel si cu RCA. Lipsa RCA este tot un indiciu temeinic ca masina ta nu respecta una din conditiile legale pentru a circula pe drumurile publice dar si in acest caz amenda nu o sa primesti decat daca esti prins in trafic plus ridicarea placutelor de inmatriculare.
Am si eu un vecin in situatia ta. S-a trezit cu somatie pe masina si de atunci o muta din doua in doua saptamani dintr-un loc in altul desi indiferent de locul unde o duce (tot pe domeniul public) se cheama ca tot vehicul abandonat poate fi considerat in conditiile legii (lipsa ITP si lipsa RCA). Pana acum insa nu au venit sa o ridice si toti asteptam sa vedem cum o sa se termine tarasenia.
Nu trebuie sa te superi pe noi pentru ca incercam sa-ti explicam ca asta e legea, dreapta sau nedreapta, in functie de punctul de vedere al fiecaruia. Mai bine cauta-ti "dusmanul" prin vecinii cu masini pentru ca probabil unul din ei a facut sesizare la primarie.

Edited by gabrieln2016, 10 August 2021 - 16:12.


#166
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,391
  • Înscris: 29.01.2008
Mai bine face ITP și RCA sau o duce undeva într-o curte sau un garaj. Dacă epava aia are o valoare sentimentală pentru el, o lasă să ruginească în parcare?

#167
foreverbanned

foreverbanned

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,965
  • Înscris: 06.05.2020

View Postgabrieln2016, on 10 august 2021 - 15:59, said:

Am si eu un vecin in situatia ta. S-a trezit cu somatie pe masina si de atunci o muta din doua in doua saptamani dintr-un loc in altul desi indiferent de locul unde o duce (tot pe domeniul public) se cheama ca tot vehicul abandonat poate fi considerat in conditiile legii (lipsa ITP si lipsa RCA). Pana acum insa nu au venit sa o ridice si toti asteptam sa vedem cum o sa se termine tarasenia.
Iar in timp ce o plimba sa se intalneasca cu politia care sa il amendeze pentru circulatie fara ITP si RCA. Va zice ca sunt politistii ai dracului si ca legile sunt facute doar pentru saraci.

#168
LeoT

LeoT

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 690
  • Înscris: 07.08.2019
in parcarea blocului in care locuiesc parintii mei si unde suprafata a fost dimensionata un apartament = un loc , un nesimtit cu firma de microbuze si-a facut loc de depozitare permanent pentru doua bucati din astea , mai lungi , asa la vreo 15 locuri .
motive: pentru ca poate, are drepturi, jos dictatura ..

@ initiator : distractiv cum urli (ca asta e echivalentul folosirii excesive de caps) ca primaria nu iti face tie loc de parcare, dar in acelasi timp nu iti platesti impozitele pentru ca aia "e hoti"

Edited by LeoT, 10 August 2021 - 18:53.


#169
foreverbanned

foreverbanned

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,965
  • Înscris: 06.05.2020
Ce să le faci: ei e cetățeni liberi și are drepturi la oricâte table pe 4 roți vor.
Ce contează că le țin staționate (aviz unui anume user, se știe el care) unde încurcă pe toată lumea.
Dacă le ridică primăria, a revenit comunismul.
Toți vrem o țară civilizată, dar să o facă alții. Iată că alții o fac, dar să nu se aplice asupra cetățenilor menționați anterior că asta înseamnă dictatură.

#170
dacis2

dacis2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,497
  • Înscris: 03.01.2007
Acum vreo doua saptamani propusesem un scenariu de taxare ponderata a autoturismelor, avand la baza trei criterii: capacitatea cilindrica (singurul aplicat azi), norma de poluare (euro) si vechimea masinii. Scenariul era imaginat pentru reducerea poluarii. Cred ca un efect ar fi si curatarea marilor orase de rable uitate pe spatiul public...

Punctul de plecare era actualul sistem de impozitare. Luand in calcul o localitate de unde stiu mai bine situatia, astazi se ia in calcul doar capacitatea cilindrica a autoturismului. Pentru o masina cu motor de sub 1000 cm se plateste 35 de lei anual, pentru una de 1200-1400 56 de lei anual, iar pentru una de 1800-2000 cmc se plateste aprox. 200 de lei anual.

Introducand coeficienti suplimentari pentru vechimea si pentru norma de poluare, impozitul calculat ar fi:
(Impozitul proportional cu capacitatea cilindrica) X (Coeficientul corespunzator vechimii) X (Coeficientul corespunzator normei de poluare)

Ca o simpla idee, coeficientul corespunzator vechimii ar fi:
pentru intervalul 1-3 ani = 1
pentru intervalul +3-5 ani = 1,2
pentru intervalul +5-8 ani = 1,5
pentru intervalul +8-10 ani = 2
pentru intervalul +10-12 ani = 3
pentru intervalul +12-15 ani = 5
pentru intervalul +15-20 de ani = 7
pentru intervalul +20 ani =10

Coeficientul corespunzator normei de poluare (clasa euro) ar putea fi:
- euro 6 = 1
- euro 5 = 1,25
- euro 4 = 2
- euro 3 = 4
- euro 2 = 6
- euro 1 = 8
- noneuro  = 10

Este extrem de simplu de simulat intr-un excel asa ceva.

De exemplus, pentru un Matiz euro 3 din 2004, care are capacitate cilindrica foarte mica, impozitul ar fi:
35 lei X 7 (coeficientul de vechime) X 4 = 980 lei

Pentru un rege al soselelor, adica un Golf euro 4, din 2006-2007, cu celebrul motor 1,9 TDI, azi proprietarul unei asemenea masini plateste un impozit de cam 200 de lei anual. Pe simularea de mai sus a impozitului anual ar trebui sa plateasca 200 x 5 (coeficientul de multiplicare aferent unei vechimi de 12-15 ani) x 2 (coeficientul de multiplicare aferent normei euro 4) = 2000 de lei anual.

Daca ar fi vorba de un Golf euro 3 din 2002, cu acelasi motor 1,9 TDI atunci impozitul anual ar fi de 200 x 7 (coeficientul de multiplicare aferent unei vechimi de 15-20 ani) x 4 (coeficientul de multiplicare aferent normei euro 3) = 5600 de lei anual

In acest fel ar scadea și poluarea, ar scadea și numarul de masini inmatriculate de dragul de a avea o masina. Parerea mea!

#171
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,391
  • Înscris: 29.01.2008
Asupra coeficienților se mai poate umbla, dar ideea e bună. Dar pentru asta ar trebui să fie ca în Grecia sau alte țări: dacă ești rezident în România să poți conduce doar o perioadă limitată o mașină înmatriculată în altă țară. Altfel s-ar umple de mașini de BG etc.

#172
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,065
  • Înscris: 24.02.2006

View Postdacis2, on 11 august 2021 - 16:32, said:

Acum vreo doua saptamani propusesem un scenariu ....imaginat pentru reducerea poluarii
e o greseala sa-ti imaginezi ca scopul impozitarii este reducerea poluarii. ideea e sa scoti cat mai multi bani de la oameni, fara ca acestia sa se revolte; primesti puncte bonus daca reusesti si sa-i invrajbesti putin (cei cu motoare mici ajung ca se se bucure ca sunt taxati mai mult "chiaburii" cu motoare mai mari).

#173
FARAROTI

FARAROTI

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 731
  • Înscris: 27.12.2007

View Postdacis2, on 11 august 2021 - 16:32, said:

Acum vreo doua saptamani propusesem un scenariu de taxare ponderata a autoturismelor, avand la baza trei criterii: capacitatea cilindrica (singurul aplicat azi), norma de poluare (euro) si vechimea masinii. Scenariul era imaginat pentru reducerea poluarii. Cred ca un efect ar fi si curatarea marilor orase de rable uitate pe spatiul public...

Punctul de plecare era actualul sistem de impozitare. Luand in calcul o localitate de unde stiu mai bine situatia, astazi se ia in calcul doar capacitatea cilindrica a autoturismului. Pentru o masina cu motor de sub 1000 cm se plateste 35 de lei anual, pentru una de 1200-1400 56 de lei anual, iar pentru una de 1800-2000 cmc se plateste aprox. 200 de lei anual.

Introducand coeficienti suplimentari pentru vechimea si pentru norma de poluare, impozitul calculat ar fi:
(Impozitul proportional cu capacitatea cilindrica) X (Coeficientul corespunzator vechimii) X (Coeficientul corespunzator normei de poluare)

Ca o simpla idee, coeficientul corespunzator vechimii ar fi:
pentru intervalul 1-3 ani = 1
pentru intervalul +3-5 ani = 1,2
pentru intervalul +5-8 ani = 1,5
pentru intervalul +8-10 ani = 2
pentru intervalul +10-12 ani = 3
pentru intervalul +12-15 ani = 5
pentru intervalul +15-20 de ani = 7
pentru intervalul +20 ani =10

Coeficientul corespunzator normei de poluare (clasa euro) ar putea fi:
- euro 6 = 1
- euro 5 = 1,25
- euro 4 = 2
- euro 3 = 4
- euro 2 = 6
- euro 1 = 8
- noneuro  = 10

Este extrem de simplu de simulat intr-un excel asa ceva.

De exemplus, pentru un Matiz euro 3 din 2004, care are capacitate cilindrica foarte mica, impozitul ar fi:
35 lei X 7 (coeficientul de vechime) X 4 = 980 lei

Pentru un rege al soselelor, adica un Golf euro 4, din 2006-2007, cu celebrul motor 1,9 TDI, azi proprietarul unei asemenea masini plateste un impozit de cam 200 de lei anual. Pe simularea de mai sus a impozitului anual ar trebui sa plateasca 200 x 5 (coeficientul de multiplicare aferent unei vechimi de 12-15 ani) x 2 (coeficientul de multiplicare aferent normei euro 4) = 2000 de lei anual.

Daca ar fi vorba de un Golf euro 3 din 2002, cu acelasi motor 1,9 TDI atunci impozitul anual ar fi de 200 x 7 (coeficientul de multiplicare aferent unei vechimi de 15-20 ani) x 4 (coeficientul de multiplicare aferent normei euro 3) = 5600 de lei anual

In acest fel ar scadea și poluarea, ar scadea și numarul de masini inmatriculate de dragul de a avea o masina. Parerea mea!
Pentru salarii n-ai niste coeficienti dintr-astia?

#174
foreverbanned

foreverbanned

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,965
  • Înscris: 06.05.2020
Ideea este foarte buna, doar ca nu se va aplica fiindca pur si simplu populatia nu vrea.

View PostFARAROTI, on 11 august 2021 - 18:07, said:

Pentru salarii n-ai niste coeficienti dintr-astia?
Care ar fi legatura salariilor cu troacele de pe strada ?

#175
ioppo

ioppo

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,455
  • Înscris: 20.02.2008

View Postdacis2, on 11 august 2021 - 16:32, said:

Acum vreo doua saptamani propusesem un scenariu de taxare ponderata a autoturismelor, avand la baza trei criterii: capacitatea cilindrica (singurul aplicat azi), norma de poluare (euro) si vechimea masinii. Scenariul era imaginat pentru reducerea poluarii. Cred ca un efect ar fi si curatarea marilor orase de rable uitate pe spatiul public...

Punctul de plecare era actualul sistem de impozitare. Luand in calcul o localitate de unde stiu mai bine situatia, astazi se ia in calcul doar capacitatea cilindrica a autoturismului. Pentru o masina cu motor de sub 1000 cm se plateste 35 de lei anual, pentru una de 1200-1400 56 de lei anual, iar pentru una de 1800-2000 cmc se plateste aprox. 200 de lei anual.

Introducand coeficienti suplimentari pentru vechimea si pentru norma de poluare, impozitul calculat ar fi:
(Impozitul proportional cu capacitatea cilindrica) X (Coeficientul corespunzator vechimii) X (Coeficientul corespunzator normei de poluare)

Ca o simpla idee, coeficientul corespunzator vechimii ar fi:
pentru intervalul 1-3 ani = 1
pentru intervalul +3-5 ani = 1,2
pentru intervalul +5-8 ani = 1,5
pentru intervalul +8-10 ani = 2
pentru intervalul +10-12 ani = 3
pentru intervalul +12-15 ani = 5
pentru intervalul +15-20 de ani = 7
pentru intervalul +20 ani =10

Coeficientul corespunzator normei de poluare (clasa euro) ar putea fi:
- euro 6 = 1
- euro 5 = 1,25
- euro 4 = 2
- euro 3 = 4
- euro 2 = 6
- euro 1 = 8
- noneuro  = 10

Este extrem de simplu de simulat intr-un excel asa ceva.

De exemplus, pentru un Matiz euro 3 din 2004, care are capacitate cilindrica foarte mica, impozitul ar fi:
35 lei X 7 (coeficientul de vechime) X 4 = 980 lei

Pentru un rege al soselelor, adica un Golf euro 4, din 2006-2007, cu celebrul motor 1,9 TDI, azi proprietarul unei asemenea masini plateste un impozit de cam 200 de lei anual. Pe simularea de mai sus a impozitului anual ar trebui sa plateasca 200 x 5 (coeficientul de multiplicare aferent unei vechimi de 12-15 ani) x 2 (coeficientul de multiplicare aferent normei euro 4) = 2000 de lei anual.

Daca ar fi vorba de un Golf euro 3 din 2002, cu acelasi motor 1,9 TDI atunci impozitul anual ar fi de 200 x 7 (coeficientul de multiplicare aferent unei vechimi de 15-20 ani) x 4 (coeficientul de multiplicare aferent normei euro 3) = 5600 de lei anual

In acest fel ar scadea și poluarea, ar scadea și numarul de masini inmatriculate de dragul de a avea o masina. Parerea mea!

Partidul care ar face asta nu ar mai fi votat in veci. Pentru ca romanul nu vrea civilizatie si nu vrea rezolvarea problemelor. ROmanul vrea sa se planga si are nevoie de motive constant pentru asta.
Nu UE/NATO/SUA/Rusia etc ne vrea saraci si prosti ci romanul vrea sa fie sarac si prost.

#176
dacis2

dacis2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,497
  • Înscris: 03.01.2007

View Postioppo, on 12 august 2021 - 07:44, said:

Partidul care ar face asta nu ar mai fi votat in veci. Pentru ca romanul nu vrea civilizatie si nu vrea rezolvarea problemelor. ROmanul vrea sa se planga si are nevoie de motive constant pentru asta.
Acum asta depinde si de competenta comunicatorilor acelor partide. Daca i-ar pune in oglinda efectele optiunilor, poate ca situatia ar fi abordata altfel la nivelul omului de rand. Un argument solid (de care politicienii se cam feresc) este acela ca prin reducerea poluarii poate nu se mai imbolnavesc, alegatorul ori copiii lui, de cancer ori de alte boli grave...

Edited by dacis2, 12 August 2021 - 08:50.


#177
foreverbanned

foreverbanned

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,965
  • Înscris: 06.05.2020
Nu e interesata populatia de nici un fel de urmari.
Despre poluarea facuta de locomotivele pe 4 roti se scrie prin toata presa.
Are vreun efect bun ?
Dimpotriva, mai multi isi iau cazane fumigene.

#178
ioppo

ioppo

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,455
  • Înscris: 20.02.2008
Exact. Pe romanul verde il intereseaza ca nu mai poate merge cu Golf 4 nu ca ii tuseste copilul.

Romanul TREBUIE sa se planga! Cu asta se hraneste.

Uitati-va la suedejii aia din Sunny Beach care se urca pe masina parcata in mijlocul strazii ca sa nu le-o ridice bulgarii. Ce comunicare si ce argumente sa le dai alora? Si restului de romani de pe margine care ii sustineau.

#179
dacis2

dacis2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,497
  • Înscris: 03.01.2007

View Postioppo, on 12 august 2021 - 09:46, said:

Exact. Pe romanul verde il intereseaza ca nu mai poate merge cu Golf 4 nu ca ii tuseste copilul.
Cand ii tuseste copilul LUI, crede-ma ca este interesat. Iar cand ii explici ca este posibil sa faca un cancer de plamani copilul LUI, ori nevasta LUI, ori chiar EL INSUSI, atunci chiar i-ai captat atentia.

#180
foreverbanned

foreverbanned

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,965
  • Înscris: 06.05.2020
"Lasă bă că oricum murim" îți sună cunoscut ?

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate