Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...
 Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 

abuz Primarie - somatie mutare masina

* * - - - 5 votes
  • Please log in to reply
182 replies to this topic

#181
dacis2

dacis2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,497
  • Înscris: 03.01.2007
Cunoscut, cunoscut. Atata doar ca, atunci cand este vorba de propriii copii, lucrurile se schimba. Radical!

#182
benny

benny

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 273
  • Înscris: 14.08.2003

View Postdacis2, on 11 august 2021 - 16:32, said:

Acum vreo doua saptamani propusesem un scenariu de taxare ponderata a autoturismelor, avand la baza trei criterii: capacitatea cilindrica (singurul aplicat azi), norma de poluare (euro) si vechimea masinii. Scenariul era imaginat pentru reducerea poluarii. Cred ca un efect ar fi si curatarea marilor orase de rable uitate pe spatiul public...

Punctul de plecare era actualul sistem de impozitare. Luand in calcul o localitate de unde stiu mai bine situatia, astazi se ia in calcul doar capacitatea cilindrica a autoturismului. Pentru o masina cu motor de sub 1000 cm se plateste 35 de lei anual, pentru una de 1200-1400 56 de lei anual, iar pentru una de 1800-2000 cmc se plateste aprox. 200 de lei anual.

Introducand coeficienti suplimentari pentru vechimea si pentru norma de poluare, impozitul calculat ar fi:
(Impozitul proportional cu capacitatea cilindrica) X (Coeficientul corespunzator vechimii) X (Coeficientul corespunzator normei de poluare)

Ca o simpla idee, coeficientul corespunzator vechimii ar fi:
pentru intervalul 1-3 ani = 1
pentru intervalul +3-5 ani = 1,2
pentru intervalul +5-8 ani = 1,5
pentru intervalul +8-10 ani = 2
pentru intervalul +10-12 ani = 3
pentru intervalul +12-15 ani = 5
pentru intervalul +15-20 de ani = 7
pentru intervalul +20 ani =10

Coeficientul corespunzator normei de poluare (clasa euro) ar putea fi:
- euro 6 = 1
- euro 5 = 1,25
- euro 4 = 2
- euro 3 = 4
- euro 2 = 6
- euro 1 = 8
- noneuro  = 10

Este extrem de simplu de simulat intr-un excel asa ceva.

De exemplus, pentru un Matiz euro 3 din 2004, care are capacitate cilindrica foarte mica, impozitul ar fi:
35 lei X 7 (coeficientul de vechime) X 4 = 980 lei

Pentru un rege al soselelor, adica un Golf euro 4, din 2006-2007, cu celebrul motor 1,9 TDI, azi proprietarul unei asemenea masini plateste un impozit de cam 200 de lei anual. Pe simularea de mai sus a impozitului anual ar trebui sa plateasca 200 x 5 (coeficientul de multiplicare aferent unei vechimi de 12-15 ani) x 2 (coeficientul de multiplicare aferent normei euro 4) = 2000 de lei anual.

Daca ar fi vorba de un Golf euro 3 din 2002, cu acelasi motor 1,9 TDI atunci impozitul anual ar fi de 200 x 7 (coeficientul de multiplicare aferent unei vechimi de 15-20 ani) x 4 (coeficientul de multiplicare aferent normei euro 3) = 5600 de lei anual

In acest fel ar scadea și poluarea, ar scadea și numarul de masini inmatriculate de dragul de a avea o masina. Parerea mea!

Legea este buna pentru cei 1% cu salariul net de 3000euro cat a zis Catu aici: https://www.digi24.r...et-1628597..... Cand o fi valabila pentru 99% din populatia Ro, atunci o sa fie o lege buna.
Dar poluarea din fiecare noapte din Bucuresti datorata faptului ca se dau foc la tone de gunoaie in comunele limitrofe iar Politia locala si Garda de mediu nu face nimic, asta nu deranjeaza? Doar masinile sunt vinovate de poluare? De pasajele care se fac in 10 ani (vezi Pasajul Nicolae Grigorescu si  nu numai) sau Podul Ciurel care duce de nicaieri, nicaieri si nimeni nu e vinovat nu zice nimeni nimic? De ce Sofia are autostrada-linie de centura si Bucurestiul dupa 30 de ani nu are? De ce sa fie date doar legi unde sa plateasca doar prostimea si cei vinovati de prostiile de mai sus sa nu plateasca? Puneti gresit problemele. Sunt de acord si cu asta dar sa se rezolve cele de mai sus.
Propun ca mai intai sa fie data : LEGEA DE RASPUNDERE PENALA A POLITICIENILOR CARE NU-SI RESPECTA PROMISIUNILE ELECTORALE si sa fie amendati dupa cum vreti sa impozitati voi masinile vechi (desi la spagile care circula, aceste amenzi vor fi apa de ploaie)
Parerea mea....

Edited by benny, 02 November 2021 - 12:47.


#183
benny

benny

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 273
  • Înscris: 14.08.2003
A... si am uitat de promisiunile electorale a lui Nicusor... A promis semaforizare inteligenta, ca vom avea apa calda si caldura..... Semafoarele sunt la fel de inteligente ca si cele din vremea lui raposatu, caldura si apa calda tot la fel.... Poate de aceea e poluare in Bucuresti: pentru ca se sta in trafic ca intr-o parcare doar ca tinem motoarele turate ca poate se misca cel din fata.... Poate daca ar fi piste pentru biciclete facute cum trebuie si nu doar portiuni disparate pe timp frumos ar ma merge unii si cu bicicletele....

Edited by benny, 02 November 2021 - 13:13.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate