Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Arta moderna - reducerea la esenta sau... lene?
#163
Posted 10 September 2020 - 14:12
#164
Posted 10 September 2020 - 14:18
#165
Posted 10 September 2020 - 14:18
Naoto, on 10 septembrie 2020 - 12:43, said:
Richard Wagner piercing an eardrum, 1869 (Richard Wagner durchdringt ein Trommelfell, 1869) Îmi scapă acum, e o arie în "Aurul Rinului" când urcă mult soprana, se poate spune că găurește ceva timpane! Am gusturi mai baroce în materie de muzică clasică, Haendel, Bach. |
#166
Posted 10 September 2020 - 14:21
#167
Posted 10 September 2020 - 14:37
#168
Posted 10 September 2020 - 17:14
lupini, on 10 septembrie 2020 - 12:16, said: Într-adevăr ! Îmi vine în mine următoarea cugetare: "spiritul fiecărei epoci se dezvăluie prin muzica pe care o ascultă oamenii". Mă gândesc la...UNTOLD. Ai uitat de manele Lupini. Cati nu asculta asta? Ai uitat de Andre Rieu. Cati nu i asculta muzica? Lupini tu vrei sa ma ametesti In statul lui Platon muzica indruma spre armonie si frumusete spirituala iar Aristotel dezvolta ideile lui Platon prin conceptul de catharzis. Dupa el muzica poate vindeca bolile mintale prin ascultarea unor melodii care creeaza o stare de extaz care reface mintea. Dar,recunoaste si ca muzica poate fi doar divertisment pentru relaxare dupa o zi de lucru.Cei doi sunt actuali tocmai pentru ca au reusit sa inteleaga ,sa vada multe adevaruri a conditiei umane per se. Rafael a facut diferentierea intre ei/Scoala din Atena/ unde Platon intinde o mana spre cer iar Aristotel spre pamant. Stiu ce ai vrea tu sa spui. Arta da. s a aflat mereu intr o stransa relatie cu evenimentele istorice ,istoria civilizatiilor care au influentat atat direct cat si indirect creatia artistica. Imi plac Wagner,Chopin, Beethoven cat si Queen,Nightwish,Sting. Cum imi plac si Rembrandr,Rafael,Velasquez,Boccioni,Dali.Si nu numai.Nu cred ca trebuie sa pasesti doar pe o strada.In cazul tau strada se numeste Untold. Mai exista si alte strazi in universul asta mare.Trebuie doar sa nu fii rigid in gandire si sa nu ti fie frica sa pasesti... |
#169
Posted 10 September 2020 - 23:07
Naoto, on 10 septembrie 2020 - 12:32, said:
Nu văd ce te împiedică să participi la un festival de muzică electronică, iar pe urmă să intri într-o sală de operă. Nu mă împiedică nimic. Ascult cu plăcere Bach, Händel, Telemann, şi...uneori cu frenezie Armin van Buuren...mai ales concertul lui din Miami din 2015. La Cluj am fost în 2016. Darkestnight, on 10 septembrie 2020 - 17:14, said:
In statul lui Platon muzica indruma spre armonie si frumusete spirituala iar Aristotel dezvolta ideile lui Platon prin conceptul de catharzis. Dupa el muzica poate vindeca bolile mintale prin ascultarea unor melodii care creeaza o stare de extaz care reface mintea. Dar,recunoaste si ca muzica poate fi doar divertisment pentru relaxare dupa o zi de lucru.Cei doi sunt actuali tocmai pentru ca au reusit sa inteleaga ,sa vada multe adevaruri a conditiei umane per se. Rafael a facut diferentierea intre ei/Scoala din Atena/ unde Platon intinde o mana spre cer iar Aristotel spre pamant. Suntem atraşi de artă, însă cei mai mulţi dintre noi nu suntem atraşi de orice artă, ci...de arta armonioasă. De exemplu, marii pictori şi sculptori din Grecia antică şi perioada Renaşterii, îşi fundamentau operele utilizând legile armoniei, cum ar fi, numărul de aur. La fel se întâmplă şi în muzică. Încă din Grecia Antică, Pitagora s-a ocupat de muzica sferelor, care se mişcau în armonie în jurul Soarelui. De fapt, tot el a calculat că diferenţa dintre zgomot şi muzică vine tot dintr-o armonie: din armonia raporturilor numerice. El a dat următoarele raporturi numerice sunetelor pe care le percepem ca muzică: unison 1:1, octava 2:1, cvinta 3:2, cvarta 4:3, tonul 9:8. Doar sunetele care respectă aceste raporturi sunt percepute ca muzică, restul fiind percepute ca zgomote. Acuma, trebuie ştiut faptul că tot Universul material vibrează, de la lumea stringurilor şi atomilor, până la cea a găurilor negre. Şi între aceste vibraţii, se situează şi cele din lumea noastră cotidiană, pe care, pe unele le încadrăm la zgomote, iar pe altele la muzică, în funcţie de raporturile armoniei, scrise mai sus. Ce este armonia ? E o succesiune de raporturi numerice pe care le percepem. Această succesiune formează un ansamblu mai mare pe care estetica îl demumeşte: frumuseţe. Prin urmare, prima dată percepem armonia, care premerge frumuseţea. Însă totul ţine de individ, şi de vibraţiile cu care intră în rezonanţă. O întrebare finală: de ce unii indivizi intră în rezonanţă cu un anumit fel de muzică, iar alţii cu alte feluri ? Răspunsul pe care l-aş putea da ar fi acesta: raporturile numerice care formează armonia gândurilor oamenilor, îi face să intre în rezonanţă cu aceleaşi raporturi numerice venite din lumea înconjurătoare. Edited by lupini, 10 September 2020 - 23:14. |
#170
Posted 10 September 2020 - 23:44
#171
Posted 11 September 2020 - 08:12
Darkestnight, on 10 septembrie 2020 - 17:14, said:
Ai uitat de manele Lupini. Cati nu asculta asta? Ai uitat de Andre Rieu. Cati nu i asculta muzica? Lupini tu vrei sa ma ametesti In statul lui Platon muzica indruma spre armonie si frumusete spirituala iar Aristotel dezvolta ideile lui Platon prin conceptul de catharzis. Dupa el muzica poate vindeca bolile mintale prin ascultarea unor melodii care creeaza o stare de extaz care reface mintea. Dar,recunoaste si ca muzica poate fi doar divertisment pentru relaxare dupa o zi de lucru.Cei doi sunt actuali tocmai pentru ca au reusit sa inteleaga ,sa vada multe adevaruri a conditiei umane per se. Rafael a facut diferentierea intre ei/Scoala din Atena/ unde Platon intinde o mana spre cer iar Aristotel spre pamant. Stiu ce ai vrea tu sa spui. Arta da. s a aflat mereu intr o stransa relatie cu evenimentele istorice ,istoria civilizatiilor care au influentat atat direct cat si indirect creatia artistica. Imi plac Wagner,Chopin, Beethoven cat si Queen,Nightwish,Sting. Cum imi plac si Rembrandr,Rafael,Velasquez,Boccioni,Dali.Si nu numai.Nu cred ca trebuie sa pasesti doar pe o strada.In cazul tau strada se numeste Untold. Mai exista si alte strazi in universul asta mare.Trebuie doar sa nu fii rigid in gandire si sa nu ti fie frica sa pasesti... lupini, on 10 septembrie 2020 - 23:44, said:
Prefer să nu răspund. Aş răspunde cu ceea ce îmi spunea un profesor de la facultate în anii '90, dar din respect pentru tine şi cei care scriu aici, prefer să nu răspund. Edited by Costel2014, 11 September 2020 - 08:13. |
#172
Posted 11 September 2020 - 12:11
Costel2014, on 11 septembrie 2020 - 08:12, said:
Sincer, nu inteleg de ce te deranjeaza atat de mult intrebarea mea. Eu consider ca muzica de la Untold nu e reprezentativa pentru epoca noastra. Este o parere, atata tot, nu trebuie sa fii vexat de ea, cu tot respectul. Stii cum se spune; agree to disagree si fiecare merge pe drumul sau. Râd din două motive. Discuţia cu UNTOLD început de la textul în care am scris că "Mă gândesc la...UNTOLD". Am văzut că asta a fost interpretată că...mă gândesc la UNTOLD, în sensul că îmi place foarte mult de muzica aia. De fapt eu scrisesem în sensul de: "în ce hal s-a ajuns !" Apoi, prin faptul că am scris: "prefer să nu răspund la întrebare", ai intepretat-o ca fiind eu vexat, deşi am scris că..."din respect pentru tine, prefer să nu răspund" la întrebarea ta: "De ce cred eu muzica de la UNTOLD este reprezentativa pentru epoca actuala?". Nu răspund pentru că...sunt sigur că nu ţi-ar plăcea ceea ce aş scrie. Edited by lupini, 11 September 2020 - 12:12. |
|
#173
Posted 11 September 2020 - 12:26
lupini, on 11 septembrie 2020 - 12:11, said: Râd din două motive. Discuţia cu UNTOLD început de la textul în care am scris că "Mă gândesc la...UNTOLD". Am văzut că asta a fost interpretată că...mă gândesc la UNTOLD, în sensul că îmi place foarte mult de muzica aia. De fapt eu scrisesem în sensul de: "în ce hal s-a ajuns !" Apoi, prin faptul că am scris: "prefer să nu răspund la întrebare", ai intepretat-o ca fiind eu vexat, deşi am scris că..."din respect pentru tine, prefer să nu răspund" la întrebarea ta: "De ce cred eu muzica de la UNTOLD este reprezentativa pentru epoca actuala?". Nu răspund pentru că...sunt sigur că nu ţi-ar plăcea ceea ce aş scrie. |
#174
Posted 15 September 2020 - 23:43
Costel2014, on 08 septembrie 2020 - 20:11, said:
Sa le domine e un lucru, dar sa le tortureze e altceva: a batut-o pe Dora Marr pana ce aceasta a lesinat, si-a stins o tigara pe obrazul Françoisei Gillot, a silit-o pe Thérése Walter la pracici sadomasochiste etc. Toate acestea si multe alte "dragalasenii" despre Picasso le gasesti in cartea Ariannnei Stassinopoulos Huffington Picasso: Creator and Destroyer (1989). P.S. @garett intuitia feminina a sotiei tale nu a inselat-o! Picasso s-a comportat groaznic cu femeile! Hai.sa fiu un fel de advocatus diaboli.Nu am citit cartea respectiva (o voi cauta) dar,presupun ca Picasso practica BDSM. Probabil Dora Maar nu afolosit acel safe word in episodul povestit in carte. Relatia lor adurat 10 ani de zile .In picturile acelea asa o vedea el nu ca ura femeile. Din contra le iubea . Mai sarea gardul.. |
#175
Posted 16 September 2020 - 01:34
Darkestnight, on 09 septembrie 2020 - 17:14, said:
Acum cateva secole se faceau la fel speculatii despre viitor. Primele fotografii au dat de gândit artiștilor plastici. S-au temut că imaginea fotografică le va afecta ”meseria”. Se întrebau care va mai fi rostul existenței lor dacă va exista un aparat capabil să surprindă imagini. În lumea boemă ”niște” golani ai artei, revoltați de școala clasică a picturii axată pe reproducerea fotografică a realității, săraci dar mândri, încep a picta la oha. Doar din spirit de frondă. Oamenii priveau lung, apoi întrebau de ce sunt tablourile atât de neclare. Și ei răspundeau că așa văd ei realitatea. Uneori, în speluncile înșirate pe străduțele pietruite de pe Montmartre, chiar vedeau neclar. Absint, opiu și femei. Locuri ale pierzaniei. Melange de intense trăiri în imagini neclare. Prea mândri pentru a reproduce fotografic, prea boemi pentru muncă susținută, rebelii pretind un loc alături de artiștii consacrați. Dar sunt luați în derâdere. Conflictul mocnește, tinerii se ambiționează, azi s-ar spune că se radicalizează. Conflictul artistic clocotește până dă în foc, iar tinerii artiști sunt ajutați chiar de către Napoleon al Treilea să-și deschidă un salon al refuzaților (Le Salon des Refuses). Expun și lumea vine, se miră, nu înțelege nimic din ceea vede. Se amuză. Zic ”păi asta pot să pictez și eu....” ”pisca mea știe să picteze mai bine..”. Vor să participe la Expoziția Universală de la Paris, cea din 1867, dar sunt refuzați. Iar încearcă, iar sunt refuzați. Li se contestă calitatea de pictori. Sunt aproape eliminați din breaslă, socotiți a fi o rușine pentru meserie. Dar dicolo de micile răutăți omenești, o primă breșă în arta picturii ”fotografice” fusese făcută. Unii au înțeles că arta picturii nu înseamnă doar portretizarea realității vizibile și că pictorul nu este doar un fotograf cu penelul. Tinerii aceștia rebeli, săraci, frustrați pe cei care nu îi înțelegeau, s-au numit mai târziu ”impresioniști”. Pentru acea vreme, tablourile impresioniștilor păreau un scandal. O ofensă. O bătaie de joc. O sfidare a conceptului de artă. Un non sens. Arta modernă. Oare nu se repetă istoria? Într-o lume cu sute de miliarde de imagini, ce mai poate picta un artist? O felie de pepene pictat atât de bine încât să-ți declanșeze salivația atunci când îl privești? Too late! Lene? Nu vom ști niciodată. Vreme trece, vreme vine, Toate-s vechi şi nouă toate; Ce e rău şi ce e bine Tu te-ntreabă şi socoate; Nu spera şi nu ai teamă, Ce e val ca valul trece; De te-ndeamnă, de te cheamă, Tu rămâi la toate rece. Multe trec pe dinainte, În auz ne sună multe, Cine ţine toate minte Şi ar sta să le asculte?... Tu aşează-te deoparte, Regăsindu-te pe tine, Când cu zgomote deşarte Vreme trece, vreme vine. Nici încline a ei limbă Recea cumpăn-a gândirii Înspre clipa ce se schimbă Pentru masca fericirii, Ce din moartea ei se naşte Şi o clipă ţine poate; Pentru cine o cunoaşte Toate-s vechi şi nouă toate. Privitor ca la teatru Tu în lume să te-nchipui: Joace unul şi pe patru, Totuşi tu ghici-vei chipu-i, Şi de plânge, de se ceartă, Tu în colţ petreci în tine Şi-nţelegi din a lor artă Ce e rău şi ce e bine. Viitorul şi trecutul Sunt a filei două feţe, Vede-n capăt începutul Cine ştie să le-nveţe; Tot ce-a fost ori o să fie În prezent le-avem pe toate, Dar de-a lor zădărnicie Te întreabă şi socoate. Căci aceloraşi mijloace Se supun câte există, Şi de mii de ani încoace Lumea-i veselă şi tristă; Alte măşti, aceeaşi piesă, Alte guri, aceeaşi gamă, Amăgit atât de-adese Nu spera şi nu ai teamă. Nu spera când vezi mişeii La izbândă făcând punte, Te-or întrece nătărăii, De ai fi cu stea în frunte; Teamă n-ai, căta-vor iarăşi Între dânşii să se plece, Nu te prinde lor tovarăş: Ce e val, ca valul trece. Cu un cântec de sirenă, Lumea-ntinde lucii mreje; Ca să schimbe-actorii-n scenă, Te momeşte în vârteje; Tu pe-alături te strecoară, Nu băga nici chiar de seamă, Din cărarea ta afară De te-ndeamnă, de te cheamă. De te-ating, să feri în laturi, De hulesc, să taci din gură; Ce mai vrei cu-a tale sfaturi, Dacă ştii a lor măsură; Zică toţi ce vor să zică, Treacă-n lume cine-o trece; Ca să nu-ndrăgeşti nimică, Tu rămâi la toate rece. Tu rămâi la toate rece, De te-ndeamnă, de te cheamă; Ce e val, ca valul trece, Nu spera şi nu ai teamă; Te întreabă şi socoate Ce e rău şi ce e bine; Toate-s vechi şi nouă toate: Vreme trece, vreme vine. Mihai Eminescu Glossă Edited by tomaso, 16 September 2020 - 01:40. |
#176
Posted 16 September 2020 - 08:19
Darkestnight, on 15 septembrie 2020 - 23:43, said:
Hai.sa fiu un fel de advocatus diaboli.Nu am citit cartea respectiva (o voi cauta) dar,presupun ca Picasso practica BDSM. Probabil Dora Maar nu afolosit acel safe word in episodul povestit in carte. Relatia lor adurat 10 ani de zile .In picturile acelea asa o vedea el nu ca ura femeile. Din contra le iubea . Mai sarea gardul.. Edited by Costel2014, 16 September 2020 - 08:24. |
#177
Posted 16 September 2020 - 15:55
|
#178
Posted 16 September 2020 - 19:27
Naoto, on 16 septembrie 2020 - 15:55, said: Nu vreți să creați un topic despre asta? "Fața întunecată" a personalității artistului P.S. Un asemenea topic e foarte tentant si ofertant, serios, dar daca incep "superiorii necunoscuti", vorba lui Umberto Eco, sa dea cu barda, ce rost are sa pierd timp si neuroni? |
#179
Posted 17 September 2020 - 02:30
Vin si eu cu o propunere, in sensul de a fi examinata, evaluata, criticata. Cu speranta ca poate da nastere la alte idei, samd.
Propun un topic cu discutii libere despre arta, ca un fel de creuzet al ideilor, ca o cafenea a iubitorilor de arta si a artistilor. De-acolo, poate se vor naste topicuri noi, asa cum s-a intamplat aici, in mod firesc. La polul opus, un alt topic cu tematica critica, cei care simt nevoia sau sunt avizati, sa o poata face, dar frumos, artistic, argumentat. Consider ca exista toate premisele pentru valorificarea potentialului acestei arii, care de altfel a pornit de la o singura postare a cuiva. Edited by Cr1spy, 17 September 2020 - 02:37. |
#180
Posted 17 September 2020 - 03:49
maccip, on 08 septembrie 2020 - 22:31, said: Goldshecker ala stie ce vorbeste. Voiam sa scriu ceva despre faptul ca artele vizuale nu mai reprezinta mare lucru pentru ca in era asta plina de vizual, doar cei lipsiti de imaginatie mai pot ramane fascinati la imaginatia pictata a altuia. Dar aspectul asta pur contemplativ a ceea ce poate reprezenta realitatea simplificata prin arta vizuala ramane o sursa de fascinatie. Si poate ca artele vizuale ar trebui nu sa-si imagineze ci doar sa transpuna o observatie. Chiar si cateva elemente asezate intr-un spatiu al lor, pot genera conflicte ale perceptiei si pot trezi constienta contemplativa, trezi acea extradimensiune.Si nu cred ca se poate ajunge la saturatie, omul e deschis tot timpul inspre a lucruri care sunt naturale sau reale intr-un spatiu simbolic. Imaginatia joaca rolul ala care nu trebuie in arta. Dar am inteles la ce fel de imaginatie faci tu referire. Costel2014, on 09 septembrie 2020 - 15:48, said: Vom trai si vom vedea (sper) cum va evolua arta in deceniile urmatoare, in paralel cu dezvoltarea robotilor, a Inteligentei Artificiale. Tu iti poti imagina un robot sau orice alt produs AI... extaziat de frumusetea si complexitatea Universului, asa cum afirma el ? AI (artificial intelligence=IA=inteligenta artificiala) are capacitatea de a evolua fara supervizare umana, dar este o evolutie strict tehnica si de capacitate de prelucrare a informatiei si nu in alte dimensiuni/realitati. Comparatia cu fiintele "biologice", in ceea ce priveste perceptia artei, nu are sens. Edited by Cr1spy, 17 September 2020 - 04:00. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users