Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam
 Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...
 Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...
 Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!
 

Parcul auto romanesc 2020

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
123 replies to this topic

#73
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,478
  • Înscris: 17.09.2007

 dan1980_25, on 05 februarie 2020 - 21:54, said:

Si atunci cum se mai plimba nea Gigi cu A șasă tedei de cinșpe ani? Doar el nu e ca toti sarakii ce au Polo si-i ia vantu' pe "autoband".
Fiecare e liber sa faca ce vrea cu banii. Cand i-am spus unui verisor partea de procent din venit alocabil pentru masina mi-a spus ca mai bine aloci 20% sau 30% si ai o masina de 2-3 ori mai buna. Asa ajung unii sa se imprumute pentru o masina si sa n-aibe bani de Casco/combustibil, etc.
Treaba cu parcul auto national nu spune mare lucru. Unul din Cracanatii din Vale poate sa-si cumpere o masina Euro2 la un pret de nimic, si asa nu plateste parcare, poate nu merge mare lucru cu ea si poluarea de la masina aia nu inseamna mare lucru la densitatea din satul respectiv. In Bucuresti deocamdata inca e cam aceeasi situatie (taxe de parcare mici, taxe congestie/poluare/restrictii lipsa) care insa nu poate dura prea mult. In majoritatea capitalelor europene costurile asociate masinii sunt mult mai mari.

Edited by Hansolo, 05 February 2020 - 23:36.


#74
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,282
  • Înscris: 16.08.2016

 eireman, on 05 februarie 2020 - 23:33, said:

Defapt totul pleaca de la capra vecinului...masini vechi? Da,dar nu mai multe ca in Spania,Portugalia,Italia,Grecia,Polonia...tari cu ani lumina inaintea Romaniei...ce masini sa fie la salariile din Ro? La 2000€ venit iti permiti o rata de 300€ pt masina dar la 3-400€ salariu ce rata sa-ti permiti?
Sau voi credeti ca doar romanii aduc masini vechi de afara? Credeti ca polonezii sau cehii nu?
Voi nu va dati seama ca rata la o saracie de Renault Captur e mai mare de cat venitul lunar a jumate din romani?
Dar voi credeti ca afara nu exista piata de sh? Sa fim seriosi,e o adevarata industrie,fara de care industria auto intra in colaps...omul trebuie s vanda undeva masina veche ca sa-si ia una noua...
Toti o ard azi cu poluarea...vrajeala...industria polueaza in draci dar vinovati sunt doar cei cu masini vechi...ca asa e in sport...cu toate ca Romania gazduieste industrii poluante si importa gunoi la greu(ars noaptea)...
Scazi din pretenții și iei ceva mai nou dacã nu îți permiți nou.
Asta fac cei din tarile de mai sus, nu își ia un sh vechi pe care nu îl pot întreține.
Cam multe probleme la tine, pe topicul de imobiliare spui ca îți e rușine sa cumperi de mai puțin de 50-100 lei de la mega image și aici o dai în sãrãcie 😁

#75
marin1973

marin1973

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,587
  • Înscris: 19.11.2019

 jiovrica-ciobanoiu, on 05 februarie 2020 - 22:22, said:

Hai, canta la alta masa!

Tăticu, era mașină care aparținea unei instituții a statului - 26.000 de euro nouă, varianta Basic, NU i s-a schimbat distribuția cât timp am mers eu cu ea până la 240.000 km, NU i s-a schimbat nici volanta cu masă dublă când a început să bată.

Revizia la 10.000 de km am făcut-o până la a 4 revizie după care schimam uleiul și filtrul de ulei la 6 luni și cam 25.000 km.

Puntea pe față - schimbat doar brațele inferioare și capetele de direcție după a 2 iarnă, cam la 100.000 km.

Plăcuțele de frână - 1 dată pe an când se aprindea martorul din bord pentru uzura plăcuțelor de pe față.

Mașina aia a mers 50.000 km pe an și NU a făcut taximetrie.

Edited by marin1973, 06 February 2020 - 07:57.


#76
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,973
  • Înscris: 06.04.2007

 MicroEdge, on 06 februarie 2020 - 07:17, said:


Scazi din pretenții și iei ceva mai nou dacă nu îți permiți nou.
Asta fac cei din tarile de mai sus, nu își ia un sh vechi pe care nu îl pot întreține.
Cam multe probleme la tine, pe topicul de imobiliare spui ca îți e rușine sa cumperi de mai puțin de 50-100 lei de la mega image și aici o dai în sărăcie 😁
La 5500-6500 iei o masina mica gen Clio vechi de 4-5 ani, servisata, cu ceva sanse chiar Euro6, cativa ani stai linistit.
Dar cum sa faci asa ceva cand la 4-5000 Oiro gasesti HAUDI, Mercedes, mare, spatios, PIELE chiar, TZIPLA vechi de 15-20 ani cu numa 199999 km aratat la bord!
Cum sa ratezi tu ca roman asa ceva! Da-o drac de intretinere si poluare si conditie de viata, visu a devenit realitate!
Pica tencuiala de pe casa, dat barem am masina de masina! Dizal desigur!

#77
marin1973

marin1973

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,587
  • Înscris: 19.11.2019

 Octavian___, on 06 februarie 2020 - 08:02, said:

La 5500-6500 iei o masina mica gen Clio vechi de 4-5 ani, servisata, cu ceva sanse chiar Euro6, cativa ani stai linistit.
Dar cum sa faci asa ceva cand la 4-5000 Oiro gasesti HAUDI, Mercedes, mare, spatios, PIELE chiar, TZIPLA vechi de 15-20 ani cu numa 199999 km aratat la bord!
Cum sa ratezi tu ca roman asa ceva! Da-o drac de intretinere si poluare si conditie de viata, visu a devenit realitate!
Pica tencuiala de pe casa, dat barem am masina de masina! Dizal desigur!

Vezi și tu că mașina nouă de care am scris eu mai sus era 26.000 de euro nouă când în București un apartament cu 2 camere care azi este 100.000 de euro era exact 30.000 de euro.

Echivalentul în ziua de azi raportat la prețul apartamentelor este o mașină din asta de 110.000 euro că este cam de același preț cu un apartament de 2 camere care costa atunci cât mașina aia nouă cu care am mers atunci.

https://www.autovit....tml#xtor=SEC-81

Edited by marin1973, 06 February 2020 - 08:12.


#78
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,279
  • Înscris: 06.07.2007

 Hansolo, on 05 februarie 2020 - 23:35, said:


Unul din Cracanatii din Vale poate sa-si cumpere o masina Euro2 la un pret de nimic, si asa nu plateste parcare, poate nu merge mare lucru cu ea si poluarea de la masina aia nu inseamna mare lucru la densitatea din satul respectiv. In Bucuresti deocamdata inca e cam aceeasi situatie (taxe de parcare mici, taxe congestie/poluare/restrictii lipsa) care insa nu poate dura prea mult
Cu toate astea, in Bucuresti un sfert din masini sunt Euro 0,1 si 2. 2 treimi din masini sunt Euro 4 sau mai putin. Asta inseamna masini sub 4 mii de euro in conditiile in care sunt cele mai mari salarii din tara. Nu ca m-ar durea capul ce face fiecare cu banul lui. Spuneam doar asa... retoric.

 marin1973, on 06 februarie 2020 - 07:49, said:



Tãticu, era mașinã care aparținea unei instituții a statului - 26.000 de euro nouã, varianta Basic, NU i s-a schimbat distribuția cât timp am mers eu cu ea pânã la 240.000 km, NU i s-a schimbat nici volanta cu masã dublã când a început sã batã.

Revizia la 10.000 de km am fãcut-o pânã la a 4 revizie dupã care schimam uleiul și filtrul de ulei la 6 luni și cam 25.000 km.

Puntea pe fațã - schimbat doar brațele inferioare și capetele de direcție dupã a 2 iarnã, cam la 100.000 km.

Plãcuțele de frânã - 1 datã pe an când se aprindea martorul din bord pentru uzura plãcuțelor de pe fațã.

Mașina aia a mers 50.000 km pe an și NU a fãcut taximetrie.
Pai aici nu vorbim de masini vechi vs noi?
Passatul ala de care zici avea maxim 5 ani. Deci l-ai condus de nou pana la varsta de 5 ani(a masinii). Aia numai masina veche nu era.

Edited by dan1980_25, 06 February 2020 - 10:04.


#79
eireman

eireman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,741
  • Înscris: 11.10.2016

 MicroEdge, on 06 februarie 2020 - 07:17, said:


Scazi din pretenții și iei ceva mai nou dacă nu îți permiți nou.
Asta fac cei din tarile de mai sus, nu își ia un sh vechi pe care nu îl pot întreține.
Cam multe probleme la tine, pe topicul de imobiliare spui ca îți e rușine sa cumperi de mai puțin de 50-100 lei de la mega image și aici o dai în sărăcie 😁
Zi sa mori tu ca am spus ceva de mega image vreodata! Eu va spun doar sa mai scoateti capul pe afara un pic si sa va reveniti...la salariile din Ro parcul auto e prea nou! Vrei sa iti pun poze cu ce masini circula prin Irl/ N Irl? Si au salarii de 5-6 ori mai mari decat romanii...
Fac cel putin odata pe luna drumul Belfast-Timisoara cu masina si vad cam ce masini sunt in trafic..Romania nu sta deloc rau...doar ca unii pun botul orbeste la propaganda eco...da,tre sa schimbi masina la 6 luni si planeta o sa-ti multumeasca....

#80
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

 eireman, on 06 februarie 2020 - 10:26, said:

vad cam ce masini sunt in trafic..Romania nu sta deloc rau....
Statistica te contrazice. Poate sunt deghizate?

Attached Files


Edited by cata, 06 February 2020 - 10:35.


#81
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,356
  • Înscris: 22.10.2007
mie mi se pare normal, cu cat mergi de la vest spre est scad lefurile si evident si parcul auto e mai vechi, ca doar sunt legate intre ele.
e aberant sa ceri parc auto predominant euro 5-6 cu salariile cele mai mici din uniune.
iar "vesticii" scapa de masinile vechi pt ca e un punct de la care reparatia masinilor nu e viabila economic, pur si simplu costa prea mult in raport cu valoarea masinii.

Edited by _-livio-_, 06 February 2020 - 10:41.


#82
MixMaster

MixMaster

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,277
  • Înscris: 07.03.2010

 eireman, on 06 februarie 2020 - 10:26, said:

Zi sa mori tu ca am spus ceva de mega image vreodata! Eu va spun doar sa mai scoateti capul pe afara un pic si sa va reveniti...la salariile din Ro parcul auto e prea nou! Vrei sa iti pun poze cu ce masini circula prin Irl/ N Irl? Si au salarii de 5-6 ori mai mari decat romanii...
Fac cel putin odata pe luna drumul Belfast-Timisoara cu masina si vad cam ce masini sunt in trafic..Romania nu sta deloc rau...doar ca unii pun botul orbeste la propaganda eco...da,tre sa schimbi masina la 6 luni si planeta o sa-ti multumeasca....

De curiozitate, de ce ai face cel putin o data pe luna drumul ala!? Iti ia 5-6 zile dus intors.

Legat de faptul ca Romania nu sta deloc rau, e adevarat, atata timp cat te uiti doar in orasele mari. Statistica e facuta pe toata tara.

#83
eireman

eireman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,741
  • Înscris: 11.10.2016

 cata, on 06 februarie 2020 - 10:33, said:


Statistica te contrazice. Poate sunt deghizate?
Pai poate astia de la hotnews vad mai bine ca mine...eu sunt mai batran si vederea ma lasa...ideea e ca locuiesc pe "granita" dintre cele doua Irlande si vad zilnic in trafic masini de 15 ani si peste...ba chiar in Belfast si Dublin....si asta unde de ex un asistat social "castiga" mai bine decat un corporatist din Ro...

#84
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

 eireman, on 06 februarie 2020 - 10:56, said:

Pai poate astia de la hotnews vad mai bine ca mine...eu sunt mai batran si vederea ma lasa...ideea e ca locuiesc pe "granita" dintre cele doua Irlande si vad zilnic in trafic masini de 15 ani si peste...ba chiar in Belfast si Dublin....si asta unde de ex un asistat social "castiga" mai bine decat un corporatist din Ro...
Datele citate de ACEA
Eu zic ca este vorba doar de cumpatare, de alte prioritati.

#85
eireman

eireman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,741
  • Înscris: 11.10.2016

 MixMaster, on 06 februarie 2020 - 10:47, said:



De curiozitate, de ce ai face cel putin o data pe luna drumul ala!? Iti ia 5-6 zile dus intors.

Legat de faptul ca Romania nu sta deloc rau, e adevarat, atata timp cat te uiti doar in orasele mari. Statistica e facuta pe toata tara.
De ce fac drumul asta? Pentru ca pot! Sunt pensionar si familia mea e mutata in Ro.Copiii mei s-au mutat la Timisoara si are fiecare afacerea lui...eu ii ajut cat mai pot...eu ma ocup de "achizitiile" intracomunitare... fac exact 2 zile pe sens cu pauzele de rigoare incluse...cand eram mai tanar faceam 25-27 ore Belfast-Timisoara...

#86
tioopedi

tioopedi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,734
  • Înscris: 01.12.2018
Eu locuiesc intr-un oras mic. Starea parcului auto imi pare foarte buna.
Jepane, suv-URI  noi noute au politicienii locali, pulimea rupta-n cur se da-n corse si fieste, fara sa depaseasca 2.000km anual.
Cei care intradevar circula 10k/ an au focus, WW. Muierile A classe, smart, fabii. Bugeratii se dau in skode.
Pustanii de bani gata, studenti la sport sau spiru nu servesc decat haudi.
Ceilalti, de la inginerii nu au autoturisme.

Edited by tioopedi, 06 February 2020 - 11:08.


#87
MixMaster

MixMaster

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,277
  • Înscris: 07.03.2010
@eireman - Bravo! Adevarul e ca ai doar autostrada. E altceva.

Edited by MixMaster, 06 February 2020 - 11:05.


#88
Magicwisewolf

Magicwisewolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,106
  • Înscris: 29.01.2016

 eireman, on 05 februarie 2020 - 23:33, said:

Defapt totul pleaca de la capra vecinului...masini vechi? Da,dar nu mai multe ca in Spania,Portugalia,Italia,Grecia,Polonia...tari cu ani lumina inaintea Romaniei...ce masini sa fie la salariile din Ro? La 2000€ venit iti permiti o rata de 300€ pt masina dar la 3-400€ salariu ce rata sa-ti permiti?
Sau voi credeti ca doar romanii aduc masini vechi de afara? Credeti ca polonezii sau cehii nu?
Voi nu va dati seama ca rata la o saracie de Renault Captur e mai mare de cat venitul lunar a jumate din romani?
Dar voi credeti ca afara nu exista piata de sh? Sa fim seriosi,e o adevarata industrie,fara de care industria auto intra in colaps...omul trebuie s vanda undeva masina veche ca sa-si ia una noua...
Toti o ard azi cu poluarea...vrajeala...industria polueaza in draci dar vinovati sunt doar cei cu masini vechi...ca asa e in sport...cu toate ca Romania gazduieste industrii poluante si importa gunoi la greu(ars noaptea)...

Romanii isi cumpara masini SH de ai dreacu si de ambitiosi, nu din saracie. Ei au destui bani, dar vor sa faca in ciuda mediului, guvernului, Uniunii Europene, lui Trump, lui King Jong Hong Kong...
Asta cred unii pe aici...

#89
marin1973

marin1973

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,587
  • Înscris: 19.11.2019

 dan1980_25, on 06 februarie 2020 - 09:59, said:

Pai aici nu vorbim de masini vechi vs noi?
Passatul ala de care zici avea maxim 5 ani. Deci l-ai condus de nou pana la varsta de 5 ani(a masinii). Aia numai masina veche nu era.

De ce nu ziceți așa - de ce dau românii 100.000 de euro pe niște ghetouri de apartamente și nu dau 100.000 de euro pe mașini noi ?

Că sunt prea săraci iar banii să își cumpere case de 100.000 de euro îi iau de la bancă.

Deci cu CASH, banii lor personali ei nu își permit să cumpere decât mașini de câteva mii de euro vechi de ani de zile.

Dacă vă uitați pe internet la vânzări auto o să vedeți că marea majoritate a mașinilor vechi sunt între 2500 și 5000 de euro.

Ăsta e NIVELUL financiar al românului care are CASH, adică bani personali strânși din salarii să își cumpere o mașină.

Mulți care cumpără și case de 100.000 de euro cu credit NU au CASH nici banii de avans de 5%, 10% pentru apartamentele alea.

Românii sunt prea săraci să poată plăti ușor 10.000 de euro CASH pentru o mașină nouă și să o arunce după ce merge 5 ani cu ea.

Edited by marin1973, 06 February 2020 - 11:50.


#90
mannes

mannes

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,712
  • Înscris: 30.04.2006
treaba cu mașina în rate nu e chiar așa neagră.

să spunem că ar costa nouă vreo 18.000€. un avans de 2-3000€ tot există. rămân de finanțat 16.000€ pe perioada X. ideea este să știi când să vinzi această mașină. dacă după 5 ani încă valorează vreo 10.000€, înseamnă că ai dat practic doar 8000€ pe o mașină nouă, adică 1600€/an, adică cam 133.3€/lună cost de finanțare.
cam așa fac vest-europenii. își stabilesc un buget lunar de finanțare pe care sunt dispuși să-l plătească și vând vechea mașină la momentul oportun.
de aceea în toate variantele de finanțare pe care le văd apare mereu valoarea reziduală (Schlußrate) și se specifică mereu și nr. de km pe care îl poți face anual. dau în acest sens exemplul Opel Corsa care costă aici în DE cam 15.000€ și îl găsesc deseori la dealerii oficali cu un preț în jurul a 9-10.000€ cu o vechime de cca 5-6 ani și până în 50.000km la bord. încă valoarea reziduală este mereu mult mai bună la autovehiculele non-premium comparativ cu cele care costau noi +60.000€. devalorizarea lor este brutala.
în RO încă se pune semnul = între autoturism și frigider, adică abordarea este că le cumperi pentru totdeauna.

Edited by mannes, 06 February 2020 - 12:20.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate