Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Izolatie casa - nu prea merita $ - calcule si studiu de caz
#19
Posted 01 December 2019 - 11:12
Am un perete exterior la bucatarie, din boltari de beton, pe care din varii motive, nu l-am putut izola pe exterior. L-am izolat pe interior si, surpriza, a aparut mucegai pe la colturile de sus. Hotarat sa-l elimin, am inceput sa dau jos polistirenul incepand din coltul cu cel mai mult mucegai. Alta surpriza: polistirenul nu avea nici o legatura cu mucegaiul era cat se poate de curat si de uscat. Asa ca am cautat cauza in alta parte, am schimbat hota cu filtru cu una cu iesire in exterior, revopsit cu lavabila antimucegai si pana-n ziua de azi, bine mersi, mucegaiul n-a mai reaparut. Izolatia a ramas intacta. Si-si face treaba.
|
#20
Posted 01 December 2019 - 11:22
cartabosh, on 01 decembrie 2019 - 00:32, said:
Dar polistiren eu nu pun pentru ca am fobie de umiditate si mucegai. La bloc unde am mai stat de cand au montat specialistii polistiren fac numai mucegai iar umiditatea nu scade iarna nici cu dezumidificatorul sub 80% asta intr-un apartament care nu a avut zeci de ani o problema. # - polistirenul montat PE EXTERIOR nu iti afecteaza cu nimic umiditatea, doar nu crezi ca trece umiditatea prin zecile de straturi de vopsea cu teflon, tencuiala, eton, izolatia din panourile de la bloc (ca ai zis de apartament, au si ele in panourile alea un sandvici cu izolatie de la ceausescu), apoi iar tencuieli exteriore, vopsele decorative etc - Probabil te referi la anveloparea blocului... pai nu te-ai prins ca s-au montat si termopane? Astea tin poate un pic mai mult umezeala in interior, nu polistirenul de pe exterior - cum poti sa spui ca mutarea punctului de roua in afara casei nu tine departe mucegaiul?? tu spui ca nici nu mai trebuie izolatie ca oricum nu se amotizeaza, dar nu te gandesti la igrasia produsa in orice casa neizolata... - apartamentul de care vorbesti e cumva la parter? |
#21
Posted 01 December 2019 - 11:29
cartabosh, on 01 decembrie 2019 - 00:32, said:
Dar polistiren eu nu pun pentru ca am fobie de umiditate si mucegai. La bloc unde am mai stat de cand au montat specialistii polistiren fac numai mucegai iar umiditatea nu scade iarna nici cu dezumidificatorul sub 80% asta intr-un apartament care nu a avut zeci de ani o problema. Si eu sunt tare curios ce legatura vezi tu intre acel polistiren pus pe exteriorul casei si umiditatea ta de 80% din apartament si cum iesea umiditatea aia inainte de a pune polistiren pe exterior ... Asa "respira peretii" ... este? Edited by ech, 01 December 2019 - 11:56. |
#22
Posted 01 December 2019 - 11:49
apropo, ce spune hornbach despre polistiren, un magazin care vinde si vata, deci nu poate fi acuzat de subiectivism sau interese:
Attached Files |
#23
Posted 01 December 2019 - 13:11
marin1973, on 01 decembrie 2019 - 01:23, said:
Deci tu consumi în limite normale pentru volumul care trebuie încălzit - 130 mp x 2,5 m = 325 m cubi volum de aer de încălzit. ... Vezi cu calculele alea cu volumul de aer ce trebuie încălzit în casa aia. Se vede că nu cunoști diferența între mp și mc de aer care trebuie încălziți. Tu consumi caldura pentru a compensa pierderile prin pereti si geamuri. |
#24
Posted 01 December 2019 - 13:51
eu stiam ca cel mai mult pierzi prin acoperis/tavan, apoi prin golurile din pereti (usi/geamuri) si abia apoi prin pereti. Daca nu le ai pe primele 2 izolate cum trebuie degeaba bagi bani in izolat peretii...
|
#25
Posted 01 December 2019 - 15:25
Scorpionul_Lenes, on 01 decembrie 2019 - 10:30, said:
Voi vorbiti de sisteme "inchise" (relativ), dar nu cred ca a calculat nimeni cata caldura pierdem in viata reala cand aerisim 5 min. la fiecare 2-3 ore intr-o casa perfect izolata si dotata cu termopane, fata de o casa neizolata care "respira" la ferestrele si usile din lemn / nu de termopan / dar cu o sursa de caldura constanta. Nici eu nu stiu... P.S. sunt fumator... :-) si asta dezechilibreaza bilantul energetic al casei... :-) Fumatul din păcate... , te face sa aerisești la 2 3 ore, eu aerisesc (la bloc) dimineața când ne trezim, pe la prânz și seara înainte de culcare. Câte minute, depinde de temp exterioara și de vânt. Dacă afară e sub zero, într-un singur minut aerul din apartament se înlocuiește total (real cam 85-90%) prin convecție naturala. La casa nouă îmi fac ventilație cu recuperare de căldură (DIY, că de cumpărat e enorm de scump). |
#26
Posted 01 December 2019 - 16:02
addysoftware, on 01 decembrie 2019 - 15:25, said:
... La casa nouă îmi fac ventilație cu recuperare de căldură (DIY, că de cumpărat e enorm de scump). Ventilatia cu recuperare de caldura implica riscul de "bomba biologica"... am eu o fobie fata de germenii ce se dezvolta la caldura si umiditate, in aparate... |
#27
Posted 01 December 2019 - 16:19
cartabosh, on 01 decembrie 2019 - 00:32, said:
... Se da o casa veche din caramida in dublu strat cu tencuiala clasica P+E 130mp utili incalziti fara mansarda terminata dar acoperita care papa 700 lei gaz in medie de confort pe 5 luni de iarna la ~22C, deci 3500 lei. Nu am calculat 6 luni pentru ca $. ... Eu am o casa veche, construita prost, de caramida arsa, pe un singur nivel, cu camere tip carnat (una langa alta). Am tavan izolat cu vata minerala de 5-10 cm (dupa cum a intrat intre vechiul tavan de pamant de 40 cm grosime si rigips), ferestre termopan de calitate (Casa Noastra) si tigla siceram terra rosa. Casa are cca 120 m iar din aceasta primavara (jumatatea lui februarie) m-am hotarat sa o izolez (polistiren adeplast eps 80 de 10 cm, adeziv ceresit thermouniversal + decorativa Oskar). Acum ma felicit pentru asta. Ani la rand mi-am facut calcule (ca tine de altfel) si tot incercam sa gasesc motive sa nu realizez investitia in izolatie. Adica incercam sa ma mint singur. Acum nu regret deloc cei 14000 lei cheltuiti cu izolatia (realizata-n regie proprie). Incalzirea (inclusic ACM) o fac cu un cazan viadrus (30 KW) iar racirea cu 2 aparate de aer conditionat Mitsubishi. Daca in trecut trebuia sa fac focul octombrie - noiembrie si martie-aprilie zilnic iar din noiembrie si pana-n martie de 2 ori pe zi (iar cand era cancer afara chiar de 3-4 ori), ei bine, acum focul il fac o data la 3 zile insa "ma mai ajut" de aparatele AC. In anii trecuti consumam (6 luni de iarna) 3,5 Tone lignit + 5 mc salcam uscat. Deocamdata nu pot sa ma pronunt asupra consumului cu incalzirea insa acesta e muuuult mai mic decat in trecut. Asta-vara, aparatele de aer conditionat au mers nonstop insa nu ca in anii trecuti... una e sa munceasca compresorul sa faca racoare (eu am setat la 26*C) si alta e doar sa ventileze pentru a mentine temperatura. Am observat o economie de 70-80 lei lunar a facturii de energie electrica in cele 4 luni de vara (includ jumate din mai si septembrie). Oricum, chiar daca investitia se amortizeaza mai greu, un lucru e cert (pe langa confortul termic crescut): pretul combustibilului cu incalzirea/racirea nu va ramane ca azi ci va creste mereu. Inca ceva: de cand am izolat, nu am mai vazut mucegai pe pereti. Edited by mihalexmihalex, 01 December 2019 - 16:23. |
#29
Posted 01 December 2019 - 19:23
cartabosh, on 01 decembrie 2019 - 00:32, said:
Vreau sa facem niste calcule pentru ca se tine prea multa propaganda pe forumul asta de diversi meseriasi sub acoperire Mi-am facut recent o casa relativ mica P+1E+M, aproximativ 175 mp utili. Am izolat-o mediu: polistiren extrudat 10 cm in jurul fundatiei si elevatiei, polistiren 12 cm grafitat pe pereti, polistiren 18 cm extrudat la pardoseala, polistiren 25 cm grafitat la acoperis, geamuri tripan peste medie (Trocal 88+, argon, etc). Este in lucru si instalatia de ventilatie cu recuperare de caldura. Apoi am bagat, ca prostu', peste 5000 EUR in instalatia de incalzire in pardoseala. De ce zic "ca prostu'"? Pentru ca daca eram baiat destept, cheltuiam cei 5000 EUR pe suplimentarea termoizolatiei. Sunt destul de sigur ca acesti 5000 EUR mi-ar fi permis sa suplimentez termoizolatia pana la nivel de Casa Pasiva. Iar Casa Pasiva NU are nevoie de sistem de incalzire de 5000 EUR! De ce n-am facut-o? Pentru ca n-a avut cine sa-mi deschida ochii la momentul potrivit. M-am luat si eu dupa arhitect, dupa vecini, dupa amici, etc...toti ziceau ca "10 cm este suficient, mai mult oricum nu se amortizeaza". Ba se amortizeaza, daca tii cont de costul sistemului de incalzire, de care nu mai ai nevoie... |
#30
Posted 01 December 2019 - 19:46
Suna bine, dai cu ce te incalzeai daca realizai o casa pasiva?
In asa fel incat sa nu suferi de frig daca mai vin si ierni grele din cand in cand. |
#31
Posted 01 December 2019 - 19:51
danciusergiu84, on 01 decembrie 2019 - 19:46, said:
Suna bine, dai cu ce te incalzeai daca realizai o casa pasiva? In asa fel incat sa nu suferi de frig daca mai vin si ierni grele din cand in cand. Daca costurile ar fi fost totusi prea mari, as fi recurs la un aparat de aer conditionat cu functia de incalzire (pompa de caldura aer-aer), legat tot la tubulatura de ventilatie. Pompa de caldura face caldura de aproximativ 3 ori mai ieftin decat bateria electrica. Exemplu baterie de incalzire: https://www.voltatec...W-230V-468.html Exemplu pompa de caldura: https://www.climatic...-12000-btu.html Completare ulterioara: poate ca as fi pus si incalzire electrica de confort in pardoseala, dar numai in sufragerie si baie. Exemplu: https://www.emag.ro/...0/pd/D54W02BBM/ Edited by kolfleading, 01 December 2019 - 19:53. |
#32
Posted 02 December 2019 - 02:47
Scorpionul_Lenes, on 01 decembrie 2019 - 16:02, said:
Ventilatia cu recuperare de caldura implica riscul de "bomba biologica"... am eu o fobie fata de germenii ce se dezvolta la caldura si umiditate, in aparate... |
#33
Posted 02 December 2019 - 04:46
Nu, nu este. Si nu e vorba despre mucegai ci despre dragalasenii gen Legionella. Aste se pot dezvolta intre spalari - ca sa zic asa - in zonele umede; se formeaza si fara sa balteasca apa. De-aia un HRV sau ERV "de cumparat" are atata inginerie in el. Nu zic ca nu-l poti face si DIY dar ... ori risti, ori cresti costurile.
Eu am invatat, de mult, ca lucrurile in care a intrat multa cercetare, merita sa fie cumparate. Pe directia asta, un lucru DIY performant inseamna sa cumperi piesele, originale, una cate una si sa faci tu ... carcasa si ceva legaturi electrice si automatizari. Nu stiu daca economisesti cine stie ce. Poate ca merita ... ca hobby ... |
|
#34
Posted 02 December 2019 - 06:56
Addysoftware Inginerul de instalatiii de la casa lu' Buhnici a folosit o teava mai speciala. Si teava aia era smecheria, ca era oarecum tratata. Nu mai stiu, exact videoul sa ti dau link. Si binenteles la intrare si iesire ai filtre.
Edited by bobitad, 02 December 2019 - 07:09. |
#35
Posted 02 December 2019 - 16:58
addysoftware, on 02 decembrie 2019 - 02:47, said:
Hm, naspa. Nu ca nu m-am gandit deseori la mucegai; "utilajul" (schimbatorul) e prevazut in pozitie verticala pt a se scurge condensul, si daca e nevoie voi turna apa fierbinte prin el din cand in cand... crezi ca ar fi deajuns? Nu prea... pentru siguranta, eu as adauga si o lampa cu ultraviolete si argintarea fetelor active ale schimbatorului, daca e sa-l faci DIY... |
#36
Posted 02 December 2019 - 19:55
Scorpionul_Lenes, on 02 decembrie 2019 - 16:58, said:
Nu prea... pentru siguranta, eu as adauga si o lampa cu ultraviolete si argintarea fetelor active ale schimbatorului, daca e sa-l faci DIY... Ceea ce duce exact la ce spuneam eu: cumperi toate componentele si ... faci un pic de DIY care scade din calitatea unui sistem "de fabrica" fara vreo reducere cine stie ce a costurilor. bobitad, on 02 decembrie 2019 - 06:56, said:
Addysoftware Inginerul de instalatiii de la casa lu' Buhnici a folosit o teava mai speciala. Si teava aia era smecheria, ca era oarecum tratata. Nu mai stiu, exact videoul sa ti dau link. Si binenteles la intrare si iesire ai filtre. Din pacate, casa aia (atat cat am avut rabdare sa vad) este un exemplu clasic de supra-inginerie . Parerea mea, personala. Supra, nu in sensul de super(bun), ci in sensul de extra-costuri & tehnologii. E normal sa fie asa, fiindca intentia a fost sa iasa din norme si sa duca totul la extrem; astfel incat sa fie "unica". Nu contest faptul ca s-a ajuns la niste performante laudabile. Spun, doar, ca se putea ajunge la performantele acele si cu investitii mai mici si munca de proiectare mai multa. Asta nu insemna ca solutiile de acolo sunt de recomandat in viata de zi cu zi. Un inginer adevarat (sau, in cazul de fata, un sistem "de gata") iti da varianta optima - cel mai bun rezultat pe $$ investit. Edited by DIY, 02 December 2019 - 20:02. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users