Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum declari o variabila care nu s...

Schimbare certificat de inmatricu...

Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...
 Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...
 Dashcam

Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit
 I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic
 

Izolatie casa - nu prea merita $ - calcule si studiu de caz

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
54 replies to this topic

#19
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
Am un perete exterior la bucatarie, din boltari de beton, pe care din varii motive, nu l-am putut izola pe exterior. L-am izolat pe interior si, surpriza, a aparut mucegai pe la colturile de sus. Hotarat sa-l elimin, am inceput sa dau jos polistirenul incepand din coltul cu cel mai mult mucegai. Alta surpriza: polistirenul nu avea nici o legatura cu mucegaiul era cat se poate de curat si de uscat. Asa ca am cautat cauza in alta parte, am schimbat hota cu filtru cu una cu iesire in exterior, revopsit cu lavabila antimucegai si pana-n ziua de azi, bine mersi, mucegaiul n-a mai reaparut. Izolatia a ramas intacta. Si-si face treaba.

#20
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

 cartabosh, on 01 decembrie 2019 - 00:32, said:

Dar polistiren eu nu pun pentru ca am fobie de umiditate si mucegai. La bloc unde am mai stat de cand au montat specialistii polistiren fac numai mucegai iar umiditatea nu scade iarna nici cu dezumidificatorul sub 80% asta intr-un apartament care nu a avut zeci de ani o problema. #
- dar cum iesea colegu umiditatea din casa inainte, curgea apa dinauntru prin pereti afara? gandesti putin?

- polistirenul montat PE EXTERIOR nu iti afecteaza cu nimic umiditatea, doar nu crezi ca trece umiditatea prin zecile de straturi de vopsea cu teflon, tencuiala, eton, izolatia din panourile de la bloc (ca ai zis de apartament, au si ele in panourile alea un sandvici cu izolatie de la ceausescu), apoi iar tencuieli exteriore, vopsele decorative etc

- Probabil te referi la anveloparea blocului... pai nu te-ai prins ca s-au montat si termopane? Astea tin poate un pic mai mult umezeala in interior, nu polistirenul de pe exterior

- cum poti sa spui ca mutarea punctului de roua in afara casei nu tine departe mucegaiul?? tu spui ca nici nu mai trebuie izolatie ca oricum nu se amotizeaza, dar nu te gandesti la igrasia produsa in orice casa neizolata...

- apartamentul de care vorbesti e cumva la parter?

#21
ech

ech

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 15,835
  • Înscris: 01.09.2006

 cartabosh, on 01 decembrie 2019 - 00:32, said:

Dar polistiren eu nu pun pentru ca am fobie de umiditate si mucegai. La bloc unde am mai stat de cand au montat specialistii polistiren fac numai mucegai iar umiditatea nu scade iarna nici cu dezumidificatorul sub 80% asta intr-un apartament care nu a avut zeci de ani o problema.


Si eu sunt tare curios ce legatura vezi tu intre acel polistiren pus pe exteriorul casei si umiditatea ta de 80% din apartament si cum iesea umiditatea aia inainte de a pune polistiren pe exterior ...
Asa "respira peretii" ... este? Posted Image

Edited by ech, 01 December 2019 - 11:56.


#22
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017
apropo, ce spune hornbach despre polistiren, un magazin care vinde si vata, deci nu poate fi acuzat de subiectivism sau interese:

Attached Files



#23
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

 marin1973, on 01 decembrie 2019 - 01:23, said:

Deci tu consumi în limite normale pentru volumul care trebuie încălzit - 130 mp x 2,5 m = 325 m cubi volum de aer de încălzit.
...
Vezi cu calculele alea cu volumul de aer ce trebuie încălzit în casa aia. Se vede că nu cunoști diferența între mp și mc de aer care trebuie încălziți.
Cantitatea de caldura inmagazinata in 325 mc de aer este relativ mica. Aerul are caldura specifica relativ mica, ceea ce inseamna ca este nevoie de putina caldura pentru a-l incalzi.

Tu consumi caldura pentru a compensa pierderile prin pereti si geamuri.

#24
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,744
  • Înscris: 08.10.2004
eu stiam ca cel mai mult pierzi prin acoperis/tavan, apoi prin golurile din pereti (usi/geamuri) si abia apoi prin pereti. Daca nu le ai pe primele 2 izolate cum trebuie degeaba bagi bani in izolat peretii...

#25
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007

 Scorpionul_Lenes, on 01 decembrie 2019 - 10:30, said:

Voi vorbiti de sisteme "inchise" (relativ), dar nu cred ca a calculat nimeni cata caldura pierdem in viata reala cand aerisim 5 min. la fiecare 2-3 ore intr-o casa perfect izolata si dotata cu termopane, fata de o casa neizolata care "respira" la ferestrele si usile din lemn / nu de termopan / dar cu o sursa de caldura constanta. Nici eu nu stiu...

P.S. sunt fumator... :-) si asta dezechilibreaza bilantul energetic al casei... :-)

Fumatul din păcate... , te face sa aerisești la 2 3 ore, eu aerisesc (la bloc) dimineața când ne trezim, pe la prânz și seara înainte de culcare. Câte minute, depinde de temp exterioara și de vânt. Dacă afară e sub zero, într-un singur minut aerul din apartament se înlocuiește total (real cam 85-90%) prin convecție naturala.

La casa nouă îmi fac ventilație cu recuperare de căldură (DIY, că de cumpărat e enorm de scump).

#26
Scorpionul_Lenes

Scorpionul_Lenes

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 841
  • Înscris: 22.05.2015

 addysoftware, on 01 decembrie 2019 - 15:25, said:

...
La casa nouă îmi fac ventilație cu recuperare de căldură (DIY, că de cumpărat e enorm de scump).

Ventilatia cu recuperare de caldura implica riscul de "bomba biologica"... am eu o fobie fata de germenii ce se dezvolta la caldura si umiditate, in aparate...

#27
mihalexmihalex

mihalexmihalex

    Classified

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,423
  • Înscris: 29.12.2007

 cartabosh, on 01 decembrie 2019 - 00:32, said:

...
Se da o casa veche din caramida in dublu strat cu tencuiala clasica P+E 130mp utili incalziti fara mansarda terminata dar acoperita care papa 700 lei gaz in medie de confort pe 5 luni de iarna la ~22C, deci 3500 lei. Nu am calculat 6 luni pentru ca $.
...
Ai noroc de casa construita bine (P+E)...
Eu am o casa veche, construita prost, de caramida arsa, pe un singur nivel, cu camere tip carnat (una langa alta). Am tavan izolat cu vata minerala de 5-10 cm (dupa cum a intrat intre vechiul tavan de pamant de 40 cm grosime si rigips), ferestre termopan de calitate (Casa Noastra) si tigla siceram terra rosa. Casa are cca 120 m iar din aceasta primavara (jumatatea lui februarie) m-am hotarat sa o izolez (polistiren adeplast eps 80 de 10 cm, adeziv ceresit thermouniversal + decorativa Oskar). Acum ma felicit pentru asta. Ani la rand mi-am facut calcule (ca tine de altfel) si tot incercam sa gasesc motive sa nu realizez investitia in izolatie. Adica incercam sa ma mint singur. Acum nu regret deloc cei 14000 lei cheltuiti cu izolatia (realizata-n regie proprie).
Incalzirea (inclusic ACM) o fac cu un cazan viadrus (30 KW) iar racirea cu 2 aparate de aer conditionat Mitsubishi. Daca in trecut trebuia sa fac focul octombrie - noiembrie si martie-aprilie zilnic iar din noiembrie si pana-n martie de 2 ori pe zi (iar cand era cancer afara chiar de 3-4 ori), ei bine, acum focul il fac o data la 3 zile insa "ma mai ajut" de aparatele AC. In anii trecuti consumam (6 luni de iarna) 3,5 Tone lignit + 5 mc salcam uscat. Deocamdata nu pot sa ma pronunt asupra consumului cu incalzirea insa acesta e muuuult mai mic decat in trecut. Asta-vara, aparatele de aer conditionat au mers nonstop insa nu ca in anii trecuti... una e sa munceasca compresorul sa faca racoare (eu am setat la 26*C) si alta e doar sa ventileze pentru a mentine temperatura. Am observat o economie de 70-80 lei lunar a facturii de energie  electrica in cele 4 luni de vara (includ jumate din mai si septembrie). Oricum, chiar daca investitia se amortizeaza mai greu, un lucru e cert (pe langa confortul termic crescut): pretul combustibilului cu incalzirea/racirea nu va ramane ca azi ci va creste mereu. Inca ceva: de cand am izolat, nu am mai vazut mucegai pe pereti.

Edited by mihalexmihalex, 01 December 2019 - 16:23.


#28
mihalexmihalex

mihalexmihalex

    Classified

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,423
  • Înscris: 29.12.2007
*** 120 mp

#29
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

 cartabosh, on 01 decembrie 2019 - 00:32, said:

Vreau sa facem niste calcule pentru ca se tine prea multa propaganda pe forumul asta de diversi meseriasi sub acoperire
Ca tot vorbim de calcule...

Mi-am facut recent o casa relativ mica P+1E+M, aproximativ 175 mp utili. Am izolat-o mediu: polistiren extrudat 10 cm in jurul fundatiei si elevatiei, polistiren 12 cm grafitat pe pereti, polistiren 18 cm extrudat la pardoseala, polistiren 25 cm grafitat la acoperis, geamuri tripan peste medie (Trocal 88+, argon, etc). Este in lucru si instalatia de ventilatie cu recuperare de caldura.

Apoi am bagat, ca prostu', peste 5000 EUR in instalatia de incalzire in pardoseala. Posted Image

De ce zic "ca prostu'"? Pentru ca daca eram baiat destept, cheltuiam cei 5000 EUR pe suplimentarea termoizolatiei.

Sunt destul de sigur ca acesti 5000 EUR mi-ar fi permis sa suplimentez termoizolatia pana la nivel de Casa Pasiva. Iar Casa Pasiva NU are nevoie de sistem de incalzire de 5000 EUR!

De ce n-am facut-o? Pentru ca n-a avut cine sa-mi deschida ochii la momentul potrivit. M-am luat si eu dupa arhitect, dupa vecini, dupa amici, etc...toti ziceau ca "10 cm este suficient, mai mult oricum nu se amortizeaza". Ba se amortizeaza, daca tii cont de costul sistemului de incalzire, de care nu mai ai nevoie...

#30
Prototype2

Prototype2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,913
  • Înscris: 20.11.2008
Suna bine, dai cu ce te incalzeai daca realizai o casa pasiva?
In asa fel incat sa nu suferi de frig daca mai vin si ierni grele din cand in cand.

#31
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

 danciusergiu84, on 01 decembrie 2019 - 19:46, said:

Suna bine, dai cu ce te incalzeai daca realizai o casa pasiva?
In asa fel incat sa nu suferi de frig daca mai vin si ierni grele din cand in cand.
Cu o baterie de incalzire electrica pe tubulatura de ventilatie.

Daca costurile ar fi fost totusi prea mari, as fi recurs la un aparat de aer conditionat cu functia de incalzire (pompa de caldura aer-aer), legat tot la tubulatura de ventilatie. Pompa de caldura face caldura de aproximativ 3 ori mai ieftin decat bateria electrica.

Exemplu baterie de incalzire: https://www.voltatec...W-230V-468.html

Exemplu pompa de caldura: https://www.climatic...-12000-btu.html

Completare ulterioara: poate ca as fi pus si incalzire electrica de confort in pardoseala, dar numai in sufragerie si baie.

Exemplu: https://www.emag.ro/...0/pd/D54W02BBM/

Edited by kolfleading, 01 December 2019 - 19:53.


#32
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007

 Scorpionul_Lenes, on 01 decembrie 2019 - 16:02, said:

Ventilatia cu recuperare de caldura implica riscul de "bomba biologica"... am eu o fobie fata de germenii ce se dezvolta la caldura si umiditate, in aparate...
Hm, naspa. Nu ca nu m-am gandit deseori la mucegai; "utilajul" (schimbatorul) e prevazut in pozitie verticala pt a se scurge condensul, si daca e nevoie voi turna apa fierbinte prin el din cand in cand... crezi ca ar fi deajuns?

#33
DIY

DIY

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,751
  • Înscris: 29.11.2007
Nu, nu este. Si nu e vorba despre mucegai ci despre dragalasenii gen Legionella. Aste se pot dezvolta intre spalari - ca sa zic asa - in zonele umede; se formeaza si fara sa balteasca apa. De-aia un HRV sau ERV "de cumparat" are atata inginerie in el. Nu zic ca nu-l poti face si DIY dar ... ori risti, ori cresti costurile.

Eu am invatat, de mult, ca lucrurile in care a intrat multa cercetare, merita sa fie cumparate. Pe directia asta, un lucru DIY Posted Image performant inseamna sa cumperi piesele, originale, una cate una si sa faci tu ... carcasa si ceva legaturi electrice si automatizari. Nu stiu daca economisesti cine stie ce. Poate ca merita ... ca hobby ...

#34
bobitad

bobitad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,391
  • Înscris: 24.09.2017
Addysoftware Inginerul de instalatiii de la casa lu' Buhnici a folosit o teava mai speciala. Si teava aia era smecheria, ca era oarecum tratata. Nu mai stiu, exact videoul sa ti dau link. Si binenteles la intrare si iesire ai filtre.

Edited by bobitad, 02 December 2019 - 07:09.


#35
Scorpionul_Lenes

Scorpionul_Lenes

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 841
  • Înscris: 22.05.2015

 addysoftware, on 02 decembrie 2019 - 02:47, said:

Hm, naspa. Nu ca nu m-am gandit deseori la mucegai; "utilajul" (schimbatorul) e prevazut in pozitie verticala pt a se scurge condensul, si daca e nevoie voi turna apa fierbinte prin el din cand in cand... crezi ca ar fi deajuns?

Nu prea... pentru siguranta, eu as adauga si o lampa cu ultraviolete si argintarea fetelor active ale schimbatorului, daca e sa-l faci DIY...

#36
DIY

DIY

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,751
  • Înscris: 29.11.2007

 Scorpionul_Lenes, on 02 decembrie 2019 - 16:58, said:

Nu prea... pentru siguranta, eu as adauga si o lampa cu ultraviolete si argintarea fetelor active ale schimbatorului, daca e sa-l faci DIY...

Ceea ce duce exact la ce spuneam eu: cumperi toate componentele si ... faci un pic de DIY care scade din calitatea unui sistem "de fabrica" fara vreo reducere cine stie ce a costurilor.

 bobitad, on 02 decembrie 2019 - 06:56, said:

Addysoftware Inginerul de instalatiii de la casa lu' Buhnici a folosit o teava mai speciala. Si teava aia era smecheria, ca era oarecum tratata. Nu mai stiu, exact videoul sa ti dau link. Si binenteles la intrare si iesire ai filtre.

Din pacate, casa aia (atat cat am avut rabdare sa vad) este un exemplu clasic de supra-ingineriePosted Image . Parerea mea, personala. Supra, nu in sensul de super(bun), ci in sensul de extra-costuri & tehnologii. E normal sa fie asa, fiindca intentia a fost sa iasa din norme si sa duca totul la extrem; astfel incat sa fie "unica".
Nu contest faptul ca s-a ajuns la niste performante laudabile. Spun, doar, ca se putea ajunge la performantele acele si cu investitii mai mici si munca de proiectare mai multa.
Asta nu insemna ca solutiile de acolo sunt de recomandat in viata de zi cu zi. Un inginer adevarat (sau, in cazul de fata, un sistem "de gata") iti da varianta optima - cel mai bun rezultat pe $$ investit.

Edited by DIY, 02 December 2019 - 20:02.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate