Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare drona

Exista un soft care sa reia autom...

Identificare plante

Cum declari o variabila care nu s...
 Schimbare certificat de inmatricu...

Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...
 Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam
 Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...
 

Frauda bancara.

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
130 replies to this topic

#55
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
CIP03, deocamdata tu esti ala cu banii luati, nu altii. deci tu a finantat, practic, un terorist, iar acum dai vina pe altii.
Eu iti recomand sincer sa te calmezi si sa intelegi realitatea in care traiesti. Escrocii nu dispar, politia nu devine mai eficienta, functionarii nu devin mai constiinciosi.

Edited by danvlas, 13 September 2019 - 11:42.


#56
alx42

alx42

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,802
  • Înscris: 26.06.2014

View PostCIP03, on 13 septembrie 2019 - 11:22, said:


Am inteles si fata aia rapita si ucisa este vinovata ca facea autostopul! Mereu dar mereu victima este si va ramane vinovata!
Inteleg din mesajul tau ca este o frauda clasica si totusi nu exista reglementari in privinta ei, astfel aceasta frauda devine un mod de viata, si nimeni nu are nicio solutie decat clasicul raspuns "fii si tu mai atent data viitoare".

Uite, eu nu vreau sa fiu mai atent, platesc taxe si vreau sa fiu protejat. Sau nu mai platesc taxe si apelez la recuperatori interlopi? Cred ca ies mai ieftin cu a doua varianta!

asa e aici pe softpedia, tot timpul victima e vinovata.
si asa e in tara asta la modul general. romanii au ura irationala fata de alti romani si asa se manifesta..

daca te incalzeste cu ceva, la fel vor face si daca maine deschide subiect ala la care i-ai trimis banii sa zica ca i-au intrat 20k de euro in cont de la un necunoscut.
si el va fi porcait ca si tine.
in logica softpedia tu esti un prost care meriti sa fi lasat fara bani, ala o sa fie un hot ca primeste bani necuveniti, iar banca e sfanta.

#57
vata_pa_batz

vata_pa_batz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,602
  • Înscris: 28.07.2004

View PostCIP03, on 13 septembrie 2019 - 11:30, said:


Am inteles ca...

Ai inteles diverse, dar n-ai inteles un lucru esential. Ca sa obtii un sfat juridic ar trebui sa dai detalii amanuntite, cam la fel cum ai proceda, daca ai consulta un avocat specializat. Asta evident daca vrei un ajutor real, sau multe pagini cu balarii. Diferenta este ca pentru o prima informatie nu platesti nimic, asa cum s-ar intimpla cu un avocat ;)
In afara de asta, pe linga suportul juridic s-ar putea intimpla sa primesti si sfaturi, cui si unde sa te adresezi in tara de destinatie a IBAN-ului “gresit”, ceea ce ti-ar mari considerabil sansele.
In niciun caz nu ar fi bine sa cosmetizezi situatia altfel decit este, deoarece cu siguranta o iei pe piste gresite.
Daca nu esti pregatit sa spui tot, atunci poti sa uiti ca vei primi raspunsuri, care sa fie grefate pe cee ace-ti trebuie tie

#58
CIP03

CIP03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 557
  • Înscris: 03.03.2019

View Postdanvlas, on 13 septembrie 2019 - 11:19, said:

Banca e total exonerata daca tu, cu mana ta ai scris ordinul de plata.


Da, am scris un ordin de plata unde am specificat si destinatarul, informatie ceruta de banca, fara acest destinatar banca nu-mi accepta plata!
De ce toata lumea intelege doar jumate din problema?
"ca trebuia sa stiu?", uite ca nu trebuia sa stiu, daca era doar IBAN-ul obligatoriu altfel as fi pus problema la fiecare plata!
Daca banca se ascunde dupa o chichita, uite ca ma ascund si eu dupa ea si ma folosesc de a doua problema, datele firmei care nu au fost verificate de banca!

#59
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Si daca numele corespunde, ce faci? Contul e inregistrat in alta tara, la o banca cu reguli necunoscute tie etc.
Stiu ce zic, am fost tintit de 4 ori (dar nu am furat-o nici macar o data) si am asistat la 3 clienti pacaliti, care nu si-au recuperat banii.

Este ca prima data ai dat vina pe furnizor pentru mailul de schimbare a contului?

LE. Sa stii ca si tu poti fi suspectat ca ai trimis acel mail, apoi ti-ai trimis banii si ai sters urmele. E un scenariu posibil ;)

Edited by danvlas, 13 September 2019 - 12:00.


#60
vata_pa_batz

vata_pa_batz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,602
  • Înscris: 28.07.2004

View Postdanvlas, on 13 septembrie 2019 - 11:55, said:

Si daca numele corespunde, ce faci? Contul e inregistrat in alta tara, la o banca cu reguli necunoscute tie

...dar cu o legislatie in spate. In functie de tara poate ca s-ar gasi si softpedisti, care sa-l ajute cu informatii. Dar daca nu spune...

Edited by vata_pa_batz, 13 September 2019 - 11:59.


#61
corinadaniela

corinadaniela

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,526
  • Înscris: 05.06.2009

View PostCIP03, on 13 septembrie 2019 - 11:51, said:

Da, am scris un ordin de plata unde am specificat si destinatarul, informatie ceruta de banca, fara acest destinatar banca nu-mi accepta plata!
De ce toata lumea intelege doar jumate din problema?
"ca trebuia sa stiu?", uite ca nu trebuia sa stiu, daca era doar IBAN-ul obligatoriu altfel as fi pus problema la fiecare plata!
Daca banca se ascunde dupa o chichita, uite ca ma ascund si eu dupa ea si ma folosesc de a doua problema, datele firmei care nu au fost verificate de banca!


nu vrei sa intelegi ca banca ta nu putea sa verifice ca acel cont scris cu manutele tale apartine firmei la care doreai sa trimiti banii, cum la fel nu putea verifica daca firma aceea are 1, 2 sau 10 conturi, in ce banci, si in ce valute. pentru ca banca ta nu are acces la baza de informatii din tara in care se afla firma cu care colaborezi de 7 ani.
contul in care ai trimis banii era valid (evident, pentru ca cel care te-a excrocat a avut grija sa-si deschida acel cont ), operatorul de la banca tasteaza contul, formatul iban e corect, dar nu apare automat si numele firmei, de aceea ti se cere tie sa-l completezi, pentru a fi completat de catre operator/functionar bancar, in campurile ce contin denumire beneficiar.
daca functionarul de la banca tasta doar numele beneficiarului, nu apare automat si numarul de cont al firmei. imagineaza-ti ca o firma poate avea mai multe conturi, in diferite valute. cum faci sa apara contul de care ai tu nevoie, daca scrii doar numele firmei ?!?
acum intelegi mai bine ?

Edited by corinadaniela, 13 September 2019 - 12:05.


#62
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009

View Postvata_pa_batz, on 13 septembrie 2019 - 11:59, said:

...dar cu o legislatie in spate. In functie de tara poate ca s-ar gasi si softpedisti, care sa-l ajute cu informatii. Dar daca nu spune...
Pe baza experientei, as inclina spre UK. Toate cazurile traite personal indicau conturi GB.

#63
super8

super8

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 10,000
  • Înscris: 14.04.2016

View PostCIP03, on 13 septembrie 2019 - 09:51, said:

Salut
Frauda bancara.
Spoiler
Eu nu pricep un lucru:
tu ai anuntat telefonic la banca sa blocheze banii pt. ca ai fost inselat.
De ce a durat asa mult sa blocheze banii ?! ca pana ia blocat, excrocul care te-a inselat pe tine a ridicat banii.

Deci clar e vina bancii ca nu a blocat banii imediat ce ai anuntat.
Daca asa sta treaba, cred ca e cazul sa angajezi un avocat sa dai in judecata banca pt. ca nu a blocat la timp banii oferind suficient timp infractorului sa ridice banii trimisi de tine intr-un cont fals.

#64
ceanu1980

ceanu1980

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,163
  • Înscris: 15.05.2008
daca e adevarat tot,eu am inteles asa
cineva si-a bagat coada si a dat alt cont iban fata de cel de corespondenta avuta pana atunci
ce ma mira pe mine,de ce banca din ro.a continuat procesarea platii daca initiatorul a semnalat ca a gresit,daca nu era prea tarziu trebuia anulata sau blocata plata pana la lamurirea situatiei

#65
corinadaniela

corinadaniela

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,526
  • Înscris: 05.06.2009

View Postsuper8, on 13 septembrie 2019 - 12:06, said:

Eu nu pricep un lucru:
tu ai anuntat telefonic la banca sa blocheze banii pt. ca ai fost inselat.
De ce a durat asa mult sa blocheze banii ?! ca pana ia blocat, excrocul care te-a inselat pe tine a ridicat banii.

Deci clar e vina bancii ca nu a blocat banii imediat ce ai anuntat.
Daca asa sta treaba, cred ca e cazul sa angajezi un avocat sa dai in judecata banca pt. ca nu a blocat la timp banii oferind suficient timp infractorului sa ridice banii trimisi de tine intr-un cont fals.

astfel de anunturi nu se fac la telefon, se merge la banca si se depune o reclamatie/sesizare.
cum poate banca (ma rog, persoana care raspunde la telefon) sa verifice, la telefon, ca la celalalt capat al firului este titularul contului din care au plecat cei 20.000 euro ?!? legislatia bancara interzice comunicarea de date confidentiale sau alte informatii legate de conturi, solduri, plati, la telefon, pentru ca nu poti verifica identitatea persoanei de la celalalt capat al firului.

#66
CIP03

CIP03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 557
  • Înscris: 03.03.2019
Si sa ne intelegem, nu plang dupa bani, consider ca nu i-am avut, grija banilor te imbolnaveste !
Ma tot acuzati "dupa un an", dupa un an am scris aici pentru voi, si pentru a vedea daca mai exista si alte solutii in afara de ineficienta "militie romana"!

Eu am adus la cunostinta cazul la politie la cateva ore de la eveniment, un an si ceva a trecut fara sa primesc un raspuns! Dar nu cred ca mira pe nimeni eficienta politiei!
Exista o sansa ca totusi banii sa fie blocati, numai ca autoritatile din tara respectiva mi-au scris ca exista o procedura si doar prin politia din Romania poate fi rezolvata si tot prin ei pot fi informat de caz, prin email nu putem discuta mai mult! Politia din Romania trebuie doar sa contacteze politia din tara respectiva, am deschis dosar si acolo! Dupa 18 luni nimeni, dar nimeni nu i-a contactat si azi am primit raspuns ca au inchis cazul! Si cel mai probabil hotul va fi invitat la banca sa-si ridice banutii castigati cinstit!

Eu nici nu mai stiu la cine e dosarul meu in Romania, pentru ca m-au plimbat de la x la y!

Astfel am decis sa scriu aici, macar altii sa inteleaga pe viitor, consider acest eveniment personal o informatie valoroasa!

Daca citeam despre asa ceva acum 2 ani, cu siguranta eram mai atent! Si acum cand mi se solicita schimbarea contului nu o mai fac la fel de rapid, sun personal la firma si pun intrebari private sa fiu convins ca vorbesc cu cine trebuie si contul de IBAN e corect!

Si da, consider ca si banca are partea ei de vina, si ca intr-un fel bancile trebuie sa verifice toate informatiile oferite la o plata, daca se cere doar IBAN-ul (sau cod de bare cum a scris cineva mai sus) atunci doar pe baza lui sa se faca plata, daca cer si alte informatii atunci sa le verifice pe toate nu doar ce vrea!

#67
vata_pa_batz

vata_pa_batz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,602
  • Înscris: 28.07.2004
Doua cazuri, in doua tari diferite:

http://www.ziare.com...-o-tasta-898814
https://www.mediafax...pereze-17377451

In Romania se lupta unii cu bancile, in timp ce in Olanda "beneficiarul" se supune unei legi, care zice ca este interzisa imbogatirea injusta.
In mod similar in Germania exista §812 BGB care reglementeaza acelasi lucru.

Initiatorul refuza sa dea detalii si ignora mina intinsa. Io mi-am pierdut rabdarea si ii urez caldurosul:

"Sa-ti fie de bine!"

Edited by vata_pa_batz, 13 September 2019 - 12:24.


#68
CIP03

CIP03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 557
  • Înscris: 03.03.2019
Contul era inregistrat in Scotia, tara UE! Am aflat si sucursala unde e deschis, oras tot! Dar da, individul poate locui oriunde!
Da, cazul este in UK.
Nu la telefon am discutat cu banca din Romania la 4 ore de la frauda! S-a facut pe canale oficiale!
La telefon am discutat cu cineva de la banca de destinatie, a notat contul si mi-a comunicat ca mai departe va astepta pozitia bancii din Romania si ca doar prin ei voi primii informatii!
Banca din Romania a primit informatia de la banca de destinate Lloyds "cazul a intrat in atentia lor si ca fac o ancheta " si atat!

Ce asteapta toata lumea? Reactia politiei din Romania, care nu vine.
Si eu nu stiu la cine sa apelez, nici macar nu stiu unde este inregistrat! Am primit prin posta un nr de inregistrare, am sunat acolo si rapsunsul primit "cazul a fost trimis in alta parte si voi fi contactat".

#69
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,044
  • Înscris: 09.08.2005

View Postcorinadaniela, on 13 septembrie 2019 - 12:09, said:


astfel de anunturi nu se fac la telefon, se merge la banca si se depune o reclamatie/sesizare.
cum poate banca (ma rog, persoana care raspunde la telefon) sa verifice, la telefon, ca la celalalt capat al firului este titularul contului din care au plecat cei 20.000 euro ?!? legislatia bancara interzice comunicarea de date confidentiale sau alte informatii legate de conturi, solduri, plati, la telefon, pentru ca nu poti verifica identitatea persoanei de la celalalt capat al firului.
Poate și există proceduri pentru asta. Cînd suni la call-center și ceri de exemplu blocarea unui card trebuie să te identifici.

Inițiatorul a fost păcălit de un mail fals. Vina lui e că nu a verificat.
Banca de aici e de vină doar dacă nu executase operațiunea în cele patru ore pînă a primit reclamația. Dacă o executase deja, reclamația a fost degeaba.
Banca din partea cealaltă - nu știu.

#70
Kres

Kres

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,314
  • Înscris: 21.03.2019

View PostCIP03, on 13 septembrie 2019 - 12:30, said:

Contul era inregistrat in Scotia, tara UE! Am aflat si sucursala unde e deschis, oras tot! Dar da, individul poate locui oriunde!
Da, cazul este in UK.
Nu la telefon am discutat cu banca din Romania la 4 ore de la frauda! S-a facut pe canale oficiale!

Deci, in primul rand nu e nicio frauda. Ai facut o plata voluntara (un act voluntar) - beneficiarul si contul le-ai introdus cu manutza ta.

Apoi.. poveste ta e incoerenta intr-o privinta. Cand cumperi o masina din afara, sa spunem.. plata nu se face dupa ureche intr-un cont dictat de cineva la telefon sau trimis pe mail... ci se emite o factura pro-forma pe care e scrisa firma (dealerul) si contul bancar..
Daca ai o astfel de factura si acolo au fost trecute un beneficiar si/sau un cont gresit, atunci e frauda.. Daca nu le ai atunci e prostie nu mai e frauda.

Nu mai tot acuza banca pentru lucruri pe care trebuia sa le verifici tu si nu ai facut-o.  Banca nu face investigatii din astea.

Nu se implica nimeni ca nu e nicio frauda, ai facut singur o plata voluntara .. catre un cont .. despre asta e vorba.

Edited by Kres, 13 September 2019 - 12:39.


#71
corinadaniela

corinadaniela

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,526
  • Înscris: 05.06.2009

View Postradunic, on 13 septembrie 2019 - 12:30, said:

Poate și există proceduri pentru asta. Cînd suni la call-center și ceri de exemplu blocarea unui card trebuie să te identifici.

Inițiatorul a fost păcălit de un mail fals. Vina lui e că nu a verificat.
Banca de aici e de vină doar dacă nu executase operațiunea în cele patru ore pînă a primit reclamația. Dacă o executase deja, reclamația a fost degeaba.
Banca din partea cealaltă - nu știu.

cei de la call-center au acces intr-o baza de date extinsa, in care apar elementele de siguranta/identificare in relatia cu banca, pe care ti le-ai stabilit singur atunci cand deschizi un cont (nu stiu, gen marca primei masini, numele de familie al mamei inainte de casatorie, cum se numea primul tau animal de companie, etc.)
cei din sediile bancare nu au acces la aceste informatii, de aceea nu pot face verificarea identitatii unui apelant.

Edited by corinadaniela, 13 September 2019 - 12:41.


#72
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Postalx42, on 13 septembrie 2019 - 11:21, said:

in mod normal daca ibanul nu este al beneficiarului tranzactia ar trebui sa fie refuzata de banca care primeste banii.
e foarte ciudat ca a acceptat banii asa
Este valabil la transferurile interne...

politica bancilor din alte tari poate permite si tranfer fara denumirea beneficiarului - doar in baza IBAN

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate