Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam
 Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...
 Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...
 Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!
 

Frauda bancara.

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
130 replies to this topic

#73
CIP03

CIP03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 557
  • Înscris: 03.03.2019

View Postradunic, on 13 septembrie 2019 - 12:30, said:

Poate și există proceduri pentru asta. Cînd suni la call-center și ceri de exemplu blocarea unui card trebuie să te identifici.

Inițiatorul a fost păcălit de un mail fals. Vina lui e că nu a verificat.
Banca de aici e de vină doar dacă nu executase operațiunea în cele patru ore pînă a primit reclamația. Dacă o executase deja, reclamația a fost degeaba.
Banca din partea cealaltă - nu știu.

In 4 ore poti face o plata externa doar la urgenta (comisionul este mai mare, si nu am apelat la asa ceva), cum eram in relatii comerciale de 7 ani, stiam ca primeau banii in 2-3 zile lucratoare!
Inteleg si ca banca nu poate verifica, problema mea cu banca este ca nu m-a informat inainte, nu scrie nicaieri in contractul meu cu banca asa ceva!
Si daca banca pentru orice plata mi-a cerut si numele fimei (fara aceasta informatie plata nu era posibila) am presupus ca se fac veirificari la destinatie, astfel in mod fals am fost dus in eroare ca exista mai multe forme de protectie!
Inclusiv adresa firmei si tara e trecuta pe OP!

Da, plata a fost facuta conform unei facturi unde era indicat si contul bancar! Cu firma respectiva eram in contact de 7-8 ani, de la care am ridicat sute de comenzi (relatie comerciala de peste un milioan de euro adunat) si contul bancar a mai fost modificat si comunicat doar prin email. Si cu celelalte firme cu care colaborez schimbarea contului bancar e anuntat prin email. Normal ca acum, ca sa ma asigur, sun la firma respectiva!

Dupa acest eveniment nu am mai colaborat cu firma respectiva.

#74
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Cine te-a pacalit ca Transilvania e mare banca in Romania?

#75
cristiandrei

cristiandrei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,144
  • Înscris: 19.05.2005
Nasol ce ai patit dar si tu acum cauti sa dai vina pe oricine altcineva.

Pana la urma si tu trebuie sa te educi, ca fraude de genul asta circula de cativa ani si sunt companii care au pierdut milioane! Se indica un alt cont, nimic mai simplu de atat, via email, cum a fost in cazul tau, dar nu prea pune nimeni botul la asta, sau se trimite o factura falsa ce indica un alt cont bancar.
Firmele mari nici nu prea iau in considerare contul bancar indicat pe factura, ei au datele furnizorului in baza de date si acolo au conturile bancare.

Cum spunea cineva mai sus, lumea e plina de escroci si noi trebuie sa ne educam sa ii evitam, plus noroc, ca intradevar multi sunt inteligenti si au acces la informatii si tehnica de care nu ai habar.

#76
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009

View PostCIP03, on 13 septembrie 2019 - 12:55, said:


Da, plata a fost facuta conform unei facturi unde era indicat si contul bancar! Clasic.
Cu firma respectiva eram in contact de 7-8 ani, de la care am ridicat sute de comenzi (relatie comerciala de peste un milioan de euro adunat) si contul bancar a mai fost modificat si comunicat doar prin email. Gresit si foarte nesigur. Contul trebuie agreat prin contract si schimbarile sa fie facute prin act aditional.
Si cu celelalte firme cu care colaborez schimbarea contului bancar e anuntat prin email. Normal ca acum, ca sa ma asigur, sun la firma respectiva! Tot risti sa dai exact de angajatul care vrea s-ti traga clapa.

Dupa acest eveniment nu am mai colaborat cu firma respectiva. Cred ca realizezi ca firma nu e implicata in trasnaie, mai ales ca ei ti-au spus ca ai gresit


#77
CIP03

CIP03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 557
  • Înscris: 03.03.2019

View Postdanvlas, on 13 septembrie 2019 - 13:30, said:

Cred ca realizezi ca firma nu e implicata in trasnaie, mai ales ca ei ti-au spus ca ai gresit

Am ceva dubii, de cand cu brexit! Firma a falimentat intre timp! Nu mai am cum sa o acuz ca nu si-a securizat contul de email!

Edited by CIP03, 13 September 2019 - 13:35.


#78
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009

View PostCIP03, on 13 septembrie 2019 - 13:30, said:


Aveam contul bancar corect salvat in baza de date, am mai facut sute de plati inainte mult mai mari, factura era conforma cu ce am comandat, pe factura era indicat un alt cont bancar.  Adresa de email de pe care am primit factura era corecta.
Cand am raspuns inapoi cu dovada platii am mai trecut si o alta adresa a unui sef, acel sef m-a sunat inapoi rapid!

Era dificil sa ma prind, pe factura erau produsele comandate si era originala, modalitatea de lucru cu ei era neschimbata, schimbarea contului bancar numai asa se facea pana la acest eveniment.
Cineva online a intervenit, a modificat factura si a trimis-o cu noul cont bancar folosind canale de comunicare oficiale.
Acum nu stiu cat de atent puteam sa fiu, cred ca modalitatea asta de frauda poate pacali si un om vigilent.
Imi esti simpatic, asa ca iti explic mai pe indelete cum sta treaba (mai ales ca ai confirmat tot ce am scris eu in prima interventie):
Pacaleala este aici: "Adresa de email de pe care am primit factura era corecta"
Nu era corecta, doar PAREA corecta. Sunt aproape convins ca folosesti Outlook pentru mail. Ei bine, in linia "From" tu vezi, de fapt, ce vrea expeditorul mailului sa vezi. Aia NU e obligatoriu adresa de la care ai primit mailul. Adresa reala este ascunsa intr-o linie pe care tu nu o vezi si se numeste Reply-To. Doar daca dai click pe Reply, adresa aia reala apare in linia To. Dar pun pariu ca nu te-ai uitat cu mare atentie acolo, tu fiind convins ca raspunzi unui mail corect. Ca exemplu, la From poti sa vezi "CIP03 <mailto:[email protected]>, iar in ReplyTo sa fie "[email protected]"
Faptul ca ai pus tu, manual, o adresa corecta a furnizorului, plus profesionalismul omului aluia au dus la descoperirea rapida a fraudei. Altfel te-ai fi certat o luna cu ei si v-ati fi injurat reciproc, plus investigatii pe la IT (daca exista asa ceva).
Daca mai ai mailurile de atunci, fa experimentul asta cu reply si citeste cu mare atentie adresa de mail la care raspunzi ;)

De regula, un atacator se infiltreaza intr-o corespondenta ascuns intr-o adresa foarte apropiata de una uzuala (stilul adibas/adidas sau nyke/nike), apoi primeste toate mailurile la care lumea da "Reply All". Face alte adrese de mail foarte asemanatoare cu cele reale, apoi elimina toate adresele reale si o pastreaza doar pe a tintei. In momentul ala, tinta primeste mailul de schimbare, crede ca toata lumea stie despre ce e vorba (ca vede persoanele in CC) si executa. Crede ca a platit produsul/serviciul si asteapta livrarea, care nu mai vine. Cand cere explicatii, afla ca a platit in alta parte si incepe scandalul.

Impotriva ta nu te poate apara nimeni. Daca auzi ca Nigeria e o tara frumoasa, pleci acolo si iei Ebola, nu poti invinui medicii ca nu te-au salvat ;)

#79
Mizu

Mizu

    moroșan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,826
  • Înscris: 10.12.2006
E o teapa atat de bine gandita incat multi din topic nici nu o inteleg.

Era sa si-o ia si un prieten, dar acum e in concediu si oricum nu are niciodata chef sa scrie pe forum.

Pur si simplu, pe baza faptului ca doua companii internationale colaboreaza de ani de zile, credentialele din mailuri sunt trecute cu vederea ca atunci cand ai permis de ani de zile si cunosti toate strazile din oras, nu te mai uiti la indicatoare cand conduci. In cazul auto nu e chiar asa grav cand se face strada sens unic si tu nu observi.

Prietenul meu cand a primit mailul cu schimbatul contului bancar a sunat sa confirme! Dar mailul nu era de la un print nigerian, chiar parea real. Iar firma cu care colaboreaza e din Suedia, nu stiu daca noul cont bancar era de UK sau altceva.

Banii sunt pierduti si cazul nu va fi rezolvat decat daca supara aia pe cine nu trebuie, dar banca cu siguranta nu e vinovata ca tu ai tastat intentionat alt cont. Daca banca ar anula asa usor o tranzactie ar invita si mai multe fraude, caci tu poti sa ii trimiti vanzatorului chitanta si apoi sa suni la banca sa anulezi plata pe n motive.

Deci banca ia masuri daca exista un impuls legal, poate daca mergeai dupa alea 4 ore la Politie si sa insisti.

Condoleante!

#80
tytysor

tytysor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,519
  • Înscris: 02.09.2006

View PostCIP03, on 13 septembrie 2019 - 11:22, said:


Am inteles si fata aia rapita si ucisa este vinovata ca facea autostopul! Mereu dar mereu victima este si va ramane vinovata!
Inteleg din mesajul tau ca este o frauda clasica si totusi nu exista reglementari in privinta ei, astfel aceasta frauda devine un mod de viata, si nimeni nu are nicio solutie decat clasicul raspuns "fii si tu mai atent data viitoare".

Uite, eu nu vreau sa fiu mai atent, platesc taxe si vreau sa fiu protejat. Sau nu mai platesc taxe si apelez la recuperatori interlopi? Cred ca ies mai ieftin cu a doua varianta!
...pentru ca adesea ajunge victima exact din cauza propriilor greseli, nu pentru ca o bate Dumnezeu!

#81
sfantu.dracu

sfantu.dracu

    Taur de Balaur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,173
  • Înscris: 28.06.2005
CIP03, discuția cu banca a fost doar telefonică sau ai prezentat/depus dovezile înșelătoriei?

#82
pexCom

pexCom

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,243
  • Înscris: 15.01.2014
Inițiator, am și eu o întrebare - cât de apropiată era denumirea beneficiarului fals (cel care te-a înșelat, asociată IBAN-ului fals) de denumirea reală, cea asociată IBAN-ului corect, inițial?

#83
sfantu.dracu

sfantu.dracu

    Taur de Balaur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,173
  • Înscris: 28.06.2005
@pexCom: Cu siguranță denumirea beneficiarului era aceeași. Doar că i s-a cerut să facă plata într-un alt cont (valid și ăsta) dar care nu era al entității respective.


#84
Kres

Kres

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,314
  • Înscris: 21.03.2019

View PostCIP03, on 13 septembrie 2019 - 13:34, said:

Am ceva dubii, de cand cu brexit! Firma a falimentat intre timp! Nu mai am cum sa o acuz ca nu si-a securizat contul de email!

Eu nu inteleg ce ai cu banca cat timp te-a pacalit firma sau un angajat de acolo.. Sau propria prostie ca n-ai cerut proforma in baza careia sa platesti...
Pentru ca de asta s-a inventat pro-forma. ca sa platesti strict ce scrie pe ea, adica contul, firma, suma.. exact cum sunt acolo.

Edited by Kres, 13 September 2019 - 15:29.


#85
sags

sags

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,959
  • Înscris: 24.04.2013

View Postdanvlas, on 13 septembrie 2019 - 13:47, said:

… Adresa reala este ascunsa intr-o linie pe care tu nu o vezi si se numeste Reply-To. …
Foarte gresit. Acea linie de cele mai multe ori nu exista, iar cand exista este acolo este pentru ca utilizatorul final (expeditorul) a configurat ce adresa sa apara acolo. Nici un client de email nu o verifica, si nici nu ar putea.

Ce se poate, intr-o parecare masura, sa se verifice headere-le ‘Received:’ pentru ca ele indica pe unde (prin ce servere) a trecut mesajul pana a ajuns la tine. Nici acolo nu sunt sigur ca nu se pot falsifica primele, sa fie introduse unele false pentru a insela asupra originii. Totusi de regula de la un moment dat mesajul trece prin servere reale, si deci poate ajuta. Altfel, doar daca mesajul e semnat digital…


Mie mi se pare ca marea greseala a initiatorului a fost ca a platit in ALT cont decat cel din factura. Niciodata, dar NICIODATA, nu trebuie platita o factura prin OP decat in contul care apare in ea. Altfel, dpdv legal cred ca nici nu este descarcat de datorie. Daca s-a schimbat contul, in primul rand contul vechi nu dispare peste noapte deci chiar daca plata in el nu era ce dorea destinatarul tot nu pierdea banii. In al doilea rand, daca vanzatorul dorea musai plata in contul schimbat atunci trebuia sa anuleze factura existenta si sa emita una noua, cu contul nou.

Banca platitorului nu putea verifica in nici un fel cine e titularul contului beneficiar. Cel mult banca beneficiarului putea sa o faca si sa blocheze banii daca nu corespunde cu ce apare in OP. Poate sa o faca, sau poate sa nu o faca fiindca ar insemna verificare manuala: textul nu e neaparat identic, ci poate varia putin - prescurtari, initale, punctuatie, ordinea cuvintelor, etc, etc. Unde mai pui ca si titularul (real al) contului fals putea avea un nume foarte apropiat. Daca ar fi avut si un cod unic de identificare (gen CUI/CNP), reglementat in tara de destinatie, erau mai multe sanse…

In alta ordine de idei, banca platitoare poate fi trasa la raspundere daca intiatorul a declansat vreo procedura prevazuta de banca pentru blocarea sau modificarea transferului in timpul prevazut in contract si banca nu i-a dat curs. La BT nu stiu cum e, dar BCR are in lista de comisioane unul pentru ‘Modificarea unui OP deja executat’ - ar fi putut modifica IBAN destinatar sau suma sa fie 0,01. Doar o discutie la ghiseu nu ajuta dpdv legal. Dar da, functionarul de la ghiseu ar fi trebuit sa il indrume cum sa procedeze.

Edited by sags, 13 September 2019 - 15:34.


#86
pexCom

pexCom

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,243
  • Înscris: 15.01.2014

View Postsfantu.dracu, on 13 septembrie 2019 - 15:25, said:

@pexCom: Cu siguranță denumirea beneficiarului era aceeași. Doar că i s-a cerut să facă plata într-un alt cont (valid și ăsta) dar care nu era al entității respective.

La asta mă refer - contul ăla, tehnic valid, al celui care l-a înșelat, are un nume, o denumire asociată. Nu îți poți deschide cont la bancă fără un nume, nu?
Întrebarea mea e, cât de similar era numele contului respectiv, cu numele firmei inițiale.
Dacă era diferența mică, s-a creditat contul, presupunându-se că beneficiarul e corect. Dacă era total diferit, e cu totul altă discuție.

Sau contul și numele (false) corespundeau între ele dar erau amândouă total diferite de contul și numele corecte - caz în care, aici, nu am ce comenta - nu înțeleg cum cineva ar putea fi așa naiv să plătească.

#87
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005

View PostKres, on 13 septembrie 2019 - 10:20, said:

Plata a fost facuta voluntar, n-are treaba DIICOT-ul cu asa ceva.

View Postdanvlas, on 13 septembrie 2019 - 10:47, said:

Cel mai probabil, escrocul e angajat al furnizorului SAU in firma la care lucrezi tu.

Sau al băncii, a făcut foarte bine că a făcut plângere la poliție, îmi povestea odată o cunoștiință care era chiar polițist că în mod suspect a început să primească scrisori nigeriene imediat după ce a făcut împrumut la bancă pentru a face o renovare capitală a casei, imediat ce a avut banii în cont au început să curgă scrisorile pe mail, evident că nu a mușcat și chiar a inițiat o anchetă pe cont propiu, mi-a spus că știau foarte puține persoane de creditul care îl făcuse, majoritatea din familie dar el bănuia că de  undeva de la bancă sa "scurs" informația că are bani în cont.

View PostAlexEn, on 13 septembrie 2019 - 10:52, said:

Mai scriu acum o data, poate nu ai observat printre celelalte posturi: plata e facuta acum 12 luni dar reclamatia la DIICOT e deschisa de 18 luni?

Posibil a gresit numărul de luni cum a încurcat și conturile. Posted Image

#88
Kres

Kres

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,314
  • Înscris: 21.03.2019
Povestea asta cu omul care nu verifica firma si contul inainte de a face plata mie imi pare cusuta cu ata alba.. Adica cat de imbecil sa fii... sa faci un OP doar cu ce scrie in mail.. sa nu ceri o pro-forma.. un contract ceva... Cred ca e treaba intre samsari de masini sau ceva.. domeniu in care tzepele sunt la ordinea zilei.

#89
sfantu.dracu

sfantu.dracu

    Taur de Balaur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,173
  • Înscris: 28.06.2005

View PostpexCom, on 13 septembrie 2019 - 16:08, said:

La asta mă refer
Dacă IBANul e corect, nu contează ce scrii în câmpul deținătorului. Nu există corelație decât în banca în care e deschis contul.
Dar și acolo se verifică în primul rând corectitudinea IBANului.

#90
CIP03

CIP03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 557
  • Înscris: 03.03.2019

View Postsfantu.dracu, on 13 septembrie 2019 - 14:39, said:

CIP03, discuția cu banca a fost doar telefonică sau ai prezentat/depus dovezile înșelătoriei?
Am utilizat cu ei canale oficiale. Si au fost in permanenta in contact cu mine.

View PostKres, on 13 septembrie 2019 - 15:28, said:

Eu nu inteleg ce ai cu banca cat timp te-a pacalit firma sau un angajat de acolo.. Sau propria prostie ca n-ai cerut proforma in baza careia sa platesti...
Pentru ca de asta s-a inventat pro-forma. ca sa platesti strict ce scrie pe ea, adica contul, firma, suma.. exact cum sunt acolo.
Am scris destul de clar, am primit o factura originala cu noul cont bancar trecut pe factura.  Factura a fost  trimisa utilizand un email corect, folosit de firma. Cel putin asa se vedea la mine.

Banca din Romania nu a transferat in mod direct, transferul s-a facut printr-o alta banca din acest motiv banca nu a putut comunica direct cu banca Lloyds. Informartie pe care am primito cu alta ocazie.

Exemplu: Persoana X trimite persoana Y la piata sa cumpere 1kg de cartofi pentru care primeste 100 ron si 10 ron comision. Persoana Y pe langa numele Ion cere date suplimentare, culoarea ochilor albastrii, parul blond. Mai departe persoana Y trimite o alta persoana Z (fara sa stie X) sa cumpere cartofi si persoanei Z ii spune doar Ion si atat. Ion cu parul brunet si ochi caprui ii da un sac cu pietre si dispare.

Acum cine este vinovat?

In contractul meu cu banca, OP este tot un contract, pe langa contul bancar am trecut adresa si numele firmei! Cerinte obligatorii, nu facultative. Consider ca banca ma dus in eroare solicitand niste informatii fara sa le utilizeze.

View Posteugeniusro, on 13 septembrie 2019 - 16:09, said:

Posibil a gresit numărul de luni cum a încurcat și conturile. Posted Image

Nu am scris 12 luni, altcineva face misto cu cele 12 luni vs 18 luni. Am scris initial acum un an, dupa care am revenit si am zis perioada exacta.
La politie am fost a doua zi. Cei de la banca m-au trimis de urgenta.
Cu banca am folosit canale oficiale, am vorbit la telefon doar sa stabilim canalele oficiale de comunicare!

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate