Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Frauda bancara.

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
130 replies to this topic

#1
CIP03

CIP03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 557
  • Înscris: 03.03.2019
Salut
Am facut o plata de 20.000 euro intr-un cont gresit intr-o alta tara dn UE acum un an!

Ma pot indrepta asupra bancii din Romania sa-mi recuperez paguba daca:

1. Pe langa contul bancar, banca mai cere si " Denumire completa beneficiar:" si nu este optional, aceasta informatie a fost corecta si banca nu a verificat daca la acel cont bancar exista firma respectiva. De ce aceasta informatie este obligatorie daca ea nu este verificata! Pe mine personal ma dus in eroare, furnizand datele corecte am crezut ca exista o plasa de siguranta!

2. Am anuntat banca in 4 ore de eroare, in aceste ore era imposibil ca banii sa fie in contul respectiv. Banca din Romania nu a fost capabila in 4 ore sa repare eroarea comisa de mine. Cel mai probabil banii au ajuns in contul respectiv in 2-3 zile!

3. Banca din Romania (este si cea mai mare din Romania) nu are sedii in UE, si pentru transferurile internationale apeleaza la banci corespondente, banca nu ma anuntat ca banii mei ca sa ajunga in contul de la banca X a folosit serviciile unei alte banci Y!

4. este aceasta un caz GDPR? Banca nu-si informeaza clientii ca datele acestora ajung la un intermediar fara sa fie informati!

5. Cum se face ca in Romania daca cineva are o problema cu niste placute de inmatriculare dintr-o alta tara din UE autoritatiile sa se ocupe de asta in cateva ore si eu pentru o frauda sa astept un raspuns la DIICOT de 18 luni si inca mai astept!

#2
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,068
  • Înscris: 01.12.2001
Zici ca e frauda? TU ai platit in contul X niste bani.
Nu e frauda, e greseala ta.

#3
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,040
  • Înscris: 22.05.2003
Sistemul bancar este opac si tampit.
Swift este un sistem privat cladit pe reguli cretine, la care clientii (bancile) au foarte putin acces, de aceea UE a fost nevoita sa infiinteze SEPA.

Ce zici tu e corect, intrebarea este totusi unde au ajuns banii, si daca au fost cheltuiti/retrasi.

Ca fapt divers, la suma mari, eu ma duc cu hartiuta la banca, sa scrie ei OP-ul :D
Nu se poate verifica numele automat, ca nu ai acces in sistemul altei banci.

#4
sorin147

sorin147

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,303
  • Înscris: 11.08.2003
Daca ai facut o sesizare la banca, aceasta ar fi trebuit sa raspunda in maxim 30 de zile. Ce a avut banca de zis?

#5
trollerul_de_serviciu

trollerul_de_serviciu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,987
  • Înscris: 23.03.2018
1. E obligatoriu pentru tine.
Pentru banca nu e obligatoriu sa verifice nici macar daca exista acel cont, daramite firma.

2.3.4. Da-i in judecata.

5. Deci exista deja un caz pe rol ?!

#6
viceroy56

viceroy56

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,969
  • Înscris: 28.10.2006
Pai unde este frauda?
Tu cu mana ta ai trimis banii CUIVA.
Ca ai gresit contul, este problema ta pe care trebuia ATUNCI s-o rezolvi cu banca.
Si ce treaba are GDPR-ul aici?
Si ai vrea ca Politia sa-ti rezolve tie neatentia TA?

Tare imi pare mie TROLL!

Ridici problema pe forum-ul Softpedia DUPA UN AN!!!

Edited by viceroy56, 13 September 2019 - 10:09.


#7
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
Io verific de 4 ori când plătesc 18 euro pe olx și tu la 20 de mii nu ai verificat contul ăla temeinic ?

#8
tioopedi

tioopedi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,707
  • Înscris: 01.12.2018
El a cumparat o masina furata.
A platit 20k pentru ea.
Acum crede ca daca a facut plata prin banca, banca era obligata sa verifice daca masina era furata si sa-si asume paguba.

#9
Flat

Flat

    Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,875
  • Înscris: 23.06.2006
este 100% greseala ta. banca se spala pe maini

intr-adevar poti sa te legi de detalii neimportante precum necesitatea numelui recipientului (acolo poti sa scrii orice, si "Usama Bin Laden" ca nu conteaza)
dar reala ta sansa de a fi recuperat banii este cu beneficiarul (ala gresit)
trebuia contactat si sa iti faca transfer inapoi.. daca era om sau firma de buna credinta

daca nu va trebui sa apelezi la justitie, pentru ca evident acel beneficiar are in cont niste bani aiurea
ast daca nu i-a cheltuit pana acum :)  20k intr-un an se fac nevazuti usor

#10
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004

View Posttioopedi, on 13 septembrie 2019 - 10:09, said:

El a cumparat o masina furata.
A platit 20k pentru ea.
Acum crede ca daca a facut plata prin banca, banca era obligata sa verifice daca masina era furata si sa-si asume paguba.
De unde știi asta ?

#11
born2lose

born2lose

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,769
  • Înscris: 06.09.2004

View PostAdm, on 13 septembrie 2019 - 10:01, said:

Ce zici tu e corect, intrebarea este totusi unde au ajuns banii, si daca au fost cheltuiti/retrasi.
de fapt nimic din ce zice nu este corect, fiecare afirmatie poate fi demontata intr-o fraza - doua.

on-topic, ce ai scris nu are nicio relevanta. relevant ar fi fost ce a raspuns banca si ce pasi ai intreprins intre timp pentru a recupera banii.

Edited by born2lose, 13 September 2019 - 10:15.


#12
tioopedi

tioopedi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,707
  • Înscris: 01.12.2018
@waterman

View PostCIP03, on 13 septembrie 2019 - 09:51, said:

daca cineva are o problema cu niste placute de inmatriculare dintr-o alta tara din UE
+
imi amintesc de un alt topic in care un alt "prieten"  procedase identic.

Edited by tioopedi, 13 September 2019 - 10:16.


#13
CIP03

CIP03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 557
  • Înscris: 03.03.2019
Este o faruda.

Colaboram cu acea firma de 7 ani, pana intr-o zi cand m-au anuntat ca si-au schimbat contul bancar. Se pare ca altcineva a trimis acel email. Eu am schimbat apoi contul bancar la banca pastrand datele firmei.

De la politia din tara respectiva am primit raspuns in 30 zile, ei nu ma pot ajuta cu nimic in mod direct. Din Romania nu am primit nici-o veste de la DIICOT , sesizare e de 18 luni.

Am scris acum pentru ca m-am saturat sa astept si cred ca Banca are partea ei de vina, undeca este o problema daca cineva poate primii niste bani in spatiul UE fara ca acel cineva sa fie firma repsectiva. Repet plata a plecat impreuna cu datele firmei, cu nr facturii. La celalalt capat banca nu a vazut ca datele nu corespund? Si la celalalt capat banca a fost anuntat de frauda inainte sa ajunga banii in cont.

Aici nu mai inteleg nimic, eu anunt banca ca este vorba de o frauda in 4 ore dar respectivul incaseaza banii fara nicio problema dupa 2 zile...

#14
Kres

Kres

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,314
  • Înscris: 21.03.2019
Plata a fost facuta voluntar, n-are treaba DIICOT-ul cu asa ceva.

#15
Argv

Argv

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,473
  • Înscris: 25.10.2007
Ai adaugat detalii suplimentare: tot ce pot sa iti spun este sa mergi la un avocat..

Edited by Argv, 13 September 2019 - 10:25.


#16
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 21,820
  • Înscris: 18.12.2007
Tu ai facut plata acum 12 luni dar sesizarea la DIICOT e de 18 luni?

#17
viceroy56

viceroy56

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,969
  • Înscris: 28.10.2006
OK.
Si noi cu ce te putem ajuta?
Daca ai deschise caile de recuperare sau cel putin de incercare de recuperare, orice sfat primesti aici nu stiu in ce masura te ajuta.
Si un proces cu banca are sanse infime de reusita si te va costa ceva bani.

#18
CIP03

CIP03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 557
  • Înscris: 03.03.2019
Eu consider banca vinovata, intre timp am inteles ca banca e de rahat, ea este cea mai mare din Romania, dar e de rahat la servicii externe. Cineva de la o alta banca din Romania (internationala) mi-a zis ca ei au servicii dedicate si ca la ei daca anuntam frauda asa rapid, banii erau recuperati!

Daca imi ceri 2 date in mod obligatoriu, consider ca plata nu trebuia facuta daca cele doua date nu se potrivesc. Eu plata nu o pot face doar trecand IBAN. Dar plata a plecat de la mine doar pe baza IBAN-ului!
+ Banca avea obligatia sa-mi zica ca nu are relatii cu banca destinatara si ca vor apela la o banca corespondenta. Transferul nu s-a facut gratis, asa ca pentru comision trebuia sa se asigure ca bani ajung in contul indicat si la firma indicata (pe care banca ma obligat sa o trec in ordinul de plata).

Intre timp m-am mutat la o banca mai serioasa!

View Postviceroy56, on 13 septembrie 2019 - 10:28, said:

OK.
Si noi cu ce te putem ajuta?
Daca ai deschise caile de recuperare sau cel putin de incercare de recuperare, orice sfat primesti aici nu stiu in ce masura te ajuta.
Si un proces cu banca are sanse infime de reusita si te va costa ceva bani.

Pai nu ma poti ajuta cu nimic, dar ma gandesc ca mai sunt avocati care citesc si se pricep, si as vrea sa stiu daca exista vreo sansa sa obtin ceva de la banca!
Eu am apelat la un serviciu conditionat de 2 cereri, iar banca a realizat acel serviciu folosind doar o cerere!

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate