Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Iesirea din coproprietate

Mouse wireless ergonomic cu bater...

Cum se calculeaza dobanda lunara ...

La mulți ani @driftking91!
 Unde e recomandat sa ma cazez in ...

Descarcator de supratensiune tip 2

ping digi?

Reparare "șanțuri&#...
 De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...

Share abonament Netflix
 Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy

ATS din contactor modular
 

Sfat achizitie Trekking/ MTB

- - - - -
  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1
the_lion

the_lion

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,504
  • Înscris: 04.05.2007
Sunt in cautarea unei biciclete mai versatile, care va fi folosita in principal la naveta in Bucuresti (cam 25km dus intors) si tototdata la ture cicloturiste de cateva zile (maxim o saptamana).
Ideea este sa fie o bicicleta care sa poata aborda si drumuri neasfaltate, poteci, drumuri forestiere. Proportia de off-road ar fi maxim 15-20%, dar nu stii niciodata cum intr-un tur drumul care parea asfaltat este pur si simplu desfundat sau neasfaltat.

Alte info:
- buget cca 2000-2500 lei
- sa aiba gauri pt montare portgabaj spate (obligatoriu) si eventual aparatori de noroi;
- sa fie relativ usoara, undeva pe la 15kg, avand in vedere ca la ture de mai multe zile consecutive greutatea incepe sa conteze, plus orice kg se simte pe diversele urcari de pe traseu.
- sa fie confortabila si la drumuri de cca 80-100km pe zi.

Variante:
1. Cross/ trekking:

a) https://www.hervis.r...p/COLOR-2471939
Bicicleta de cross/trekking, cca 15kg, are gauri pt portbagaj/ aparatori, dotare decenta (Altus pe fata, Deore pe spate). Pret 2100 lei.

b) http://www.devronbik.../urbio-t48-2017
Bicicleta de cross/trekking, are inclusiv portbagaj/ aparatori, dotare similara. Pret 2080 lei

2. MTB

a) https://www.hervis.r...p/COLOR-2471950
Bicicleta 29er, probabil mai grea decat precedenta, are gauri pt portbagaj/ aparatori, aceiasi dotare ca mai sus (dar cu alta furca). Asta probabil este mai ok la drum lung dar nu stiu cat este de manevrabila in Bucuresti.

b) https://www.hervis.r...p/COLOR-2471942
La fel ca cea de mai sus, doar cu roti de 27.5"

c) https://www.decathlo...id_8350454.html
Fata de cele de mai sus este un pic mai ieftina, 1800 lei si parca un pic mai slab dotata.


Ar mai fi si varianta C, si anume o bicicleta de touring/ gravel. De curand Decathlon a scos modelele Triban RC 500/ 520, modele de sosea dar cu o geometrie mai relaxata si care suporta cauciucuri de 36 mm (chiar si 40-42mm): https://www.decathlo...id_8502389.html
Sunt obisnuit cu pozitia (sunt si posesor de cursiera), la drum lung este clar peste toate variantele precedente, insa pierde din confort pe drumuri neasfaltate. Asta nu intra in bugetul alocat, dar as putea face un efort sa o iau.

#2
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Varianta c sau similară dacă are prinderi pentru portbagaj.

#3
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007
Daca vrei sa impaci si capra si varza, sa stii ca nu se poate. Dupa cativa km de pietris, iti spun din propria experienta ca iti vine sa arunci bicicleta cu roti inguste. Personal imi plac prima si a treia din lista. Varianta c arata bine, dar in pozitia pe care o sa ai e mai greu de admirat peisajul.

#4
zzhunt

zzhunt

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,261
  • Înscris: 28.03.2015
varianta c cu anvelope  mai mari

Dupa cum vezi are si o echipare buna 105 R7000

#5
sdrc

sdrc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 753
  • Înscris: 28.05.2008
Va recomand un model din gama AIM Race de la Cube (utilizez asa ceva de 4 ani, 17" cu 29", s-au adunat 2.000 km., este o bicicleta sigura si versatila, nu am intampinat nicio problema pe drumuri forestiere / accidentate) : http://www.bikexpert...white-blue-2019
Dotarile sunt exact la nivelul la care fiecare banut se justifica; din punctul meu de vedere, mai sus e doar pentru entuziasti.
In ceea ce priveste confortul la drumuri de pana la 100 km., aici intervin preferintele dvs. in materie de sei + calitatea echipamentului pe care il utilizati (pantaloni).

Edited by sdrc, 20 March 2019 - 13:32.


#6
the_lion

the_lion

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,504
  • Înscris: 04.05.2007

View PostMembruAnonim, on 20 martie 2019 - 12:27, said:

Varianta c sau similară dacă are prinderi pentru portbagaj.

Are gauri pt portbagaj si aparatori, are chiar mount-uri si pe furca fata pentru portbagaj.
Din punctul meu de vedere, strict pentru touring, aceasta bicicleta este foarte ok, inclusiv echiparea cu Shimano 105. Incaltata cu gume de 36-40 poate aborda drumurile de care vorbesc eu.
Este in mod sigur pe lista mea de achizitii in viitorul apropiat. Singura hiba ar fi in oras, intr-adevar nu este cea mai ok pozitie pentru drumurile prin oras.

View Postlucifer76, on 20 martie 2019 - 12:29, said:

Daca vrei sa impaci si capra si varza, sa stii ca nu se poate. Dupa cativa km de pietris, iti spun din propria experienta ca iti vine sa arunci bicicleta cu roti inguste. Personal imi plac prima si a treia din lista. Varianta c arata bine, dar in pozitia pe care o sa ai e mai greu de admirat peisajul.
Am mers pe drumuri de pietris (imi vine in minte acum drumul spre Viscri dinspre Dacia, drumul era in lucru si plin de piatra nu tocmai tasata) cu o cursiera cu roti de 25mm. Nu este chiar cea mai confortabila chestie, dar nici nu horror nu pot sa zic ca a fost.

View Postsdrc, on 20 martie 2019 - 13:31, said:

Va recomand un model din gama AIM Race de la Cube (utilizez asa ceva de 4 ani, 17" cu 29", s-au adunat 2.000 km., este o bicicleta sigura si versatila, nu am intampinat nicio problema pe drumuri forestiere / accidentate) : http://www.bikexpert...white-blue-2019
Dotarile sunt exact la nivelul la care fiecare banut se justifica; din punctul meu de vedere, mai sus e doar pentru entuziasti.
In ceea ce priveste confortul la drumuri de pana la 100 km., aici intervin preferintele dvs. in materie de sei + calitatea echipamentului pe care il utilizati (pantaloni).

Nu-mi dau seama din pozele de pe site...are gauri pentru montajul unui portbagaj pe spate?
Asta este o conditie obligatorie, detest sa merg cu rucsac in spate.

#7
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
În oraș, oricum o conduci ”de sus” așa că poziția e mai relaxată decât la un ghidon drept.

#8
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,050
  • Înscris: 06.09.2008
In oras e nasol pe cursiera fiindca ai o pozitie alungita/ aero si e greu sa tii capul sus sa te uiti la trafic, din experienta mea de cateva luni pe o cursiera.

Ar trebui sa zici ce cauti, vrei confort sau ceva rapid dar mai rigid/ obositor la drum lung ?
Si gandit bine la proportia de drumetii vs oras, in caz ca dumetiile vor fi f rare trebuie eliminat orice cu suspensie.

Edited by sirgoofy, 20 March 2019 - 16:16.


#9
sdrc

sdrc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 753
  • Înscris: 28.05.2008

View Postthe_lion, on 20 martie 2019 - 13:47, said:

Nu-mi dau seama din pozele de pe site...are gauri pentru montajul unui portbagaj pe spate?
Asta este o conditie obligatorie, detest sa merg cu rucsac in spate.

Toate bicicletele Cube din seria AIM (Race) sunt pregatite pentru accesorizare completa (montanti pentru portbagaj, lacas special pentru cric, filete pentru suporturile de bidon etc.).

#10
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007

View Postthe_lion, on 20 martie 2019 - 13:47, said:

Am mers pe drumuri de pietris (imi vine in minte acum drumul spre Viscri dinspre Dacia, drumul era in lucru si plin de piatra nu tocmai tasata) cu o cursiera cu roti de 25mm. Nu este chiar cea mai confortabila chestie, dar nici nu horror nu pot sa zic ca a fost.
Am o portiune de 7-8 km de pietris pe care ma mai plimb, cu MTB-ul nu ma deranjeaza sa merg cu 25 pe cand singura si ultima data cand am trecut cu ciclocrosul pe acolo, la 15 imi era frica ca se desface bicicleta in bucati, plus ca ma dureau toate oasele cand am ajuns in sfarsit pe asfalt. De asta prefer sa imi fac planul de acasa cam pe unde merg, sa studiez traseul, si sa aleg bicicleta corespunzatoare. Exista google maps, chiar daca nu e actualizat la zi, tot iti faci o idee.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/xD_hNYbMQVY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#11
the_lion

the_lion

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,504
  • Înscris: 04.05.2007

View Postsirgoofy, on 20 martie 2019 - 16:09, said:

In oras e nasol pe cursiera fiindca ai o pozitie alungita/ aero si e greu sa tii capul sus sa te uiti la trafic, din experienta mea de cateva luni pe o cursiera.

Ar trebui sa zici ce cauti, vrei confort sau ceva rapid dar mai rigid/ obositor la drum lung ?
Si gandit bine la proportia de drumetii vs oras, in caz ca dumetiile vor fi f rare trebuie eliminat orice cu suspensie.

Ideea este ca intr-adevar este greu sa impaci toate aspectele acestea printr-o singura bicicleta, trebuie sa faci compromisuri de care la un moment dat te vei lovi.

Am pornit cautarile pe tema asta pentru ca anul asta planuiesc o tura in zona Cazanelor Dunarii apoi Banatul Montan. Pana acum am facut astfel de drumetii in conceptul "light cicloturism" cu o cursiera endurance, bagaj minimal, cazare si masa la pensiuni, cca 80-120 km pe zi in functie de obiective, traseu, urcari, timp total disponibil. Si anul acesta tot in aceasta varianta voi merge, dar parca nu as baga cursiera pe drumurile alea.
Pentru tura de anul acesta, pe langa faptul ca starea drumurilor din zona respectiva nu este chiar una ok, am adaugat si niste obiective care nu sunt accesibile cu o cursiera (de exemplu, drumul off-road spre Lacul Ochiul Beiului si cascada Beusnita sau satul cehesc Ravensca izolat pe o culme montana, la capatul unui drum neasfaltat de mai bine de 13km in urcare).

Cel mai probabil voi fi insotit in tura de un partener nu foarte antrenat care va merge pe un MTB. Asta este si motivul pentru care etapele din acest tur le-am redus la maxim 60km/zi.
Incep sa ma gandesc tot mai serios la varianta in care as cumpara acum un MTB, pe care sa-l folosesc in turul asta. Apoi probabil va fi bicicleta de naveta in Bucuresti si in eventuale ture pe off-road (am amici care sunt pe MTB, desi eu sunt mai "soselist").
In viitorul apropiat, poate cumpar si Tribanul RC520 (la dotari mi se pare un best-buy, ca pret de nou) pentru ture mai lungi preponderent pe asfalt sau drumuri nu foarte accidentate.

View Postlucifer76, on 20 martie 2019 - 16:54, said:

Am o portiune de 7-8 km de pietris pe care ma mai plimb, cu MTB-ul nu ma deranjeaza sa merg cu 25 pe cand singura si ultima data cand am trecut cu ciclocrosul pe acolo, la 15 imi era frica ca se desface bicicleta in bucati, plus ca ma dureau toate oasele cand am ajuns in sfarsit pe asfalt. De asta prefer sa imi fac planul de acasa cam pe unde merg, sa studiez traseul, si sa aleg bicicleta corespunzatoare. Exista google maps, chiar daca nu e actualizat la zi, tot iti faci o idee.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/xD_hNYbMQVY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Sunt in asentiment cu tine. Si eu pregatesc temeinic turele inainte, fac traseul pe ridewithgps si il incarc pe dispozitiv, ma interesez de starea drumurilor (inclusiv pe Google maps). Dar sunt zone si momente in care nu ai alternative, nu toate drumurile sunt aratate pe google maps (uite, de ex referitor la tura planuita, DJ 571, ceva mai sus de Moldova Noua si pana spre Carbunari, nu este afisat pe google maps). Si in astfel de ture, parca ai vrea sa nu ai parte de o super surpriza care sa te faca fie sa mergi pe langa, fie sa te intorci si sa ocolesti vreo 70km pe singura ruta alternativa (pe DN57 spre Nicolint, asta doar ca exemplu).

#12
pro-e

pro-e

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 420
  • Înscris: 04.09.2006
Varianta C, daca ii pui cauciucuri de 40mm merge pe orice drum neasfaltat fara probleme.

#13
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007

View Postthe_lion, on 20 martie 2019 - 17:19, said:

Dar sunt zone si momente in care nu ai alternative, nu toate drumurile sunt aratate pe google maps
Stii vorba aia, better safe than sorry. 80 km nu sunt o problema cu un MTB, chiar daca merge mai greu. dar macar stii ca ajungi la destinatie pe orice tip de drum.  Nu zic ca nu te descurci si cu Tribanul pe portiuni mai nasoale daca mergi mai incet, dar pozitia nu e chiar de drumetii, iti sucesti gatul incercand sa admiri peisajele. Sigur ca poti sa tii mainile mai sus, dar nu mai ajungi la frane rapid si e nasol.

#14
Nexus11

Nexus11

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,795
  • Înscris: 19.06.2005
Variana 1.a sau 2.a ,varianta c o scot din calcul pentru ca ai deja o cursiera(indiferent de pozitia pe care ti-o ofera ca e mai relaxata sau nu).

#15
the_lion

the_lion

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,504
  • Înscris: 04.05.2007
Intre timp am vazut si varianta asta: https://www.hervis.r...p/COLOR-2266154
Descrierea celor de la Hervis este de toata jena, insa daca ar avea Deore ca schimbatoare/ manete schimbatoare, mi se pare o solutie ok. Furca nu vreau cine stie ce (in oras o sa o blochez), frane nu tin neaparat sa fie pe disc.

#16
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,050
  • Înscris: 06.09.2008
Daca vrei noua e ok...  are deraior Deore dar manetele NU sunt deore ci Shimano combo, sunt fiabile dar pt orice modificare de viteze/ frane trebuie sa cumperi alte manete.

[ https://www.sweetpetes.com/merchant/2194/images/zoom/ST_EF51.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Totusi verifica daca furca se poate bloca, din poze nu e clar.

Edited by sirgoofy, 25 March 2019 - 14:04.


#17
the_lion

the_lion

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,504
  • Înscris: 04.05.2007
Poate imi fac drum din nou pe la un Hervis, am fost vinerea trecuta si m-am uitat la varianta 2b din primul post. Singurul lucru util a fost faptul ca am vazut ca marimea de 19" imi este mare (desi pe site-ul lor, la inaltimea mea de cca 177cm recomandarea era pentru 18-19"). Din pacate nu aveau si de 17" sa o pot proba, iar modelul 2a) nici macar nu-l aveau in magazin. La varianta 1a) la fel, nu aveau decat un model de 22" care si asta imi era mare.

Pentru o firma care vrea sa vanda online, mi se pare ca dau mult prea putine detalii in descrierea bicicletelor. Nu le inteleg abordarea si le-as recomanda sa puna descrierea full a bicicletelor cu toate componentele, sa stie omul ce compara si pe ce da banii.

#18
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,050
  • Înscris: 06.09.2008
Nu stiu cati cumpara online de la ei, impresia mea e ca majoritatea vanzarilor o fac din magazine.
Daca iti place modelul il comanzi/ le zici sa ti-l aduca pe marimea M, 17" sau cat e la acel model.

Edited by sirgoofy, 25 March 2019 - 15:49.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate