Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Calatorie in vagon de dormit
Last Updated: Dec 13 2018 10:19, Started by
AndyM
, Dec 12 2018 14:14
·
0
#19
Posted 12 December 2018 - 15:23
E perfect... pretul pe care-l stiam eu era de fapt pentru dormit single.
|
#20
Posted 12 December 2018 - 15:37
Ptr dormit :
cuseta : cls 2a : 6 locuri, 3 niveluri vis a vis. Cls I 4 locuri Vagon de dormit clas a 2a : 3 locuri, 3 niveluri, clasa Ia - 2 locuri, 2 niveluri. Oeice ai alege stai culcat , cu picioarele intinse /gnemuite dupa preferinta si nu atarnand in jos! Adica cadn ajungi esti mai odihnit, picioarele nu sunt umflate.. Si ptr cei trecuti de 4 ani e cam unicul prilej sa mai doarma ... leganati! Ada. Daca e custea ai grija ce te ombraci. Adica chiar cu hainele alea te culci! |
#21
Posted 12 December 2018 - 15:39
AndyM, on 12 decembrie 2018 - 14:14, said:
Maine seara la ora 23 plec din Cluj in Iasi si ajunge la ora 8 dimineata, deci 9 ore si ceva, 10 ore de calatorie.... Vreau sa-mi iau bilet in vagon de dormit. Din cate inteleg eu de pe site, la vagon de dormit esti singur, la cuseta sunt mai multi... eu vreau singur... voi fi singur? Sau care-i faza? De asemenea, trebuie sa-mi aduc lenjerie cu mine? Nu m-ar mira sa fie niste paturi imputite... ma gandesc totusi ca biletul costa de 3 ori mai mult si nu sunt colorati sau tarani (tarani de la oras zic...) Si nici nu cred ca acolo se poate calatorii fara bilet sa se pune-n paturi ciorile, sau...? |
#22
Posted 12 December 2018 - 16:22
E frumos cu vagonul de dormit. Cele mai faine d.p.d.v. ale aspectului sunt alea produse în Germania de Vest în perioada 1959-1972 (sau 1973)... caută vagoane 71-31. Mai sunt şi unele modernizate, dar cu aspect nu aşa de fain (cele din seria 71-80 spre exemplu).
Patul e la mijloc. La 71-31 se coboară toate cele e paturi când se fac vagoane cuşetă. Restul au doar 2 paturi. Pe vremuri se practica vagon de dormit clasa a II-a, 3 paturi per compartiment, dar acum nu mai există aşa ceva la noi. Unele au şi duş în vagon. Cel puţin alea 71-31 au duş în una din toalete (cea din partea opusă scaunului de pe coridor - scaunul înstoţitoruli; îl vezi pentru că are lămpiţă, se rabatează o măsuţă, un tablier). De dormit... unii adorm, alţii nu. Dacă vrei să dormi, cel mai bine e în mijloc. Înspre capete cam se bălgăne (cel puţin aşa a fost când am nimerit o dată la o manevră cu vagonul de dormit). Nu am mai mers din 2007 la vagonul de dormit, dar fiind pasionat, le-am mai admirat pe dinăuntru. Acum nu ştiu cu ce vagon ai să mergi. Dar poţi să faci o poză înainte de a te sui în el şi îţi spun ce model e... 71-31 alea f. vechi sunt foarte dotate |
#24
Posted 12 December 2018 - 19:44
La vagon de dormit paturile sunt putin mai late ca la cuseta, ai sapun/ periuta/ pasta de dinti/ prosop hartie/ apa plata, un dulapior cu oglinda si chiuveta sub (ridici capacul). Insotitorul de vagon are lista pasagerilor, deschide usa doar unde urca/ coboara, nu este legatura cu celelalte vagoane (usile interioare blocate intre vagoane).
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users