Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?
 Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF
 Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...
 Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 

Discutii camera auto 2018 (car DVR)

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
128 replies to this topic

#73
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,304
  • Înscris: 02.02.2006

 buntzi, on 09 ianuarie 2020 - 16:52, said:

Am remarcat însă că sunetul e extrem de slab (am nevoie de volum la maxim și în player și la comp ca să se audă ceva vag muzică, dar am înțeles că e ceva problemă comună și cunoscută și se speră că se va rezolva cu ceva update de firmware.
Unde ai citit asta?

Mie mi se pare un sunet mult peste așteptările mele de la o cameră de bord. Microfonul prinde de la cele mai subtile sunete, până la cel mai profund bass din muzica din difuzoare. Evident, calitatea audio nu se compară cu muzica ascultată direct, dar la prima vedere aproape că zici că muzica e suprapusă la post-editare, nu înregistrată direct.

Uite niște mostre de la mine:
Volum ridicat al muzicii în mașină, și totuși camera prinde și scârțâitul roților pe asfalt și zgomotul ABSului, ceea ce cu urechea liberă pe moment nu s-au distins:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/PpMFjbUULV0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Liniște în mașină, sunetul anvelopelor pe asfalt (geamurile închise), ștergătoare pe parbriz, voci normale în mașină:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/TSnR0TfKmTQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Dacă la tine se aude mai slab de atât, vezi să n-ai alte setări greșite pe undeva. Ori în cameră (sună stupid, dar sigur n-ai astupat cumva, din greșeală, orificiul microfonului?). Ori în player/PC.
Subliniez: nu faci capodopere audio cu camera, că nici nu e scopul ei. Dar e departe da a avea vreo problemă cu înregistrarea.

Notă: Nu am ultima versiune de firmware. Dacă au stricat ceva între timp, atunci tot ei să repare. :D Eu am versiunea 1.5 de firmware, dacă țin bine minte.

#74
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,327
  • Înscris: 09.09.2006
Ziceau unii prin reply pe review-uri.
Oricum, nu mai băga în seamă tâmpeniile pe care le spun :( . Aparent, pe subiectul ăsta am zis până acum doar prostii...Cât de idiot să fii să te gândești că nu se aude destul de tare în mașină când muzica în mașină e dată la vreo 15% din volum și vroiam să aud sunetul clipului cu ușa de la balcon deschisă și trafic pe autostradă? Uite atâta, ca mine așa...
Se aude semnalizarea, se aude cum se turează motorul, ce draci să se mai audă?
Mă duc să-mi cumpăr niște creier, că ăsta e cam degeaba. O fi expirat?
SPor maxim!

#75
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Pentru o camera dual, adică vreau sa filmeze și în față, dar și în habitaclu și spate ce recomandați? Ideea ar fi ca as dori sa am filmarea în spate pentru a putea surprinde diferite incidente ce se intâmplă mașinii când e staționată. Ca am pățit de multe ori sa vad urme noi pe ea, mai ales în parcări de supermarket și as vrea in cazuri mai grave sa pot avea o filmare.

Și ca să nu atenteze la bateria mașinii, ar fi indicat sa iau un powerbank care sa fie alimentat în priza și apoi sa se ducă către camera? Dacă da, ce capacitate ar fi de juns pentru 2 3 zile de nepornit mașina? Sau care ar fi soluția sa poată avea curent sa se declanșeze când simte mișcare?

Mersi

Edited by MembruAnonim, 04 February 2020 - 08:57.


#76
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,304
  • Înscris: 02.02.2006
Ce vrei tu nu e fezabil din multe puncte de vedere. Pe rând...

1) Camera:
O cameră care filmează interiorul mașinii îți lasă impresia că are câmpul vizual mai larg, cuprinzând și lateralul mașinii. Însă pentru ca imaginea să fie măcar acceptabilă (la bună sau foarte bună să nu te aștepți decât în condiții foarte rare), condițiile de lumină trebuie să fie îndeplinite perfect. Ceea ce rar se întâmplă. Dacă diferența de lumină din mașină și din afară este mare (ceea ce culmea, se întâmplă pe soare puternic), imaginile din afara mașinii vor fi arse aproape complet. Vei vedea interiorul mașinii și cam atât.
Și chiar și dacă lumina e ok și camera echilibrează bine expunerea pentru interior/exterior, distanța de la cameră până în afară (mai ales pe lunetă) este suficient de mare încât imaginile să fie cvasi-inutile.

Dacă vrei ceva cu șanse să fie util, îți trebuie camera pusă pe lunetă. Nu vei mai vedea în lateralul mașinii, dar ce vei vedea va avea cadru larg, expunere corectă, și utilitate spre maximul posibil oferit de cameră.

O cameră ce filmează interiorul mașinii e concepută strict pentru interior, pentru ocupanți. Uneori vin și cu LEDuri de infraroșu (din nou, inutile pentru filmat la exterior prin geamuri), pentru a putea filma ocupanții mașinii noaptea pe beznă. Utilitatea e oarecum redusă pentru persoane fizice (mai mult de amuzament, să vezi reacțiile pasagerilor în anumite situații), și mai multă pentru cei care fac transport de persoane (supravegherea pasagerilor necunoscuți).

2) Alimentarea:
Am studiat și eu problema destul de mult. Pe scurt, am ajuns la concluzia că momentan nu merită pentru mine complicația și/sau bugetul.

Pe lung:
Powerbankurile obișnuite sunt pe tehnologie Li-Ion, și au 2 mari probleme:
a) rar găsești unul cu passthrough real, adică să poată alimenta camera în timp ce și el se încarcă, astfel încât să poți ține powerbankul permanent în brichetă (să se încarce când mașina merge) și camera în powerbank. Altfel ajungi la complicația că mereu la oprire/pornire trebuie să muți camera dintr-o alimentare în alta, mereu duci grija powerbankului să-l încarci separat, etc... Ocazional merge abordarea, pe termen lung devine obositor, plictisitor, enervant, uiți, te grăbești etc... Camera trebuie să fie ceva ce-o montezi și uiți de ea până la nevoie. Dacă mai mult stai s-o freci, o și uzezi prematur, și-ți generezi singur probleme de care n-ai nevoie. E alegerea ta mai departe.

b) mari riscuri de incendiu. Li-Ion nu sunt făcute să meargă la temperaturi ridicate, având risc real de explozie și incendiu. Poate nu din prima, poate nu o zi, două, nouă, nouăzeci și nouă, dacă ai baftă de un powerbank construit solid. Dar cu cât timpul trece, mie teama mi-ar crește. Zi de zi, zi de vară până-n seară, 40 de grade exterior, 65-70 interior, powerbankul să meargă permanent, ba să se mai și încarce când pornești mașina încinsă când pornești la drum... ceva, la un moment dat, va ceda, iar urmările nu sunt deloc plăcute.

c) opusul lui b, temperaturi scăzute, când capacitatea reală scade foarte mult, deci și durata de viață.

Există powerbankuri dedicate pentru camere de bord, proiectate de firme specializate (de obicei firmele care fac și camere de bord considerate premium, gen Thinkware sau Blackvue). Sunt powerbankuri care suportă fără probleme passthrough, pe tehnologie LiFePo4 (Lithium Iron Polymer) mult mai rezistent la temperaturi extreme atât mari, cât și scăzute, și capacități potrivite pentru 1-2 zile de consum continuu. Sună excepțional până afli prețul, echivalent cam cu 2 camere considerate bune (nu premium). Bat pe undeva pe la 3000 de lei. Pentru mine deocamdată nu e fezabil prețul, ăia fiind practic bani de CASCO pe 1 an. Posted Image

Cea mai simplă abordare e cea practicată de majoritatea lumii: alimentator legat la siguranțele mașinii, și cam aia e tot. De preferat un alimentator mai deștept (Viofo are așa ceva, poate și alții) care întrerupe automat alimentarea camerei în caz că voltajul bateriei scade sub o anumită limită (uneori reglabilă din alimentator), astfel încât să nu-ți pună în pericol bateria mașinii. Dar 2-3 zile nu știu dacă rezistă nici bateria mașinii oricum.

Asta așa, pe scurt... Posted Image

Ah, încă o problemă la Li-Ion: se încarcă extrem de greu, în câteva ore. Odată descărcat, e cam greu de încărcat în mers de la brichetă, decât dacă pleci la drum lung.

Powerbankurile dedicate, pe LiFePo4, se încarcă mult mai repede, în câteva zeci de minute de la 0 la 100%.

Edited by alexcrist, 04 February 2020 - 12:11.


#77
XrainX

XrainX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,469
  • Înscris: 28.09.2011

 buntzi, on 09 ianuarie 2020 - 20:59, said:

Mă duc să-mi cumpăr niște creier, că ăsta e cam degeaba. O fi expirat?
Un exemplu de creier expirat este la cei care sunt deranjați că în condiții de liniște totală, cu mașina oprită pe un câmp și geamurile închise se aude un mic zgomot de fond pe înregistrare. Păi tu iei camera ca să stai cu ea pe câmp? Nu ai cumpărat camera ca să filmezi în trafic? Nu e zgomot în trafic? Până și la mașinile electrice există un zgomot de rulare care este peste acel zgomot produs de circuitele electrice și care este normal într-o carcasă atât de mică și mai este normal pentru că nu își bate nimeni capul să scoată sunet Hi-Fi la o cameră de bord, asta nu e deloc o prioritate pentru ei pentru că ar trebui să crească costurile cu ceva ce nu interesează decât pe un idiot la un milion.

Quote

Ah, încă o problemă la Li-Ion: se încarcă extrem de greu, în câteva ore. Odată descărcat, e cam greu de încărcat în mers de la brichetă, decât dacă pleci la drum lung.
Powerbankurile dedicate, pe LiFePo4, se încarcă mult mai repede, în câteva zeci de minute de la 0 la 100%.
Ce nu înțelege lumea e că ei vor să supravegheze mașina 8-10-12 ore iar powerbankul să se încarce în 15-20 de minute cât fac ei până la serviciu sau la mall.
Cu o baterie bună alimentatorul de la Viofo se duce fără probleme la 2-3 zile dar după aceeea trebuie să ai un drum ca să se încarce bateria complet. Oricum are trepte de tăiat curentul și cel mai bine ar fi să se înceapă cu 12.2V.

#78
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Ok, lămurit, mersi de idei. Rămân fără supraveghere deci :)

#79
mi20r

mi20r

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 361
  • Înscris: 17.04.2009
Încearcă Viofo dacă îți este suficient față - spate. Eu am un A129 însă nu am și camera de pe spate instalată. Înregistrarea la 1fps în modul parcare nu s-a oprit după 40 ore și am din modulul de hardwire setată oprirea la 12,4V. Iar bateria mea de 12V este un modul LiPo pe undeva pe sub banchetă nu ditamai bateria clasică.

#80
icegrandpa

icegrandpa

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 02.08.2016
Salut,
Va rog da ti mi si mie un sfat.
Am cumparat 70mai dashcam pro cu modulul gps.
Am instalat camera pe tabloul de sigurante cu http://mintech.ro/Ac...e-Auto/Kit-Mini si am conectat firul rosu la sigurante luminii de plafon iar cel galben la siguranta de stergatoare. Am activat optiunea parking de la camera. Camera in momentul de fata porneste direct pe parking si inregistreaza continuu fara sa am cheia in contact.
Daca pornesc masina tot in acelasi mod ramane.
Am testat punand cablu rosu la siguranta de stergator/galben nelegat la nimic si functioneaza normal.
Adica pun contact incepe sa filmeze, scot contact imi da mesaj camera power of will start surveilance in 20 minutes. (aici va folosi doar bateria camerei).
Aveti vreo idee? Nu e modulul de alimentare compatibil cu camera asta.
Multumesc

#81
Greuceanu

Greuceanu

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,273
  • Înscris: 12.03.2003
Deține cineva Nextbase 512GWRC? Sau poate oferi o părere în cunoștință de cauză?

Mulțumesc anticipat!

#82
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,538
  • Înscris: 21.12.2006
Poate pe dashcamtalk să afli mai multe
https://dashcamtalk....rums/512gw.266/

Ce mi se pare ciudat
- producătorul nu menționează pe site ce chipset are, dor că folosește procesor optic Sony
- codul 512GWRC corespunde unei camere spate pe site-ul producătorului, dar în magazinele mioritice sub acest cod găsești kit de camere față+spate

Edited by nei-k, 18 May 2020 - 12:57.


#83
Greuceanu

Greuceanu

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,273
  • Înscris: 12.03.2003
@nei-k: thanks!

#84
Greuceanu

Greuceanu

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,273
  • Înscris: 12.03.2003
Pentru cei interesați e o promoție Petrom - Falcon pentru Nextbase. Valabilă până pe 31.05, o regăsiți în stațiile Petrom. La achiziția unei roviniete pe un an de la Petrom apar niște reduceri. Atenție că unele sunt inutile.

#85
Groh

Groh

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,595
  • Înscris: 03.09.2008
Salutare,
Nu ma pricep la ele, nu am fost interesat pana acum dat vreau sa achizitionez.
Deci, nu ma intereseaza sa aiba tot felul de functii prin ea:gps, radar, senzori, etc, etc.
Vreau sa o pun in fata si sa filmeze cand merg. Atat.
Chiar daca este mai scump vreau ceva ok, calitate buna a filmarii, unghi vizualizare mai mare, baterie si memorie.
Aceste lucruri ma intereseaza.
Multumesc si astept recomandari.


#86
XrainX

XrainX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,469
  • Înscris: 28.09.2011
Viofo A119 V3.
Dar stai așa, că nu are baterie, nu are memorie și nici unghi mare. Dacă nu poți să treci peste asta caută altceva. Mai mult ca sigur nu vei găsi nicio cameră pentru că nu prea sunt cu memorie niciuna.

Edited by XrainX, 10 June 2020 - 08:57.


#87
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,384
  • Înscris: 01.12.2001
Dupa 5 ani de folosire mi-a "murit" a mea camera Sjcam Sj4000
A stat masina oluna cu camera lipita pe parbriz in soare si am constatat ca nu mai merge inregistrarea si nici mutonul "mode". Si bateria s-a umflat (o schimbasem anul trecut).
Se aprinde si atat (se vede pe display ce "vede"camera si atat).Nici nu se mai opreste.
O recomandare de camera va rog. Maxim 500 lei.

#88
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,282
  • Înscris: 16.08.2016
Viofo a129 sau prestigio seria cube. Cauta sa aiba senzor sony si review pe youtbe sa vezi claritatea pe timp de noapte

#89
dean

dean

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 192
  • Înscris: 25.09.2005

 overseas, on 17 octombrie 2019 - 17:54, said:

Duo filmeaza fata spate.
Duo IR filmeaza fata si interior, nu prea vezi un numar de masina pe laterale sau in spate.
Buffering mode eu zic ca filmeaza ambele camere fata spate sau fata interior.
Acuma, exista discutii cat de bine e implementat modul de parcare la 129.
Calea de mijloc iei 129 doar fata, daca vrei mai cu gadgeturi. Vreodata adaugi camera spate.
am mers pana pe urma pe A129 4K duo gps, momentan incantat de alegere.
cuplata direct la tabloul de sigurante cu alimentatorul optional HK3 si suporti dublura pentru sigurante-ceva munca pana am gasit iesiri care sa nu fie taiate dupa un timp de calculatorul masinii-
intradevar modul parcare e cam ciudatel sau poate nu inteleg eu cum trebuie facute setarile.
setare bitrate maxim,lungime clipuri 2 min, G senzor pe mediu (la sensibilitate maxima cum treceam peste o denivelare mai serioasa se activa filmarea protejata de incident)
mod parcare pe auto detect si detectie miscare dezactivat.
totusi, are momente cand trec prin fata camerei si nu inregistreaza, la fel daca bat in caroserie mai tare, nimic, ramane adormita.
Parcata pe parcursul unei nopti a tras multe clipuri pana la ora 23:00 apoi nimic pana la 07:30 desi masini si oameni trec regulat prin fata camerei principale.
setarea pragului de alimentare e 11,8v

Edited by dean, 22 August 2020 - 00:16.


#90
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,304
  • Înscris: 02.02.2006
Păi dacă ai dezactivat detecția mișcării, de ce te miri că nu detectează mișcare? :)

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate