Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Blocare google chrome cu master p...

sfat achizitie telefon pana in 20...

Stoc Smart CAM TV

Ce corzi de chitara sa cumpar?
 Galaxy A54 compass defect?

Cum conectez un switch WIFI la 60...

Cumparare AC Gree [Buget maxim 30...

Telekom
 Ce e aratarea asta ?

Probleme timonerie schimbator sau...

Numar strada gresit in contractul...

Centrala Ariston Cares Premium 24...
 La multi ani @Klasse!

La multi ani @shmecherul!

pareri ipad 6-2018- flip

Cum au aparut supermarketurile in...
 

De unde ideea asta preconceputa : masina fara cai multi nu urca dealu ?!

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
189 replies to this topic

#73
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,977
  • Înscris: 06.01.2006

View PostBarboso, on 24 martie 2018 - 22:16, said:

Ia uimeste-ne, cam ce forma WOW ! ar putea avea curba unui cuplu ce nu trece de 50 Nm ?!
Eu am 75Nm la bicicleta. Posted Image

Edited by Kroghy, 24 March 2018 - 22:27.


#74
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Aici e graficul lui Suzuki Alto, cunoscut pe melagurile noastre ca Daewoo Tico
[ https://i.imgur.com/XzrVgyh.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Zic ca e ok ca schimbi la 5000 si sa cada la 3000, depinde cum are rapoartele cutia de viteza.

La un motor turbo e diferenta mare in curba de cuplu, in lipsa turbinei unele fiind absolut dezastruoase, motoare turbo de 300 de cai comportanduse mai rau ca un natural aspirat de 90 de cai, in lipsa turbo, alea cu cilindree mica in general.

Un cal, are undeva la 15 cai putere, iar la cuplu n-am idee, dar oricum tinand cont ca am vazut tragand carute pline cu fag, adica poate doua tone, in rampa ~20%, zic ca are macar 80 Nm cuplu.

Edited by SpeedDemon, 24 March 2018 - 22:35.


#75
Barboso

Barboso

    Satir bãtrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008

View PostMar-zZz, on 24 martie 2018 - 22:23, said:

Un prieten a tractat cu un Logan de 1.2 si 75 cp o rulota tocmai din Olanda pana prin Constanta.
O data, de nevoie, o faci si pe-asta.  Daca e un obicei, vorbim deja de masochism.

Eu nu mi-as cumpara motorul ala pt extraurban nici macar ca sa merg singur.

Edited by Barboso, 24 March 2018 - 22:48.


#76
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,675
  • Înscris: 29.03.2006

View PostSpeedDemon, on 24 martie 2018 - 22:29, said:

Aici e graficul lui Suzuki Alto, cunoscut pe melagurile noastre ca Daewoo Tico

Zic ca e ok ca schimbi la 5000 si sa cada la 3000, depinde cum are rapoartele cutia de viteza.

La un motor turbo e diferenta mare in curba de cuplu, in lipsa turbinei unele fiind absolut dezastruoase, motoare turbo de 300 de cai comportanduse mai rau ca un natural aspirat de 90 de cai, in lipsa turbo, alea cu cilindree mica in general.

Un cal, are undeva la 15 cai putere, iar la cuplu n-am idee, dar oricum tinand cont ca am vazut tragand carute pline cu fag, adica poate doua tone, in rampa ~20%, zic ca are macar 80 Nm cuplu.

Calul luat de reper se baza de fapt pe niste ponei care trageau vagoneti din mina.

Puterea unui cal adult variaza mult in f. de rasa, constitutie, exemplar, nivel de viata, alimentatie, antrenament, varsta, etc, insa este exagerata vaoarea de 15 CP.

Un CP are 736-740 W.

Un om sportiv poate dezvolta cu trenul inferior ~ 500 W o perioada oarecare pt pedalare relativ constanta pe o perioada nici f scurta dar totusi limitata, de ex. pt atingerea unor recorduri de viteza sau pt. zbor peste Canalul Manecii cu elice antrenata cu pedale.
Un cal poate dezvolta normal probabil +/- 4 CP, poate si mai mult dar la exemplare deosebite de curse.
Nu are rost sa discutam de cuplu, mai ales ca nici la masini multi nu vor sa inteleaga ca acel cuplu motor din specificatii se masoara la arborele cotit, inainte de reductor, inainte de cutia de viteze, inainte de roti/anvelope care pot avea si ele diferite diametre si diferite aderente.

Raportul demultiplicatorului este in jur de 12,5 destul de uzual, apoi urmeaza angrenajul treptelor de viteza, apoi luand in calcul si diametrul rotilor cuplul se schimba iar, dar in treapta I tot e de minim 4-5-6 X mai mare decat cuplul motor.
Poate varia destul de mult in functie de cum este etajata cutia de viteze.
Daca la jante de 17 cu anvelope de 5cm, deci 21 toli, sau ~ 167,5cm diametru prinde cu o anumita cutie de viteze 60 km/h in T1 la 3000 RPM, inseamna ca la roti are ~ 597 RPM, deci ~ 5 X raport demultiplicare total.

Edited by loock, 24 March 2018 - 23:03.


#77
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
unii cred ca la 4000rpm se strica motorul, cand defapt acolo se simte cel mai bine. adevaratii melci sunt in masinile puternice, in 5% din timp trec ei de 3000rpm.

#78
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,718
  • Înscris: 07.02.2003

View PostBaxon, on 24 martie 2018 - 18:47, said:

nu urca dealu decat cu vant din spate
Preconceptia este facuta ca sa induca in cumparatori dorinta de a lua ceva mai puternic si mai scump desi nu este intotdeauna necesar. Orice masina urca dealul, si trabantul garantat, secretul sta in cutia de viteze.

View Post41ex, on 24 martie 2018 - 22:56, said:

unii cred ca la 4000rpm se strica motorul, cand defapt acolo se simte cel mai bine.
Normal, aia e turatia folosita pe autostrada cu orele dar nu bagi de seama ca te misti mai repede :)

#79
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,787
  • Înscris: 01.10.2002

View PostBarboso, on 24 martie 2018 - 22:44, said:

O data, de nevoie, o faci si pe-asta.  Daca e un obicei, vorbim deja de masochism.
Doar ca de exemplu in Germania viteza maxima admisa a unui ansamblu cu rulota e 80 km/h, inclusiv pe autostrada... https://www.wowa-ste...espann-fahren-/
Asa ca te descurci si  onorabil cu 75 de cai, mai ales ca nu poti face nimic brusc, ca-ti intra in balans remorca...

#80
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Cu Bombita de 54 CP  , 1,1 benzina urc Calea Turzii ( cine e din cj o stie ) cu 80 km/h intra-treia la 5500 rotatii , n-are nici pe dracu

Edited by Baxon, 24 March 2018 - 23:18.


#81
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,216
  • Înscris: 23.08.2014

View PostBaxon, on 24 martie 2018 - 18:47, said:

De cate ori intru pe aria " sfaturi cumparare auto " gasesc postari de toata jena menite sa dezinformeze grav . Zici ca e plin de  inculti si speriati de bombe care sustin ca masinile care au sub 100 CP ( sa nu zic realitatea sustinuta de 150 CP ) is vai si amar de ele , nu urca dealu decat cu vant din spate , nu au putere sa se urneasca de pe loc , numai aberatii de astea . Ce se intampla ? Au pierit soferii care pot sa circule cu masini de 50 CP - 80 CP ?
Toti o dau in sus si-n jos ca masina are 1200 kg si-ti trebuie minim 150 CP s-o misti de pe loc  - ma umfla rasul Posted Image
Pai daca va zic ca am un scuter de 4 CP care are 80 kg + 90 kg ale mele deasupra si urca orice deal fara greata , basca merge si cu 80 km/h pe soseaua dreapta , fara modificari , o sa ziceti ca inventez ca nu se poate dom'le asa ceva .
Sau postarile astea apartin unuor pustani care n-au condus in viata lor si fac presupuneri gratuite ca tot e forum , liber sa posteze toate aiurelile ?!
e o treaba de pe vremea daciei, atunci o testai, daca urca cu a 4 a, era stas.In rest, se poate circula cu orice masina, insa nu e chiar tot una o masina care urca cu a 3 a si una care urca cu a 4 a.La o masina de 80 cp daca lasi turatia sa scada pana pe la 1200, si nu retrogradezi, va accelera ca un melc pana urca in ture.Tot la fel intr-o depasire, mai ales in zona de deal/munte unde zonele unde se poate depasii sint mai rare, te ajuta foarte mult o masina mai puternica.
Depinde foarte mult si de profilul soferului, daca iesi cu masina doar duminica si in rest circuli cu ratb, nu conteaza cati cai are, insa daca bagi 100 km naveta zilnic conteaza...

#82
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,787
  • Înscris: 01.10.2002

View Postfqx, on 24 martie 2018 - 23:20, said:

e o treaba de pe vremea daciei, atunci o testai, daca urca cu a 4 a, era stas.In rest, se poate circula cu orice masina, insa nu e chiar tot una o masina care urca cu a 3 a si una care urca cu a 4 a.La o masina de 80 cp daca lasi turatia sa scada pana pe la 1200, si nu retrogradezi, va accelera ca un melc pana urca in ture.
La 1200 e subturata rau, indiferent de motor...

#83
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

View Postfqx, on 24 martie 2018 - 23:20, said:

.La o masina de 80 cp daca lasi turatia sa scada pana pe la 1200, si nu retrogradezi, va accelera ca un melc pana urca in ture...
De ce ai face tampenia asta ? Scade turatie , bagi treapta inferioara , orice purtator de permis de conducere ar trebui sa stie asta , nu ? Mai sunt  si aia care au permisul luat pe spaga si au nevoie de 300 CP sa plece cu masina in afara orasului ... stim o gramada , de pe sfaturile date pe aria de cumparari auto  !

#84
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,216
  • Înscris: 23.08.2014

View PostWotan, on 24 martie 2018 - 23:24, said:

La 1200 e subturata rau, indiferent de motor...

View PostWotan, on 24 martie 2018 - 23:24, said:

La 1200 e subturata rau, indiferent de motor...

View PostBaxon, on 24 martie 2018 - 23:25, said:

De ce ai face tampenia asta ? Scade turatie , bagi treapta inferioara , orice purtator de permis de conducere ar trebui sa stie asta , nu ? Mai sunt  si aia care au permisul luat pe spaga si au nevoie de 300 CP sa plece cu masina in afara orasului ... stim o gramada , de pe sfaturile date pe aria de cumparari auto  !
O mai lasi, daca ai de incetinit 10 m, nu retrogradezi totdeauna.Masina personala e un benzinar de 1.6, dar am in familie un diesel de 2.5, si iti garantez ca cel mai mare e suficient de vioi la 1200, comparativ cu ala de 1.6 care e ca si mort cand scade sub 2000.Mai e si faptul benzina vs diesel, dar si puterea conteaza cu siguranta.Nu ma refer la mers in continuu la 1200, insa la o curba de 90 in oras de exemplu, o poti aborda in a 2 a la 2000 rps sau in a 3 a la 1300.Nu e nici o lege care sa te oblige sa retrogradezi.

#85
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,896
  • Înscris: 22.12.2005

View PostBaxon, on 24 martie 2018 - 23:25, said:

De ce ai face tampenia asta ? Scade turatie , bagi treapta inferioara , orice purtator de permis de conducere ar trebui sa stie asta , nu ? Mai sunt  si aia care au permisul luat pe spaga si au nevoie de 300 CP sa plece cu masina in afara orasului ... stim o gramada , de pe sfaturile date pe aria de cumparari auto  !
sezi bland - daca tragi o tura de 1 mai pe bucata Ruse - Shumen o sa ai partea de toata menajeria. 300 cp hauda care merge cu 75 km/h in trenulet ca sa nu ramana fara rinichi, adolescenti cu puf in barba ce rup in 2 loganurile sau clio-ule si daca ai nr de Ro iti arata degetul (daca ai de Bg stau cuminti- testat personal cand mergeam cu un amic bulgar si ne amuzam cu walkitalkiurire), Sunny-beachsiti si "nisipiiaurii" ce baga all inclusive in suv-uri etc.
de la 75 la 300 cp.:)
cand am chef de joaca iau un Fiat panda de 90CP si ii enervez pe toti :))

#86
onzaueb

onzaueb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 18.06.2007

View PostBaxon, on 24 martie 2018 - 23:25, said:

Mai sunt  si aia care au permisul luat pe spaga si au nevoie de 300 CP sa plece cu masina in afara orasului ...
Eh, au nevoie sa compenseze fie faptul ca s-au stresat in oras din semafor in semafor sau bara la bara, fie alte instrumente mici si fara putere .

#87
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,896
  • Înscris: 22.12.2005

View Postfqx, on 24 martie 2018 - 23:32, said:

O mai lasi, daca ai de incetinit 10 m, nu retrogradezi totdeauna.Masina personala e un benzinar de 1.6, dar am in familie un diesel de 2.5, si iti garantez ca cel mai mare e suficient de vioi la 1200, comparativ cu ala de 1.6 care e ca si mort cand scade sub 2000.Mai e si faptul benzina vs diesel, dar si puterea conteaza cu siguranta.Nu ma refer la mers in continuu la 1200, insa la o curba de 90 in oras de exemplu, o poti aborda in a 2 a la 2000 rps sau in a 3 a la 1300.Nu e nici o lege care sa te oblige sa retrogradezi.
vezi ca aici intri in zona gri - intotdeauna in rampa/curbe adapteti treapta de viteza. singurul mod in care controlezi cascarebeta este tractiunea- daca esti "mort" si in treapta superioara daca ai nevoie sa "bagi mare" ai festelit-o. deci asta cu condusul "e grele":)

#88
onzaueb

onzaueb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 18.06.2007

View Postfoxbat, on 24 martie 2018 - 23:35, said:


vezi ca aici intri in zona gri - intotdeauna in rampa/curbe adapteti treapta de viteza. singurul mod in care controlezi cascarebeta este tractiunea- daca esti "mort" si in treapta superioara daca ai nevoie sa "bagi mare" ai festelit-o. deci asta cu condusul "e grele":)
Daca ai pierdut aderenta pe rotile motrice, te c@ci in ea de cascarabeta in orice treapta de viteza. Sofereala se cunoaste cand intri intr-o curba, nu cand iesi. Bine-inteles, iesirea din curbe este si ea importanta, mai ales cand se face pe aceeasi banda pe care ai intrat. Ca daca o tai pe contrasens sau prin porumbi....e clar.

#89
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

View Postfoxbat, on 24 martie 2018 - 23:33, said:

sezi bland - daca tragi o tura de 1 mai pe bucata Ruse - Shumen o sa ai partea de toata menajeria. 300 cp hauda care merge cu 75 km/h in trenulet ca sa nu ramana fara rinichi, adolescenti cu puf in barba ce rup in 2 loganurile sau clio-ule si daca ai nr de Ro iti arata degetul (daca ai de Bg stau cuminti- testat personal cand mergeam cu un amic bulgar si ne amuzam cu walkitalkiurire), Sunny-beachsiti si "nisipiiaurii" ce baga all inclusive in suv-uri etc.
de la 75 la 300 cp.Posted Image
cand am chef de joaca iau un Fiat panda de 90CP si ii enervez pe toti Posted Image)
Stiu cum e in sud , oameni nervosi la volan , oamneni tampiti ( unii ) la volan , circulatie fara noima , nu se respecta nimic , cand am treaba la Bucuresti si toata zona de la sud de Carpati recunosc ca-s depasit de situatie , eu is calm nu ma agit ca un pepsi cu apa minerala , apelez la un prieten , las masina si ma duce el unde am treaba .
No' chestia asta in Cluj Napoca n-o vezi , aici se respecta soferii in trafic , se da prioritate , nu se injura , nu se claxoneaza exact ca in vest ( exceptii fac soferii din sud veniti cu treburi pe aici si soferii din alte judete , studenti veniti la facultate , ii recunosti imediat dupa nr de inmatriculare ) .

Edited by Baxon, 24 March 2018 - 23:44.


#90
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,896
  • Înscris: 22.12.2005

View Postonzaueb, on 24 martie 2018 - 23:41, said:

Daca ai pierdut aderenta pe rotile motrice, te c@ci in ea de cascarabeta in orice treapta de viteza. Sofereala se cunoaste cand intri intr-o curba, nu cand iesi. Bine-inteles, iesirea din curbe este si ea importanta, mai ales cand se face pe aceeasi banda pe care ai intrat. Ca daca o tai pe contrasens sau prin porumbi....e clar.
stai un pic. vorbim de "Strada" sau de "sport"? fix invers ii intre ele. iar ..iesirea conteaza. intrarea..cum da Domnu'.

View PostBaxon, on 24 martie 2018 - 23:42, said:

Stiu cum e in sud , oameni nervosi la volan , oamneni tampiti ( unii ) la volan , circulatie fara noima , nu se respecta nimic , cand am treaba la Bucuresti si toata zona de la sud de Carpati recunosc ca-s depasit de situatie , eu is calm nu ma agit ca un pepsi cu apa minerala , apelez la un prieten , las masina si ma duce el unde am treaba .
No' chestia asta in Cluj Napoca n-o vezi , aici se respecta soferii in trafic , se da prioritate , nu se injura , nu se claxoneaza exact ca in vest ( exceptii fac soferii din sud veniti cu treburi pe aici si soferii din alte judete , studenti veniti la facultate , ii recunosti imediat dupa nr de inmatriculare ) .
Doamne ajuta!

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate