Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
De unde ideea asta preconceputa : masina fara cai multi nu urca dealu ?!
#73
Posted 24 March 2018 - 22:26
#74
Posted 24 March 2018 - 22:29
Aici e graficul lui Suzuki Alto, cunoscut pe melagurile noastre ca Daewoo Tico
[ https://i.imgur.com/XzrVgyh.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Zic ca e ok ca schimbi la 5000 si sa cada la 3000, depinde cum are rapoartele cutia de viteza. La un motor turbo e diferenta mare in curba de cuplu, in lipsa turbinei unele fiind absolut dezastruoase, motoare turbo de 300 de cai comportanduse mai rau ca un natural aspirat de 90 de cai, in lipsa turbo, alea cu cilindree mica in general. Un cal, are undeva la 15 cai putere, iar la cuplu n-am idee, dar oricum tinand cont ca am vazut tragand carute pline cu fag, adica poate doua tone, in rampa ~20%, zic ca are macar 80 Nm cuplu. Edited by SpeedDemon, 24 March 2018 - 22:35. |
#75
Posted 24 March 2018 - 22:44
Mar-zZz, on 24 martie 2018 - 22:23, said:
Un prieten a tractat cu un Logan de 1.2 si 75 cp o rulota tocmai din Olanda pana prin Constanta. Eu nu mi-as cumpara motorul ala pt extraurban nici macar ca sa merg singur. Edited by Barboso, 24 March 2018 - 22:48. |
#76
Posted 24 March 2018 - 22:48
SpeedDemon, on 24 martie 2018 - 22:29, said:
Aici e graficul lui Suzuki Alto, cunoscut pe melagurile noastre ca Daewoo Tico Zic ca e ok ca schimbi la 5000 si sa cada la 3000, depinde cum are rapoartele cutia de viteza. La un motor turbo e diferenta mare in curba de cuplu, in lipsa turbinei unele fiind absolut dezastruoase, motoare turbo de 300 de cai comportanduse mai rau ca un natural aspirat de 90 de cai, in lipsa turbo, alea cu cilindree mica in general. Un cal, are undeva la 15 cai putere, iar la cuplu n-am idee, dar oricum tinand cont ca am vazut tragand carute pline cu fag, adica poate doua tone, in rampa ~20%, zic ca are macar 80 Nm cuplu. Calul luat de reper se baza de fapt pe niste ponei care trageau vagoneti din mina. Puterea unui cal adult variaza mult in f. de rasa, constitutie, exemplar, nivel de viata, alimentatie, antrenament, varsta, etc, insa este exagerata vaoarea de 15 CP. Un CP are 736-740 W. Un om sportiv poate dezvolta cu trenul inferior ~ 500 W o perioada oarecare pt pedalare relativ constanta pe o perioada nici f scurta dar totusi limitata, de ex. pt atingerea unor recorduri de viteza sau pt. zbor peste Canalul Manecii cu elice antrenata cu pedale. Un cal poate dezvolta normal probabil +/- 4 CP, poate si mai mult dar la exemplare deosebite de curse. Nu are rost sa discutam de cuplu, mai ales ca nici la masini multi nu vor sa inteleaga ca acel cuplu motor din specificatii se masoara la arborele cotit, inainte de reductor, inainte de cutia de viteze, inainte de roti/anvelope care pot avea si ele diferite diametre si diferite aderente. Raportul demultiplicatorului este in jur de 12,5 destul de uzual, apoi urmeaza angrenajul treptelor de viteza, apoi luand in calcul si diametrul rotilor cuplul se schimba iar, dar in treapta I tot e de minim 4-5-6 X mai mare decat cuplul motor. Poate varia destul de mult in functie de cum este etajata cutia de viteze. Daca la jante de 17 cu anvelope de 5cm, deci 21 toli, sau ~ 167,5cm diametru prinde cu o anumita cutie de viteze 60 km/h in T1 la 3000 RPM, inseamna ca la roti are ~ 597 RPM, deci ~ 5 X raport demultiplicare total. Edited by loock, 24 March 2018 - 23:03. |
#77
Posted 24 March 2018 - 22:56
unii cred ca la 4000rpm se strica motorul, cand defapt acolo se simte cel mai bine. adevaratii melci sunt in masinile puternice, in 5% din timp trec ei de 3000rpm.
|
#78
Posted 24 March 2018 - 22:59
Baxon, on 24 martie 2018 - 18:47, said:
nu urca dealu decat cu vant din spate 41ex, on 24 martie 2018 - 22:56, said:
unii cred ca la 4000rpm se strica motorul, cand defapt acolo se simte cel mai bine. |
#79
Posted 24 March 2018 - 23:05
Barboso, on 24 martie 2018 - 22:44, said:
O data, de nevoie, o faci si pe-asta. Daca e un obicei, vorbim deja de masochism. Asa ca te descurci si onorabil cu 75 de cai, mai ales ca nu poti face nimic brusc, ca-ti intra in balans remorca... |
#80
Posted 24 March 2018 - 23:15
Cu Bombita de 54 CP , 1,1 benzina urc Calea Turzii ( cine e din cj o stie ) cu 80 km/h intra-treia la 5500 rotatii , n-are nici pe dracu
Edited by Baxon, 24 March 2018 - 23:18. |
#81
Posted 24 March 2018 - 23:20
Baxon, on 24 martie 2018 - 18:47, said:
De cate ori intru pe aria " sfaturi cumparare auto " gasesc postari de toata jena menite sa dezinformeze grav . Zici ca e plin de inculti si speriati de bombe care sustin ca masinile care au sub 100 CP ( sa nu zic realitatea sustinuta de 150 CP ) is vai si amar de ele , nu urca dealu decat cu vant din spate , nu au putere sa se urneasca de pe loc , numai aberatii de astea . Ce se intampla ? Au pierit soferii care pot sa circule cu masini de 50 CP - 80 CP ? Toti o dau in sus si-n jos ca masina are 1200 kg si-ti trebuie minim 150 CP s-o misti de pe loc - ma umfla rasul Pai daca va zic ca am un scuter de 4 CP care are 80 kg + 90 kg ale mele deasupra si urca orice deal fara greata , basca merge si cu 80 km/h pe soseaua dreapta , fara modificari , o sa ziceti ca inventez ca nu se poate dom'le asa ceva . Sau postarile astea apartin unuor pustani care n-au condus in viata lor si fac presupuneri gratuite ca tot e forum , liber sa posteze toate aiurelile ?! Depinde foarte mult si de profilul soferului, daca iesi cu masina doar duminica si in rest circuli cu ratb, nu conteaza cati cai are, insa daca bagi 100 km naveta zilnic conteaza... |
#82
Posted 24 March 2018 - 23:24
fqx, on 24 martie 2018 - 23:20, said:
e o treaba de pe vremea daciei, atunci o testai, daca urca cu a 4 a, era stas.In rest, se poate circula cu orice masina, insa nu e chiar tot una o masina care urca cu a 3 a si una care urca cu a 4 a.La o masina de 80 cp daca lasi turatia sa scada pana pe la 1200, si nu retrogradezi, va accelera ca un melc pana urca in ture. |
|
#83
Posted 24 March 2018 - 23:25
fqx, on 24 martie 2018 - 23:20, said:
.La o masina de 80 cp daca lasi turatia sa scada pana pe la 1200, si nu retrogradezi, va accelera ca un melc pana urca in ture... |
#84
Posted 24 March 2018 - 23:32
Wotan, on 24 martie 2018 - 23:24, said:
La 1200 e subturata rau, indiferent de motor... Wotan, on 24 martie 2018 - 23:24, said:
La 1200 e subturata rau, indiferent de motor... Baxon, on 24 martie 2018 - 23:25, said:
De ce ai face tampenia asta ? Scade turatie , bagi treapta inferioara , orice purtator de permis de conducere ar trebui sa stie asta , nu ? Mai sunt si aia care au permisul luat pe spaga si au nevoie de 300 CP sa plece cu masina in afara orasului ... stim o gramada , de pe sfaturile date pe aria de cumparari auto ! |
#85
Posted 24 March 2018 - 23:33
Baxon, on 24 martie 2018 - 23:25, said:
De ce ai face tampenia asta ? Scade turatie , bagi treapta inferioara , orice purtator de permis de conducere ar trebui sa stie asta , nu ? Mai sunt si aia care au permisul luat pe spaga si au nevoie de 300 CP sa plece cu masina in afara orasului ... stim o gramada , de pe sfaturile date pe aria de cumparari auto ! de la 75 la 300 cp. cand am chef de joaca iau un Fiat panda de 90CP si ii enervez pe toti ) |
#86
Posted 24 March 2018 - 23:35
#87
Posted 24 March 2018 - 23:35
fqx, on 24 martie 2018 - 23:32, said:
O mai lasi, daca ai de incetinit 10 m, nu retrogradezi totdeauna.Masina personala e un benzinar de 1.6, dar am in familie un diesel de 2.5, si iti garantez ca cel mai mare e suficient de vioi la 1200, comparativ cu ala de 1.6 care e ca si mort cand scade sub 2000.Mai e si faptul benzina vs diesel, dar si puterea conteaza cu siguranta.Nu ma refer la mers in continuu la 1200, insa la o curba de 90 in oras de exemplu, o poti aborda in a 2 a la 2000 rps sau in a 3 a la 1300.Nu e nici o lege care sa te oblige sa retrogradezi. |
|
#88
Posted 24 March 2018 - 23:41
foxbat, on 24 martie 2018 - 23:35, said: vezi ca aici intri in zona gri - intotdeauna in rampa/curbe adapteti treapta de viteza. singurul mod in care controlezi cascarebeta este tractiunea- daca esti "mort" si in treapta superioara daca ai nevoie sa "bagi mare" ai festelit-o. deci asta cu condusul "e grele" |
#89
Posted 24 March 2018 - 23:42
foxbat, on 24 martie 2018 - 23:33, said:
sezi bland - daca tragi o tura de 1 mai pe bucata Ruse - Shumen o sa ai partea de toata menajeria. 300 cp hauda care merge cu 75 km/h in trenulet ca sa nu ramana fara rinichi, adolescenti cu puf in barba ce rup in 2 loganurile sau clio-ule si daca ai nr de Ro iti arata degetul (daca ai de Bg stau cuminti- testat personal cand mergeam cu un amic bulgar si ne amuzam cu walkitalkiurire), Sunny-beachsiti si "nisipiiaurii" ce baga all inclusive in suv-uri etc. de la 75 la 300 cp. cand am chef de joaca iau un Fiat panda de 90CP si ii enervez pe toti ) No' chestia asta in Cluj Napoca n-o vezi , aici se respecta soferii in trafic , se da prioritate , nu se injura , nu se claxoneaza exact ca in vest ( exceptii fac soferii din sud veniti cu treburi pe aici si soferii din alte judete , studenti veniti la facultate , ii recunosti imediat dupa nr de inmatriculare ) . Edited by Baxon, 24 March 2018 - 23:44. |
#90
Posted 25 March 2018 - 00:05
onzaueb, on 24 martie 2018 - 23:41, said:
Daca ai pierdut aderenta pe rotile motrice, te c@ci in ea de cascarabeta in orice treapta de viteza. Sofereala se cunoaste cand intri intr-o curba, nu cand iesi. Bine-inteles, iesirea din curbe este si ea importanta, mai ales cand se face pe aceeasi banda pe care ai intrat. Ca daca o tai pe contrasens sau prin porumbi....e clar. Baxon, on 24 martie 2018 - 23:42, said:
Stiu cum e in sud , oameni nervosi la volan , oamneni tampiti ( unii ) la volan , circulatie fara noima , nu se respecta nimic , cand am treaba la Bucuresti si toata zona de la sud de Carpati recunosc ca-s depasit de situatie , eu is calm nu ma agit ca un pepsi cu apa minerala , apelez la un prieten , las masina si ma duce el unde am treaba . No' chestia asta in Cluj Napoca n-o vezi , aici se respecta soferii in trafic , se da prioritate , nu se injura , nu se claxoneaza exact ca in vest ( exceptii fac soferii din sud veniti cu treburi pe aici si soferii din alte judete , studenti veniti la facultate , ii recunosti imediat dupa nr de inmatriculare ) . |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users