Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Feedback - auto cu motoare EURO 5/6 TDI - Tunate software

- - - - -
  • Please log in to reply
62 replies to this topic

#1
gry2000

gry2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,079
  • Înscris: 16.02.2008
Probabil ca sunt inca putine autoturisme EURO 5/6 - TDI din toate marcile, care au facut tuning software (reprogramare harti ECU) pana astazi, deoarece multe inca sunt in garantie.

Deschidem o dezbatere obiectiva asupra avantajelor si dezavatajelor, doar din impresiile celor care au facut asa ceva pe motorul lor E5/6.
Asadar ne intereseaza:

- caracteristici motor, marca auto ?
- km reali motor cand ati facut resoftarea ?
- stage 1 sau 2, ECO, la reprogramare ECU ?
- ce avantaje simititi la parte de cuplu turatii joase/medii ?
- reprize mai bune cu auto incarcat spre maxim ?
- cum a evoluat consumul de carburant dupa tuning ? (oras, extra)
- cum se comporta autoturismul la regenerarile DPF ? (mai dese, la fel, mai rare)
- ce rezultate ati avut la ITP noxe ?
- cati km ati facut de la resoftare ?
- pobleme, incidente dupa resoftare ?

Atentie, vorbim doar de tuning software pe platforma hardware originala a fabricii, nu de eliminare DPF sau alte interventii hardware asupra autoturismului, gen turbina marita, injectoare schimbate, duze, filtre, etc.

Merita facuta aceasta operatiune, sau nu, la diesel EURO 5/6 ?

Edited by gry2000, 20 March 2018 - 11:04.


#2
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,663
  • Înscris: 26.11.2001
E o discutie infinita despre pro sau contra, care are de obicei doua rezultate:
1. O lasi asa si gata.
2. Faci tuning stage 1 si te bucuri.

Motoarele actuale sunt conservatoare, iar factorul limitativ este in general emisia de noxe oficiala.

Eu am facut ciptuning la toate masinile mele, odata iesite din garantie.
Nu am avut probleme si masinile a fost semnificativ mai sprintene.

Consum mai mic afara si mai mare in oras.
Me happy.

https://forum.softpe...18-chip-tuning/

Uite Dyno inainte si dupa.
E alta masina, nu doar un diesel puturos, doar ca pt asta e recomandat sa ai cutie automata, altfel factorul uman (urechea) e limitiativ.

Attached Files



#3
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
In teorie si in prezentare , toti tunerii spun ca scade consumul si creste puterea. "No offence" dar cine crede asa ceva este retardat . Normele de poluare se scot in principal din consum si daca s-ar putea reduce consumul si daca s-ar putea obtine incadrarea in norme superioare ...nu s-ar mai chinui inginerii din toata lumea sa insele la testele de poluare. Seamana cu reclama la samponul care iti creste parul ..in conditiile in care vedem o multime de staruri de Hollywood cu chelia ca o anvelopa de vara uzata . Deci ...clarificam , creste consumul . Masinile moderne sunt ultra-eficientizate. Nimic nu este lasat la voia intamplarii ...nici macar greutatea rotii de rezerva , care este tot mai des inlocuita cu un kit de reparatie care cantareste 350 de grame . Se poate obtine castig de putere real . Se poate chiar ca motorul sa reziste . Insa , sunt multe alte repere legate de motor care sunt proiectate pentru o anumita putere si mai mult ca sigur ca vor fi afectate de un cuplu sporit ( se castiga minim 25 % la cuplu dupa orice resoftare ) care se simte permanent . Clar , ,volantele bimasice sufera . Clar , franele standard sufera . Clar , radiatorul de intercooler nu face fata unui flux marit ( orice resoftare vine cu marirea fluxului de aer ca altfel nu poate sa-i dea putere ...in general puterea se obtine dintr-o presiune superioara pe admisie . Legat de noxe , daca masina are DPF functional trece orice rar. RAR-ul masoara opacitatea , care are legatura cu densitatea fumului , care este generata de particulele care sunt retinute de DPF , deci DPF-ul pacaleste opacitatea . Eu nu as face tuning  la un motor modern diesel . Are marje prea mici de fiabilitate , sunt prea stoarse si eficientizate , prea complicat de modificat pentru ca nu este vorba despre o simpla rescriere de soft , trebuie sa se tina cont si de toti senzorii care pot pune masina in "limp mode ". De putut , se poate. Daca este util ...eu as prefera un motor mai mare si mai puternic decat sa iau un motor mic si sa-l umplu de muschi .

Edited by JurasikMan, 20 March 2018 - 11:30.


#4
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,815
  • Înscris: 29.09.2006
Ideea de chip tunning este de a optimiza si mai mult un motor iesit standard din linia de productie, insa asta nu garanteaza un spor de putere semnificativ. In plus mai exista riscul ca prin chip tunning unii sa inteleaga amestec mai bogat aproape in toate regimurile de functionare si sa ai mai multe dezavantaje decat avantaje.

#5
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002

View PostJurasikMan, on 20 martie 2018 - 11:29, said:

In teorie si in prezentare , toti tunerii spun ca scade consumul si creste puterea. "No offence" dar cine crede asa ceva este retardat .

Domnule deţinător al adevărului absolut, poate nu ţi-ar strica un pic de documentare înainte de a face pe alţii retardaţi. Ştii că există o vorbă-n popor, cu cel ce sapă groapa altuia...

Pe repede-înainte: deţin un motor 1.6 TDCi 109CP cu stage1, cu care am făcut aproximativ 50.000 km post-tuning. Maşina consumă cu 10% mai puţin iar diferenţa de cuplu este remarcabilă.
Am jurnal de bord pe SP de ani buni, n-am niciun interes să bat câmpii. Nu te oblig să-ţi faci modificări la maşina ta, încearcă doar să arăţi puţin mai mult respect faţă de cei care fac afirmaţii în cunoştinţă de cauză.

#6
gry2000

gry2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,079
  • Înscris: 16.02.2008
Maestre Yoda, o putere mai mare nu ai de unde sa scoti decat majorand consumul, e vorba de legile fizicii, omul nu a jignit pe nimeni.
Niciun tuning nu poate creste randamentul unui motor termic, ca sa poti avea o putere activa marita cu aceasi energie primara consumata.

Consumul mai mic dupa tuning vine din cuplul marit si folosirea motorului la turatii mai joase decat stock, nu e niciun secret.

Dezvolta te rog subiectul pe motorul tau, cu raspunsuri la obiect cerute de mine mai sus.
Motor E5 cu DPF ?

Edited by gry2000, 20 March 2018 - 13:54.


#7
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006

View PostYoda, on 20 martie 2018 - 13:13, said:

Domnule deţinător al adevărului absolut, poate nu ţi-ar strica un pic de documentare înainte ...

Master Yoda ...am facut atata documentare ca sunt tare putine lucruri care mai imi sunt straine despre OBD Tuning. Evident , nu detin adevarul absolut , cele postate de mine sunt urmare a documentarii de care povestesti 'matale. Informatia trebuie verificata si filtrata . Daca scrie cineva ca o sa scada consumul cu programul pe care il pune el pe masina , sigur ca o sa fie inbluzeala ce contabili , tamplari si croitori la usa aluia ...ca toti vor sa dea bani mai putini. Ingineri auto nu o sa prea vezi la coada aia. Depinde de pregatirea pe care o ai. Uite , de exemplu , vanzatorii de centrale in condensatie spun ca  ce vand ei are randament 110 % . Clar nu au prea fost pe la scoala . Dar , cine citeste un articol despre centrale se jura cu mana pe Biblie ca se poate si 130 % ...este doar o chestiune de timp. Oamenii cred  pentru ca vor sa creada. De aia , noi , fiintele ganditoare , trecem informatia prin filtrul logicii . Uite , astia de aici , iti jignesc inteligenta cu tabele lor :
https://www.rbn-tuni...ng-gratuit.html

Vezi tu ,la ei nu conteaza ca-i Audi A6 sau Audi A3 cu motor de 2.0. Nooo,ei iti pun un soft care face Audi A6 sa aiba greutate , consum si performante de A3 dom'le . Bine ...daca esti si tu dispus sa crezi asa ceva. Deci astia stiu cum sa reduca cu 30 % consumul .....si producatorii motorului nu stiu . Wow ,asta da smecherie . Daca VAG ii angajeaza , scapa de scandalul noxelor. Pai consum cu 30 % mai mic inseamna noxe cu 30 % mai putine bre . Ce dobitoci nemtii astia de la VAG ...ei , prapaditii mai bine platesc miliarde de dolari la americani , ca i-au pacalit la consum si noxe ..si solutia era la indemana , ii sunau pe astia de iti zic eu si taiau 700% din suta in suta la suta de metri garduri din toate emisiile poluante.
Bah Yoda ....mai pune mana pe carte , hai , la treaba !

Edited by JurasikMan, 20 March 2018 - 15:44.


#8
gry2000

gry2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,079
  • Înscris: 16.02.2008

View PostCourage, on 20 martie 2018 - 11:23, said:

E o discutie infinita despre pro sau contra, care are de obicei doua rezultate:
1. O lasi asa si gata.
2. Faci tuning stage 1 si te bucuri.

Motoarele actuale sunt conservatoare, iar factorul limitativ este in general emisia de noxe oficiala.

Eu am facut ciptuning la toate masinile mele, odata iesite din garantie.
Nu am avut probleme si masinile a fost semnificativ mai sprintene.

Consum mai mic afara si mai mare in oras.
Me happy.

https://forum.softpe...18-chip-tuning/

Uite Dyno inainte si dupa.
E alta masina, nu doar un diesel puturos, doar ca pt asta e recomandat sa ai cutie automata, altfel factorul uman (urechea) e limitiativ.

Interesant sa gasim userul nr 2 de pe acest forum...Posted Image
Daca ne dai si detalii tehnice despre cele EURO 5/6 ne-ar fi util.

Asa...de vorbe, e satula lumea dupa cum vezi.

Edited by gry2000, 20 March 2018 - 16:52.


#9
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002

View PostJurasikMan, on 20 martie 2018 - 15:43, said:

Bah Yoda ....mai pune mana pe carte , hai , la treaba !
Hai că aici eşti simpatic, pe bune. Să fii tu sănătos pe câte cărţi pun mâna. Dar spre deosebire de tine, le şi citesc, nu doar le mângâi.

gry2000 said:

o putere mai mare nu ai de unde sa scoti decat majorand consumul, e vorba de legile fizicii
Incorect.

gry2000 said:

Consumul mai mic dupa tuning vine din cuplul marit
Corect.Şi ce efect are cuplul mărit asupra puterii motorului? Posted Image

Aveţi încredere în Auto Express (UK)? Vă propun spre lectură un articol: http://www.autoexpre...ng-does-it-work

În mod deosebit, fraza asta:

Quote

When your car left the factory there’s a very good chance its performance was deliberately muted in order to meet product planning objectives or economy and efficiency targets.
Posted Image

#10
gry2000

gry2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,079
  • Înscris: 16.02.2008
Scopul topicului nu este sa discutam teorie si principii, ci sa vedem rezultate practice.
Deci va rog sa revenim on-topic.

Asteptam raspunsuri reale la intrebarile din start.
Pana acum putine date utile...

#11
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
@yoda

Cuplul ala pe care-l laudati, este de fapt un moment. Ca orice moment, valoarea lui este data de formula "forta x bratul fortei = momentul". Parca asa stiu eu.
Acum, forta este puterea exploziei din capul pistonului, iar bratul este manetonul pe care se prinde coada bielei. Cum bratul ramine fix, ca sa modificam momentul putem umbla la forta. Care forta este data de cantitatea si saturatia amestecului carburant care trebuie sa explodeze.
Pai fa-ma si pe mine sa inteleg cum poti avea mai multa forta fara sa bagi mai mult combustibil, ca fizica lu' matale ma depaseste.
Evident, poti si sa saracesti amestecul la anumite regimuri de turatie, rezultind un consum mai mic, dar si o putere mai mica la acel regim.
Dar, la final, mai multa putere se obtine din mai mult combustibil, ca energie din nimic nu exista in fizica pe care o stiu eu.
Daca stii tu mai bine, explica-ne si noua, sa ne desteptam si noi.

#12
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002
Vă tot folosiţi de câteva truisme din domeniul fizicii pentru a vă încăpăţâna să contraziceţi evidenţa. Cu alte cuvinte, vă folosiţi de legile fizicii precum se folosea inchiziţia de biblie.

Uitaţi-vă cu atenţie la graficele dyno înainte şi după chiptuning! La aceeaşi turaţie, PUTEREA NETĂ (PE ROATĂ) este mai mare.
Pentru că de la piston la roată, dragii mei, maşina mai are şi alte subansamble.  ECU nu comandă doar injectoarelor cât combustibil să pulverizeze, face mult mai multe lucruri (reglează amestecul de aer/carburant, timpii de injecţie, timpii de acţionare a valvelor, presiunea turbinei, etc).

N-aţi văzut producători auto care la un facelift să ofere cu exact aceeaşi motorizare, mai mulţi cai putere în condiţiile aceluiaşi consum mediu declarat?

Mă opresc aici, acest topic este strict pentru motoare VAG EURO 5/6. Există discuţii despre separate despre chiptuning în general.

Edited by Yoda, 21 March 2018 - 10:35.


#13
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
Deci practic sustii o prostie, si nu ai nici macar decenta sa recunosti.
Macar sa stim cu cine stam de vorba. Ca pina una alta, functionarea unui motor termic are de-a face cu fizica, nu cu magia.

PS
Valvele sint actionate mecanic, de axul cu came, nu de ECU.

#14
gry2000

gry2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,079
  • Înscris: 16.02.2008

View PostYoda, on 21 martie 2018 - 10:35, said:

Uitaţi-vă cu atenţie la graficele dyno înainte şi după chiptuning! La aceeaşi turaţie, PUTEREA NETĂ (PE ROATĂ) este mai mare.

Pentru mine graficul acela este fix zero, atata timp cat nu vii si cu graficul de consum instant langa el. (inainte si dupa modificari desigur)

Producatorii ofera un rahat cu apa rece la facelift...iti scot ochii cu 15 CP in plus la turatii mari pe care nu le folosesti in practica, deci egal cu zero.
Ca sa fie o crestere reala de putere la diesel, asta inseamna sa-i dai cuplu marit la turatii mai joase decat la vechiul motor, ceea ce nu ai sa vezi la facelift-uri.

Concentrarea noastra trebuie sa fie pe EFECTELE SECUNDARE ale acestor modificari, sa vedem care sunt si daca merita sau nu facuta operatiunea.
Asteptam feedback real de la useri care folosesc asa ceva de ani de zile pe motor TDI EURO 5/6.

#15
gry2000

gry2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,079
  • Înscris: 16.02.2008
Totusi nimeni nu s-a incumetat sa-si faca un tuning la motoare Euro 5 ?
Sa spunem ca cele E6 sunt inca in garantie, dar la E5 nimeni ?

Din datele mele verificate cu o interfata ELM 327 originala, acum regenerarea DPF mi se face pe la 5-600 km cu mers combinat oras/extraurban.
Ce se intampla dupa tuning ?
Se infunda mai repede DPF-ul, caci scoate fum mai mult si trebuie curatat mai des...dar cat de des ?
Hai ca aici inca nu a venit nimeni cu feedback.

#16
gry2000

gry2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,079
  • Înscris: 16.02.2008
Mda...se pare ca era tuning la motoare diesel s-a incheiat de la euro 5 in sus.
Tunerii nu mai au solutii de cand cu tehnologia moderna...

#17
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006
Cum ai dedus absurditatea asta, ca tunerii nu mai au solutii pe tehnologia moderna :lo: ? Realizezi ca pe masinile de circuit se face tuning in functie de fiecare cursa deci e loc de imbunatatire. Forumurile de BMW sunt pline de tuneri pentru motoarele diesel, cred ca la fel de multi sunt si pentru VAG.

#18
gry2000

gry2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,079
  • Înscris: 16.02.2008
Deducerea vine logic din...lipsa feedback-ului de la utilizatori.
Solutii sunt, dar nu mai sunt asa de spectaculoase rezultatele, ca la diesel < E4, unde scoteai undeva la 30-40% in plus la cuplu.
Fabricantii le-au dopat destul de mult pe versiunile de serie, in asa mod incat acum tot ce este peste, reduce mult fiabilitatea si nu merita smecheria pentru un plus de doar 10-15% cuplu.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate