Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
teava rezistenta panou apa calda

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata
 Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool
 Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...
 

Feedback - auto cu motoare EURO 5/6 TDI - Tunate software

- - - - -
  • Please log in to reply
62 replies to this topic

#19
andrey_r

andrey_r

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 338
  • Înscris: 20.12.2008
Alfa 159 2. 0 jtdm an 2011 170 cp stock, euro 5 , am soft de doi ani jumate, Dpf și egr funcționează perfect, intervalul dintre regenerări a ramas identic ca înainte de soft. Dacă softul e făcut de cineva care știe ce face în mod normal nu trebuie sa apară probleme.

#20
gry2000

gry2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,063
  • Înscris: 16.02.2008
Ce cuplu aveai inainte si dupa ?
Consum inainte si dupa ?
La ITP cum au iesit noxele ?

#21
andrey_r

andrey_r

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 338
  • Înscris: 20.12.2008
Noxele au ieșit fără probleme, softul e unul făcut profi. Cuplu stock 360 nm, după resoftare undeva la 430 nm ( estimat bineînțeles), legat de consum eu nu am observat modificări. Ce am urmărit cu atenție după soft a fost intervalul dintre regenerări, a rămas la fel lucru care arata ca softul e unul făcut cum trebuie, nu sunt adeptul anularii egr si Dpf, e frumos când mașina nu scoate gram de fum indiferent de talpa sau dacă își face regenerare.

#22
gry2000

gry2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,063
  • Înscris: 16.02.2008
Si eu sunt de aceasi parere, mai ales ca am teava curata, ceea ce este cu adevarat remarcabil la EURO 6 real. (cu DPF real adica, nu fake sau lipsa ca la dacia)
Dupa cum am spus, cresterile de cuplu nu mai sunt semnificative de la EURO 5 in sus, castigul real fiind in medie de 15%. Nu se compara cu un tuning facut la un TDI euro 2/3 care de la 90 CP si 200 Nm, ajungea la 120 CP si 300 Nm.

Acolo chiar simteai diferenta mare si merita investitia.

#23
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
Da' cine face/a facut tunning pentru cuplu? Avea ceva john deere si nu tragea bine cu multe brazdare, sau?
Ca in rest lumea a tot vrut mai multi cai, cuplul s-a marit oricum si el ca rezultat secundar.

#24
gry2000

gry2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,063
  • Înscris: 16.02.2008
La motoare diesel faci tuning in primul rand pentru cuplu, asta e clar, caci din cuplu mergi la orice diesel, nu din turatie.
Nu te incalzeste cu nimic faptul ca ai x cai in plus la 4000 rpm cu care nu mergi aproape niciodata, dar in schimb cuplul iti da puterea folosita zilnic la turatii joase.

N-ai cuplu, n-ai nimic la diesel.

#25
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
Amesteci notiunile. Cuplul nu iti da nici o putere.
Iar lumea a vrut putere. Am cunoscut si cunosc oameni cu masini tunate. Nici unul nu a vrut mai mult cuplu, toti au vrut mai multi cai, sa fuga mai tare. Nu ca i-ar fi deranjat cuplul extra, desi uneori poate pune probleme transmisiei, dar toti au vrut mai multa putere.

Edit:
Probabil traiesti cu impresia ca doar cei cu motoare mici fac tunning. Ultimul de care stiu eu, avea 242 cai si 500Nm de fabrica. Oare n-avea suficient cuplu? Acum are undeva la 300cai, si naiba stie cit cuplu, dar deja se aude ceva in cutie.

Edited by dan78rom, 28 May 2018 - 10:51.


#26
gry2000

gry2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,063
  • Înscris: 16.02.2008
Ce vorbesti ?
Cuplul nu-ti da putere la diesel ?

Dar ce-ti da putere la un diesel ?
Nu vreau sa intru in polemica inutila dar trebuie sa mai inveti multe despre motoare...

Cat despre motoare cu puteri de sute de kw, nu e centrat pe subiectul topicului...acolo e vorba de altceva.
Sa revenim la motoarele uzuale de 1,5-2,0, unde un oarecare castig e necesar, dar nu si obligatoriu in conditii de scadere a fiabilitatii.

Castigul adevarat il vezi la un motor de 75-100 CP cu 180-230 Nm stock, unde un 50-70 Nm in plus se simt bine cand esti incarcat la maxim si masina trage mai greu.
Cand ai 4-500 de Nm stock, nu mai simti nimic in plus, caci trage la fel goala sau plina...

#27
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,156
  • Înscris: 05.09.2007
insignia 2010 ,2.0 cdti E5 tunata de la 131 la 200 cai, 400Nm ( https://www.eds-moto...dt--a20dtj.html ). tunata in 2013, masina vanduta anul trecut, am jurnal de bord pe forum. la modelul asta motoarele de 110,130 si 160 cai erau identice, difera doar cutia de viteze (alta la 160 cai). din cauza asta mie mi-au limitat din soft puterea si cuplul(210 cai, 450 Nm cat scrie in link-ul atasat).
pur si simplu am avut alta masina dupa tuning, consumul a ramas acelasi.

Edited by csi1, 29 May 2018 - 01:22.


#28
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
Eu ma duc sa mai citesc despre cum cuplul da putere la un diesel, tu ramîi cu tigaile alea de 75-100 cai pe care sa le tunezi :D

PS
Poate ne explici si noua citi Nm sint necesari ca sa obtii o putere de 200CP? Ca-s curios.

#29
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003
Cuplul nu înseamnă nimic fără turație, de asta profesioniștii discuta în general de putere și atât. Puterea fiind egala cu cuplul x turația x constanta. Presupunând cutii corecte de viteza, un diesel cu cuplu 400Nm la 2000 Rpm se va misca identic cu un motor pe benzina cu cuplu 200Nm la 4000 Rpm.

Cat despre consum, singurul mod în care poate scădea este prin obținerea aceleiași puteri la o turație mai mica, reducând astfel pierderile. Dar diferenta va fi f mica.

#30
gry2000

gry2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,063
  • Înscris: 16.02.2008

View Postdan78rom, on 29 mai 2018 - 07:09, said:

Eu ma duc sa mai citesc despre cum cuplul da putere la un diesel, tu ramîi cu tigaile alea de 75-100 cai pe care sa le tunezi Posted Image

Nu toata lumea se lauda cu ceaunuri de sute de CP caci nu le avem pentru curse... Utilizatorul obisnuit are autoturism normal cu motor care nu haleste doua galeti la suta de km. Deci, da, prefer economia.

View Postfigo1988, on 29 mai 2018 - 07:49, said:

Cuplul nu înseamnă nimic fără turație, de asta profesioniștii discuta în general de putere și atât. Puterea fiind egala cu cuplul x turația x constanta. Presupunând cutii corecte de viteza, un diesel cu cuplu 400Nm la 2000 Rpm se va misca identic cu un motor pe benzina cu cuplu 200Nm la 4000 Rpm.

Cat despre consum, singurul mod în care poate scădea este prin obținerea aceleiași puteri la o turație mai mica, reducând astfel pierderile. Dar diferenta va fi f mica.

Doua teorii care in practica sunt demontate.
1. Un TDI cu 400 Nm/2000 rpm ii da fum la benzinarul cu 200 Nm/4000 rpm.
2. TDI-ul respectiv consuma si mult mai putin ca benzinarul.

Dar sa revenim ontopic va rog.

View Postcsi1, on 29 mai 2018 - 01:20, said:

insignia 2010 ,2.0 cdti E5 tunata de la 131 la 200 cai, 400Nm ( https://www.eds-moto...dt--a20dtj.html ). tunata in 2013, masina vanduta anul trecut, am jurnal de bord pe forum. la modelul asta motoarele de 110,130 si 160 cai erau identice, difera doar cutia de viteze (alta la 160 cai). din cauza asta mie mi-au limitat din soft puterea si cuplul(210 cai, 450 Nm cat scrie in link-ul atasat).
pur si simplu am avut alta masina dupa tuning, consumul a ramas acelasi.

Sa ne spui cati km ai facut cu ea din 2013, daca ti-au cazut piese dupa tuningul acesta agresiv. (cutie, ambreiaj, ansamblu motric, probleme cu DPF/EGR, etc)

#31
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003

View Postgry2000, on 29 mai 2018 - 09:12, said:

Doua teorii care in practica sunt demontate.
1. Un TDI cu 400 Nm/2000 rpm ii da fum la benzinarul cu 200 Nm/4000 rpm.
2. TDI-ul respectiv consuma si mult mai putin ca benzinarul.

Desi au aceiași putere și automat, cuplu la roata? :lol: Tu rescrii cărțile de fizica acum


https://www.competit...ower_Torque.htm


#32
gry2000

gry2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,063
  • Înscris: 16.02.2008
N-ai inteles deloc. Eu vorbeam de reprize 0-100 km/h, 80-120 km/h, 100-140 km/h.
TDI-ul iese mult in fata.

#33
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,156
  • Înscris: 05.09.2007

View Postgry2000, on 29 mai 2018 - 09:12, said:

Sa ne spui cati km ai facut cu ea din 2013, daca ti-au cazut piese dupa tuningul acesta agresiv. (cutie, ambreiaj, ansamblu motric, probleme cu DPF/EGR, etc)

tunata la 50 mii si vanduta in septembrie anul trecut la 130 mii km, fara probleme ( masina a ramas in familie). intervalul de regenerare al DPF-ului a ramas acelasi , EGR-ul l-am desfacut  si l-am curatat dupa ce am parcurs vreo 100 km cu furtunul intercooler-ui spart(furtunul era o problema cunoscuta la insignia)

#34
andrey_r

andrey_r

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 338
  • Înscris: 20.12.2008
Sa ne spui cati km ai facut cu ea din 2013, daca ti-au cazut piese dupa tuningul acesta agresiv. (cutie, ambreiaj, ansamblu motric, probleme cu DPF/EGR, etc), Gry 2000 , la 159 am softul de ceva mai bine de 45 mii km si 2 ani jumate( masina are in prezent 245 k km) fara nici o problema la ambreiaj , volanta, dpf , egr  sau turbina. Asta e motivul pentru care conteaza foarte mult cine face softul, la mine de exemplu softul original avea o limitare de cuplu pe primele doua trepte lucru care a fost pastrat si dupa soft chiar daca acele limite au fost ridicate putin,aspect care a protejat foarte mult ambreiajul, mai ales la un stil de condus mai spiritual sa zicem.
Eu unul am facut softul strict pentru acel plus de putere necesar in anumite situatii, dar am vrut ca masina sa ramana in limitele de toleranta stabilite de producator.

#35
gry2000

gry2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,063
  • Înscris: 16.02.2008

View Postandrey_r, on 04 iunie 2018 - 12:20, said:

softul original avea o limitare de cuplu pe primele doua trepte lucru care a fost pastrat si dupa soft chiar daca acele limite au fost ridicate putin,aspect care a protejat foarte mult ambreiajul, mai ales la un stil de condus mai spiritual sa zicem.
Eu unul am facut softul strict pentru acel plus de putere necesar in anumite situatii, dar am vrut ca masina sa ramana in limitele de toleranta stabilite de producator.

Limitare de cuplu pe tr 1-2 ?
Pai pe treapta 1 eu am ASR oricum, deci unde e smecheria daca nu ai cuplu marit > tr 2 ?

Dar asteptam si impresii de la Euro 6 in curand, pana acum maxim E5.
Limite de toleranta stabilite de producator sunt cele de fabrica, deci orice modificare iti duce automobilul in afara lor.

#36
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,156
  • Înscris: 05.09.2007
eu am E6 dar masina are abia 8 luni si am garantia 4 ani. apoi mai e o problema, masina e pe benzina si in cazul tuningului(de la 260 la 300 cai) trebuie folosita exclusiv cea de 98. nu e vorba de bani ci doar ca in RO nu stii ce bagi in rezervor.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate