Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 

Feedback - auto cu motoare EURO 5/6 TDI - Tunate software

- - - - -
  • Please log in to reply
62 replies to this topic

#37
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,466
  • Înscris: 04.10.2002

View Postgry2000, on 28 mai 2018 - 19:17, said:

Nu vreau sa intru in polemica inutila dar trebuie sa mai inveti multe despre motoare...

View Postgry2000, on 29 mai 2018 - 15:06, said:

N-ai inteles deloc.

Păi dom' profesor, dacă le ştii matale pe toate, de ce ai deschis topicul cu o listă de întrebări?
Dacă vrei să afli lucruri noi, ascultă părerile fiecăruia.  Te las că am treabă, mă duc să dau o tură cu maşinuţa mea EURO <5 chiptuninguită, cu consum mic şi putere mare.  Posted Image

Baftă cu teoria.

Edited by Yoda, 05 June 2018 - 12:09.


#38
andrey_r

andrey_r

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 338
  • Înscris: 20.12.2008

View Postgry2000, on 04 iunie 2018 - 17:21, said:

Limitare de cuplu pe tr 1-2 ?
Pai pe treapta 1 eu am ASR oricum, deci unde e smecheria daca nu ai cuplu marit > tr 2
Acea  limitare de cuplu are menirea sa protejeze ambreiajul , in treapta intai stock aveam undeva la 220nm, treapta 2 -330nm si din treapta 3 cuplul maxim de 360 nm. Dupa resoftare acele limitari din primele doua trepte au ramas , desi valorile de cuplu au crescut , aveam posibilitatea sa renunt de tot la ele dar am preferat sa le las la locul lor, nu am nevoie de masina care sa plece prima de la semafor.
La 159 am indicator in bord de presiune turbina , in primele doua trepte acul nu urca la maximum 1,6 bar ci doar din treapta a treia incolo acul la accelerare sta la maximum, asa pot vedea f bine cum lucreaza turbina .
Apropo de limitele maxime ale unui motor, un simplu soft ce creste puterea cu aprox 20 - 25% nu scoate acel motor din limitele sale, este un lucru cunoscut ca producatorii lasa intotdeauna limite de siguranta, pentru a iesi din acele limite este necesar sa se intervina mai serios asupra motorului , gen modificari hardware.
20180521_173045_HDR.jpeg

#39
gry2000

gry2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,063
  • Înscris: 16.02.2008

View PostYoda, on 05 iunie 2018 - 12:08, said:

Dacă vrei să afli lucruri noi, ascultă părerile fiecăruia.  Te las că am treabă, mă duc să dau o tură cu maşinuţa mea EURO <5 chiptuninguită, cu consum mic şi putere mare.  Posted Image

Baftă cu teoria.

Daca ar fi asa, nu le-ar face fabrica din start cum spui tu ?


View Postandrey_r, on 05 iunie 2018 - 15:42, said:

Acea  limitare de cuplu are menirea sa protejeze ambreiajul , in treapta intai stock aveam undeva la 220nm, treapta 2 -330nm si din treapta 3 cuplul maxim de 360 nm. Dupa resoftare acele limitari din primele doua trepte au ramas , desi valorile de cuplu au crescut , aveam posibilitatea sa renunt de tot la ele dar am preferat sa le las la locul lor, nu am nevoie de masina care sa plece prima de la semafor.

Interesante chestii...
Nu stiu daca e asa la toate motoarele, dar eu am 250 Nm stock dati de fabrica. Nu stiu daca sunt disponibili/limitati in trepte cum spui tu.

#40
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003
La masinile mai noi ECU-ul din cutia de viteze poate transmite ECU-ului motorului sa limiteze cuplul in functie de situatie. Dar doar la automate.

#41
gry2000

gry2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,063
  • Înscris: 16.02.2008
Asa spune...eu am manuala, deci nu e cazul.

#42
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,466
  • Înscris: 04.10.2002

View Postgry2000, on 06 iunie 2018 - 19:47, said:

Daca ar fi asa, nu le-ar face fabrica din start cum spui tu ?

http://www.autoexpre...ng-does-it-work

Tot articolul e interesant, dar în special fragmentul ăsta: "These days the power and performance of most cars is limited, not by any particular mechanical factor, but by the software running in the engine control unit (ECU)."  

Are sens din perspectiva de business. Vinzi maşina cu parametrii dictaţi de cererea/oferta pieţii, nu dai în aceiaşi bani lucruri în plus.

#43
gry2000

gry2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,063
  • Înscris: 16.02.2008
E stiut faptul...nimic nou sub soare, dar sa nu exageram cu softul, caci are si hardware-ul limitele lui.
De ex franele care sunt slabe calitativ fata de puterile motoarelor.

#44
irulan_corrino

irulan_corrino

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,405
  • Înscris: 20.01.2018
Și mai controlează ECU ăla și avansul, producătorul reglandu l pentru noxe minime, iar restul pentru performanta mărită.
Bun postul Nr 12, cel al lui @Yoda.
Se poate foarte bine consum scăzut și putere mai mare. Mă rog, cuplu mai mare,din asta derivând și puterea mai mare.

Edited by irulan_corrino, 12 June 2018 - 05:30.


#45
gry2000

gry2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,063
  • Înscris: 16.02.2008
Aici ai dreptate, al meu e scos fortat sub 100 mg/km deci e clar ca e limitat software, caci varianta de fabrica cu 120 mg/km are 10 CP in plus.

#46
gry2000

gry2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,063
  • Înscris: 16.02.2008
Up!
Poate intre timp avem si feedback de la motoare tunate EURO 6 cu DPF.

#47
kreyonel

kreyonel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 107
  • Înscris: 05.05.2007
Salutare! Ma bucur ca s-a deschis acest post. adaug si eu umila mea experienta "proaspata"
Nu sunt expert in acest domeniu, deci va rog sa-mi iertati greselile.
1. Volvo V70, 1.6 D2 (84kw/114CP/270Nm), 2015 automat, E5b
2. 267.000 km reali
3. Stage 1
4. De cand l-am cumparat (aprox. acu o luna), am simtit ca e subdimensionat motorul pentru masa ei, 1600 kg. Simteam ca se chinuie motorul sa traga. Sentimentul e nasol mai ales dupa ce ma dau jos din masina  nr. 2 de familie, Ford Focus 1.5TDCI, 120cp, 2015 (1300kg)...racheta pentru calutii ei. Am zis nu-i bai. Am luat masina pt siguranta, comfort, dotari, prestanta, putin lux... Posted Image stiti cum e.
I-am facut reviziile (distributie, filtre+ulei motor, ulei+filtru cutie, discuri+placute frana). Stiam ca se poate face stage 1 si am cautat pe net. Am gasit in Oradea, Ateam Performance, baieti super.
Am platit 350euro. Mi-au zis ca filtrul e cam colmatat. Am zis ca il voi schimba la vremea lui.
Ce sa va zic....Alta masina. Am sentimentul ca acum masina are cuplul si puterea exact pentru masa ei. Se simte foarte bine diferenta la vitezele 2-3 (2-3000rpm). Am vrut acest stage 1 pentru a depasi fara emotii. Sunt foarte multumit de banii platiti.
Inca nu pot sa zic nimic de consum sau regenerari DPF, dar promit sa revin cu detalii.
Specificatii initiale:
114CP - 270Nm
Specificatii finale:
140CP - 350Nm

Pentru mine a meritat fiecare banut. Nu am vrut sa fiu primul la semafor, doar sa am puterea mai mare la sprinturi necesare. Am primit. Sper sa ajute.

LE. Cum adaug o imagine? Ca am testul cu rezultatele.
LE2. Am fost foarte surprins sa descopar ca avea distributia originala din fabrica...la 267,000km??? Si uleiul in cutie la fel...in conditiile in care trebuie schimbat la 60k.... Cum e posibil asa ceva???

Edited by kreyonel, 05 November 2019 - 10:24.


#48
gry2000

gry2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,063
  • Înscris: 16.02.2008
Bun venit pe topic...pe forum esti demult dar fara postari vad.
Probabil ai DPF fake si nu o sa se infunde prea des...
Verifici simplu: daca e teava neagra de fum, asa e.

Ce conteaza la diesel este cuplul, si ai o crestere de la 270 la 350, deci 30%. E cam stage 2. De la ce turatie il simti?
Cum ai stat la consum pe termen lung si cum esti dupa tuning?

#49
gry2000

gry2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,063
  • Înscris: 16.02.2008
Unde esti kreyonel, ai disparut pentru x ani iarasi?

#50
kreyonel

kreyonel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 107
  • Înscris: 05.05.2007
Nu am disparut, scuze de intarziere.
Da sunt demult ca am mai activat pe alte subiecte mai demult.
Baietii au spus ca e stage 1 (la diferenta de cai putere cel putin asa se pare ca e).
Am sa verific la teava. Daca e curat am DPF activ sa inteleg.
Cuplul il simt imediat si pana pe la 100. Totusi, se simte ca se chinuie si asa dar clar e un plus si il simt.
Nu-ti pot spune de consum inca deoarece o am doar de o luna. Ca idee, pana sa-i fac stage 1 aveam in oras 8,5 (de la plin la plin) iar afara 5,9 (distanta Targoviste-Oradea) cu depasiri si 130 pe autostrada.
Sapt asta fac consumul in oras din nou si revin

#51
gry2000

gry2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,063
  • Înscris: 16.02.2008
Evazive explicatiile tale...nimic clar.
- Despre cuplu daca-l simti numai pana la 100 km/h, e ca si cand nu prea e...
Macar il simti de la turatii mai joase ca inainte?

- Cu teava de esapament nu ne-ai lamurit deloc desi dureaza doar 5 secunde sa verifici.

Senzatia generala este ca ramane un motor infundat si nu se compara cu EURO 2-4, care aveau cai adevarati, nu fake.
Un TDI de 90 CP din anii 2000 bate la fund cu brio acelasi TDI de 110 CP de azi.

Cat despre consum, nu te grabi. Vezi pe termen lung cum stai la peste 2-3000 km, cand si regenerarile mai dese isi vor spune cuvantul. Eu m-am incadrat sub 6/100 pe termen lung, cu 70% extra si 30% urban.

#52
kreyonel

kreyonel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 107
  • Înscris: 05.05.2007
Gry, te rog sa intelegi ca sunt cam profan in acest domeniu (sunt arhitect, nu prea am avut de-a face cu acest domeniu)

Am fost la teava, am frecat peste tot cu "jejetu", negru la greu. Ce zici ca e? Filtrul sunt curios cand va ceda.
Clar simt motorul ca  e mai sprinten chiar si de la turatii joase, dar senzatia de masina grea ramane.
Ziceam de cuplu ca simt imediat din viteza 2-3 pana la 100 dar si dupa 100/ora simt ca trage ok. (cu toate ca huruie motorul destul da tare)

Am facut ieri plinul dupa cca 550 km din care jumate afara mers cu 5 persoane. a iesit 8.2. Mi se pare cam mult, dar am zis ca fiind automata plus ca eu o conduc doar in S ca sa turez mai mult (pe D mi se pare super lesinata, nici nu ma mir ca se infunda filtrele de particule)

Edited by kreyonel, 15 November 2019 - 10:05.


#53
gry2000

gry2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,063
  • Înscris: 16.02.2008
Men, tu nu ai filtru de particule real in primul rand. Daca aveai, teava ta era curata ca a mea la Euro 6.
La E5 exista doar un fake/pacalici de noxe tip VW, din soft, cam la toate marcile. Ca sa nu mai spun ca Dacia nu are nimic inclusiv la E6 si fumega la greu. Nu stiu cum a reusit sa obtina acreditarea E6...(vorbim de motoare TDI)

Asadar stai linistit ca nu se infunda nimic la tine. Consumul de 8,2 insa...e peste un motor de 3.0 TDI cu 240CP si 500Nm...!
Innacceptabil de mult, asta daca nu ai mers pe autostrada in Germania cu 170-200 km/h constant, ca sa justifice consumul acesta enorm.

Poate ne spui in ce conditii si unde ai facut consumul acesta.
Cat despre huruit motor la peste 100 km/h iarasi mi se pare o treaba foarte suspecta. Huruia la fel si inainte, sau numai dupa tuning?
Al meu motor huruie in habitaclu, doar dupa 180 km/h. Pana la 160 nici nu-l simt.

#54
kreyonel

kreyonel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 107
  • Înscris: 05.05.2007
Ma refer la huruit ca e zgomotos la turatie mare (fata de 1.5tdci de la Ford 2015 care il am si nu se aude deloc). Consumul mare cred ca e de la raportul greutate mare/motor subdimensionat/tinut in plaja 2-3000 turatii pe mod S. Zgomotul motorului il auzeam si inainte, deci nu e de la tuning. Oricum imi place foarte mult cum trage acum si cum se simte pe sosea. sunt multumit de softarea facuta.
Intrebarea mea e daca e dispus sa cedeze mai repede turbina sau altceva in conditiile in care nu o "forjez" ci doar din cand in cand trag la o depasire, dar atat.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate