Vodafone nu pune in aplicare o sentinta definitiva si irevocabila
Last Updated: Mar 01 2019 21:41, Started by
danutz1
, Mar 07 2018 18:17
·
0
#55
Posted 04 June 2018 - 18:08
Subiect: răspuns sesizare nr. SC-15764/14.05.2018
Stimate domn, Referitor la adresa Dvs., înregistrată la sediul central al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) cu numărul de mai sus, vă comunicăm următoarele: 1. În ceea ce priveşte contractele scrise dintre utilizatorii finali şi furnizorii de servicii de comunicaţii electronice, atribuţiile ANCOM sunt limitate la supravegherea respectării prevederilor Capitolului V-secţiunea 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată, cu modificări și completări, prin Legea nr. 140/2012, cu modificările şi completările ulterioare. În conformitate cu prevederile legale menționate la pct.1, în speţă art.51 alin. (1) lit. e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.111/2011 privind comunicaţiile electronice, contractele încheiat cu utilizatorii finali trebuie să conțină clauze privitoare la durata contractului, condițiile privind reînnoirea și încetarea furnizării serviciilor și a contractului, precum și condițiile în care operează suspendarea furnizării serviciului. De asemenea, în contracte trebuie specificate sumele datorate de abonaţi la încetarea contractului (spre exemplu, penalităţi de reziliere anticipată a contractului, sume legate de recuperarea costurilor în cazul nereturnării echipamentului terminal sau a altor echipamente aflate în custodia utilizatorului), iar cuantumul acestor sume trebuie să fie determinat sau determinabil. Aceste prevederi se referă în principal la asigurarea transparenţei ofertelor şi condiţiilor de furnizare a serviciilor prin impunerea unor obligaţii de informare specifice prin stabilirea unui set de clauze contractuale minime. Modul concret de redactare a acestor clauze contractuale (de exemplu, condiţiile de suspendare sau încetare a contractului) rămâne în sarcina părţilor, ANCOM neavând competenţa de a interveni în ceea ce priveşte drepturile şi obligaţiile concrete ale părţilor. 2. În principiu, încetarea unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de comunicaţii electronice se poate realiza în condiţiile prevăzute expres în acest document. Încetarea contractului în alte condiţii (de exemplu, fără plata taxelor solicitate la încetarea contractului înainte de expirarea perioadei minime contractuale) este posibilă doar printr-o negociere directă între utilizator şi furnizorul de servicii de comunicaţii electronice respectiv. Singurele situații în care ANCOM ar putea interveni în sensul obligării furnizorilor de servicii de comunicatii electronice să permită utilizatorilor să denunțe contractele încheiate fără plata taxelor de reziliere se referă la cazul în care furnizorul modifică unilateral contractul[1]. Totodată, portarea numerelor de telefon nu anulează angajamentele asumate de utilizator prin semnarea contractului cu furnizorul donor, de exemplu, cele referitoare la plata unor penalităţi pentru încetarea contractului înainte de expirarea perioadei minime contractuale. Acest aspect este reglementat prin dispoziţiile art.11 din Decizia nr.144/EN/2006 privind implementarea portabilităţii numerelor, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit cărora, „(1)Contractul încheiat între furnizorul donor şi abonat cu privire la furnizarea serviciilor prin intermediul numărului portat încetează în momentul finalizării procesului de portare, urmând ca din acest moment serviciile să fie furnizate prin intermediul numărului portat de către furnizorul acceptor, în conformitate cu prevederile contractului încheiat în prealabil între furnizorul acceptor şi abonat. (2)Prevederile alin. (1) nu aduc atingere obligaţiilor abonatului şi furnizorului donor rezultate din prevederile contractului încheiat între aceştia, născute şi neexecutate anterior încetării acestuia [subl.ns]”. 3. În ceea ce privește faptul că, în opinia Dvs., informațiile din comunicatul de presă ANCOM din data de 11 mai 2018 sunt incomplete și nu fac referire la prevederile legale în vigoare, subiniem că ANCOM nu se poate pronunţa cu privire la modul de aplicare al Legii nr.161/2010 pentru modificarea art.84 din Legea nr.296/2004 privind Codul consumului şi a Legii nr.193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între comercianţi şi consumatori, pentru clarificarea acestui aspect fiind necesar să vă adresaţi Autorității Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC)[2]. Totodată, constatarea şi sancţionarea nerespectării unor clauze contractuale de către furnizori sau constatarea existenţei unor clauze abuzive în contractele încheiate între consumatori şi furnizori intră în atribuţiile ANPC. În plus, mai facem precizarea că la secțiunea „Ce, cum și unde reclami?ʺ din cuprinsul comunicatului de presă ANCOM din data de 11 mai 2018 se regăsesc următoarele informațiile:ʺÎn cazul în care consumatorii doresc să reclame modul în care un furnizor de comunicații electronice a stabilit sumele percepute ca penalități de reziliere anticipată, aceștia se pot adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC), instituția care poate constata existența unor clauze abuzive în contracteʺ. Cu stimă, |
#56
Posted 08 June 2018 - 09:38
Vodafone România - amendă pentru comunicări comerciale apreciate ca fiind fără consimțământul prealabil și expres al persoanelor vizate. Operatorul telecom contestă sancțiunea
Vodafone România, al doilea jucător local pe piața de telefonie mobilă, a contestat în instanță o amendă de 10.000 de lei aplicată de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP). Amenda a fost aplicată cu argumentul că operatorul telecom ar fi efectuat comunicări comerciale fără consimțământul prealabil și expres al persoanelor vizate. ANSPDCP a efectuat o investigație la Vodafone România pentru a verifica modul de respectare a prevederilor Legii pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date și a măsurilor de securitate, precum și a dispozițiilor Legii privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice. "Ca urmare a celor constatate în cursul investigației, operatorul Vodafone România a fost sancționat cu amendă, în cuantum de 10.000 lei, pentru fapta de «Nerespectarea prevederilor articolului 12 referitoare la comunicările nesolicitate, contravenție prevăzută de articolul 13, aliniatul (1), litera q) din Legea nr. 506/2004», în sensul că Vodafone România SA a efectuat comunicări comerciale prin utilizarea unor sisteme automate de apelare și comunicare care nu necesită intervenția unui operator uman prin poșta electronică sau prin orice altă metodă care folosește serviciile de comunicații electronice destinate publicului, pentru oferirea de produse și servicii, fără consimțământul prealabil și expres al persoanelor vizate", a transmis instituția către Profit.ro. Contactați de Profit.ro, reprezentanții operatorului telecom nu au comentat. https://www.profit.r...tiunea-18151812 |
#57
Posted 15 June 2018 - 19:34
Bun, concret, cum demonstrez ca taxa de reziliere este ilegala? Link, ceva?
|
#58
Posted 15 June 2018 - 19:56
Din ce am inteles portezi direct, daca vine ceva de plata faci reclamatie la anpc cu factura si astepti raspunsul. @danutz1 e in tema.
|
#59
Posted 15 June 2018 - 20:27
Sună bine, mulțumesc foarte mult!
Ai cumva și un link referitor la ilegalitatea taxei de reziliere, te rog? Edited by DieselCRDI, 15 June 2018 - 20:28. |
#61
Posted 16 June 2018 - 08:37
@danutz1
Mi-ai fost de mare ajutor și îți mulțumesc foarte mult!!! |
#62
Posted 16 June 2018 - 11:01
Am primit răspunsul pe mail de la Vodafone pentru rezilierea abonamentului de date:
Quote
... In cazul rezilierii inainte de expirarea perioadei minime contractuale, se percepe o taxa de justa despagubire care se calculeaza dupa formula (A: x C, unde A este suma initiala in valoare de 100 Euro, B este durata minima contractuala calculata in luni, si anume 24, iar C este numarul de luni ramase pana la expirarea perioadei minime contractuale. ... Diseară fac sesizare la ANPC pentru taxa de reziliere mascată Sper să îi amendeze serios pentru practici abuzive, mai ales că PSD-ul are foame de bani! Mai trebuie să caut și decizia instanței prin care au declarat ilegală taxă de reziliere! Ar fi util! |
#63
Posted 16 June 2018 - 11:15
Uite aici cum si-au taiat singuri creanga de sub picioare https://forum.softpe...6#entry22959994 chiar tu ai postat.
Decizia instantei e primul post din acest topic. |
#64
Posted 16 June 2018 - 14:11
Zilele urmatoare o sa ma duc si eu sa fac portare la orange, exclusiv pentru volte si vowifi, daca Vodafone nu e in stare, ne mutam unde se poate. O sa astept sa-mi vina factura de plata si apoi fac reclamatie la anpc.
|
|
#65
Posted 16 June 2018 - 14:51
I-am întrebat pe mail în ce bază îmi cer taxă de reziliere având în vedere faptul că această taxă a fost declarată ilegală (mulțumesc foarte mult danutz1 ). Mail-ul a fost trimis cu CC la ANPC, ANCOM, CEO Vodafone România și CEO Vodafone.
Vodafone, prin practicile tale abuzive de a ține clienții cu forța deși calitatea serviciilor este cel mult mediocră, ți-ai mai câștigat un dușman de moarte! Quote
Buna ziua, Avand in vedere ca: 1. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a dat in judecata Vodafone cu privire la unele clauze abuzive din contract, intre care si cea de calcul al taxei de justa despagubire iar Tribunalul Bucuresti decide ca unele clauze sunt abuzive si obliga Vodafone sa modifice contractile (detalii aici: http://portal.just.r...22933&id_inst=3 ) 2. Vodafone face recurs la Curtea de apel Bucuresti si contesta hotararea Tribunalului Bucuresti prin care decide eliminarea clauzelor considerate abuzive. Curtea de apel respinge prin decizie definitiva si irevocabila apelul facut de Vodafone si obliga sa puna in aplicare hotararea Tribunalului. ( detalii aici: https://www.profit.r...tracte-17906722 ) 3. Deasemenea, legea 161/2010 completeaza lista clauzelor considerate abusive (detalii aici http://www.anpc.gov....iderate-abuzive ) Cum va justificati cererea ilegala si abuziva pentru taxa de reziliere? Doresc ca abonamentul de date SmartNet ... sa fie reziliat incepand cu data de 2 August 2018, fara nicio taxa de reziliere ilegala. Astept raspunsul dumneavoastra urgent! Cu stima, ..... Edited by DieselCRDI, 16 June 2018 - 14:52. |
#66
Posted 16 June 2018 - 16:26
Viteze de 2018 la operatorul #1, Subnet 2G
Asta e bătaie de joc, nu cred că se poate mai rău de atât... Acum 2 ani dacă îmi spuneai că Vodafone ajunge în situația asta eram ceva gen "Du-te bai de aici cu aberațiile tale" Norocul meu este că nu pot fi ținut cu forța în rețea, trăiesc mai mult din bonusuri + 2.5€ pe luna pentru câteva minute. Attached Files |
#67
Posted 16 June 2018 - 17:10
DieselCRDI, on 16 iunie 2018 - 14:51, said:
Mail-ul a fost trimis cu CC la ANPC Am doua mail-uri trimise catre [email protected] fara raspuns. Dar e bine ca le apare celorlalti ca ai trimis si la ANPC. |
#69
Posted 16 June 2018 - 18:55
|
#70
Posted 16 June 2018 - 21:37
#71
Posted 16 June 2018 - 21:40
Ajung și acolo dacă sunt nevoit. Și chiar și la avocat.
Sper totuși, că în al 12-lea ceas, să se rezolve amiabil. |
#72
Posted 17 June 2018 - 09:47
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users