Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
recomandare aparat foto
#1
Posted 19 November 2017 - 19:06
Am un aparat foto Samsung NX 2000 cu obiectiv 20-50 ( https://www.emag.ro/...o/pd/EYP8NBBBM/ ), un Nikon Coolpix AW 110 ( https://www.emag.ro/...1/pd/E74NNBBBM/ ) si inca 2-3 compacte mai ieftine.
La Samsung - atunci cand vreau sa fac poze noaptea, daca nu este foarte bine luminata strada, nu ma lasa sa fac poze. Apare dreptunghi rosu, nu stie ce sa focalizeze, se vede prin ceata si se blocheaza declansatorul. La mare, ma incercat sa prin apus/rasarit - cu fara trepied, a iesit un dezastru total ! Peisaje cand se intuneca, dezastru. Poze foarte reusite le face ziua. Noaptea, o da in bara enorm. Poate de la obiectiv ? Obiective Samsung, nu am vazut de cumparat de mult. Erau vreo 2, dar nu mai gasesc. E posibil cu adaptor ? Nikon - desi e compact, sunt mai multumit decat de Samsung. Pozele noaptea sunt mult mai reusite. Chiar este un aparat foto foarte reusit. Am avut mult timp compacte Canon, de care am fost multumit. De la Samsung, am avut Samsung WB30 - cu care m-am impacat excelent, pana mi l-a furat. De asta am cumparat si mirrorless Samsung. L-am bagat in apa, la mare si a intrat apa in el de cateva ori ! L-am lasat sa se usuce si inca mai functioneaza. 1. Este asa de slab Samsung NX 2000 ? Am luat aparatul dupa un senzor mare. Sa cumpar un adaptor pentru el, daca este si alte obiective ? Imi place sa fac poze noapte si la peisaje. Mai putin portrete. 2. M-am uitat la un Sony de genul: http://www.f64.ro/so...-fi-si-nfc.html - ar face diferenta ? 3. Sa ma apuc ca invat sa fac poze. 4. Intre dslr si mirrorless se zice ca nu este diferenta calitativa. Desi, unii recomanda sa iau un dslr si sa fac poze pe auto. 5. Aparat full-frame, hmmm .... Ceva recomandari de aparat foto in 2.000 ron-3.000 ron, poate si mai mult, daca merita. Maxim 5.000 de ron, cred ca ar ajunge pentru un uz ocazional. Sau, pentru uz ocazional o compacta mai scumpa, ceva de genul: https://www.emag.ro/...3/pd/D7N037BBM/ Poze noaptea, zic eu mai reusite le-am facut mai bine cu un P9 cu trepied .... Edited by lopi, 19 November 2017 - 19:11. |
#2
Posted 19 November 2017 - 19:33
lopi, on 19 noiembrie 2017 - 19:06, said:
La Samsung - atunci cand vreau sa fac poze noaptea, daca nu este foarte bine luminata strada, nu ma lasa sa fac poze. Apare dreptunghi rosu, nu stie ce sa focalizeze, se vede prin ceata si se blocheaza declansatorul. .. Probabil ai setare sa nu declanseze decat daca prinde ceva in focus. Edited by crokodilu, 19 November 2017 - 19:57. |
#3
Posted 19 November 2017 - 19:53
Samsung-ul pe care il detii este suficient, trebuie sa stii sa-l folosesti, are toate variantele de folosire (setare).
Durata expunerii ajunge pana la 30 de secunde. Pune aparatul pe trepied, trece-l pe manual, focalizeaza manual inspre infinit, sau, mai bine, pe hiperfocala, pune manual un timp de cateva secunde (prioritate de timp) si el va alege diafragma - sau pune tu o diafragma medie (priorotate de diafragma) si va alege el timpul de expunere. Sensibilitatea ISO o alegi sa nu fie la maxim (la maxim, softul intern corecteaza zgomotul din imagine, dar cam nenatural si dispar unele detalii marunte). Pe automat, alege din meniul Scene ceva cu noaptea, iti va pune automat focalizarea pe hiperfocala. |
#4
Posted 19 November 2017 - 20:15
Cumpara un blitz extern cu lampa de asistenta si ai rezolvat problema.
PS: asa fac majoritatea DSL-urilor low-cost. Nu stiu cele profi ca si eu am un D3100 dar cu un Nissin. Apropo poze pe AUTO la un DSLR inseamna sa dai banii degeaba !!! PPS: pentru natura noaptea sfaturile colegilor sunt binevenite . Ca idee foloseste setarile pe MANUAL inclusiv focalizarea... SI declansare automata/telecomanda.... Edited by bumpocbum, 19 November 2017 - 20:20. |
#5
Posted 19 November 2017 - 20:44
User Manual este foarte bine scris, explica in detaliu. Este o camera complexa, trebuie sa ai rabdare sa inveti toate setarile.
Pentru fotografie noaptea, verifica urmatoarea setare simpla: pui pe Smart Mode si alegi Landscapes at night. Trepied obligatoriu. Camera va face singura multiple expuneri fara flash, apoi le combina si iese o poza cu detalii in umbre si in lumini. |
#6
Posted 21 November 2017 - 08:54
@ crokodilu - o sa caut prin setari sa vad daca este asa ceva. Da, daca nu focuseaza pe ceva noaptea nu pot face noaptea poza.
@ Anca12 - am inteles. Am 2 carti despre setari foto. Ma apuc sa le citesc atunci. Caut si instructiunile camerei foto pe net si le citesc amanuntit sa ma invat sa fac poze. Se pare ca simplu, nu se prea poate. @ bumpocbum - ma apuc sa invat sa folosesc aparatul pe manual atunci. Multumesc de sfaturi. Atunci nu mai iau altul si ma apuc de citit. |
#7
Posted 21 November 2017 - 09:38
lopi, on 21 noiembrie 2017 - 08:54, said:
. Se pare ca simplu, nu se prea poate. Edited by crokodilu, 21 November 2017 - 09:40. |
#8
Posted 24 February 2018 - 00:20
M-am apucat de citit carti despre foto sa mai invat cate ceva. Tot nu am rezultate prea bune. Pana sa ajung la modul de setari manuale, unde deocamdata imi ies niste poze .... ba arse, ba negre, ba .... imi este mult mai usor sa ma mai joc cu Prioritate Timp sau Diafragma.
La Prioritate Timp - mi se pare mai util la poze in miscare - animale, flori, frunze La Prioritate Diafragma - pare mai usor si mai util pentru poze de noapte. Dar, la obiectivul meu, stock, am diafragma de f3.5 !!! adica mult prea mic pentru poze nocturne, nu ? Din ce am citit, trebuie sa ai diafragma < f 3.5 sa te apropii de poze bune noaptea. ISO ... mi se duce pe auto in 1600 (si citisem ca e ok cam maxim 800 fara sa apara asa mult zgomot de imagine). De timp, nu mai conteaza ca il pun pe trepied. La diafragma deschisa maxim cat poate, adica f 3.5, baga saracul ISO cat mai mult sa o scoata la capat noaptea, de unde si pozele "galbui". Daca le fac corectii de culoare sau dau tonul mai "rece", este ceva mai acceptabil. Greu .... 1. Stiu ca obiectivul stock cu care a venit aparatul este universal. Din specificatii, la cat ma pricep eu, imi pare un obiectiv pentru portret. Pentru peisaje ziua sau poze noaptea, mi se pare slab tare. Asa este, sau sa mai incerc setari ? 2. Obiective pentru Samsung NX ... nu se mai gasesc deloc. Am vazut adaptoare pe la 800 Ron, dar nu ar functiona decat in Diafragma Priority sau ceva de genul. Un obiectiv compatibil am vazut Samyang: https://edigital.ro/...014-umc-p332071 - cred ca e bun pentru peisaje, avand diafragma f 1.4. sau https://edigital.ro/...-ed-umc-p373752 Altceva nu am gasit. Nu stiu sigur daca se potriveste. Aparate foto mirrorless Samsung .... nici urma de ele. Se pare ca Samsung mai face foto doar pentru telefoane. Obiective ... nici urma de ele. Asa o sa ajunga si Canon ... telefon ? Cat as investi intr-un obiectiv si ala daca il gasesc, cred ca mai bine iau alt aparat foto si cu 2-3 obiective, cu tehnologie mai noua. @ Anca12 - asa faceam la inceput acum, am ajuns la prioritate diafragma. Dar, tot pe acolo. Ma gandesc ca e de la obiectiv. |
#9
Posted 24 February 2018 - 00:38
Din pacate sistemul foto Samsung e o fundatura. Nu mai fac aparate foto de ceva ani. Mai sunt pe piata doar aparate si obiective uitate cumva prin magazine.
Aparatul in sine e bun dar cam vechi si fara vizor. Daca il pastrezi ai rabdare si nu investii inca in obiective sau accesorii. Stai o perioada si invata. Dupa ce te prinzi cum sta treaba o sa poti sa iei decizii bune si o eviti sa faci greseli costisitoare financiar. La modul la care pui problema acum ai destule de invatat si daca te arunci sa investesti e probabil sa faci greseli. Daca vrei sa iei altceva, alege un sistem care este activ: Nikon Canon Olympus Pentax Panasonic Fuji Sony Edited by idaho333, 24 February 2018 - 00:41. |
#10
Posted 24 February 2018 - 10:42
Incearca si insista mai mult cu ce ai, poti face si noaptea, poti face si peisaje, exerseaza, intreaba punctual, pune poze sa le criticam, nu dispera, nu cumpara in ideea ca sigur vei face poze mai bune, tu faci pozele nu obiectivul <<3.5.
Exista trucuri pt. fiecare caz dar trebuie discutat punctual. Citeste pe net, vezi poze, intelege cum sunt facute, incearca sa repeti, daca ai vointa sigul vine si evolutia. Edited by crokodilu, 24 February 2018 - 10:44. |
|
#11
Posted 24 February 2018 - 13:01
lopi, on 24 februarie 2018 - 00:20, said:
M-am apucat de citit carti despre foto sa mai invat cate ceva. Tot nu am rezultate prea bune. Pana sa ajung la modul de setari manuale, unde deocamdata imi ies niste poze .... ba arse, ba negre, ba .... imi este mult mai usor sa ma mai joc cu Prioritate Timp sau Diafragma. La Prioritate Timp - mi se pare mai util la poze in miscare - animale, flori, frunze La Prioritate Diafragma - pare mai usor si mai util pentru poze de noapte. Dar, la obiectivul meu, stock, am diafragma de f3.5 !!! adica mult prea mic pentru poze nocturne, nu ? Din ce am citit, trebuie sa ai diafragma < f 3.5 sa te apropii de poze bune noaptea. ISO ... mi se duce pe auto in 1600 (si citisem ca e ok cam maxim 800 fara sa apara asa mult zgomot de imagine). De timp, nu mai conteaza ca il pun pe trepied. La diafragma deschisa maxim cat poate, adica f 3.5, baga saracul ISO cat mai mult sa o scoata la capat noaptea, de unde si pozele "galbui". Daca le fac corectii de culoare sau dau tonul mai "rece", este ceva mai acceptabil. Greu .... 1. Stiu ca obiectivul stock cu care a venit aparatul este universal. Din specificatii, la cat ma pricep eu, imi pare un obiectiv pentru portret. Pentru peisaje ziua sau poze noaptea, mi se pare slab tare. Asa este, sau sa mai incerc setari ? 2. Obiective pentru Samsung NX ... nu se mai gasesc deloc. Am vazut adaptoare pe la 800 Ron, dar nu ar functiona decat in Diafragma Priority sau ceva de genul. Un obiectiv compatibil am vazut Samyang: https://edigital.ro/...014-umc-p332071 - cred ca e bun pentru peisaje, avand diafragma f 1.4. sau https://edigital.ro/...-ed-umc-p373752 Altceva nu am gasit. Nu stiu sigur daca se potriveste. Aparate foto mirrorless Samsung .... nici urma de ele. Se pare ca Samsung mai face foto doar pentru telefoane. Obiective ... nici urma de ele. Asa o sa ajunga si Canon ... telefon ? Cat as investi intr-un obiectiv si ala daca il gasesc, cred ca mai bine iau alt aparat foto si cu 2-3 obiective, cu tehnologie mai noua. @ Anca12 - asa faceam la inceput acum, am ajuns la prioritate diafragma. Dar, tot pe acolo. Ma gandesc ca e de la obiectiv. Primul lucru pe care trebuie sa-l inveti este sa faci o expunere corecta in functie de situatie. In prioritate de diafragma tu stabilesti diafragma si lasi aparatul sa calculeze timpul de expunere si ISO (daca il lasi pe auto). Parametrii stricti ai expunerii sunt diafragma si timpul de expunere in timp ce sesibilitatea ISO este un parametru de echilibrare a iluminarii scenei pentru a obtine o anumita luminozitate a pozei. Cand cresti diafragma (de pilda de la f/8 la f/5.6) timpul de expunere se reduce (de la 1/250 s la 1/500 s). ISO face ca referinta sa fie diferita pentru diafragma si timpul de expunere. La ISO 100 in plin soare ar trebui sa ai la ISO 100, f/5.6, 1/800 s. Daca spui camerei sa folosesca ISO 200 ea calculeaza f/5.6 si 1/1600 s (deci o expunere de doua ori mai mica) si apoi amplifica semnalul captat de senzor cu un factor de 2 ca sa pastreze luminozitatea pozei. Tenta galbuie la pozele nocturne nu este de la expunere ci de la alt control denumit balans de alb care stabileste o temperatura de culoare si o nuantare spre verde sau magenta (balansul de alb bidimensional are doua axe controlate de temperatura de culoare pentru axa albastru-chihlimbar si de nuantare pe axa verde-magenta). Daca ai temperatura de culoare prea mare fata de cea pentru a obtine alb in lumina respectiva atunci poza va aparea cu o nuanta spre chihlimbar, daca este prea mica atunci va avea o nuanta spre albastru. Din pacate exista si surse de lumina care nu prea ai ce le face cum sunt lampile de sodiu care au o emisie in spectru extrem de ingust in zona portocalie si nu poti face balans de alb decat cu distrugerea celorlalte culori iluminate de altceva. Sfatul meu ar fi sa pastrezi ceea ce ai si sa inveti mai mult fotografia si sa nu mai investesti intr-un sistem mort. Poti sa cumperi un trepied (nu cel mai ieftin posibil ci unul destul de solid si usor de planeizat) care il vei putea folosi apoi. Pentru o prelucrare mai extensiva iti reciomand sa fotografiezi RAW si scapi de setarile de contrast, claritate, balans de alb pe care sa le tot schimbi in timp ce fotografiezi si care sunt apoi extrem de greu de modificat in JPEG. Deoarece aparatul are un exponometru de lumina reflectiva trebuie sa inveti si folosirea modurilor de calcul a luminozitatii scenei (evaluativa, centrata sau punctuala) si compensarea expunerii. Samsung este un aparat pe care poti sa inveti multe. Dupa ce ai invatat si vrei sa treci la urmatorul aparat studiaza cu atentie piata. Cu Nikon, Canon, Sony, Olympus si Panasonic n-ar trebui sa fie probleme catastrofale in urmatorul deceniu. Si Pentax se pare ca s-a intremat de cand este la Ricoh. Fujifilm pare destul de solid insa este de nisa. Edited by baloo2009, 24 February 2018 - 13:24. |
#12
Posted 24 February 2018 - 15:27
Nu știu cum de nu-ți ies fotografiile în mod M pentru că expononetrul îți indică aceleași setări pe care le-ar face în cazul unui mod automat sau semi-automat. Ceva tu nu faci bine. Consultă manualul camerei mai întâi. Sunt o sumedenie de cărți de fotografie, apoi fie pe okazii.ro fie la oricare bibliotecă (nu librărie) și poți scăpa ieftin cu materialul pe partea tehnică. De internet în general și wikipedia & youtube în special nu mai zic nimic.
|
#13
Posted 25 February 2018 - 14:56
Poze facute noaptea cu Samsung, ambele cu trepied, doar ca idee, fara corectie. Pozele sunt "galbui". Lumina era cat de cat.
- 30 sec + ISO 200 + EV 0.3 (nu am mers mai mult am zis sa nu apara artefacte) - cealalta poza am zis sa o fac rapid, sa se cunoasca la lumina stalpului ca ninge afara. + ISO 1600 (am inteles ca este maxim cat as putea merge fara sa apara zgomot de imagine cu aparatul meu) https://photos.app.g...O2UbKMRR69Bb163 Dupa corectie cu IrfanView, am luat din saturatie mult. Ma gandes sa le iau putin si din rosu. Mi se pare tonul mult prea "cald" al culorilor si sa il fac mai "rece". https://photos.app.g...fxvPQHdBHabg0i2 Poze cu NX 2000, mai multe, unele reusite, alte deloc. Multe sunt facute cu trepiedul si mod de noaptea. Nu mai stiu exact setari. https://photos.app.g...XAF9nLOpahmiMy2 https://photos.googl...3J4M09jVXY4M0Nn - asta mi se pare o poza dezastru, desi am folosit trepied is moduri de noapte. Ma gandesc ca poate era activat stabilizatorul optic si mi-a iesit tremurata. Aparatul era foarte fix ! https://photos.googl...3J4M09jVXY4M0Nn - aici m-am chinuit mult. Pamantul este "negru" total, cerul, cat de cat. https://photos.googl...3J4M09jVXY4M0Nn - parca e nefocalizata sau nu stiu. Chair nu se putea mai bine ? Poze facute cu Nikon, compacta. De multe ori, am rezultate mai bune cu ea: https://photos.app.g...uH8XTqrxVATQ9B3 https://photos.googl...UtUTXhmei16SERR - asa ceva cu as fi resuti cu NX 2000 .... https://photos.googl...UtUTXhmei16SERR - aici e problema. Parca e ceva mai clara decat NX 2000, dar tot pamant "negru" si as vrea cu mult mai bine. https://photos.googl...UtUTXhmei16SERR - pe mod de noapte, a iesit aiurea tare. _________________________________ Pentru mod de noapte, cu trepied, la NX 2000, am inteles ca as putea sa merg pana la ISO 1600 fara probleme mari de zgomot de imagine, e ok ? Sa adaug si un pic de EV, un +0.3 +0.6 ? Cred ca deschide mult poza si nu se prea cunoaste? Ce e mai bine ? 30 sec + EV (+1) + ISO 400 sau 30 sec + EV (0) + ISO 600-800 ? Pot scapa de culorile galbuii ? Inainte de a face poza sa il setez pe Vivid sau tonuri de culoare "reci"? Edited by lopi, 25 February 2018 - 15:00. |
#14
Posted 25 February 2018 - 15:18
lopi, on 25 februarie 2018 - 14:56, said:
- cealalta poza am zis sa o fac rapid, sa se cunoasca la lumina stalpului ca ninge afara. + ISO 1600 (am inteles ca este maxim cat as putea merge fara sa apara zgomot de imagine cu aparatul meu) https://photos.app.g...O2UbKMRR69Bb163 Ataseaza un RAW (arhivat zip) sa vad exact cum era lumina captata. lopi, on 25 februarie 2018 - 14:56, said:
https://photos.googl...3J4M09jVXY4M0Nn - asta mi se pare o poza dezastru, desi am folosit trepied is moduri de noapte. Ma gandesc ca poate era activat stabilizatorul optic si mi-a iesit tremurata. Aparatul era foarte fix ! Poza e si focalizata aiurea (nu e usor pe lumina scazuta sa focalizeze aparatul unde trebuie). Nu lasa stabilizarea pornita cand aparatul e pe trepied. lopi, on 25 februarie 2018 - 14:56, said:
https://photos.googl...3J4M09jVXY4M0Nn - aici m-am chinuit mult. Pamantul este "negru" total, cerul, cat de cat. Un RAW si pentru asta te rog. lopi, on 25 februarie 2018 - 14:56, said:
https://photos.googl...3J4M09jVXY4M0Nn - parca e nefocalizata sau nu stiu. Chair nu se putea mai bine ? Din nou o solicitare pentru RAW. lopi, on 25 februarie 2018 - 14:56, said:
Ce e mai bine ? 30 sec + EV (+1) + ISO 400 sau 30 sec + EV (0) + ISO 600-800 ? Greu de zis fara sa fi folosit aparatul in cauza. Dar e usor de experimentat. Edited by dani.user, 25 February 2018 - 16:01. |
#15
Posted 25 February 2018 - 15:39
Subiectele tale sunt cam slabe si cu greu poti obtine o poza decenta. Trebuie sa intelegi ca o poza buna are ca o conditie necesara o lumina buna.
Trebuie sa inveti sa expui corect. Ai poze in plin soare la ISO 800 desi puteau foarte bine sa fie facute la ISO 200 daca in loc de f/10 ai fi folosit f/5.6 si un timp un pic mai lung de expunere. Altele au fost expuse OK de camera insa prelucrarea JPEG a suferit enorm, uite un exemplu: Poza ta Vatopedi_SAM_NX_2358.JPG 284.35K 22 downloads Poza un pic prelucrata Vatopedi_SAM_NX_2358alr.jpg 475.15K 22 downloads Oricum poza era ratata din cauza focalizarii pe copacul cel mai apropiat care nu era subiectul fotografiei. Edited by baloo2009, 25 February 2018 - 15:43. |
|
#16
Posted 25 February 2018 - 15:42
Nu am folosit RAW pana acum. Am vazut ca de obicei se foloseste asa ceva. As vrea sa fac poza cat mai bine din prima, fara sa mai stau sa o editez in Photoshop sau altele ulterior. Din nou, vad ca trebuie editate pozele ulterior si nu ajunge doar calitatea pe care o face aparatul.
Pe auto, la mine face doar .JPG. Pe manual face RAW, RAW SuperFine, RAW Fine si RAW Normal. Pozele din test, le-am facut cu RAW SuperFine. Acum, ma gandesc ca poate era mai bine doar RAW?! Am 2 fisiere una .JPG si una .SRW. Le atasez. https://ufile.io/ji1sz Mai caut pe internet despre RAW. Pozele is mai vechi. Doar .JPG am. Cu stabilizarea pe trepied, am invatat mai recent, ca nu e bine. Nu mai stiu atunci cum era. La caum arata poza, ma gandesc ca era pornita ... @ baloo2009 - cred ca am setat pe night mode sau sunset. Oricum, setari automate ale aparatului. Asa a "considerat" aparatul, sa foloseasca ISO 800 ... Dupa ce am mai citit, realizez ca nu e bine ... Cu deschiderea diafragmei cat mai mult + timp de expunere cat mai mare, am inteles. Diafragma, atunci, tot "auto" aparatul e de vina poate, sau si un pic utilizatorul. Dar. trebuie un ISO = 200 ? Daca e ISO = 0 si daca mai este nevoie corectez din EV ? Citisem, ca o corectie EV de 1-1.5 nu e chiar asa de rau. Exemplu: f/5.6 + 30 sec + EV (+1, depinde cat e nevoie, nu mai mult de +1.5) + ISO 0 ? Poza prelucrata ... parca e alta poza .... cu alt aparat. Atunci sa las JPEG si sa citesc despre RAW. Ai folosit Photoshop ? Ai reglat contrast si brightness si adaugat un pic de rosu ? Ce programe pot sa folosesc, mai simplu de utilizat. Pentru RAW, chiar nu stiu. Am citit si aici: http://www.photograp.../image_quality/ - de unde am inteles ca ar fi mai indicat sa fac poze .JPEG "apply quite a lot of noise reduction to the JPEGs, as demonstrated by the RAW files which have more noise at the comparable high ISO settings." Edited by lopi, 25 February 2018 - 15:56. |
#17
Posted 25 February 2018 - 16:09
RAW stocheaza ce inregistreaza camera. Ulterior ea aplica fel de fel de procesari pentru a obtine JPG-ul ce-l vezi. Problema e ca daca nu nimeresti perfect aceste procesari din setarile camerei (uneori nici asa fiindca nu-s atat de precise setarile camerei) greu mai dai inapoi pentru a incerca alte variante daca tragi doar JPG.
RAW SuperFine, RAW Fine si RAW Normal suna mai mult a RAW + JPG la diferite calitati. Editare din RAW: whitebalance cu pipeta pe zapada si +1 la expunere => s-a dus tenta galbuie. SAM_2690-2.jpg 309.53K 25 downloads lopi, on 25 februarie 2018 - 15:42, said:
Am citit si aici: http://www.photograp.../image_quality/ - de unde am inteles ca ar fi mai indicat sa fac poze .JPEG "apply quite a lot of noise reduction to the JPEGs, as demonstrated by the RAW files which have more noise at the comparable high ISO settings." Nu te opreste nimeni sa aplici noise reduction peste RAW. Chiar ai mai mult control si o selectie mai mare metode la dispozitie sa vezi care e mai potrivita pentru poza in cauza. Edited by dani.user, 25 February 2018 - 15:54. |
#18
Posted 25 February 2018 - 16:12
Sa obtii in camera o imagine buna in conditii difgicile este o sarcina extrem de ingrata. Ai extrem de multe variabile de modificat intr-un timp scurt. Ceea ce este important este sa obtii o expunere cat mai mare fara sa arzi albul. In RAW folosesti un profil cat mai neutru (contrast mic, luminozitate care nu e crescuta, saturatie mica) ca sa ai o histograma destul de reala si sa vezi cand depasesti limita din dreapta. E bine sa reglezi expunerea ca sa nu ai nici un canal cu ardere.
Daca vrei neaparat poti sa salvezi si JPEG insa in cele mai multe cazuri va fi asa de plicitisitor ca il vei sterge oricum. Uite un exemplu: JPEG direct din camera: P7193590.jpg 243.78K 26 downloads JPEG prelucrat: P7193590alr.jpg 399.56K 30 downloads |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users