Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum au aparut supermarketurile in...

Campanii mincinoase Carrefour

Tv toshiba defect

touchscreen navigatie stricat
 bonsai - de unde?

Resetare Bonus Malus

Unitatea optica DVD-rw absenta pe...

Problema configurare Wireguard
 Dozatoare de apa, cu alimentare d...

Intarziere aterizare avioane

Accident masina reparata pe CASCO

Probleme Ginseng Microcarpa
 Un sunet pronuntat la BMW e90 318i

Caut sugestii pentru achizitionar...

Acest LNB......

Salarii compensatorii?
 

Diferenta intre motorine/benzine, in ce rafinarii sunt produse, cu ce se aditiveaza

- - - - -
  • Please log in to reply
187 replies to this topic

#91
razvi_gyl

razvi_gyl

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 10.02.2011
La Oil terminal nu are trecut.
Indicele cetanic foarte mare
Biodiesel "0" vezi "fame" si densitatea apropiata de cea a benzinei

#92
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007

 razvi_gyl, on 20 februarie 2018 - 21:57, said:

La Oil terminal nu are trecut.
Indicele cetanic foarte mare
Biodiesel "0" vezi "fame" si densitatea apropiata de cea a benzinei
Faci o treabă foarte bună postând buletinele de analiză. Așa pricepem și noi ce băgam în rezervoare! Mulțumesc.

#93
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,240
  • Înscris: 01.12.2007
Cu două săptămâni în urmă am alimentat cu Efix 51 (fără 2t) de la Rompetrol Valea Oltului, București după ce abia terminasem un rezervor de Mol + wolf 2t synth și mașina era alta. Tragea mult mai bine si se auzea mai bine.
Ieri am alimentat cu Efix 51 de la Rompetrol Giurgiu, calea București. Mașina nu a mai fost la fel, tragea la fel ca și inainte.
Diferențe uriașe între stațiile aceluiași producător.

#94
gry2000

gry2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 16.02.2008
Concluzia este ca se schimba "calitatea" in statiile de distributie. Eu stiam demult chestia asta.
Sa incerci Rompetrol Mihai Bravu sa vezi diferenta in bine fata de cea din V oltului...cel putin la mine la motor E6 se simte bine de tot.

Nu are ulei de rapita in ea, deci injectoarele sunt galagioase, dar motorul trage de rupe.
Cum bagi cu biodiesel, injectoarele sunt silent (logic caci sunt unse) si puterea unui E6 idem.
5% ulei de rapita bio in motorina este enorm. Si unii se ingrijoreaza la 2-300 ml de 2T in rezervor ca se infunda saracul DPF.

Nu 2T-ul strica DPF-ul ci uleiul de rapita. Parerea mea.

#95
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Am remarcat și eu diferențe de calitate între stațiile Rompetrol. Nu cumva schimbarea de acționariat a produs aceste schimbări  
Surpriza plăcută a fost iarna asta a fost Lukoil standard cu care mașina mea se simte super, am fost prin țară și de unde am băgat a fost foarte ok. O să schimb în primăvară filtrul de motorină, o să îl tai și dacă o să fie ok o să dau pe la ei mai des.

#96
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,240
  • Înscris: 01.12.2007
Chiar o sa încerc RP Mihai Bravu.

#97
gry2000

gry2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 16.02.2008
Multe statii RP sunt in franciza, iar acolo e in functie de cum vrea sa te fure managerul, la cantitate, sau la calitate.
Sunt si statii noi in franciza care au motorina de cea mai buna calitate, ex centura intre Chitila si Mogosoaia spre Otopeni.

Colegul cu cisterna poate spune si date despre cel mai mare distribuitor de motorina - Oscar Downstream.
Pe la depozitul din Fundulea in mod sigur a fost. Ce statii alimenteaza ?

#98
razvi_gyl

razvi_gyl

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 10.02.2011
Diferenta de calitate,la statiile Rompetrol,Luk oil,petrom omw se datoreaza loturilor diferite cu care se alimenteaza statiile. Nu se fac smecherii cu calitatea in statii,asa vine motorina din rafinarie,nici un buletin de analiza nu seamana,de aici si diferenta.
Benzinariile ART au motorina Luk Oil
Mol au motorina din import si din tara de unde este mai ieftina
Oscar este un mare distribuitor de motorina,au Diesel Point-uri raspandite in toata tara,vinde cu amanuntul la firme cu flota mare de camioane,agricultura si statii gen TSV fostul Agip etc
Astazi am incarcat din rompetrol,am uitat sa fac o poza buletinului de analiza,cifra cetanica era 46 si temperatura de filtrabilitate -24 grade,comparati cu buletinul de analiza din oil terminal si vedeti diferenta,
Poate de aici simtiti voi diferenta de calitate,eu,sincer,niciodata nu am observat asta la mine dar sincer,eu prefer injectoare si pompa de inalta unse de motorina cu biodiesel vara,si iarna cu 2T.
Drumuri netede !

#99
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,240
  • Înscris: 01.12.2007
De unde naiba biodiesel la TSV? � orăcăie motorul ca naiba cu ea.

#100
gry2000

gry2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 16.02.2008
La mine cu TSV motorul Euro 6 merge silentios dar trage slabut. Cred ca este un procent de ulei in ea, dar nu prea mare si motorina e de fapt combustibil tip M aditivat.
Colegul razvi: Cifra acea cetanica nu este sub standardul de 50 ? Asta inseamna ca e o motorina de cea mai slaba calitate si nedistilata bine, de fapt este combustibil tip M.
Multe benzinarii private vindeau in anii 90 combustibil tip M sau tip P pe post de motorina, cu pret evident mai mic.

Azi avem TSV care vinde cam asta. De fapt in agricultura se foloseste acest combustibil la tractoare si utilaje agricole.
Problema noastra comuna din 1990 incoace este ca, nu se fac controale de calitate la pompa de catre organele abilitate.

Pentru mine buletinele de analiza ale vanzatorilor sunt egale cu zero.
Daca am fi o tara civilizata ar exista o institutie independenta gen ANPC, care sa faca aceste controale calitative la toate statiile periodic si sa le faca publice.
Cum nu avem asa ceva, este o jungla si fiecare face exact ce vrea. Unul te fura la cantitate, altul la calitate, in diferite moduri.

Edited by gry2000, 24 February 2018 - 09:23.


#101
eolianu

eolianu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,171
  • Înscris: 01.03.2010
Nu este sub standard. Ei zic 50 dar de fapt are cifra cetanica sub 50. Benzina de 95 este de fapt de 91. Le permite legea, standardele etc. Si daca are 95 o duce acolo din aditivare.

#102
gry2000

gry2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 16.02.2008
Mai oameni buni terminati cu prostiile. La benzina fara plumb nu se mai creste CO-ul cu tetraetil de Pb.
Cum iese de la distilare, aia e...de regula proasta.

Corect ce spui despre CO si CC. Tocmai din acest motiv atunci cand bagi un combustibil bun fabricat dupa normele corecte in Austria-Germania la pompa, se simte si motorul altfel.
La noi o sa fie jungla cat e lumea, caci suntem sclavii lor. De fapt aici fac ei profiturile cele mai mari, caci vand de proasta calitate si pretul e la fel sau mai mare ca in Austria/DE.

#103
razvi_gyl

razvi_gyl

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 10.02.2011
Cum umbla benzinarii la calitate?
Repet, de la 15 nov pana la 15 martie, motorina NU conține biodiesel
Restul anului, prin lege,motorina conține biodiesel

#104
gry2000

gry2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 16.02.2008
O intrebare retorica presupun. Tocmai tu ai dat raspunsul mai sus, iti vand combustibil de proasta calitate pe post de benzina, motorina sau GPL.
Stii mai bine decat noi cate sortimente sunt in rezervoarele alea din depozite. La GPL sunt nu mai putin de 5 calitati in combinatia propan-butan. La benzine tu ne poti spune cate sunt, dar sunt...CLU tip 1, tip 2...si altele. In felul asta iei o benzina de CO 91-92 pe post de 95 la pompa si consumul e mai mare, puterea motorului mai mica. La motorine sunt tip P, tip M si altele. In felul asta alimentam cu CC 45-46 in loc de 50-51. Ne mai intrebam atunci de ce caraie injectoarele si se strica ? De ce se infunda repede DPF-ul ? De ce nu trage motorul ?

Sortimentele grele de combustibili se vand la greu in amestec cu cele usoare (sau bine distilate), asa e si la benzine si motorine si GPL. Amestecul se face stii tu cum: in cisterna iei un rezervor de motorina si unul de tip M de la depozit, le descarci pe ambele in acelasi rezervor la statia de distributie si se amesteca. Nimic nou sub soare din 1990 incoace........
Cele slab distilate au un pret mai mic, castigul unui partener francizat sau privat fiind mai mare, chiar daca vand cu pret mai mic decat competitia. (gen TSV, parteneri RP, MOL, etc)

Edited by gry2000, 25 February 2018 - 10:20.


#105
razvi_gyl

razvi_gyl

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 10.02.2011
In afara de faptul ca poate sa schimbe bazinele,adica o motorina/benzina chioara sa fie vanduta ca aditivata,dar nu cred,chestia cu combustibilI CLU,M etc amestecati in motorina sunt SF uri in ultimii ani. Niciodata o benzinarie nu poate sa comade o cisterna de CLU sau M daca nu are pompa de livrare pt combustibilul respectiv.
Eu inchei aici,nu vreau sa intru in contradictie cu nimeni pt ca nu am nici un interes.

#106
Ana0181

Ana0181

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,110
  • Înscris: 10.03.2013

 razvi_gyl, on 24 februarie 2018 - 13:33, said:

de la 15 nov pana la 15 martie, motorina NU conține biodiesel
Corect partial, Razvi!
Se pare ca benzinariile sunt obligate sa aiba in sezonul rece un sortiment care sa contina si biodiesel... Astfel ca, iarna, fiecare benzinarie are un sortiment cu si unul fara. Scrie si pe eticheta de la pompa a fiecarui sortiment, la orice benzinarie, indiferent de nume.
De exemplu, am observat ca Lukoil-ul din proximitatea mea are sortimentul ieftin fara biodiesel si sortimentul scump cu biodiesel...
La OMV-urile pe unde am mai alimentat, sortimentul scump e cel fara biodiesel si sortimentul mai ieftin e cu biodiesel.

#107
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Subscriu, motorina standard de la Lukoil nu are biodiesel dar cei de la benzinărie m-au asigurat că nici Ecto nu prea are acum iarna. Pai ori are, ori ba? Eu nu bag Ecto pentru că nu îmi place deloc cum merge mașina mea cu ea în schimb cea standard mi se pare ok.

Edited by TLGTLC, 26 February 2018 - 20:33.


#108
razvi_gyl

razvi_gyl

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 10.02.2011
Eu vorbesc in baza buletinelor de analiza,unde biodiesel-ul lipseste,daca scrie 0 eu asa cred,ca e zero.
In alta ordine de idei,in perioada asta,lipsesc comenzile de biodiesel,care in mare parte sunt onorate tot de firme detinatoare de flota ADR.
Motorina Ecto,Max Motion si cum se mai numeste produsul mai scump din fiecare statie,contine doar aditivul folosit si vara.
Repet,eu vad buletinele de analiza si culoarea produsului la incarcare,voi mai rar sau deloc,doar daca alimentati intr-o sticla.Vara motorina cu biodiesel are o culoare maronie,iarna este alba (incolora) sau alb verzui.
Diferenta se vede si din densitate,motorina cu biodiesel densitate mare 838-840 g/l iar motorina fara biodiesel 805-818 g/l.
Un sfat,daca nu este cu suparare,nu mai dati banii pe motorina aditivata,chiar daca placebo isi face treaba bine la unii,aditivul doar ''usuca'' motorina,din experienta mea.
Drumuri netede !

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate