Diferenta intre motorine/benzine, in ce rafinarii sunt produse, cu ce se aditiveaza
Last Updated: Mar 17 2022 22:31, Started by
morogan
, Apr 15 2014 13:48
·
0
#91
Posted 20 February 2018 - 21:57
La Oil terminal nu are trecut.
Indicele cetanic foarte mare Biodiesel "0" vezi "fame" si densitatea apropiata de cea a benzinei |
#92
Posted 23 February 2018 - 14:24
#93
Posted 23 February 2018 - 14:53
Cu două săptămâni în urmă am alimentat cu Efix 51 (fără 2t) de la Rompetrol Valea Oltului, București după ce abia terminasem un rezervor de Mol + wolf 2t synth și mașina era alta. Tragea mult mai bine si se auzea mai bine.
Ieri am alimentat cu Efix 51 de la Rompetrol Giurgiu, calea București. Mașina nu a mai fost la fel, tragea la fel ca și inainte. Diferențe uriașe între stațiile aceluiași producător. |
#94
Posted 23 February 2018 - 17:24
Concluzia este ca se schimba "calitatea" in statiile de distributie. Eu stiam demult chestia asta.
Sa incerci Rompetrol Mihai Bravu sa vezi diferenta in bine fata de cea din V oltului...cel putin la mine la motor E6 se simte bine de tot. Nu are ulei de rapita in ea, deci injectoarele sunt galagioase, dar motorul trage de rupe. Cum bagi cu biodiesel, injectoarele sunt silent (logic caci sunt unse) si puterea unui E6 idem. 5% ulei de rapita bio in motorina este enorm. Si unii se ingrijoreaza la 2-300 ml de 2T in rezervor ca se infunda saracul DPF. Nu 2T-ul strica DPF-ul ci uleiul de rapita. Parerea mea. |
#95
Posted 23 February 2018 - 18:48
Am remarcat și eu diferențe de calitate între stațiile Rompetrol. Nu cumva schimbarea de acționariat a produs aceste schimbări
Surpriza plăcută a fost iarna asta a fost Lukoil standard cu care mașina mea se simte super, am fost prin țară și de unde am băgat a fost foarte ok. O să schimb în primăvară filtrul de motorină, o să îl tai și dacă o să fie ok o să dau pe la ei mai des. |
#97
Posted 23 February 2018 - 19:29
Multe statii RP sunt in franciza, iar acolo e in functie de cum vrea sa te fure managerul, la cantitate, sau la calitate.
Sunt si statii noi in franciza care au motorina de cea mai buna calitate, ex centura intre Chitila si Mogosoaia spre Otopeni. Colegul cu cisterna poate spune si date despre cel mai mare distribuitor de motorina - Oscar Downstream. Pe la depozitul din Fundulea in mod sigur a fost. Ce statii alimenteaza ? |
#98
Posted 23 February 2018 - 23:10
Diferenta de calitate,la statiile Rompetrol,Luk oil,petrom omw se datoreaza loturilor diferite cu care se alimenteaza statiile. Nu se fac smecherii cu calitatea in statii,asa vine motorina din rafinarie,nici un buletin de analiza nu seamana,de aici si diferenta.
Benzinariile ART au motorina Luk Oil Mol au motorina din import si din tara de unde este mai ieftina Oscar este un mare distribuitor de motorina,au Diesel Point-uri raspandite in toata tara,vinde cu amanuntul la firme cu flota mare de camioane,agricultura si statii gen TSV fostul Agip etc Astazi am incarcat din rompetrol,am uitat sa fac o poza buletinului de analiza,cifra cetanica era 46 si temperatura de filtrabilitate -24 grade,comparati cu buletinul de analiza din oil terminal si vedeti diferenta, Poate de aici simtiti voi diferenta de calitate,eu,sincer,niciodata nu am observat asta la mine dar sincer,eu prefer injectoare si pompa de inalta unse de motorina cu biodiesel vara,si iarna cu 2T. Drumuri netede ! |
#99
Posted 24 February 2018 - 07:27
De unde naiba biodiesel la TSV? � orăcăie motorul ca naiba cu ea.
|
#100
Posted 24 February 2018 - 09:22
La mine cu TSV motorul Euro 6 merge silentios dar trage slabut. Cred ca este un procent de ulei in ea, dar nu prea mare si motorina e de fapt combustibil tip M aditivat.
Colegul razvi: Cifra acea cetanica nu este sub standardul de 50 ? Asta inseamna ca e o motorina de cea mai slaba calitate si nedistilata bine, de fapt este combustibil tip M. Multe benzinarii private vindeau in anii 90 combustibil tip M sau tip P pe post de motorina, cu pret evident mai mic. Azi avem TSV care vinde cam asta. De fapt in agricultura se foloseste acest combustibil la tractoare si utilaje agricole. Problema noastra comuna din 1990 incoace este ca, nu se fac controale de calitate la pompa de catre organele abilitate. Pentru mine buletinele de analiza ale vanzatorilor sunt egale cu zero. Daca am fi o tara civilizata ar exista o institutie independenta gen ANPC, care sa faca aceste controale calitative la toate statiile periodic si sa le faca publice. Cum nu avem asa ceva, este o jungla si fiecare face exact ce vrea. Unul te fura la cantitate, altul la calitate, in diferite moduri. Edited by gry2000, 24 February 2018 - 09:23. |
|
#101
Posted 24 February 2018 - 09:59
Nu este sub standard. Ei zic 50 dar de fapt are cifra cetanica sub 50. Benzina de 95 este de fapt de 91. Le permite legea, standardele etc. Si daca are 95 o duce acolo din aditivare.
|
#102
Posted 24 February 2018 - 12:05
Mai oameni buni terminati cu prostiile. La benzina fara plumb nu se mai creste CO-ul cu tetraetil de Pb.
Cum iese de la distilare, aia e...de regula proasta. Corect ce spui despre CO si CC. Tocmai din acest motiv atunci cand bagi un combustibil bun fabricat dupa normele corecte in Austria-Germania la pompa, se simte si motorul altfel. La noi o sa fie jungla cat e lumea, caci suntem sclavii lor. De fapt aici fac ei profiturile cele mai mari, caci vand de proasta calitate si pretul e la fel sau mai mare ca in Austria/DE. |
#103
Posted 24 February 2018 - 13:33
Cum umbla benzinarii la calitate?
Repet, de la 15 nov pana la 15 martie, motorina NU conține biodiesel Restul anului, prin lege,motorina conține biodiesel |
#104
Posted 25 February 2018 - 10:10
O intrebare retorica presupun. Tocmai tu ai dat raspunsul mai sus, iti vand combustibil de proasta calitate pe post de benzina, motorina sau GPL.
Stii mai bine decat noi cate sortimente sunt in rezervoarele alea din depozite. La GPL sunt nu mai putin de 5 calitati in combinatia propan-butan. La benzine tu ne poti spune cate sunt, dar sunt...CLU tip 1, tip 2...si altele. In felul asta iei o benzina de CO 91-92 pe post de 95 la pompa si consumul e mai mare, puterea motorului mai mica. La motorine sunt tip P, tip M si altele. In felul asta alimentam cu CC 45-46 in loc de 50-51. Ne mai intrebam atunci de ce caraie injectoarele si se strica ? De ce se infunda repede DPF-ul ? De ce nu trage motorul ? Sortimentele grele de combustibili se vand la greu in amestec cu cele usoare (sau bine distilate), asa e si la benzine si motorine si GPL. Amestecul se face stii tu cum: in cisterna iei un rezervor de motorina si unul de tip M de la depozit, le descarci pe ambele in acelasi rezervor la statia de distributie si se amesteca. Nimic nou sub soare din 1990 incoace........ Cele slab distilate au un pret mai mic, castigul unui partener francizat sau privat fiind mai mare, chiar daca vand cu pret mai mic decat competitia. (gen TSV, parteneri RP, MOL, etc) Edited by gry2000, 25 February 2018 - 10:20. |
#105
Posted 25 February 2018 - 22:51
In afara de faptul ca poate sa schimbe bazinele,adica o motorina/benzina chioara sa fie vanduta ca aditivata,dar nu cred,chestia cu combustibilI CLU,M etc amestecati in motorina sunt SF uri in ultimii ani. Niciodata o benzinarie nu poate sa comade o cisterna de CLU sau M daca nu are pompa de livrare pt combustibilul respectiv.
Eu inchei aici,nu vreau sa intru in contradictie cu nimeni pt ca nu am nici un interes. |
|
#106
Posted 26 February 2018 - 18:21
razvi_gyl, on 24 februarie 2018 - 13:33, said:
de la 15 nov pana la 15 martie, motorina NU conține biodiesel Se pare ca benzinariile sunt obligate sa aiba in sezonul rece un sortiment care sa contina si biodiesel... Astfel ca, iarna, fiecare benzinarie are un sortiment cu si unul fara. Scrie si pe eticheta de la pompa a fiecarui sortiment, la orice benzinarie, indiferent de nume. De exemplu, am observat ca Lukoil-ul din proximitatea mea are sortimentul ieftin fara biodiesel si sortimentul scump cu biodiesel... La OMV-urile pe unde am mai alimentat, sortimentul scump e cel fara biodiesel si sortimentul mai ieftin e cu biodiesel. |
#107
Posted 26 February 2018 - 20:31
Subscriu, motorina standard de la Lukoil nu are biodiesel dar cei de la benzinărie m-au asigurat că nici Ecto nu prea are acum iarna. Pai ori are, ori ba? Eu nu bag Ecto pentru că nu îmi place deloc cum merge mașina mea cu ea în schimb cea standard mi se pare ok.
Edited by TLGTLC, 26 February 2018 - 20:33. |
#108
Posted 26 February 2018 - 23:23
Eu vorbesc in baza buletinelor de analiza,unde biodiesel-ul lipseste,daca scrie 0 eu asa cred,ca e zero.
In alta ordine de idei,in perioada asta,lipsesc comenzile de biodiesel,care in mare parte sunt onorate tot de firme detinatoare de flota ADR. Motorina Ecto,Max Motion si cum se mai numeste produsul mai scump din fiecare statie,contine doar aditivul folosit si vara. Repet,eu vad buletinele de analiza si culoarea produsului la incarcare,voi mai rar sau deloc,doar daca alimentati intr-o sticla.Vara motorina cu biodiesel are o culoare maronie,iarna este alba (incolora) sau alb verzui. Diferenta se vede si din densitate,motorina cu biodiesel densitate mare 838-840 g/l iar motorina fara biodiesel 805-818 g/l. Un sfat,daca nu este cu suparare,nu mai dati banii pe motorina aditivata,chiar daca placebo isi face treaba bine la unii,aditivul doar ''usuca'' motorina,din experienta mea. Drumuri netede ! |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users