Diferenta intre motorine/benzine, in ce rafinarii sunt produse, cu ce se aditiveaza
Last Updated: Mar 17 2022 22:31, Started by
morogan
, Apr 15 2014 13:48
·
0
#1
Posted 15 April 2014 - 13:48
Am 2 masini diesel noi, una E5 (Jeep Grand Cherokee) si una E6 (Mazda CX5) Ce diferenta e intre cele 2 tipuri de motorina din comert? La rompetrol de ex difera doar cifra cetanica. Are vreo importanta?
|
#2
Posted 15 April 2014 - 14:00
#3
Posted 15 April 2014 - 14:26
Eu iti recomand Rompetrol pentru motorina tot anul inafara de iarna si MaxxMotion de la OMV iarna pentru ca rezista la temperaturi mai scazute decat cea de la Rompetrol. Din ce am observat eu, motorina de la OMV face motorul mai zgomotos. OMV MaxxMotion Diesel (cea mai scumpa) e comparabila cu Efix 51 (cea mai ieftina) de la Rompetrol. Cu Efix 55 masina trage mai bine, se simte, dar se consuma de zici ca ai gaura in rezervor
|
#4
Posted 15 April 2014 - 14:35
#5
Posted 15 April 2014 - 17:58
In manual scrie sa aiba cifra octanica peste 50, deci ambele sunt in parametri. In rest ceva ce nu am gasit in fisa de analiza a Rompetrol
Utilizaţi doar combustibil diesel de bună calitate distribuit de o sursă de încredere. Combustibilul diesel N.2 ce respectă specificaţiile ASTM D-975 clasa S15, va garanta performanţe bune în orice anotimp. Dacă autovehicul este expus la temperaturi extrem de scăzute (mai mici de -7°C) sau trebuie să funcţioneze o perioadă mai mare la temperaturi mai mici decât în mod obişnuit, utilizaţi combustibil diesel climatizat nr. 2 sau diluaţi combustibilul nr. 2la 50% cu combustibil nr. 1. Astfel se va obţine o protecţie şi mai bună împotriva transformării în gel a combustibilului sau a formării de ceară în filtrul de combustibil. Acest autovehicul trebuie să utilizeze doar combustibil diesel de calitate superioară ce respectă prevederile EN 590. Mai mult, se poate utiliza amestec de biodiesel ce respectă standardele EN 590. Nu utilizaţi alcool sau benzină ca agent diluant. Pot fi instabili în anumite condiţii şi periculoase sau explozive dacă sunt amestecate cu motorina. Combustibilul diesel este de multe ori completat cu apă. Pentru a preveni deteriorarea sistemului de evacuare, evacuaţi apa acumulată în separatorul combustibil/apă folosind orificiul de evacuare. Dacă utilizaţi combustibil de bună calitate şi respectaţi recomandările pentru vreme rece menţionate anterior, nu vor fi necesari condiţionatori pentru combustibil. Dacă este disponbil în zona dumneavoastră, un diesel de calitate superioară cu nivel ridicat de cetan poate îmbunătăţi pornirea la rece şi performanţele de încălzire. Producătorul prevede ca pentru acest autovehicul trebuie utilizat combustibil cu conţinut extrem de redus de sulf (15 ppm sulf maxim) şi interzice utilizarea motorinei de tracţiune cu conţinut redus de sulf (500 ppm sulf maxim) pentru a evita deteriorarea sistemului de evacuare. |
#7
Posted 15 April 2014 - 22:51
Bucifon, on 15 aprilie 2014 - 14:35, said:
deci nu-s singurul care a observat treaba asta E normal sa fie asa, cifra cetanica o face sa se arda mai repde. Nu e normal ce zic cei de la Rompetrol, si anume ca faci mai multi km cu Efix 55, bullshit. morogan, on 15 aprilie 2014 - 17:58, said:
In manual scrie sa aiba cifra octanica peste 50, deci ambele sunt in parametri. In rest ceva ce nu am gasit in fisa de analiza a Rompetrol ... Producătorul prevede ca pentru acest autovehicul trebuie utilizat combustibil cu conţinut extrem de redus de sulf (15 ppm sulf maxim) şi interzice utilizarea motorinei de tracţiune cu conţinut redus de sulf (500 ppm sulf maxim) pentru a evita deteriorarea sistemului de evacuare. Toti distribuitorii au motorina cu cifra cetanica minim 50. Continutul de sulf este aproape 0 la OMV si 0 la Rompetrol. Dar am impresia ca si la OMV e 0 sulf. Cand sunt temperaturi reci o aditiveaza ei. In concluzie tu nu tre sa umblii la motorina cu aditivi sau altele, alimentezi cu care te tine buzunaru si aia e. Testeaza ambele sortimente si ne spui care ai tu impresia ca e mai buna pt masina ta. |
#8
Posted 16 April 2014 - 13:11
Quote Info aditivare (teoretica) motorina la Petrom si OMV. Petrom - Petrom Motorina Standard - nici un aditiv; - Petrom Motorina Extra - aditiv OMV DPP 08 - 400ml la 1000l OMV - OMV Diesel - aditiv OMV DPP 08 - 400ml la 1000l - OMV MaxxMotion Diesel - aditiv OMV DPP 08 - 1000ml la 1000l De retinut ca motorina Standard de la Petrom este "uscata", fara nici un aditiv! De regula OMV Diesel este mai ieftin fata de Petrom Motorina Extra, desi ambele au aceleasi grad de aditivare (teoretic). |
#9
Posted 17 April 2014 - 06:52
Rompetrol atasate.
Diferentele sunt strict intre cifrele octanice, in rest identice Attached Files |
#10
Posted 17 April 2014 - 09:07
La OMV ambele tipuri de motorine au cifra cetanica 51, diferenta este doar in aditivare.
Daca te decizi sa folosesti Rompetrol alimenteaza numai de la statii Rompetrol, nu de la francizati. |
|
#11
Posted 17 April 2014 - 09:22
Eu totusi n-am inteles daca acei aditivi se completeaza la statie sau direct la rafinarie. Ma gandesc totusi ca la o benzinarie vin 2 cisterne, una cu benzina una cu motorina si dupa se aditiveaza in functie de sortiment. Insa logic ar fi ca cisterna ce transporta sortimentul mai ieftin sa fie diferita de cea ce transporta sortimentul mai scump, altfel cum se obtine cifra cetanica mai mare? Doar prin aditivare?
|
#12
Posted 18 April 2014 - 06:27
Rompetrol folosesc ca am carduri de la ei la intreprindere. Doar ce motorina sa pun in conserve nu stiu
|
#13
Posted 18 April 2014 - 09:05
La un plin de 50 de litrii economisesti 15 lei daca folosesti sortimentul mai ieftin.
|
#14
Posted 18 April 2014 - 12:02
Eu am plin de 100, asa ca se cam simte. Dar nu $$ sunt problema ci diferenta ca performante
|
#15
Posted 18 April 2014 - 14:39
Fa un plin cu efix 51 si un plin cu efix 55. Resetezi bord computer de fiecare data si vezi ce consum scoti cu fiecare. Apoi vezi la pedala cum se simte. Daca merita, treci pe 55. Pe A8 3.0 quattro efix 55 zboara ca vulturu din rezervor in schimb cu aia de la OMV mergi mai mult, insa cu demaraje mai proaste. La tine o fi altfel. Ne spui si noua.
|
|
#16
Posted 06 May 2014 - 21:17
De motorina de la Mol ce parere aveti. ?.care e cea mai "buna" motorina cu cifra cetamica de 50 ?
Edited by mocca, 06 May 2014 - 21:17. |
#17
Posted 07 May 2014 - 12:43
Am facut plin ieri cu efix 55. La motor nu simt nimic. Sa vad la consum
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users