Diferenta intre motorine/benzine, in ce rafinarii sunt produse, cu ce se aditiveaza
#37
Posted 10 November 2017 - 18:28
razvi_gyl, on 10 noiembrie 2017 - 15:30, said:
Buletin analiza si aditiv oil terminal Constanta, luni o sa pun un buletin analiza si aditiv de la Midia Navodari sa vedem diferentele.Provenienta motorina=vapor Am o nelamurire : de ce indicele cetanic al motorinei e asa de mic?..... Pt benzina ai un raport similar? Edited by Speedo, 10 November 2017 - 23:17. |
#38
Posted 10 November 2017 - 18:28
Mi se pare total aiurea si ciudat sa nu iasa produsul gata direct din rafinarie/fabrica... ci aditivarea sa ''stea la mana'' unei singure persoane respectiv soferul... Acum fara suparare si nu vreau sa jignesc pe nimeni dar daca soferul uita sa toarne aditivul , sau nu toarna cat trebuie sau n-are chef...etc.. stie cineva? Cine verifica? Benzinariile in orice caz nu din cate se pare. Cum ajunge aditivul in pet-urile alea de Borsec? Tot cineva il toarna cu palnia...mai da pe jos mai na... Nu stiu... normal era sa fie facut totul programat / robotizat direct din rafinarie ca nimeni sa nu intervina ulterior in niciun fel. Asa se poate si contamina foarte usor combustibilul cu apa , mizerie , depuneri etc si ne miram de ce ingheata benzina la pompa iarna sau sunt injectoarele si pompele praf dupa mii de km....
Ma repet , nu acuz pe nimeni si imi cer scuze fata de @razvi_gyl daca s-a simtit in vreun fel atacat sau jignit dar sincer nu am facut referire la el chiar deloc. Vorbeam in general |
#39
Posted 10 November 2017 - 19:00
simple_n, on 10 noiembrie 2017 - 18:28, said:
...de ce indicele cetanic al motorinei e asa de mic?..... Pt benzina ai un raport similar? eolianu, on 10 noiembrie 2017 - 18:28, said:
Mi se pare total aiurea si ciudat sa nu iasa produsul gata direct din rafinarie/fabrica... ci aditivarea sa ''stea la mana'' unei singure persoane respectiv soferul... Acum fara suparare si nu vreau sa jignesc pe nimeni dar daca soferul uita sa toarne aditivul , sau nu toarna cat trebuie sau n-are chef...etc.. stie cineva? Cine verifica? Benzinariile in orice caz nu din cate se pare. Cum ajunge aditivul in pet-urile alea de Borsec? Tot cineva il toarna cu palnia...mai da pe jos mai na... Nu stiu... normal era sa fie facut totul programat / robotizat direct din rafinarie ca nimeni sa nu intervina ulterior in niciun fel. Asa se poate si contamina foarte usor combustibilul cu apa , mizerie , depuneri etc si ne miram de ce ingheata benzina la pompa iarna sau sunt injectoarele si pompele praf dupa mii de km.... Ma repet , nu acuz pe nimeni si imi cer scuze fata de @razvi_gyl daca s-a simtit in vreun fel atacat sau jignit dar sincer nu am facut referire la el chiar deloc. Vorbeam in general Edited by Speedo, 10 November 2017 - 23:17. |
#40
Posted 10 November 2017 - 19:02
@ eolianu : cred ca o aditivieaza la fata locului pt ca are de-a face cu alterarea cifrei cetanice/octanice in timp......asa le convine teoretic sa transporte benzina/motorina si sa o livreze "fresh" preparata cand ajunge la statie
Daca la statie ar ajunge la 2 saptamani dupa aditivare..........sau mai mult de 2 saptamani.... Benzina si motorina in timp isi pierd proprietatile ( ma refer la cifra octanica si cetanica, astea ma intereseaza...) si cred ca din cauza asta prefera sistemul acesta |
#41
Posted 10 November 2017 - 19:17
scrisit, on 10 noiembrie 2017 - 08:15, said:
DAF E6 440, 460 și 510. Când alimentam din Luxemburg era mai leșinat decât de obicei. Mașina mea mică se aude foarte urât cu motoriba TSV și se aude foarte bine cu Efix 55. Edited by Speedo, 12 November 2017 - 23:47. |
#42
Posted 10 November 2017 - 19:39
simple_n, on 10 noiembrie 2017 - 19:02, said:
Benzina si motorina in timp isi pierd proprietatile ( ma refer la cifra octanica si cetanica, astea ma intereseaza...) si cred ca din cauza asta prefera sistemul acesta Problema e ca benzina in contact cu aerul, in 30 de zile cica incepe sa faca si alte prostii: formeaza sedimente/depozite semisolide (care infunda...), acizi si altele. Acum zicala aia cu "ia benzina de la statii aglomerate, ca n-are mizerii" capata si mai mult sens. Credeam ca se refera la diluarea mizeriilor externe ajunse accidental pe fundul rezervorului, nu stiam ca benzina produce ea insasi mizerii, capteaza apa etc. Articol foarte bun, dar numai despre benzina: http://www.roadandtr...izer-additives/ M-a preocupat oleaca problema, caci masinile mele stau uneori 3 sapt- 3 luni in garaj. In loc sa caut Fuel Stabiliser (gen "Sta-bil" de-ala ), am ales sa fac plinul cu 98 inainte de "stocare", ca sa am aer putin in rezervor si rezerva de octani. Lenea a invins. Ce-o iesi... om vedea. Pana acu a mers. Edited by zveroboi78, 10 November 2017 - 19:49. |
#43
Posted 10 November 2017 - 19:48
Sau ocazional macar aditivare suplimentara. Eu de-aia le mai dau benzinarelor LM Injection Reiniger si Systempflege.
|
#44
Posted 10 November 2017 - 19:57
razvi_gyl, on 10 noiembrie 2017 - 19:17, said:
Mda,pai cum facem? motorina Romanesca era/este cea mai "bagaboanta",acum si aia fara taxe din Luxemburg e nasoala? Repet,rezervorul camionului meu Iveco E5,vede intr-o saptamana motorina de la 10 producatori,nu simt nici o diferenta,mai cu seama ca eu am aceiasi incarcatura de fiecare data,29.000 litrii=23,400kg, De alea mici nu mai vb,nu tuseste nici una si am 3 marci diferite, Drumuri netede! Pentru mine ca e benzina sau motorina nu este o problema,dar prefer diesel-ul cu toate defectele lui,altfel ma racoreste cand la 3000 de ture am 180km/h,sincer ! Motorina de la 10 producatori, motorina amestecata in rezervor. Probabil daca ai mergi economic ai simtii. Stiam ca Iveco este foarte sensibil la motorine si face figuri imediat. Probabil nu te procupa masina exagerat de mult si de aceea nu ai remarcat diferentele. La inceput nici eu nu am remarcat diferente la 1.4 TDCI al meu, dar cand am inceput sa fac doua-trei plinuri pe saptamana de la diversi producatori am simtit diferente atat in mersul motorului (ralantiul), cat si in reprizele de demaraj si galagia facuta de injectie. Chiar si consumul este diferit in functie de producator. simple_n, on 10 noiembrie 2017 - 18:28, said:
...de ce indicele cetanic al motorinei e asa de mic?..... Pt benzina ai un raport similar? @zvero: Alea sunt probleme aparute din cauza exploatarii incorecte al unui motor diesel. Romanulu isi ia diesel ca sa il legene toata ziua prin oras. Dar asemenea probleme pot aparea si la benzinare. Majoritatea ne-am dori benzina supraalimentate, dar consumul ne da inapoi. Edited by Speedo, 10 November 2017 - 23:19. |
#45
Posted 10 November 2017 - 20:16
Oameni buni! Motorina din Romania este foarte buna. Agricultura consuma exagerat de multă motorina, fermierii au utilaje de multe ori de sute de mii de euro cu motoare E5 E6 si nu se strica de la motorina ci de la multe ore de funcționare. Nu mai despicați firul in 4 ca astăzi un panetone are garantie un an si televizorul,masina de spălat se strica dupa o luna.
|
#46
Posted 10 November 2017 - 21:42
scrisit, on 10 noiembrie 2017 - 19:57, said:
Care mic? Cea mai mare cifra cetanica este 55 si o are RomPetrol,altii nu. Cea mai mica cifra cetanica este 51. Atat are dieselul. Pai ala e aditiv din ce am inteles, nu motorina.....si chiar de 55, iti pare buna comparativ cu ce gasesti in tari mai rasarite? Edited by Speedo, 10 November 2017 - 23:22. |
|
#47
Posted 10 November 2017 - 22:29
Masina mica am alimentat-o dar din tara, nu stiu alte tari.
|
#48
Posted 10 November 2017 - 22:55
Cu alte cuvinte, nu e recomandat sa faci plinul de benzina dacă mergi rar și nu o consumi repede. Dacă mergi puțin, mai bine alimentezi mai des cu mai putini litri.
|
#49
Posted 11 November 2017 - 13:52
În fiecare zi descoperim lucruri noi. Se pare că marfa brută e cam aceiași și diferența e dată de cât de atent e 'Dorel' la utilizarea canistrei cu aditiv, aditiviul respectiv să nu fie 'indoit', apa din concentrație să fie în limite, etc., cam multe variabile ce au în prim plan posibila eroare umană.
|
#50
Posted 11 November 2017 - 17:39
froome, on 11 noiembrie 2017 - 13:52, said:
În fiecare zi descoperim lucruri noi. Se pare că marfa brută e cam aceiași și diferența e dată de cât de atent e 'Dorel' la utilizarea canistrei cu aditiv, aditiviul respectiv să nu fie 'indoit', apa din concentrație să fie în limite, etc., cam multe variabile ce au în prim plan posibila eroare umană. |
#51
Posted 11 November 2017 - 18:31
Pai si atunci daca nu este nicio diferenta care mai este rolul aditivilor? Rompetrol se mandreste cu Efix ca : reduce consumul , creste performanta , curata injectoare , supape , protejeaza motorul. Toate astea le face de fapt aditivul din benzina nu? Si daca nu mai pui aditiv toate cele enumerate mai sunt de actualitate? Sau daca pui in doza mai mica / infima, la fel , procentul celor enumerate mai sus de mine se reduce drastic , ca si cum n-ar fi ? Eu asta inteleg....
|
|
#52
Posted 11 November 2017 - 19:18
Anul trecut am alimentat omv95+ din Budapesta, deși eram chitit pe 95, văzusem si prețul, la pompa am văzut 95 de aia am băgat. Abia la casa am sesizat ca nu era prețul care credeam eu, după ce m-am uitat pe bon. Ulterior m-am uitat cu atenție pe pompe și am văzut ca erau 2 sortimente de 95. Benzina aceea era superioara, motorul mai silențios și se înfige mai mult. O fi fost placebo, cert este ca motorul a mers excelent.
|
#53
Posted 12 November 2017 - 09:12
Carburanții nu sunt aceiași. Că sa spui asta ar trebui sa știi de unde aduce fiecare rafinator materia primă și cum decurge fiecare proces de rafinare in parte. Petrolul brut are calități diferite în funcție de zona de extracție, iar rafinarea are și ea "marjele de eroare". Ori gurița ta ai zis că ești doar transportator. Ei intre ei au secrete, ar fi culmea sa știi tu ce se întâmplă.
Pe langa asigurarea ungerii, curățarea injectoarelor, etc, palavrageala aia comercială pe care o știm cu toții, aditivii au și rolul uniformizării calității produsului finit pe toată durata producției. Ca la orice alta materie finită produsa in masă. Poate nu este cel mai fericit exemplu, insa indiferent de cat de secetos sau ploios e anul, daca ploua in martie sau aprilie-mai, mierea de albine are același gust in supermarket. Pentru că omul este o ființă superficiala, iar pentru asta s-au inventat potențiatorii de aroma și alti "aditivi". Știu e deplasat, dar e "pe acolo". Caz concret, am alimentat cu motorină scumpă de la un anumit vânzător, mi-a scazut consumul și motorul era mai silențios. Și asta pe durata a vreo 15-20 plinuri de carburant. Deci pot sa trag o concluzie și sa am curaj să scriu. Bine, am observat asta de la primul plin, alelalte 19 mi-au confirmat. Cu mi-a scăzut consumul ? Cam cu diferența de preț dintre cele două sortimente. Adică de ce sa pun de-aia ieftina, când costul pe km este același ? Și știu bine ce bani am scos din buzunar, aici nu are cum sa mă contrazică cineva. Dar mă gândesc că dacă am avut un consum ceva mai mic, s-au "întâmplat" ceva mai bine lucrurile prin motor. Nu același lucru este valabil la benzină, unde la același vânzător, consuma in draci mașina (alta, pe benzină, că se găsește un plictisit sa mă întrebe dacă am mașina care merge și cu benzină și cu motorină) și cu aia scumpă și cu aia ieftină. Probabil din motive diferite. La benzină a fost nevoie sa schimb vânzătorul că sa dau de o benzina cu care se împacă bine motorul. Și nu scumpă, dar și aia aditivata, după cum scrie la pompa. @razvi_gyl pot sa te întreb ce mașina personală ai ? Dar sa nu spui un TDI cu injecție mecanica, pentru că acolo într-adevăr nu contează ce motorina pui, toate fumega la fel. Edited by curentelectric, 12 November 2017 - 09:20. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users