Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 

Diferenta intre motorine/benzine, in ce rafinarii sunt produse, cu ce se aditiveaza

- - - - -
  • Please log in to reply
187 replies to this topic

#37
simple_n

simple_n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 282
  • Înscris: 28.02.2013

View Postrazvi_gyl, on 10 noiembrie 2017 - 15:30, said:

Buletin analiza si aditiv oil terminal Constanta, luni o sa pun un buletin analiza si aditiv de la Midia Navodari sa vedem diferentele.Provenienta motorina=vapor Posted Image


Am o nelamurire : de ce indicele cetanic al motorinei e asa de mic?.....

Pt benzina ai un raport similar?

Edited by Speedo, 10 November 2017 - 23:17.


#38
eolianu

eolianu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,171
  • Înscris: 01.03.2010
Mi se pare total aiurea si ciudat sa nu iasa produsul gata direct din rafinarie/fabrica... ci aditivarea sa ''stea la mana'' unei singure persoane respectiv soferul... Acum fara suparare si nu vreau sa jignesc pe nimeni dar daca soferul uita sa toarne aditivul , sau nu toarna cat trebuie sau n-are chef...etc.. stie cineva? Cine verifica? Benzinariile in orice caz nu din cate se pare. Cum ajunge aditivul in pet-urile alea de Borsec? Tot cineva il toarna cu palnia...mai da pe jos mai na... Nu stiu... normal era sa fie facut totul programat / robotizat direct din rafinarie ca nimeni sa nu intervina ulterior in niciun fel. Asa se poate si contamina foarte usor combustibilul cu apa , mizerie , depuneri etc si ne miram de ce ingheata benzina la pompa iarna sau sunt injectoarele si pompele praf dupa mii de km....

Ma repet , nu acuz pe nimeni si imi cer scuze fata de @razvi_gyl daca s-a simtit in vreun fel atacat sau jignit dar sincer nu am facut referire la el chiar deloc. Vorbeam in general

#39
razvi_gyl

razvi_gyl

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 10.02.2011

View Postsimple_n, on 10 noiembrie 2017 - 18:28, said:

...de ce indicele cetanic al motorinei e asa de mic?.....

Pt benzina ai un raport similar?
Pentru ca nu este mare Posted Image glumesc ! oameni buni,eu doar transport motorina si benzina,nu o rafinez,prepar eu. Eu doar vreau sa va arat cum sta treaba cu aditivii si carburantii. Am sa pun si alte buletine de analiza si voi sa le analizati,pe mine nu ma intereseaza lucrul asta,fiindca pt mine toata motorina si toata benzina este la fel,difera doar iarna de vara,punct ! pentru benzina,luni o sa pun daca merg la una din rafinarii,transport mult mai putina benzina.

View Posteolianu, on 10 noiembrie 2017 - 18:28, said:

Mi se pare total aiurea si ciudat sa nu iasa produsul gata direct din rafinarie/fabrica... ci aditivarea sa ''stea la mana'' unei singure persoane respectiv soferul... Acum fara suparare si nu vreau sa jignesc pe nimeni dar daca soferul uita sa toarne aditivul , sau nu toarna cat trebuie sau n-are chef...etc.. stie cineva? Cine verifica? Benzinariile in orice caz nu din cate se pare. Cum ajunge aditivul in pet-urile alea de Borsec? Tot cineva il toarna cu palnia...mai da pe jos mai na... Nu stiu... normal era sa fie facut totul programat / robotizat direct din rafinarie ca nimeni sa nu intervina ulterior in niciun fel. Asa se poate si contamina foarte usor combustibilul cu apa , mizerie , depuneri etc si ne miram de ce ingheata benzina la pompa iarna sau sunt injectoarele si pompele praf dupa mii de km....

Ma repet , nu acuz pe nimeni si imi cer scuze fata de @razvi_gyl daca s-a simtit in vreun fel atacat sau jignit dar sincer nu am facut referire la el chiar deloc. Vorbeam in general
Eu cand spun sa puneti motorina chioara ca este cea mai buna.........si da,aditivul se pune cu palnia,se mai da pe jos,adica intr-o tava.Daca cineva crede ca apa e miscibila cu motorina/benzina treaba lui,apa exista in rezervoare din condens,iar din rafinarie exista o doza si de apa daca te uiti in buletinul de analiza,procent care este in "parametrii". De acuzat nu ai de ce si pentru ce sa ma acuzi,asta este meseria mea,carburantii se incarca din terminale de pe timpul lui ceasca iar analize se fac periodic. Repet,produs iesit din procesul de hidrocracare,rafinare etc,iesit direct aditivat nu exista,aditivarea se face dupa,tot de catre unu" ca mine dar care poarta un echipament brandat cu Rompetrol,Lukoil, de petrobrazi nu stiu,ei sunt cu circuit inchis si doar o anumita flota de cisterne incarca de la ei.

Edited by Speedo, 10 November 2017 - 23:17.


#40
simple_n

simple_n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 282
  • Înscris: 28.02.2013
@ eolianu :  cred ca o aditivieaza la fata locului pt ca are de-a face cu alterarea cifrei cetanice/octanice in timp......asa le convine teoretic sa transporte benzina/motorina si sa o livreze "fresh" preparata cand ajunge la statie

Daca la statie ar ajunge la 2 saptamani dupa aditivare..........sau mai mult de 2 saptamani....

Benzina si motorina in timp isi pierd proprietatile ( ma refer la cifra octanica si cetanica, astea ma intereseaza...) si cred ca din cauza asta prefera sistemul acesta

#41
razvi_gyl

razvi_gyl

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 10.02.2011

View Postscrisit, on 10 noiembrie 2017 - 08:15, said:

DAF E6 440, 460 și 510. Când alimentam din Luxemburg era mai leșinat decât de obicei.
Mașina mea mică se aude foarte urât cu motoriba TSV și se aude foarte bine cu Efix 55.
Mda,pai cum facem? motorina Romanesca era/este cea mai "bagaboanta",acum si aia fara taxe din Luxemburg e nasoala? Repet,rezervorul camionului meu Iveco E5,vede intr-o saptamana motorina de la 10 producatori,nu simt nici o diferenta,mai cu seama ca eu am aceiasi incarcatura de fiecare data,29.000 litrii=23,400kg, De alea mici nu mai vb,nu tuseste nici una si am 3 marci diferite, Drumuri netede!

Edited by Speedo, 12 November 2017 - 23:47.


#42
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013

View Postsimple_n, on 10 noiembrie 2017 - 19:02, said:

Benzina si motorina in timp isi pierd proprietatile ( ma refer la cifra octanica si cetanica, astea ma intereseaza...) si cred ca din cauza asta prefera sistemul acesta

Problema e ca benzina in contact cu aerul, in 30 de zile cica incepe sa faca si alte prostii:  formeaza sedimente/depozite semisolide (care infunda...),  acizi  si altele.
Acum zicala aia cu "ia benzina de la statii aglomerate, ca n-are mizerii" capata si mai mult sens. Credeam ca se refera la diluarea mizeriilor externe ajunse accidental pe fundul rezervorului, nu stiam ca benzina produce ea insasi mizerii, capteaza apa etc.


Articol foarte bun, dar  numai despre benzina:

http://www.roadandtr...izer-additives/

M-a preocupat oleaca problema,  caci masinile mele stau uneori 3 sapt- 3 luni in garaj.
In loc sa caut Fuel Stabiliser (gen "Sta-bil" de-ala ), am ales sa fac plinul cu 98 inainte de "stocare", ca sa am aer putin in rezervor si rezerva de octani. Lenea a invins.
Ce-o iesi... om vedea.  Pana acu a mers.

Edited by zveroboi78, 10 November 2017 - 19:49.


#43
eolianu

eolianu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,171
  • Înscris: 01.03.2010
Sau ocazional macar aditivare suplimentara. Eu de-aia le mai dau benzinarelor LM Injection Reiniger si Systempflege.

#44
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,235
  • Înscris: 01.12.2007

View Postrazvi_gyl, on 10 noiembrie 2017 - 19:17, said:

Mda,pai cum facem? motorina Romanesca era/este cea mai "bagaboanta",acum si aia fara taxe din Luxemburg e nasoala? Repet,rezervorul camionului meu Iveco E5,vede intr-o saptamana motorina de la 10 producatori,nu simt nici o diferenta,mai cu seama ca eu am aceiasi incarcatura de fiecare data,29.000 litrii=23,400kg, De alea mici nu mai vb,nu tuseste nici una si am 3 marci diferite, Drumuri netede!


Pentru mine ca e benzina sau motorina nu este o problema,dar prefer diesel-ul cu toate defectele lui,altfel ma racoreste cand la 3000 de ture am 180km/h,sincer !
Nu am zis ca este nasoala.Nu a tusit niciodata de la ea. Doar ca difera comportamentul motorului.
Motorina de la 10 producatori, motorina amestecata in rezervor. Probabil daca ai mergi economic ai simtii. Stiam ca Iveco este foarte sensibil la motorine si face figuri imediat.
Probabil nu te procupa masina exagerat de mult si de aceea nu ai remarcat diferentele. La inceput nici eu nu am remarcat diferente la 1.4 TDCI al meu, dar cand am inceput sa fac doua-trei plinuri pe saptamana de la diversi producatori am simtit diferente atat in mersul motorului (ralantiul), cat si in reprizele de demaraj si galagia facuta de injectie. Chiar si consumul este diferit in functie de producator.

View Postsimple_n, on 10 noiembrie 2017 - 18:28, said:

...de ce indicele cetanic al motorinei e asa de mic?.....

Pt benzina ai un raport similar?
Care mic? Cea mai mare cifra cetanica este 55 si o are RomPetrol,altii nu. Cea mai mica cifra cetanica este 51. Atat are dieselul.

@zvero: Alea sunt probleme aparute din cauza exploatarii incorecte al unui motor diesel. Romanulu isi ia diesel ca sa il legene toata ziua prin oras.
Dar asemenea probleme pot aparea si la benzinare. Majoritatea ne-am dori benzina supraalimentate, dar consumul ne da inapoi.

Edited by Speedo, 10 November 2017 - 23:19.


#45
razvi_gyl

razvi_gyl

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 10.02.2011
Oameni buni! Motorina din Romania este foarte buna. Agricultura consuma exagerat de multă motorina, fermierii au utilaje de multe ori de sute de mii de euro cu motoare E5 E6 si nu se strica de la motorina ci de la multe ore de funcționare. Nu mai despicați firul in 4 ca astăzi un panetone are garantie un an si televizorul,masina de spălat se strica dupa o luna.

#46
simple_n

simple_n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 282
  • Înscris: 28.02.2013

View Postscrisit, on 10 noiembrie 2017 - 19:57, said:

Care mic? Cea mai mare cifra cetanica este 55 si o are RomPetrol,altii nu. Cea mai mica cifra cetanica este 51. Atat are dieselul.



Pai ala e aditiv din ce am inteles, nu motorina.....si chiar de 55, iti pare buna comparativ cu ce gasesti in tari mai rasarite?

Edited by Speedo, 10 November 2017 - 23:22.


#47
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,235
  • Înscris: 01.12.2007
Masina mica am alimentat-o dar din tara, nu stiu alte tari.

#48
aris86

aris86

    Traieste constient!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,812
  • Înscris: 26.02.2010
Cu alte cuvinte, nu e recomandat sa faci plinul de benzina dacă mergi rar și nu o consumi repede. Dacă mergi puțin, mai bine alimentezi mai des cu mai putini litri.

#49
froome

froome

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 980
  • Înscris: 06.08.2015
În fiecare zi descoperim lucruri noi. Se pare că marfa brută e cam aceiași și diferența e dată de cât de atent e 'Dorel' la utilizarea canistrei cu aditiv, aditiviul respectiv să nu fie 'indoit', apa din concentrație să fie în limite, etc., cam multe variabile ce au în prim plan posibila eroare umană.


#50
razvi_gyl

razvi_gyl

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 10.02.2011

View Postfroome, on 11 noiembrie 2017 - 13:52, said:

În fiecare zi descoperim lucruri noi. Se pare că marfa brută e cam aceiași și diferența e dată de cât de atent e 'Dorel' la utilizarea canistrei cu aditiv, aditiviul respectiv să nu fie 'indoit', apa din concentrație să fie în limite, etc., cam multe variabile ce au în prim plan posibila eroare umană.
Daca Dorel nu respecta doza de aditivare nu se intampla nimic cu motorul,chiar nimic si nici motorina romanesca nu e mai proasta decat a altor state.Eu sunt dispus sa-ti trimit 500ml aditiv(gratis) pt 1000 litrii motorina.Fara sa fi subiectiv sau sa invinga placebo,vreau sa vi aici pe forum sa spui diferenta intre aditivata de mana ta si neaditivata,te bagi? Vreau sa testezi viteza maxima cu si fara,demarajul,cu si fara,galagia injectoarelor cu si fara dar cu acelasi ulei in motor si acelasi filtru de ulei.

#51
eolianu

eolianu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,171
  • Înscris: 01.03.2010
Pai si atunci daca nu este nicio diferenta care mai este rolul aditivilor? Rompetrol se mandreste cu Efix ca : reduce consumul , creste performanta , curata injectoare , supape , protejeaza motorul. Toate astea le face de fapt aditivul din benzina nu?  Si daca nu mai pui aditiv toate cele enumerate mai sunt de actualitate? Sau daca pui in doza mai mica / infima,  la fel , procentul celor enumerate mai sus de mine se reduce drastic , ca si cum n-ar fi ?  Eu asta inteleg....

#52
aris86

aris86

    Traieste constient!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,812
  • Înscris: 26.02.2010
Anul trecut am alimentat omv95+ din Budapesta, deși eram chitit pe 95, văzusem si prețul, la pompa am văzut 95 de aia am băgat. Abia la casa am sesizat ca nu era prețul care credeam eu, după ce m-am uitat pe bon. Ulterior m-am uitat cu atenție pe pompe și am văzut ca erau 2 sortimente de 95. Benzina aceea era superioara, motorul mai silențios și se înfige mai mult. O fi fost placebo, cert este ca motorul a mers excelent.

#53
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Carburanții nu sunt aceiași. Că sa spui asta ar trebui sa știi de unde aduce fiecare rafinator materia primă și cum decurge fiecare proces de rafinare in parte. Petrolul brut are calități diferite în funcție de zona de extracție, iar  rafinarea are și ea "marjele de eroare". Ori gurița ta ai zis că ești doar transportator. Ei intre ei au secrete, ar fi culmea sa știi tu ce se întâmplă.

Pe langa asigurarea ungerii, curățarea injectoarelor, etc, palavrageala aia comercială pe care o știm cu toții, aditivii au și rolul uniformizării calității produsului finit pe toată durata producției. Ca la orice alta materie finită produsa in masă. Poate nu este cel mai fericit exemplu, insa indiferent de cat de secetos sau ploios e anul, daca ploua in martie sau aprilie-mai, mierea de albine are același gust in supermarket. Pentru că omul este o ființă superficiala, iar pentru asta s-au inventat potențiatorii de aroma și alti "aditivi". Știu e deplasat, dar e "pe acolo".

Caz concret, am alimentat cu motorină scumpă de la un anumit vânzător, mi-a scazut consumul și motorul era mai silențios. Și asta pe durata a vreo 15-20 plinuri de carburant. Deci pot sa trag o concluzie și sa am curaj să scriu. Bine, am observat asta de la primul plin, alelalte 19 mi-au confirmat. Cu mi-a scăzut consumul ? Cam cu diferența de preț dintre cele două sortimente. Adică de ce sa pun de-aia ieftina, când costul pe km este același ? Și știu bine ce bani am scos din buzunar, aici nu are cum sa mă contrazică cineva. Dar mă gândesc că dacă am avut un consum ceva mai mic, s-au "întâmplat" ceva mai bine lucrurile prin motor.

Nu același lucru este valabil la benzină, unde la același vânzător, consuma in draci mașina (alta, pe benzină, că se găsește un plictisit sa mă întrebe dacă am mașina care merge și cu benzină și cu motorină) și cu aia scumpă și cu aia ieftină. Probabil din motive diferite. La benzină a fost nevoie sa schimb vânzătorul că sa dau de o benzina cu care se împacă bine motorul. Și nu scumpă, dar și aia aditivata, după cum scrie la pompa.

@razvi_gyl pot sa te întreb ce mașina personală ai ? Dar sa nu spui un TDI cu injecție mecanica, pentru că acolo într-adevăr nu contează ce motorina pui, toate fumega la fel.

Edited by curentelectric, 12 November 2017 - 09:20.


#54
razvi_gyl

razvi_gyl

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 10.02.2011
Fiat punto evo 1.6 jtd 120cp E5, Opel Corsa 1.3 cdti E4,Peugeot 106 1.5 d ,E2. Eu nu simt nici o diferența la mers sau zgomot, consumul nu ma interesează

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate