Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Stoc Smart CAM TV

Ce corzi de chitara sa cumpar?

Galaxy A54 compass defect?

Cumparare AC Gree [Buget maxim 30...
 Telekom

Ce e aratarea asta ?

Probleme timonerie schimbator sau...

Numar strada gresit in contractul...
 Centrala Ariston Cares Premium 24...

La multi ani @Klasse!

La multi ani @shmecherul!

pareri ipad 6-2018- flip
 Cum au aparut supermarketurile in...

Campanii mincinoase Carrefour

Tv toshiba defect

touchscreen navigatie stricat
 

cine are prioritate?

- - - - -
  • Please log in to reply
132 replies to this topic

#91
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

View PostNero-d, on 27 octombrie 2016 - 10:26, said:

absolut nici o problema si nimic de neanteles pentru mine!...
atunci, romania nu-i strainezia!... strainii sunt mai tampiti!

Cel care vine de pe H Ignatie se trezeste cu masina pe contrasens in dreapta, care merge pe Coposu. Daca ti se paqre normal este numai pentru ca esti obisnuit cu marcajele de la noi.
Probabil de tampiti ce sunt au infrastructura si traficul pe care il au...

View PostNero-d, on 27 octombrie 2016 - 10:26, said:

in poza pusa de tine, nu cred ca dispare o banda... altele sunt motivele acolo!

Pai spune-mi tu care sunt motivele atunci...
https://www.google.r...!7i13312!8i6656

sau aici

https://www.google.r...56!9m2!1b1!2i47

Sau poate preferi Franta...

https://www.google.r...!8i6656!6m1!1e1

#92
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009

View Postt-balt, on 27 octombrie 2016 - 07:44, said:

Exact asta am si stipulat in paranteza, la ala faceam referire. Oricum, la noi legislatia cam in felul acesta e gandita.

Poate daca e pusa aceasta intrebare pe forumul politistilor sa obtinem un raspuns mai bun.

Dar daca asta vi se pare o chestie mai greu de stabilit, ce spuneti de exemplul acesta in care 2 benzi pe care vin masini din sensuri opuse se contopesc...cine are prioritate?
https://www.google.r...!7i13312!8i6656
Vedere din sens opus:
https://www.google.r...!7i13312!8i6656
Nu exista nici un conflict acolo. Luand prima imagine, numai banda din dreapta de la bordura este pentru mers inainte. Banda de langa axul drumului este pe contrasens, iar cele doua benzi de dincolo de spatiul verde sunt tot pe contrasens.

Referitor la care banda dispare cand nu exista marcaje sau semne, logica ma obliga sa judec astfel: ce benzi exista inainte de contopire? Benzile 1 si 2. Apoi, ce benzi exista dupa contopire? Banda 1. Ce banda a disparut (ghici ciuperca ce-i)?

#93
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,140
  • Înscris: 05.08.2005
cred ca e cazul sa fiu mai explicit:
sunt 2 strazi, care se unesc la un moment dat si apoi se despart.
Pe ambele strazi se circula pe ambele sensuri, nu e sens unic pe nici o strada.
Nicaieri unde se intalnesc cele 2 strazi nu exista semne de circulatie cu privire la prioritate.

Am facut si o schita pe deasupra sa se inteleaga mai bine:
cu negru se merge dinspre statiune (plan indepartat) catre scuar unde iarasi se bifurca cele 2 strazi
Cu rosu se merge dinspre scuar (plan apropiat) catre statiune (plan indepartat)
acolo unde se intalnesc cele 2 strazi e loc doar de o masina, ambele merg corect pe banda lor. Cine are prioritate?
Cand am trecut prima oara am crezut ca nu vad eu bine si ca in fapt sunt strazi cu sensuri unice si se imbina cumva ciudat. Daca te uiti in prima imagine in colt stanga sus vezi semnul de cedeaza trecerea pentru a da in strada mare. In partea cealalta ai iarasi aceleasi semne.

Faptul ca in prima imagine e unul care a parcat masina pe strada poate deruteaza, dar e pe contrasens parcata!

Link-urile le-am pus special in google maps, plimbati-va putin si dupa analizati!

Attached Files


Edited by t-balt, 27 October 2016 - 11:43.


#94
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004
Attached File  Fără titlu2.png   2.49MB   30 downloads

e doar o intersectie! nimic mai mult :)

Edited by Nero-d, 27 October 2016 - 11:44.


#95
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,140
  • Înscris: 05.08.2005

View PostNero-d, on 27 octombrie 2016 - 11:41, said:

Attachment Fără titlu2.png

e doar o intersectie! nimic mai mult Posted Image

Posted Image) ok, mai analizeaza putin:) NU SUNT CU SENS UNIC STRAZILE iar unde ai pus tu semnele alea denota ca nu ai inteles nimica:) E vb de benzile de langa axul drumului!!!

Fa un test de gandire - tu vii dinspre statiune pe I Hateganu si mergi in continuare pe banda da facand curba usoara la stanga
Din partea opusa, pe Coposu tocmai a intrat cineva pe strada respectiva dinspre scuar si va intalniti la mijloc!

Cel de pe coposu da nas in nas cu tine ca sa mearga pe Coposu in continuare.

Intelegi problema????

Edited by t-balt, 27 October 2016 - 11:58.


#96
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004
prietene... tu stii ce-i aia intersectie? se pare ca nu!

semnul din dreapta exista deja... reglementeaza prioritatea in intersectie!!!
cel din stanga inca lipseste!... iti inteleg nedumerirea dar nu e reala... crede-ma! Posted Image
cel care schimba directia de mers... cedeaza! (chiar daca se afla pe drum cu prioritate!)

intersectia poate fi in forma de T, de Y, de + de X sau de O

Edited by Nero-d, 27 October 2016 - 12:01.


#97
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,140
  • Înscris: 05.08.2005
Eu cred ca nu ne intelegem. :) revizuieste ce am scris, ti-am facut si schema mai sus apoi discutam strict pe cazul ala. Cel pe care nu l-ai pus deloc in schema ta!
Cum schimb eu banda cand vin de pe lavrion si fac stanga pe Coposu si continui pe coposu. Iar din fata imi vine de pe hateganu si merge inainte?

Poate daca era in mijlocul scuarului un semn de cedeaza trecerea prin care cei de pe hateganu aveau prioritate de oriunde veneau inteleg.
Plus semnul ala lipsa de care spui tu este inutil si e clar ca nu ai inteles dilema:)

#98
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004
Attached File  Fără titlu2.png   1.68MB   27 downloads

iti e mai clar acum?

nu?

Attached File  Fără titlu3.png   1.83MB   23 downloads

dar acum?

Edited by Nero-d, 27 October 2016 - 12:47.


#99
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,140
  • Înscris: 05.08.2005
Doar daca ar fii asa...
Attached File  Screenshot_20161027-134723.png   698.92K   24 downloads

In plus nici macar liniile de demarcatie nu iti sustin ipoteza:)

#100
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

View PostNero-d, on 27 octombrie 2016 - 12:41, said:

Attachment Fără titlu2.png

iti e mai clar acum?
Nero-d, te incapatanezi acum sa demonstrezi un lucru absolut absurd: cum ca acea intersectie este semnalizata cum trebuie. Mai ales ca ai si pus un indicator din burta, sustinand in acelasi timp ca intersectia este ok. Daca tot ii intrebi pe altii, sesizezi paradoxul din mesajul tau?

Imagineaza-ti situatie sa mergi pe drumul verde (desenat de tine), necunoscut, noaptea si sa intalnesti masini pe contrasens (din partea dreapta). Ce faci, le acorzi sau nu prioritate? Stai si iti belesti ochii 5 minute la o poza pe google map? Asta inseamna sa fie o intersectie semnalizata corect?

Edited by valitudor, 27 October 2016 - 13:05.


#101
vacaroz

vacaroz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 810
  • Înscris: 16.02.2008

View PostNero-d, on 27 octombrie 2016 - 09:15, said:

n-am inteles care-i problema!!



in ce strainatate ai vazut tu asa ceva?!?

cand 2 masini se afla in paralel, cel din dreapta il observa muuult mai usor pe cel din stanga decat invers!


e foarte adevarat insa ca sunt necesare marcaje si/sau indicatoare!

in anglia e asa de exemplu. or fi si altele dar nu vreau sa vb in necunostinta de cauza. dar acolo ai un milion de marcaje si semnale care sa te anunte. de tre sa fie pur si simplu orb sa nu le vezi....
aceeasi regula si cand sunt 3 benzi si raman 2. banda 3 da prioritate benzii 2

#102
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004
nici n-am sustinut ca e semnalizata  sau marcata suficient!!!
dar e destul de intuitiva ca intersectie!
indiferent de unde vii si incotro te indrepti, trebuie sa fii constient ca esti intr-o intersectie!... atat! :)
odata ce ai constientizat chestia asta, nu mai sunt probleme!

in UK e totul pe dos!
marcajele, indicatoarele si unele elemente sunt antiprost!
pentru ca pe acolo circula multa lume care nu-i obisnuita cu circulatia invers!

#103
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

View PostNero-d, on 27 octombrie 2016 - 15:05, said:

in UK e totul pe dos!
Sigur ca da. In Croatia e pe dos, in Franta e pe pe dos, in UK e pe dos. Numai in Romania e asa cum trebuie.

#104
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,140
  • Înscris: 05.08.2005
Ia sa mai facem putina lumina:

Art.106 paragraful (2) - Norme de aplicare a Codului Rutier
(2) Pe drumul public cu mai multe benzi, conducătorii de autovehicule care circulă pe o bandă care se sfârşeşte,
pentru a continua deplasarea pe banda din stânga trebuie să permită trecerea vehiculelor care circulă pe acea bandă.
http://instructor-au...le-de-aplicare/

#105
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Daca banda se sfarseste nu are nimeni niciun dubiu ca trebuie sa cedezi prioritatea cand schimbi banda. Problema este atunci cand banda nu se sfarseste, adica cand nu este niciun indicator sau marcaj care iti indica acest lucru. In situatia cand pur si simplu drumul se ingusteaza... tipic romanesc, fara indicator sau marcaj

#106
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004
poate a fost marcaj si a disparut... sau vreun fel de preselectie... :)

#107
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,140
  • Înscris: 05.08.2005

View Postvalitudor, on 05 noiembrie 2016 - 00:40, said:

Daca banda se sfarseste nu are nimeni niciun dubiu ca trebuie sa cedezi prioritatea cand schimbi banda. Problema este atunci cand banda nu se sfarseste, adica cand nu este niciun indicator sau marcaj care iti indica acest lucru. In situatia cand pur si simplu drumul se ingusteaza... tipic romanesc, fara indicator sau marcaj

Stiu ca sus nu e marcaj, dar se vorbise la un moment dat cine la cine da prioritate in cazul in care este. In speta in exterior unde te atentioneaza ca se termina banda.

#108
cristi05

cristi05

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 676
  • Înscris: 07.07.2009
Am avut un conflict in trafic cu un sofer asa mai baietas de cartier ce ma tot injura avand urmatoarea situatie:
O intersectie cu semafor si semn aditional sageata verde pe fond negru la dreapta el venind de pe banda obligatoriu dreapta nu ma lasa sa fac dreapta la o urmatoare intersectie aflata la 30m cred. Evident am pus semnal dupa ce am trecut de prima intersectie venind de pe obligatoriu inainte. Am facut traseele, eu am albastru el are rosu. Care e vinovat evident s-a lasat cu claxoane si ceva injuraturi la adresa mea. Daca venea din dreapta de la prima intersectie banuiesc ca era aceeasi situatie.

Attached Files


Edited by cristi05, 22 May 2017 - 21:47.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate