Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare certificat de inmatricu...

Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...
 Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam
 Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...
 Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...
 

cine are prioritate?

- - - - -
  • Please log in to reply
132 replies to this topic

#73
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,384
  • Înscris: 01.12.2001
Ma refeream la semafoarele din intersectia respectiva pusa de florin skoda. Acele semafoare puse de el NU au semn aditional pt stanga.

Edited by dorin_2k, 02 September 2016 - 13:06.


#74
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
A, scuze, greseala mea. Ma gandeam la intermitent si mi-am amintit de exceptia aia. :D

#75
marco71

marco71

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,487
  • Înscris: 23.11.2004

View Postdorin_2k, on 02 septembrie 2016 - 12:25, said:

Insa ceva "interesant" pe strada perpendiculara.
https://www.google.r...12!8i6656?hl=ro
Attachment semn.png
Este rosu pt inainte+dreapta si verde intermitent pt dreapta.
Ala cu verde intermitent trebuie scos.
Sau scos semnul aditional "inainte+dreapta" si lasat doar "inainte"
exact poza aia am postat-o si eu mai inainte ... dar eu sunt de parere ca un verde pentru inainte+dreapta (+ unul intermitent dreapta) e mai normal decat unul doar 'inainte' + inca un verde dreapta (cum bine ai sesizat ca este pe celelalte sensuri/directii)...
in felul asta se fluidizeaza traficul si poti face dreapta cand inainte e rosu (pe verdele intermitent) iar cei care vin din dreapta ta si fac stanga au verde (pentru ca nu te intersectezi cu ei cand faci dreapta)

#76
TheRipper0607

TheRipper0607

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 649
  • Înscris: 14.11.2015

View Postdanvlas, on 02 septembrie 2016 - 10:39, said:

Nu e flame, dar repet: in OUG nu se descrie nicaieri modul de semnalizare (adica succesiunea directiilor pe care se da verde). Asta e o chestiune care tine de sistematizarea traficului. Rosu si galben interzic trecerea, verde permite trecerea, verde intermitent iti da voie sa treci pe rosu plin daca ai dat prioritate celor care au verde. Asta e esenta OUG si cred ca toti suntem de acord cu asta.
Verde intermitent trebuie sa stea STINS (simultan cu rosu aprins) cand cei din fata au verde catre stanga, altfel se intampla ce i s-a intamplat initiatorului (fara ca acesta sa fie vinovat de ceva). Trebuie sa clipeasca atunci cand cei de pe strada perpendiculara au verde. Nu conteaza daca e stins sau clipureste cand verdele plin e aprins langa el.

Dar... verde intermitent simultan cu cel din fata verde plin catre stanga, faceti si voi desenul si spuneti de unde sa stie camionagiul ca cel din fata are verde sau rosu.
Eu as ridica problema la primarie sau la politia rutiera.
se vede si in poza postata de tine. intermitentul verde e fix langa aparatul ala de AC, doar ca in poza e prins cand "a clipit "

#77
vacaroz

vacaroz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 810
  • Înscris: 16.02.2008
am si eu o curiozitate, si am decis sa postez aici ca sa nu mai deschid un alt topic.
strada cu sens unic, 2 benzi pe sens. eu merg pe banda 1 (de langa bordura din dreapta) si pe banda 2 un taximetrist. taximetristul mergea nici cal nici magar... undeva la 40-45 (limita 50).
urma ca in fata sa se faca doar o banda si circulatia in ambele sensuri. eu vazand ca taximetristul mergea incet am crezut ca ma vazut pe mine si dau sa ma duc in fata....nu a dat semnal nimic, mentinea viteza... ba chiar aveam impresia ca merge in frana de motor si viteza lui scade. cand ajung aproape in paralel cu el, eu avand atunci cam 60 la ora incercand sa ma duc sa-i fac si lui loc pentru ca drumul devenea cu o banda pe sens, el se baga in fata mea si la mustata l-am ratat. cu frana de rigoare si aproape sa intru intr-un stalp de pe marginea drumului dreapta.
acum, curiozitatea mea, cine avea prioritate pe drumul care se ingusta si devenea cu o banda. eu care eram pe banda 1 sau el pe banda 2? nu exista nici un semn sa reglementeze... nici marcaje pe asfalt. e cred ca un fel de mica intelegere.
drumul cu pricina este marasesti, cum vii din centru spre cioceanu.

am atasat si 2 poze cu strada cu pricina

Attached Files



#78
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,997
  • Înscris: 09.05.2009
Din ce se vede in poze, banda doi se termina.

Edited by DannyMC, 26 October 2016 - 20:41.


#79
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

View Postvacaroz, on 26 octombrie 2016 - 17:42, said:

acum, curiozitatea mea, cine avea prioritate pe drumul care se ingusta si devenea cu o banda. eu care eram pe banda 1 sau el pe banda 2? nu exista nici un semn sa reglementeze... nici marcaje pe asfalt. e cred ca un fel de mica intelegere.
Aplicand logica... tu aveai prioritate. Asa e la noi, se face economie la vopsea, marcaje, neuroni, etc.

#80
expy

expy

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 140
  • Înscris: 28.01.2007
In timpul scolii de soferi am avut aceeasi dilema in locul asta si instructorul mi-a spus ca se aplica prioritate de dreapta.

#81
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,136
  • Înscris: 05.08.2005
aplicand logica, multe drumuri in exterior au banda de langa marginea drumului cu semn sa intrii pe cea de langa axul drumului.
Apoi in codul rutier este un articol in care scrie ca banda de langa axul drumului are prioritate fata de cea de langa marginea drumului (e drept ca aici e referire la o sosea cu 3 benzi pe sens si cand cel de langa axul drumului vrea sa intre pe banda 2, si cel de pe marginea drumului la fel, primul (ax) are prioritate).

Deci e cu dute vino. Normal mi se pare cea de langa ax sa fie prioritara pentru ca aceea nu se termina, ci continua, pe cand cea de la margine dispare -> acordare de prioritate ca schimbi banda.

#82
vacaroz

vacaroz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 810
  • Înscris: 16.02.2008

View Postt-balt, on 26 octombrie 2016 - 21:17, said:

aplicand logica, multe drumuri in exterior au banda de langa marginea drumului cu semn sa intrii pe cea de langa axul drumului.
Apoi in codul rutier este un articol in care scrie ca banda de langa axul drumului are prioritate fata de cea de langa marginea drumului (e drept ca aici e referire la o sosea cu 3 benzi pe sens si cand cel de langa axul drumului vrea sa intre pe banda 2, si cel de pe marginea drumului la fel, primul (ax) are prioritate).

Deci e cu dute vino. Normal mi se pare cea de langa ax sa fie prioritara pentru ca aceea nu se termina, ci continua, pe cand cea de la margine dispare -> acordare de prioritate ca schimbi banda.
ok, dar aici fiind vorba de 2 benzi. se zice din batrani ca banda 1 e sa circuli pe ea si banda 2 sa depasesti. deci in situatia de fata cei de pe banda 1 ar fi trebuit sa mearga linistiti cu prioritate.... nu?
daca stau sa aprofundez putin din marea mea experienta (adica pe dos) din ce am vazut in romania in situatiile in care drumul se ingusta si din 2 benzi ramne doar una, banda 2 ramanea prioritara si banda 1 trebuia sa dea prioritate (aici vorbesc de drumuri judetene, europene, dn, samd) pe cand in exterior (special anglia unde stau acum) mereu banda 2 se termina si ramane banda 1. in situatiile mai sus amintite fiind si panouri/marcaje care sa exemplifice cele aduse in discutie...

Edited by vacaroz, 26 October 2016 - 23:21.


#83
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

t-balt said:

Apoi in codul rutier este un articol in care scrie ca banda de langa axul drumului are prioritate fata de cea de langa marginea drumului (e drept ca aici e referire la o sosea cu 3 benzi pe sens si cand cel de langa axul drumului vrea sa intre pe banda 2, si cel de pe marginea drumului la fel, primul (ax) are prioritate).
.

Nu-mi amintesc de un astfel de articol, poți să-i postezi numărul, te rog? Dacă zici de 3 benzi, vezi că ăla ;-are nici legătură cu prioritatea. Acolo scrie că șoferul care schimba de pe 3 pe 2 are prioritate în fața șoferului care schimba de pe 1 pe 2. Caz total diferit de al colegului.
Da, de multe ori la noi se termină banda 1, absolut stupid aș zice, trebuia să termina banda 2, însă trebuie să existe indicator.

#84
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,136
  • Înscris: 05.08.2005
Exact asta am si stipulat in paranteza, la ala faceam referire. Oricum, la noi legislatia cam in felul acesta e gandita.

Poate daca e pusa aceasta intrebare pe forumul politistilor sa obtinem un raspuns mai bun.

Dar daca asta vi se pare o chestie mai greu de stabilit, ce spuneti de exemplul acesta in care 2 benzi pe care vin masini din sensuri opuse se contopesc...cine are prioritate?
https://www.google.r...!7i13312!8i6656

Vedere din sens opus:
https://www.google.r...!7i13312!8i6656

Edited by t-balt, 27 October 2016 - 07:53.


#85
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004
prioritatea de banda are o logica... te asiguri mai usor pe stanga decat pe dreapta! (vezi mai usor o masina care-ti vine pe stanga decat pe dreapta!
si depasirea se face doar pe stanga!
in romania, banda 1 se termina! deci cei de pe banda 1 trebuie sa se incadreze pe 2 care devine 1!
in lipsa marcajelor corespunzatoare e dificil de stabilit cine are prioritate in speta de fata!

Edited by Nero-d, 27 October 2016 - 08:12.


#86
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

View PostNero-d, on 27 octombrie 2016 - 07:45, said:

prioritatea de banda are o logica... te asiguri mai usor pe stanga decat pe dreapta! (vezi mai usor o masina care-ti vine pe stanga decat pe dreapta!
si depasirea se face doar pe stanga!
Depasirea se face pe stanga, insa la revenire se acorda "prioritate" celui de pe banda pe care revi. O avea avantajele pe care le-ai enumerat, insa incurajeaza mersul pe banda 2. Care este rostul pentru care un sofer de camion sa treaca pe banda 1 la urcare, daca la capatul rampei trebuie sa franeze pentru toti grabitii care trec ca vantul pe langa el pe banda 2?
In strainatate, de regula, banda 2 acorda prioritate atunci cand se ingusteaza drumul. Oricum, sunt necesare indicatoare iar cand acestea lipsesc legea trebuie sa spuna clar cine are prioritate, nu cum e acum...

View Postt-balt, on 27 octombrie 2016 - 07:44, said:

Dar daca asta vi se pare o chestie mai greu de stabilit, ce spuneti de exemplul acesta in care 2 benzi pe care vin masini din sensuri opuse se contopesc...cine are prioritate?
https://www.google.r...!7i13312!8i6656

Vedere din sens opus:
https://www.google.r...!7i13312!8i6656
Te doare mintea...

#87
devlin2427

devlin2427

    zerofuxgiven

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,292
  • Înscris: 22.05.2008
In mod normal ar trebui sa existe un indicator care sa anunte faptul ca un din benzi "dispare". Cum nu e exista dupa aceeasi logica banda de langa ax continua si cea de langa trotuar se termina.

#88
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004

Quote

Dar daca asta vi se pare o chestie mai greu de stabilit, ce spuneti de exemplul acesta in care 2 benzi pe care vin masini din sensuri opuse se contopesc...cine are prioritate?
https://www.google.r...!7i13312!8i6656

Vedere din sens opus:
https://www.google.r...!7i13312!8i6656

n-am inteles care-i problema!!

Quote

In strainatate, de regula, banda 2 acorda prioritate atunci cand se ingusteaza drumul.

in ce strainatate ai vazut tu asa ceva?!?

cand 2 masini se afla in paralel, cel din dreapta il observa muuult mai usor pe cel din stanga decat invers!


e foarte adevarat insa ca sunt necesare marcaje si/sau indicatoare!

Edited by Nero-d, 27 October 2016 - 09:25.


#89
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

View PostNero-d, on 27 octombrie 2016 - 09:15, said:

n-am inteles care-i problema!!
Mai uita-te o data cu atentie si ai sa o vezi. E mare...


View PostNero-d, on 27 octombrie 2016 - 09:15, said:

in ce strainatate ai vazut tu asa ceva?!?

cand 2 masini se afla in paralel, cel din dreapta il observa muuult mai usor pe cel din stanga decat invers!
Cam peste tot de la vest de granita se termina banda a 2-a si nu prima. Am intalnit si exceptii, dar sunt mai rare. Evident, exclud benzile temporare care apar pe autostrazi pentru masinile lente.

Attached File  banda.jpg   333.33K   14 downloads

Argumentul tau cum ca vezi mai usor masina in stanga decat in dreapta imi pare usor hazliu. Vezi la fel de usor masina din dreapta precum o vezi atunci cand o depasesti pe un drum cu o singura banda de mers. Acolo cum vezi sa te repliezi?
In tarile civilizate, banda 2 este banda mai rapida si este ocupata de masinile care merg mai repede. Daca drumul se ingusteaza, aceste masini procedeaza exact ca la o depasire, revin pe drumul principal in locurile creeate intre masini. Asa este civilizat si natural.
La noi, in traficul plin cu melteni, masinile care merg pe banda 1 sunt nevoite sa opreasca la ingustarea drumului pentru ca toti meltenii trec ca vantul pe banda 2, iar un destepr de la drumuri i-a dat prioritate benzii 2 in loc de 1.

#90
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004

Quote

Mai uita-te o data cu atentie si ai sa o vezi. E mare...
absolut nici o problema si nimic de neanteles pentru mine!...

ok
atunci, romania nu-i strainezia!... strainii sunt mai tampiti!

daca-ti place asa mult strainezia, stii si ca de regula esti flașuit de masina depasita cand poti sa te repliezi!
altfel, te repliezi la dracu in praznic... acolo unde esti sigur ca nu-l incomodezi pe ala... ca nu poti aprecia la fix cand te poti replia in siguranta!!!

in schimb asigurarea la intrarea in depasire e mult mai facila!

in romania, la comasarea benzilor, banda 1 de regula cedeaza!... dar repet, sunt necesare marcaje si/sau indicatoare!!!

la mai toate intersectiile in Y, cedeaza cel ce vine din dreapta!...

in poza pusa de tine, nu cred ca dispare o banda... altele sunt motivele acolo!

Edited by Nero-d, 27 October 2016 - 10:29.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate