Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
cine are prioritate?
#73
Posted 02 September 2016 - 13:06
Ma refeream la semafoarele din intersectia respectiva pusa de florin skoda. Acele semafoare puse de el NU au semn aditional pt stanga.
Edited by dorin_2k, 02 September 2016 - 13:06. |
#74
Posted 02 September 2016 - 13:19
A, scuze, greseala mea. Ma gandeam la intermitent si mi-am amintit de exceptia aia.
|
#75
Posted 02 September 2016 - 13:26
dorin_2k, on 02 septembrie 2016 - 12:25, said:
Insa ceva "interesant" pe strada perpendiculara. https://www.google.r...12!8i6656?hl=ro semn.png Este rosu pt inainte+dreapta si verde intermitent pt dreapta. Ala cu verde intermitent trebuie scos. Sau scos semnul aditional "inainte+dreapta" si lasat doar "inainte" in felul asta se fluidizeaza traficul si poti face dreapta cand inainte e rosu (pe verdele intermitent) iar cei care vin din dreapta ta si fac stanga au verde (pentru ca nu te intersectezi cu ei cand faci dreapta) |
#76
Posted 02 September 2016 - 19:56
danvlas, on 02 septembrie 2016 - 10:39, said:
Nu e flame, dar repet: in OUG nu se descrie nicaieri modul de semnalizare (adica succesiunea directiilor pe care se da verde). Asta e o chestiune care tine de sistematizarea traficului. Rosu si galben interzic trecerea, verde permite trecerea, verde intermitent iti da voie sa treci pe rosu plin daca ai dat prioritate celor care au verde. Asta e esenta OUG si cred ca toti suntem de acord cu asta. Verde intermitent trebuie sa stea STINS (simultan cu rosu aprins) cand cei din fata au verde catre stanga, altfel se intampla ce i s-a intamplat initiatorului (fara ca acesta sa fie vinovat de ceva). Trebuie sa clipeasca atunci cand cei de pe strada perpendiculara au verde. Nu conteaza daca e stins sau clipureste cand verdele plin e aprins langa el. Dar... verde intermitent simultan cu cel din fata verde plin catre stanga, faceti si voi desenul si spuneti de unde sa stie camionagiul ca cel din fata are verde sau rosu. Eu as ridica problema la primarie sau la politia rutiera. |
#77
Posted 26 October 2016 - 17:42
am si eu o curiozitate, si am decis sa postez aici ca sa nu mai deschid un alt topic.
strada cu sens unic, 2 benzi pe sens. eu merg pe banda 1 (de langa bordura din dreapta) si pe banda 2 un taximetrist. taximetristul mergea nici cal nici magar... undeva la 40-45 (limita 50). urma ca in fata sa se faca doar o banda si circulatia in ambele sensuri. eu vazand ca taximetristul mergea incet am crezut ca ma vazut pe mine si dau sa ma duc in fata....nu a dat semnal nimic, mentinea viteza... ba chiar aveam impresia ca merge in frana de motor si viteza lui scade. cand ajung aproape in paralel cu el, eu avand atunci cam 60 la ora incercand sa ma duc sa-i fac si lui loc pentru ca drumul devenea cu o banda pe sens, el se baga in fata mea si la mustata l-am ratat. cu frana de rigoare si aproape sa intru intr-un stalp de pe marginea drumului dreapta. acum, curiozitatea mea, cine avea prioritate pe drumul care se ingusta si devenea cu o banda. eu care eram pe banda 1 sau el pe banda 2? nu exista nici un semn sa reglementeze... nici marcaje pe asfalt. e cred ca un fel de mica intelegere. drumul cu pricina este marasesti, cum vii din centru spre cioceanu. am atasat si 2 poze cu strada cu pricina Attached Files |
#78
Posted 26 October 2016 - 20:40
Din ce se vede in poze, banda doi se termina.
Edited by DannyMC, 26 October 2016 - 20:41. |
#79
Posted 26 October 2016 - 21:02
vacaroz, on 26 octombrie 2016 - 17:42, said:
acum, curiozitatea mea, cine avea prioritate pe drumul care se ingusta si devenea cu o banda. eu care eram pe banda 1 sau el pe banda 2? nu exista nici un semn sa reglementeze... nici marcaje pe asfalt. e cred ca un fel de mica intelegere. |
#80
Posted 26 October 2016 - 21:16
In timpul scolii de soferi am avut aceeasi dilema in locul asta si instructorul mi-a spus ca se aplica prioritate de dreapta.
|
#81
Posted 26 October 2016 - 21:17
aplicand logica, multe drumuri in exterior au banda de langa marginea drumului cu semn sa intrii pe cea de langa axul drumului.
Apoi in codul rutier este un articol in care scrie ca banda de langa axul drumului are prioritate fata de cea de langa marginea drumului (e drept ca aici e referire la o sosea cu 3 benzi pe sens si cand cel de langa axul drumului vrea sa intre pe banda 2, si cel de pe marginea drumului la fel, primul (ax) are prioritate). Deci e cu dute vino. Normal mi se pare cea de langa ax sa fie prioritara pentru ca aceea nu se termina, ci continua, pe cand cea de la margine dispare -> acordare de prioritate ca schimbi banda. |
#82
Posted 26 October 2016 - 23:20
t-balt, on 26 octombrie 2016 - 21:17, said:
aplicand logica, multe drumuri in exterior au banda de langa marginea drumului cu semn sa intrii pe cea de langa axul drumului. Apoi in codul rutier este un articol in care scrie ca banda de langa axul drumului are prioritate fata de cea de langa marginea drumului (e drept ca aici e referire la o sosea cu 3 benzi pe sens si cand cel de langa axul drumului vrea sa intre pe banda 2, si cel de pe marginea drumului la fel, primul (ax) are prioritate). Deci e cu dute vino. Normal mi se pare cea de langa ax sa fie prioritara pentru ca aceea nu se termina, ci continua, pe cand cea de la margine dispare -> acordare de prioritate ca schimbi banda. daca stau sa aprofundez putin din marea mea experienta (adica pe dos) din ce am vazut in romania in situatiile in care drumul se ingusta si din 2 benzi ramne doar una, banda 2 ramanea prioritara si banda 1 trebuia sa dea prioritate (aici vorbesc de drumuri judetene, europene, dn, samd) pe cand in exterior (special anglia unde stau acum) mereu banda 2 se termina si ramane banda 1. in situatiile mai sus amintite fiind si panouri/marcaje care sa exemplifice cele aduse in discutie... Edited by vacaroz, 26 October 2016 - 23:21. |
|
#83
Posted 27 October 2016 - 06:17
t-balt said:
Apoi in codul rutier este un articol in care scrie ca banda de langa axul drumului are prioritate fata de cea de langa marginea drumului (e drept ca aici e referire la o sosea cu 3 benzi pe sens si cand cel de langa axul drumului vrea sa intre pe banda 2, si cel de pe marginea drumului la fel, primul (ax) are prioritate). . Nu-mi amintesc de un astfel de articol, poți să-i postezi numărul, te rog? Dacă zici de 3 benzi, vezi că ăla ;-are nici legătură cu prioritatea. Acolo scrie că șoferul care schimba de pe 3 pe 2 are prioritate în fața șoferului care schimba de pe 1 pe 2. Caz total diferit de al colegului. Da, de multe ori la noi se termină banda 1, absolut stupid aș zice, trebuia să termina banda 2, însă trebuie să existe indicator. |
#84
Posted 27 October 2016 - 07:44
Exact asta am si stipulat in paranteza, la ala faceam referire. Oricum, la noi legislatia cam in felul acesta e gandita.
Poate daca e pusa aceasta intrebare pe forumul politistilor sa obtinem un raspuns mai bun. Dar daca asta vi se pare o chestie mai greu de stabilit, ce spuneti de exemplul acesta in care 2 benzi pe care vin masini din sensuri opuse se contopesc...cine are prioritate? https://www.google.r...!7i13312!8i6656 Vedere din sens opus: https://www.google.r...!7i13312!8i6656 Edited by t-balt, 27 October 2016 - 07:53. |
#85
Posted 27 October 2016 - 07:45
prioritatea de banda are o logica... te asiguri mai usor pe stanga decat pe dreapta! (vezi mai usor o masina care-ti vine pe stanga decat pe dreapta!
si depasirea se face doar pe stanga! in romania, banda 1 se termina! deci cei de pe banda 1 trebuie sa se incadreze pe 2 care devine 1! in lipsa marcajelor corespunzatoare e dificil de stabilit cine are prioritate in speta de fata! Edited by Nero-d, 27 October 2016 - 08:12. |
#86
Posted 27 October 2016 - 08:55
Nero-d, on 27 octombrie 2016 - 07:45, said:
prioritatea de banda are o logica... te asiguri mai usor pe stanga decat pe dreapta! (vezi mai usor o masina care-ti vine pe stanga decat pe dreapta! si depasirea se face doar pe stanga! In strainatate, de regula, banda 2 acorda prioritate atunci cand se ingusteaza drumul. Oricum, sunt necesare indicatoare iar cand acestea lipsesc legea trebuie sa spuna clar cine are prioritate, nu cum e acum... t-balt, on 27 octombrie 2016 - 07:44, said:
Dar daca asta vi se pare o chestie mai greu de stabilit, ce spuneti de exemplul acesta in care 2 benzi pe care vin masini din sensuri opuse se contopesc...cine are prioritate? https://www.google.r...!7i13312!8i6656 Vedere din sens opus: https://www.google.r...!7i13312!8i6656 |
#87
Posted 27 October 2016 - 09:12
In mod normal ar trebui sa existe un indicator care sa anunte faptul ca un din benzi "dispare". Cum nu e exista dupa aceeasi logica banda de langa ax continua si cea de langa trotuar se termina.
|
|
#88
Posted 27 October 2016 - 09:15
Quote Dar daca asta vi se pare o chestie mai greu de stabilit, ce spuneti de exemplul acesta in care 2 benzi pe care vin masini din sensuri opuse se contopesc...cine are prioritate? https://www.google.r...!7i13312!8i6656 Vedere din sens opus: https://www.google.r...!7i13312!8i6656 n-am inteles care-i problema!! Quote In strainatate, de regula, banda 2 acorda prioritate atunci cand se ingusteaza drumul. in ce strainatate ai vazut tu asa ceva?!? cand 2 masini se afla in paralel, cel din dreapta il observa muuult mai usor pe cel din stanga decat invers! e foarte adevarat insa ca sunt necesare marcaje si/sau indicatoare! Edited by Nero-d, 27 October 2016 - 09:25. |
#89
Posted 27 October 2016 - 09:43
Nero-d, on 27 octombrie 2016 - 09:15, said:
n-am inteles care-i problema!! Nero-d, on 27 octombrie 2016 - 09:15, said:
in ce strainatate ai vazut tu asa ceva?!? cand 2 masini se afla in paralel, cel din dreapta il observa muuult mai usor pe cel din stanga decat invers! banda.jpg 333.33K 14 downloads Argumentul tau cum ca vezi mai usor masina in stanga decat in dreapta imi pare usor hazliu. Vezi la fel de usor masina din dreapta precum o vezi atunci cand o depasesti pe un drum cu o singura banda de mers. Acolo cum vezi sa te repliezi? In tarile civilizate, banda 2 este banda mai rapida si este ocupata de masinile care merg mai repede. Daca drumul se ingusteaza, aceste masini procedeaza exact ca la o depasire, revin pe drumul principal in locurile creeate intre masini. Asa este civilizat si natural. La noi, in traficul plin cu melteni, masinile care merg pe banda 1 sunt nevoite sa opreasca la ingustarea drumului pentru ca toti meltenii trec ca vantul pe banda 2, iar un destepr de la drumuri i-a dat prioritate benzii 2 in loc de 1. |
#90
Posted 27 October 2016 - 10:26
Quote Mai uita-te o data cu atentie si ai sa o vezi. E mare... ok atunci, romania nu-i strainezia!... strainii sunt mai tampiti! daca-ti place asa mult strainezia, stii si ca de regula esti flașuit de masina depasita cand poti sa te repliezi! altfel, te repliezi la dracu in praznic... acolo unde esti sigur ca nu-l incomodezi pe ala... ca nu poti aprecia la fix cand te poti replia in siguranta!!! in schimb asigurarea la intrarea in depasire e mult mai facila! in romania, la comasarea benzilor, banda 1 de regula cedeaza!... dar repet, sunt necesare marcaje si/sau indicatoare!!! la mai toate intersectiile in Y, cedeaza cel ce vine din dreapta!... in poza pusa de tine, nu cred ca dispare o banda... altele sunt motivele acolo! Edited by Nero-d, 27 October 2016 - 10:29. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users