Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

cine are prioritate?

- - - - -
  • Please log in to reply
132 replies to this topic

#109
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Evident că el avea prioritate. Pentru simplul motiv că el nu a făcut dreapta cum îl obliga marcajul la intersecția anterioară nu înseamnă că tu nu trebuie să-i dai prioritate când intri pe banda lui.

#110
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,383
  • Înscris: 01.12.2001
Semnalizezi, te asiguri, acorzi prioritate, treci pe banda 1.
Ce nu e clar?

#111
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009

 cristi05, on 22 mai 2017 - 21:29, said:

O intersectie cu semafor si semn aditional sageata verde pe fond negru la dreapta el venind de pe banda obligatoriu dreapta nu ma lasa sa fac dreapta la o urmatoare intersectie aflata la 30m cred. Evident am pus semnal dupa ce am trecut de prima intersectie venind de pe obligatoriu inainte. Am facut traseele, eu am albastru el are rosu. [...]Daca venea din dreapta de la prima intersectie banuiesc ca era aceeasi situatie.
1. Nu exista semn aditional cu sageata verde pe fond negru. Mai degraba e lumina suplimentara cu verde intermitent.
2. Faptul ca ai lumina verde intermitenta NU inseamna ca banda e "obligatoriu la dreapta", poate fi "inainte sau la dreapta".
3. Chiar daca ar fi "obligatoriu la dreapta", e posibil ca omul sa se fi incadrat gresit. Sau sa nu fi vazut sageata de pe asfalt, fiind acoperita de o eventuala alta masina.
4. Daca venea din dreapta era cu totul alta situatie.


#112
cristi05

cristi05

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 675
  • Înscris: 07.07.2009
Si daca venea din dreapta trebuia sa imi dea prioritate sa schimb banda? Banuiesc ca nu. Posibil sa ma fi exprimat gresit sageata intermitenta verde pe fond negru ce insoteste semaforul http://e-drpciv.ro/i...oarea_obligatie

#113
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Da, daca venea din dreapta avea "Cedeaza Trecerea" sau "Oprire" si era obligat sa-ti acorde prioritate, chiar si pentru schimbarea benzii de catre tine.
La schimbarea benzilor nu discutam de "prioritate", ci de asigurare la schimbarea directiei de mers si era obligatia ta sa nu-l incurci.
Lumina verde intermitenta permite, nu obliga. Daca el mergea inainte, trebuia sa respecte culoarea semaforului principal. Iar daca acea culoare era "rosu", statea frumusel la Stop si tu asteptai pana pleca el ca sa virezi la dreapta.

#114
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,383
  • Înscris: 01.12.2001
Nu conteaza de unde vine. (nu se face track-ul/istoricul traseului lui in caz de accident). Conteaza ca in acel moment era in dreapta ta, paralel cu tine si tu trebuia sa te asiguri la schimbarea benzii.

#115
ticusor

ticusor

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,097
  • Înscris: 25.01.2010
Drumul ce vine din dreapta are stop.
3 urmeaza trasa rosie si vrea sa o ia la dreapta intersectandu-se cu trasele 2 si 1.
3 semnalizeaza dreapta, 2 opreste, 3 intra pe banda 2 iar cand vrea sa intre pe banda 1 e claxonat. Cica trebuia sa se asigure si sa dea prioritate la schimbarea benzii 2 in 1.
Luati-o pe asta.

Attached Files


Edited by ticusor, 03 June 2017 - 00:16.


#116
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Asa este. Cine schimba banda trebuie sa se asigure. Intr-o versiune mai veche a codului rutier scria ca daca unul semnalizeaza schimbarea benzii, ceilalti trebuie sa-i asigure conditiile executarii manevrei in siguranta, dar s-a abrogat. Cu toate astea, mie mi se pare atat logic, cat si civilizat sa fac asa, ca nu ma dor placutele de frana daca incetinesc putin.

#117
ticusor

ticusor

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,097
  • Înscris: 25.01.2010

 danvlas, on 03 iunie 2017 - 06:50, said:

Asa este. Cine schimba banda trebuie sa se asigure.
Corect. Insa sper ca nu te referi la faza postata de mine anterior. Acolo 3 are prioritate si fata de 2 si fata de 1.

#118
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,383
  • Înscris: 01.12.2001
Daca este STOP la cel din dreapta, e cu totul alta situatie. Cei ce vin pe 1 si 2 trebuie sa oprească obligatoiu.
3 poate trece linistit.

#119
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,996
  • Înscris: 09.05.2009
Eu cred ca marcajele nu sunt in conformitate cu indicatorul! Asa cum sunt acum pot da nastere la interpretari.

Edited by DannyMC, 03 June 2017 - 18:03.


#120
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

 ticusor, on 03 iunie 2017 - 00:16, said:

Drumul ce vine din dreapta are stop.
3 urmeaza trasa rosie si vrea sa o ia la dreapta intersectandu-se cu trasele 2 si 1.
3 semnalizeaza dreapta, 2 opreste, 3 intra pe banda 2 iar cand vrea sa intre pe banda 1 e claxonat. Cica trebuia sa se asigure si sa dea prioritate la schimbarea benzii 2 in 1.
Luati-o pe asta.

Un caz tipic de semnalizare idioata made in Romania.
Daca ai STOP trebuie sa opresti in punctul de vizibilitate maxima, fara a depasi coltul intersectiei. Odata trecut de acel indicator/loc, semnificatia indicatorului n-ar trebui sa mai aiba sens, asadar se aplica regulile schimbarii benzii de circulatie.
Indicatorul ala este fara sens acolo

#121
sags

sags

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,956
  • Înscris: 24.04.2013
De acord ca acel ‘STOP’ e ca nuca in perete. E util totusi, si se aplica, daca dispar marcajele. Sau ma rog, ramane obligatia sa opresti la el…

Din ce vad in poza marcajul de zona interzisa tine pana la iesirea din intersectie (pana la terminarea virajului pe care il fac cei ce vin din dreapta imaginii), deci ce ramane este doar drum propriu-zis si acolo traseul rosu pur si simplu schimba banda de circulatie. Deci trebuie sa se asigure si sa dea prioritate celor ce circula pe benzile 1 si 2 (traseele albastre).

Edited by sags, 04 June 2017 - 18:28.


#122
ticusor

ticusor

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,097
  • Înscris: 25.01.2010

 sags, on 04 iunie 2017 - 18:27, said:

Deci trebuie sa se asigure si sa dea prioritate celor ce circula pe benzile 1 si 2 (traseele albastre).
In cazul de fata eu vad asa: 1 si 2 opresc la linia verde si-l lasa pe 3 sa faca dreapta.

Attached Files



#123
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Daca exista Stop, da. Daca nu, nu. Era foarte simplu sa mai traga o linie pe asfalt cum e cea verde in imagine.
Apropos, 3 de unde stie ca are prioritate, se uita dupa semnele celorlalti?

#124
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,383
  • Înscris: 01.12.2001

 danvlas, on 05 iunie 2017 - 10:57, said:

Apropos, 3 de unde stie ca are prioritate, se uita dupa semnele celorlalti?
Vede indicatorul cu 8 laturi (octogonul). Din acest motiv nu e rotund.
La fel si daca era triunghiul cu varful in jos.
Sunt singurele 2 indicatoare rutiere ce le identifici si privindu-le din spate.
Restul (rotunde, patrate, triunghiulare cu vf in sus sau rombice) pot avea semnificatii diferite.

Edited by dorin_2k, 05 June 2017 - 11:55.


#125
sags

sags

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,956
  • Înscris: 24.04.2013

 ticusor, on 05 iunie 2017 - 10:23, said:

… 1 si 2 opresc la linia verde …
Dar linia verde este DUPA iesirea din intersectie, pe ‘drum drept’, deci de ca sa mai opreasca acolo? Si uite inca 2 argumente ca in acea situatie nu e vorba de a acorda prioritate in intersectie:
  • La intrarea pe autostrada, dai prioritate cand patrunzi pe banda de acceleratie (caz similar celor 2 ‘albastre’ de aici cat timp sunt in viraj) sau cand schimbi banda de pe cea de acceleratie pentru a intra pe una de circulatie (dar aici ‘albastrii’ nu am nimic de schimbat ca benzile lor nu se termina)?
  • Daca intr-o intersectie sunt marcaje de ghidare nu cumva acelea trebuie respectate, sau treci peste ele cum poftesti? (Exista intersectii cu marcaje de ghidare nu numai pentru virajul la stanga, ci si pentru ‘respectarea benzii’ pe directia inainte; exemplu: <https://www.google.r...!7i13312!8i6656>.)
LE: A se observa diferenta intre situatia de mai sus si aceasta <https://www.google.r...!7i13312!8i6656> (pasajul Basarab, coborarea spre Titulescu/ /Banul Manta). In cel din urma caz este clar ca masinile care coboara de pe pasajul Basarab ‘au dreptul’ la toate benzile care urmeaza iar cei ce vin din dreapta au indicator si marcaj de cedare a prioritatii, intersectandu-se (potential) cu cei ce vin de pe pod.

Edited by sags, 05 June 2017 - 12:32.


#126
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009

 dorin_2k, on 05 iunie 2017 - 11:54, said:


Vede indicatorul cu 8 laturi (octogonul). Din acest motiv nu e rotund.
La fel si daca era triunghiul cu varful in jos.
Sunt singurele 2 indicatoare rutiere ce le identifici si privindu-le din spate.
Restul (rotunde, patrate, triunghiulare cu vf in sus sau rombice) pot avea semnificatii diferite.
Eu stiu. Dar pe drumul public circula si oameni fara atentie distributiva, care urmaresc semnele ce li se adreseaza. Si le dau dreptate.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate