Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Dieselul pe cale de disparitie in curand?
Last Updated: Apr 16 2024 21:35, Started by
emil_sv
, Aug 25 2016 08:05
·
42
#29665
Posted 01 June 2022 - 19:23
Dacă ei nu pot ține pasul, noi ce să mai zicem, că deja suntem importatori de energie electrică și până în 2030 vor să închidă toate termocentralele pe cărbune.
|
#29666
Posted 01 June 2022 - 22:13
Că vor să le închidă, e o dorinţă, dar să vedem dacă le pot închide.
Repet: pentru a reduce poluarea, transportul în comun e soluţia. |
#29667
Posted 02 June 2022 - 00:27
in ceea ce este in legatura cu un avans tehnologic “total” al umanitatii literatura de specialitate propune expresia “God-like discovery” sau descoperire “primordiala”. roata si focul au fost “God-like discoveries”. indivizi inteligenti considera ca, din pacate, umanitatea se va confrunta cu obstacole imense in calea ei spre imdependenta de combustibili fosili/energie “murdara” (inclusiv nucleara). se pare ca singura solutie nu poate fi decat o energie din categoria “God-like discovery”.
|
#29668
Posted 02 June 2022 - 09:18
Nu e neapărată nevoie de „God-like dicovery”. Se pot pune panouri solare și eoliene peste tot unde e posibil și eficient, care în unele perioade (când e soare sau bate vântul) să acopere un procent cât mai mare din energia produsă. Putem avea energie electrică nepoluantă de la hidrocentrale, iar în unele locuri și de la maree (unde mareea are amplitudine și sunt golfuri sau estuare înguste, care se pot relativ ușor îndigui). Astfel nu eliminăm total producerea de energie electrică din combustibili fosili sau nuclear, dar o vom reduce și va rămâne mai mult ca rezervă. Aceste schimbări necesită mari investiții în producerea și transportul energiei electrice, iar pentru a utiliza mașini electrice și în distribuție. Trebuie regândit inclusiv sistemul de gestionare a rețelelor electrice pentru a echilibra sistemul, deoarece vor fi mult mai mulți producători de energie care vor trebui gestionați și mult mai mulți consumatori cu putere consumată variabilă.
Dieselul va dispărea mai devreme sau mai târziu din alt motiv. Petrolul și gazele naturale se vor termina la un moment dat și nu ne putem permite să le ardem la infinit. Chiar și într-o eră complet electrificată vom avea nevoie de mase plastice, lubrifianți etc. djl, on 01 iunie 2022 - 22:13, said:
Că vor să le închidă, e o dorinţă, dar să vedem dacă le pot închide. Repet: pentru a reduce poluarea, transportul în comun e soluţia. |
#29669
Posted 02 June 2022 - 09:22
Motorul diesel functioneaza perfect si cu uleiuri extrase din plante, eu cred ca nu va disparea niciodata ca am impresia ca e mai usor sa produci ulei decat ethanol din plante.
Edited by axxel4you, 02 June 2022 - 09:23. |
#29671
Posted 02 June 2022 - 09:50
alin2pas, on 02 iunie 2022 - 09:18, said:
Când vei putea avea confortul mașinii personale la transportul în comun axxel4you, on 02 iunie 2022 - 09:22, said:
Motorul diesel functioneaza perfect si cu uleiuri extrase din plante Octavian___, on 02 iunie 2022 - 09:36, said:
O2 curat... Edited by adrian_r5, 02 June 2022 - 09:50. |
#29672
Posted 02 June 2022 - 10:44
axxel4you, on 02 iunie 2022 - 09:22, said:
Motorul diesel functioneaza perfect si cu uleiuri extrase din plante, eu cred ca nu va disparea niciodata ca am impresia ca e mai usor sa produci ulei decat ethanol din plante. Edited by HEX2FUN, 02 June 2022 - 10:46. |
#29673
Posted 02 June 2022 - 10:59
#29674
Posted 02 June 2022 - 11:10
HVO 100 = hydrotreated vegetable oil
Deci ar concura cu productia de mancare. E o idee atat de destepta pe cat e cea cu bioetanolul. Ca beneficii, mai putin CO2, insa fara diferente sesizabile in cazul NOx-elor. |
|
#29675
Posted 02 June 2022 - 11:55
Nu stiu ce ne-am face fara ulei? Cum am putea sa mai fim obeji si bolnavi.
Edited by axxel4you, 02 June 2022 - 11:57. |
#29676
Posted 02 June 2022 - 16:57
alin2pas, on 02 iunie 2022 - 09:18, said:
Chiar și într-o eră complet electrificată vom avea nevoie de mase plastice, lubrifianți etc. Dar nu pentru mancare, ci pentru biodiesel sau bioetanol...aia o sa fie principala grija cand planeta va ajunge la 10 miliarde de locuitori. |
#29677
Posted 03 June 2022 - 00:46
djl, on 01 iunie 2022 - 22:13, said:
Că vor să le închidă, e o dorință, dar să vedem dacă le pot închide. De pus in loc ceva, când o zbura suina! djl, on 01 iunie 2022 - 22:13, said:
Repet: pentru a reduce poluarea, transportul în comun e soluția. |
#29678
Posted 04 June 2022 - 22:49
Cand nu e e fita si doar atat... cand e e periculos ca poate-ti taie gatul sau te-mpusca vreun tampit in tren daca nu-s americani in preajma...
|
#29679
Posted 05 June 2022 - 10:15
Transportul in comun, dpmdv, este o fita cand stai in afara oraselor mari. Eu fac 30 minute pana la munca, cu transportul in comun o ora si 30 minute, deci ~10% din viata. Si pentru ce? Cand stai in oras poate fi diferit...
L.E.: cica Franta are 20.000 de cazuri pe zi da' covid si noi vorbim de transportul in comun, izolare, distantare sociala etc Edited by Nukem, 05 June 2022 - 10:17. |
|
#29680
Posted 05 June 2022 - 11:47
djl, on 01 iunie 2022 - 22:13, said:
Repet: pentru a reduce poluarea, transportul în comun e soluţia. perspectiva asupra unei anumite problematici este, cateodata, psihedelic de confuza. asta, coroborat cu politicul vorace si rapace, ne arunca in bratele realitatii crude si neiertatoare: in ceea ce numim Grand Paris (Metropola)/~7mil. indivizi, sint inmatriculate aproximativ 2.2mil. automobile, exclus camioane/motociclete/bus (daca contorizam si acelea se ajunge la ~3mil. placi inmatriculare in arealul geografic considerat). in 2019 aceste automobile au generat ~6mld. Euros taxe si impozite directe. in aceste conditii, care era retorica apropos de transportul in comun?… |
#29681
Posted 05 June 2022 - 11:56
Nu va mai fi o fita transportul in comun, si, se pare, mai repede decat ne-am dori. Timpul petrecut in transportul in comun este mai lung decat cu masina personala, dar Franta reduce incet si sigur perioada de munca la 6-7 ore/zi, deci ce nu petreci la munca o faci in autobus, deci in final nu mai e nici un deranj.
Preturile la combustibil se vor "alinia" cat sa fie rentabil sa folosesti masina altuia (transport in comun) cat mai mult timp. Sau, daca te tine, sa iei o masina electrica/hibrida etc la pret usor spre dublu decat pana cum. O sa isi permita mai putini. Care si aia o vor folosi cu mai multa grija, ca e mai scumpa decat face, si tot majoritar la transportul in comun o sa ajunga. Viitorul va fi in comun, o sa ai masina ta, dar o sa umbli pana in 10.000 km/an cu ea, si numai daca nu poti altfel, ca va fi scump. Nimeni nu o sa interzica total peste tot ceva, doar ca nu o sa mai vrei tu din cauza pretului. Romania nu are nici un cuvant de spus in poveste, se va conforma, pentru ca la capitolul initiativa in transport nu face nimic. Va copia la un moment dat, ca nu va fi altceva cu ce sa ne miscam. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users
Facebook (1)