Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare drona

Exista un soft care sa reia autom...

Identificare plante

Cum declari o variabila care nu s...
 Schimbare certificat de inmatricu...

Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...
 Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam
 Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...
 

Dieselul pe cale de disparitie in curand?

* * * - - 32 votes
  • Please log in to reply
31992 replies to this topic

#29665
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,368
  • Înscris: 29.01.2008
Dacă ei nu pot ține pasul, noi ce să mai zicem, că deja suntem importatori de energie electrică și până în 2030 vor să închidă toate termocentralele pe cărbune.

#29666
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,586
  • Înscris: 13.06.2004
Că vor să le închidă, e o dorinţă, dar să vedem dacă le pot închide.
Repet: pentru a reduce poluarea, transportul în comun e soluţia.

#29667
Masutatsu-Oyama

Masutatsu-Oyama

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,911
  • Înscris: 08.02.2022
in ceea ce este in legatura cu un avans tehnologic “total” al umanitatii literatura de specialitate propune expresia “God-like discovery” sau descoperire “primordiala”. roata si focul au fost “God-like discoveries”. indivizi inteligenti considera ca, din pacate, umanitatea se va confrunta cu obstacole imense in calea ei spre imdependenta de combustibili fosili/energie “murdara” (inclusiv nucleara). se pare ca singura solutie nu poate fi decat o energie din categoria “God-like discovery”.

#29668
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,368
  • Înscris: 29.01.2008
Nu e neapărată nevoie de „God-like dicovery”. Se pot pune panouri solare și eoliene peste tot unde e posibil și eficient, care în unele perioade (când e soare sau bate vântul) să acopere un procent cât mai mare din energia produsă. Putem avea energie electrică nepoluantă de la hidrocentrale, iar în unele locuri și de la maree (unde mareea are amplitudine și sunt golfuri sau estuare înguste, care se pot relativ ușor îndigui). Astfel nu eliminăm total producerea de energie electrică din combustibili fosili sau nuclear, dar o vom reduce și va rămâne mai mult ca rezervă. Aceste schimbări necesită mari investiții în producerea și transportul energiei electrice, iar pentru a utiliza mașini electrice și în distribuție. Trebuie regândit inclusiv sistemul de gestionare a rețelelor electrice pentru a echilibra sistemul, deoarece vor fi mult mai mulți producători de energie care vor trebui gestionați și mult mai mulți consumatori cu putere consumată variabilă.
Dieselul va dispărea mai devreme sau mai târziu din alt motiv. Petrolul și gazele naturale se vor termina la un moment dat și nu ne putem permite să le ardem la infinit. Chiar și într-o eră complet electrificată vom avea nevoie de mase plastice, lubrifianți etc.

View Postdjl, on 01 iunie 2022 - 22:13, said:

Că vor să le închidă, e o dorinţă, dar să vedem dacă le pot închide.
Repet: pentru a reduce poluarea, transportul în comun e soluţia.
Da, dar transport în comun însemnând trenuri, autobuze electrice, tramvaie, troleibuze, dar și mașini autonome (autoturisme și microbuze) care vor circula unde nu sunt rentabile liniile mari de transport. Când vei plăti mai mult pe taxe, impozite, asigurări, parcare, întreținere decât vei da la transportul în comun și vei putea avea confortul mașinii personale la transportul în comun prea puțini vor mai dori mașină personală. Deja în unele orașe mari (nu la noi în țară Posted Image ) e mai rentabil să utilizezi transportul în comun, datorită aglomerației și costurilor foarte mari pentru parcare.

#29669
axxel4you

axxel4you

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 949
  • Înscris: 10.01.2009
Motorul diesel functioneaza perfect si cu uleiuri extrase din plante, eu cred ca nu va disparea niciodata ca am impresia ca e mai usor sa produci ulei decat ethanol din plante.

Edited by axxel4you, 02 June 2022 - 09:23.


#29670
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,973
  • Înscris: 06.04.2007
Si scoate pe tzava O2 curat...

#29671
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,701
  • Înscris: 23.04.2007

View Postalin2pas, on 02 iunie 2022 - 09:18, said:

Când
vei putea avea confortul mașinii personale la transportul în comun
Ai idee cam cind se va intimpla treaba asta ?

View Postaxxel4you, on 02 iunie 2022 - 09:22, said:

Motorul diesel functioneaza perfect si cu uleiuri extrase din plante

View PostOctavian___, on 02 iunie 2022 - 09:36, said:

O2 curat...
Curat si aromat - clatite, gogosi sau langosi Posted Image

Edited by adrian_r5, 02 June 2022 - 09:50.


#29672
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,720
  • Înscris: 15.07.2013

View Postaxxel4you, on 02 iunie 2022 - 09:22, said:

Motorul diesel functioneaza perfect si cu uleiuri extrase din plante, eu cred ca nu va disparea niciodata ca am impresia ca e mai usor sa produci ulei decat ethanol din plante.
Exista diesel (in Suedia) care este compatibil cu toate motoarele diesel in circulație (mai noi de 10 ani), care reduce emisiile cu 90%. Mașinile nu necesita nicio modificare si poate sa fie amestecat cu diesel normal. Dar din păcate UE a zis ca nu este o soluție, așa ca nu beneficiază de niciun ajutor. Producția in masa a început de anul acesta, dar nu a pris avânt (si numește HVO100). Este regenerabil si nu conține nimic fosil.

Edited by HEX2FUN, 02 June 2022 - 10:46.


#29673
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,701
  • Înscris: 23.04.2007

View PostHEX2FUN, on 02 iunie 2022 - 10:44, said:

Dar din păcate UE a zis ca nu este o soluție, așa ca nu beneficiază de niciun ajutor.
A dracu UE asta  Posted Image

Da' adevaru' care e ... este sau nu "o solutie" ?

Edited by adrian_r5, 02 June 2022 - 11:00.


#29674
unu999

unu999

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,305
  • Înscris: 10.10.2019
HVO 100 = hydrotreated vegetable oil

Deci ar concura cu productia de mancare. E o idee atat de destepta pe cat e cea cu bioetanolul.
Ca beneficii, mai putin CO2, insa fara diferente sesizabile in cazul NOx-elor.

#29675
axxel4you

axxel4you

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 949
  • Înscris: 10.01.2009
Nu stiu ce ne-am face fara ulei? Cum am putea sa mai fim obeji si bolnavi.

Edited by axxel4you, 02 June 2022 - 11:57.


#29676
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postalin2pas, on 02 iunie 2022 - 09:18, said:

Chiar și într-o eră complet electrificată vom avea nevoie de mase plastice, lubrifianți etc.
Si pentru productia de ingrasaminte chimice artificiale, cu care sa cultivam plante.
Dar nu pentru mancare, ci pentru biodiesel sau bioetanol...aia o sa fie principala grija cand planeta va ajunge la 10 miliarde de locuitori.

#29677
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View Postdjl, on 01 iunie 2022 - 22:13, said:

Că vor să le închidă, e o dorință, dar să vedem dacă le pot închide.
De putut e easy-peasy, se trage șalterul pe modelul "privatizărilor de succes" din anii '90, "wham, bam, thank you ma'am!".
De pus in loc ceva, când o zbura suina!

View Postdjl, on 01 iunie 2022 - 22:13, said:

Repet: pentru a reduce poluarea, transportul în comun e soluția.
Repeți degeaba, transportul în comun e fiță în afara localității, nu are și nu va avea în veci flexibilitatea autoturismului personal.

#29678
Peerless

Peerless

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 813
  • Înscris: 14.03.2022
Cand nu e e fita si doar atat... cand e e periculos ca poate-ti taie gatul sau te-mpusca vreun tampit in tren daca nu-s americani in preajma...

#29679
Nukem

Nukem

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,287
  • Înscris: 28.01.2006
Transportul in comun, dpmdv, este o fita cand stai in afara oraselor mari. Eu fac 30 minute pana la munca, cu transportul in comun o ora si 30 minute, deci ~10% din viata. Si pentru ce? Cand stai in oras poate fi diferit...
L.E.: cica Franta are 20.000 de cazuri pe zi da' covid si noi vorbim de transportul in comun, izolare, distantare sociala etc

Edited by Nukem, 05 June 2022 - 10:17.


#29680
Masutatsu-Oyama

Masutatsu-Oyama

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,911
  • Înscris: 08.02.2022

View Postdjl, on 01 iunie 2022 - 22:13, said:

Repet: pentru a reduce poluarea, transportul în comun e soluţia.


perspectiva asupra unei anumite problematici este, cateodata, psihedelic de confuza. asta, coroborat cu politicul vorace si rapace, ne arunca in bratele realitatii crude si neiertatoare: in ceea ce numim Grand Paris (Metropola)/~7mil. indivizi, sint inmatriculate aproximativ 2.2mil. automobile, exclus camioane/motociclete/bus (daca contorizam si acelea se ajunge la ~3mil. placi inmatriculare in arealul geografic considerat). in 2019 aceste automobile au generat ~6mld. Euros taxe si impozite directe. in aceste conditii, care era retorica apropos de transportul in comun?…

#29681
radu_vasile59

radu_vasile59

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,255
  • Înscris: 02.04.2011
Nu va mai fi o fita transportul in comun, si, se pare, mai repede decat ne-am dori. Timpul petrecut in transportul in comun este mai lung decat cu masina personala, dar Franta reduce incet si sigur perioada de munca la 6-7 ore/zi, deci ce nu  petreci la munca o faci in autobus, deci in final nu mai e nici un deranj.

Preturile la combustibil se vor "alinia" cat sa fie rentabil sa folosesti masina altuia (transport in comun) cat mai mult timp. Sau, daca te tine, sa iei o masina electrica/hibrida etc la pret usor spre dublu decat pana cum. O sa isi permita mai putini. Care si aia o vor folosi cu mai multa grija, ca e mai scumpa decat face, si tot majoritar la transportul in comun o sa ajunga.

Viitorul va fi in comun, o sa ai masina ta, dar o sa umbli pana in 10.000 km/an cu ea, si numai daca nu poti altfel, ca va fi scump. Nimeni nu o sa interzica total peste tot ceva, doar ca nu o sa mai vrei tu din cauza pretului.

Romania nu are nici un cuvant de spus in poveste, se va conforma, pentru ca la capitolul initiativa in transport nu face nimic. Va copia la un moment dat, ca nu va fi altceva cu ce sa ne miscam.

#29682
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,701
  • Înscris: 23.04.2007
... deci hidrogenu' e miezu'  Posted Image

Attached Files



Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate