Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Bicicleta electrica
Last Updated: Dec 14 2015 14:09, Started by
poadol
, Sep 09 2015 13:27
·
0
#19
Posted 09 September 2015 - 15:13
neur0, on 09 septembrie 2015 - 15:10, said:
Ca să-ți mai dau o idee interesantă, caută pe net ”Dacia care merge cu apă” și după ce citești despre ea, mai poți deschide un topic interesant aici. De asemenea, vezi că era unul care era preocupat să capteze energie din Univers cu ajutorul unei antene și altul care vroia să obțină energie electrică folosind niște magneți, poate dai și peste experimentele lor și-ți mai vin idei. Edited by poadol, 09 September 2015 - 15:15. |
#20
Posted 09 September 2015 - 15:13
Cu putina rabdare gasesti motor in curent continuu, poate chiar roata cu motor integrat in butuc. Mai transpiri pentru baterie/ modul acceleratie si gata bicla.
E plin netul de transformari din astea si de idei puse in practica. |
#21
Posted 09 September 2015 - 15:22
Bicicleta electrica descrisa in primul post am vazut-o functionand cu viteza ce putea depasi usor 25 km/h, dar nicidecum la baterie pana acum si avea un raport 1 la 2 deci era mai mic sau mai mare decat cel actual de 1 la 4.
|
#22
Posted 09 September 2015 - 18:25
neur0, on 09 septembrie 2015 - 15:10, said:
Ca să-ți mai dau o idee interesantă, caută pe net ”Dacia care merge cu apă” și după ce citești despre ea, mai poți deschide un topic interesant aici. De asemenea, vezi că era unul care era preocupat să capteze energie din Univers cu ajutorul unei antene și altul care vroia să obțină energie electrică folosind niște magneți, poate dai și peste experimentele lor și-ți mai vin idei. Ce pe internet, e plin de ei pe softpedia: http://forum.softped...pt-combustibil/ http://forum.softped...giei-din-mediu/ http://forum.softped...n-punctul-zero/ http://forum.softped...3-motor-cu-apa/ Ce ma distreaza e ca acum avem macar un log, au oamenii mii de posturi, se streseaza unii din 2008, haideti ca ne mai trebuie materialele cutare, ca poate magnetii astia, ca experimentez, ca bla bla. Ei n-au reusit sa treaca de nivelul unuia care face un blinker cu 2 LED-uri dar viseaza ca sint la un pas mic de descoperirea mileniului, pardon nu a mileniului asta care e mai tinar decit multi dintre noi ci a ultimelor DOUA milenii! Edited by f300, 09 September 2015 - 18:27. |
#23
Posted 10 September 2015 - 09:30
Idei de-astea țin minte că aveam și eu pe la 4 - 5 ani. Știam că există motoare electrice, știam că există dinamuri care produc curent (nu știam exact ce e ăla, dar știam că merge prin fire și mișcă motoare, alimentează becuri și televizoare), prin urmare mi se părea logic să ai o mașină cu motor electric la care conectezi dinamul, de la care tragi două fire și alimentezi motorul. Nu știam pe vremea aia de legea conservării energiei. Mi se părea ciudat că oamenilor mari nu le-a trecut prin cap ideea, dacă mie, un copil, îmi venise.
|
#24
Posted 10 September 2015 - 12:46
grifonul_alb, on 09 septembrie 2015 - 13:48, said: 1. Bateria ce caracteristic are? tensiune 12 V, dar amperi, Ah? mihaicozac, on 09 septembrie 2015 - 13:53, said:
Mai ai nevoie de A) turaţia maximă a motorului, care împreună cu B ) raportul de multiplicare şi C) diametrul roţii motrice dau viteza maximă a vehiculului, care nu are voie să treacă de 25km/h în cazul bicicletelor. Un raport diferit conduce ori la viteză prea mică, ori la cuplu motor prea mic, respectiv acceleraţie slabă. B ) RD mica 15 dinti; RD mare 51 dinti. (daca nu gresesc de aici se obtine raportul de multiplicare; RD = roata dintata) C) Diametrul rotii motrice este de 5 cm. Edited by poadol, 10 September 2015 - 12:47. |
#25
Posted 10 September 2015 - 19:31
Deci vrei sa folosesti o baterie de 12 V la 55 A. Rezulta ceva putere si autonomie in functie de motorul folosit, de angrenajele/pinioanele folosite pentru transmiterea puterii la roata.
Ceva tu amesteci acolo asa cum au mai observat si alti utilizatori. Exista 2 faze: Faza 1: Cand se incarca bateria/bateriile de pe bicicleta si atunci avem un redresor/incarcator alimentat la tensiunea de 220V a locuintei (si nu de la convertorul conectat la baterie) care incarca bateria/bateriile. Si doar atat face el. Faza 2: Cand mergem cu bicicleta si folosim: bateria --> convertorul ( la care ar trebui sa-i spunem invertor) de 1000W care scoate tensiunea de 220 V sinusoidala sau nu --> motorul de 500W la 220 V (cu regulator de turatie sau nu). Aici sunt probleme. 1. In general motoarele electrice solicita mult curent ( deci Wati) la pornire, uneori si de 2X fata de valoarea nominala, pana ajung la turatia nominala. Si atunci este necesar un invertor de putere mai mare. Cred ca invertorul de 1000 W ar face fata la un motor de 500 W. 2. Facand un calcul simplu 12V X 55 A = 660 W. Asta inseamna ca motorul electric de 500 W poate functiona cel putin o ora. Dar in realitate nu este asa pentru ca, in timpul utilizarii, bateria nu da tot timpul 12V, ci mai scade spre 11V sau 10V poate chiar 9V. Dar invertorul intra in protectie pe la 10V ca sa protejeze bateria. Facand un calcul pentru 10V X 55A = 550 W putere electrica care teoretic mai exista in baterie dar invertorul nu o mai poate extrage/ utiliza. In final, daca nu am gresit calculele, rezulta ca invertorul poate utiliza/extrage doar (660W initiali - 550 W ramasi la intrarea in protectie invertor = ) 110 W din baterie. Cat timp poate functiona motorul cu acesti 110 W? Cam 10 - 15 minute maxim. 3. Daca invertorul este de tip AUTO, atunci acesta se incalzeste repede la consumul maxim(spre cat poate debita el) si intra in protectie. Citat "De la baterie se alimenteaza convertorul, iar la acesta se cupleaza atat motorul cat si redresorul, redresor care la randul lui ar trebui sa alimenteze bateria, deci este cuplat la baterie, daca poate fi de folos la ceva." Sper ca ai inteles ca ceea ce am boldat mai sus este un perpetuum mobile si ,in realitate, (inca) nu se poate asa ceva. Cel mai bine ar fi sa gasesti un motor de curent continuu la 12V( sau 24V, chiar 36V) de puterea dorita - 500W. Desi eu cred ca un 250W este de ajuns. Astfel elimini pierderile generate de invertor, problemele provocate de forma sinusoidala sau nu a invertorului. Daca gasesti motor la 24V folosesti 2 baterii de 12V la amperaj mai mic (exista baterii 12V la 17A folosite in UPS saul alte dispozitive). Edited by grifonul_alb, 10 September 2015 - 19:35. |
#28
Posted 10 December 2015 - 23:08
De ce nu cumperi o bicicleta electrica si vrei sa o construiesti tu?
Se poate incarca bateria in urma franarii si cand merge la vale, dupa cum si spunea un coleg. In acest caz nu este perpetum mobile. Bineinteles, nu este suficient, tot trebuie pusa la incarcat. |
|
#30
Posted 13 December 2015 - 14:48
XORIAN_L, on 10 decembrie 2015 - 23:08, said: De ce nu cumperi o bicicleta electrica si vrei sa o construiesti tu? Se poate incarca bateria in urma franarii si cand merge la vale, dupa cum si spunea un coleg. In acest caz nu este perpetum mobile. Bineinteles, nu este suficient, tot trebuie pusa la incarcat. Am ajutat partial pe altcineva sa inteleaga faptul ca era pe "un drum" gresit. S-a rezolvat intre timp a construit ce avea de construit si a constatat ca nu functioneaza la parametrii pe care si i-a imaginat si calculat in mod eronat. |
#31
Posted 14 December 2015 - 11:47
La scuter nu ai posibilitatea sa participi si tu cu energia ta.
La bicicleta nu incarci bacteria direct de la pedale dar cedezi de la tine energie bicicletei, pe cale generatorul o recupereaza la franare si coborare. In felul asta faci economie la energie electrica si faci si sport. La motor ii dai drumul cand obosesti sau cand panta este prea abrupta la urcare. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users