Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intoleranța lactoza- vegan v...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024
 Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?
 Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF
 Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...
 

Bicicleta electrica

- - - - -
  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#19
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010

View Postneur0, on 09 septembrie 2015 - 15:10, said:

Ca să-ți mai dau o idee interesantă, caută pe net ”Dacia care merge cu apă” și după ce citești despre ea, mai poți deschide un topic interesant aici.

De asemenea, vezi că era unul care era preocupat să capteze energie din Univers cu ajutorul unei antene și altul care vroia să obțină energie electrică folosind niște magneți, poate dai și peste experimentele lor și-ți mai vin idei. Posted Image
Multumesc, momentan ajung acestea doua.

Edited by poadol, 09 September 2015 - 15:15.


#20
Super Chief

Super Chief

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,491
  • Înscris: 21.08.2007
Cu putina rabdare gasesti motor in curent continuu, poate chiar roata cu motor integrat in butuc. Mai transpiri pentru baterie/ modul acceleratie si gata bicla.

E plin netul de transformari din astea si de idei puse in practica.

#21
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010
Bicicleta electrica descrisa in primul post am vazut-o functionand cu viteza ce putea depasi usor 25 km/h, dar nicidecum la baterie pana acum si avea un raport 1 la 2 deci era mai mic sau mai mare decat cel actual de 1 la 4.

#22
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008

View Postneur0, on 09 septembrie 2015 - 15:10, said:

Ca să-ți mai dau o idee interesantă, caută pe net ”Dacia care merge cu apă” și după ce citești despre ea, mai poți deschide un topic interesant aici.

De asemenea, vezi că era unul care era preocupat să capteze energie din Univers cu ajutorul unei antene și altul care vroia să obțină energie electrică folosind niște magneți, poate dai și peste experimentele lor și-ți mai vin idei. Posted Image

Ce pe internet, e plin de ei pe softpedia:

http://forum.softped...pt-combustibil/
http://forum.softped...giei-din-mediu/
http://forum.softped...n-punctul-zero/
http://forum.softped...3-motor-cu-apa/

Ce ma distreaza e ca acum avem macar un log, au oamenii mii de posturi, se streseaza unii din 2008, haideti ca ne mai trebuie materialele cutare, ca poate magnetii astia, ca experimentez, ca bla bla. Ei n-au reusit sa treaca de nivelul unuia care face un blinker cu 2 LED-uri dar viseaza ca sint la un pas mic de descoperirea mileniului, pardon nu a mileniului asta care e mai tinar decit multi dintre noi ci a ultimelor DOUA milenii!

Edited by f300, 09 September 2015 - 18:27.


#23
neur0

neur0

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,795
  • Înscris: 01.11.2011
Idei de-astea țin minte că aveam și eu pe la 4 - 5 ani. Știam că există motoare electrice, știam că există dinamuri care produc curent (nu știam exact ce e ăla, dar știam că merge prin fire și mișcă motoare, alimentează becuri și televizoare), prin urmare mi se părea logic să ai o mașină cu motor electric la care conectezi dinamul, de la care tragi două fire și alimentezi motorul. Nu știam pe vremea aia de legea conservării energiei. Mi se părea ciudat că oamenilor mari nu le-a trecut prin cap ideea, dacă mie, un copil, îmi venise.

#24
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010

View Postgrifonul_alb, on 09 septembrie 2015 - 13:48, said:

1. Bateria ce caracteristic are? tensiune 12 V, dar amperi, Ah?
1. Bateria are 55 Ah (amperi).

View Postmihaicozac, on 09 septembrie 2015 - 13:53, said:

Mai ai nevoie de
A) turaţia maximă a motorului, care împreună cu
B ) raportul de multiplicare şi
C) diametrul roţii motrice dau viteza maximă a vehiculului, care nu are voie să treacă de 25km/h în cazul bicicletelor. Un raport diferit conduce ori la viteză prea mică, ori la cuplu motor prea mic, respectiv acceleraţie slabă.
A) Turatia maxima este 2700 rotatii/minut.
B ) RD mica 15 dinti; RD mare 51 dinti. (daca nu gresesc de aici se obtine raportul de multiplicare; RD = roata dintata)
C) Diametrul rotii motrice este de 5 cm.

Edited by poadol, 10 September 2015 - 12:47.


#25
grifonul_alb

grifonul_alb

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 976
  • Înscris: 27.07.2007
Deci vrei sa folosesti o baterie  de 12 V la 55 A.  Rezulta ceva putere si autonomie in functie de motorul folosit, de angrenajele/pinioanele folosite pentru transmiterea puterii la roata.
Ceva tu amesteci acolo asa cum au mai observat si alti utilizatori.

Exista 2 faze:
Faza 1: Cand se incarca bateria/bateriile de pe bicicleta si atunci avem un redresor/incarcator alimentat la tensiunea de 220V a locuintei (si nu de la convertorul conectat la baterie) care incarca bateria/bateriile. Si doar atat face el.

Faza 2: Cand mergem cu bicicleta si folosim: bateria --> convertorul ( la care ar trebui sa-i spunem invertor) de 1000W care scoate tensiunea de 220 V sinusoidala sau nu --> motorul de 500W la 220 V (cu regulator de turatie sau nu). Aici sunt probleme.

1. In general motoarele electrice solicita mult curent ( deci Wati) la pornire, uneori si de 2X fata de valoarea nominala, pana ajung la turatia nominala. Si atunci este necesar un invertor de putere mai mare. Cred ca invertorul de 1000 W ar face fata la un motor de 500 W.
2. Facand un calcul simplu 12V X 55 A = 660 W. Asta inseamna ca motorul electric de 500 W poate functiona cel putin o ora. Dar in realitate nu este asa pentru ca, in timpul utilizarii, bateria nu da tot timpul 12V, ci mai scade spre 11V sau 10V poate chiar 9V. Dar invertorul intra in protectie pe la 10V ca sa protejeze bateria. Facand un calcul pentru 10V X 55A = 550 W putere electrica care teoretic mai exista in baterie dar invertorul nu o mai poate extrage/ utiliza. In final, daca nu am gresit calculele, rezulta ca invertorul poate utiliza/extrage doar (660W initiali - 550 W ramasi la intrarea in protectie invertor = ) 110 W  din baterie. Cat timp poate functiona motorul cu acesti 110 W? Cam 10 - 15 minute maxim.
3. Daca invertorul este de tip AUTO, atunci acesta se incalzeste repede la consumul maxim(spre cat poate debita el) si intra in protectie.

Citat
"De la baterie se alimenteaza convertorul, iar la acesta se cupleaza atat motorul cat si redresorul, redresor care la randul lui ar trebui sa alimenteze bateria, deci este cuplat la baterie, daca poate fi de folos la ceva."
Sper ca ai inteles ca ceea ce am boldat mai sus este un perpetuum mobile si ,in realitate, (inca) nu se poate asa ceva.

Cel mai bine ar fi sa gasesti un motor de curent continuu la 12V( sau 24V, chiar 36V) de puterea dorita - 500W. Desi eu cred ca un 250W  este de ajuns. Astfel elimini pierderile generate de invertor, problemele provocate de forma sinusoidala sau nu a invertorului.
Daca gasesti motor la 24V folosesti 2 baterii de 12V la amperaj mai mic (exista baterii 12V la 17A folosite in UPS saul alte dispozitive).

Edited by grifonul_alb, 10 September 2015 - 19:35.


#26
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010
Multumesc mult 'grifonul_alb'.

#27
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010
Multumesc!
Se poate inchide.

#28
XORIAN_L

XORIAN_L

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,205
  • Înscris: 01.10.2009
De ce nu cumperi o bicicleta electrica si vrei sa o construiesti tu?
Se poate incarca bateria in urma franarii si cand merge la vale, dupa cum si spunea un coleg. In acest caz nu este perpetum mobile. Bineinteles, nu este suficient, tot trebuie pusa la incarcat.

#29
Vanitate

Vanitate

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 11.12.2015
Bicicleta electrica nu e bicicleta.

#30
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010

View PostXORIAN_L, on 10 decembrie 2015 - 23:08, said:

De ce nu cumperi o bicicleta electrica si vrei sa o construiesti tu?
Se poate incarca bateria in urma franarii si cand merge la vale, dupa cum si spunea un coleg. In acest caz nu este perpetum mobile. Bineinteles, nu este suficient, tot trebuie pusa la incarcat.
Sunt interesat eventual de un scuter electric evident il cumpar daca si cand decid.
Am ajutat partial pe altcineva sa inteleaga faptul ca era pe "un drum" gresit.
S-a rezolvat intre timp a construit ce avea de construit si a constatat ca nu functioneaza la parametrii pe care si i-a imaginat si calculat in mod eronat.

#31
XORIAN_L

XORIAN_L

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,205
  • Înscris: 01.10.2009
La scuter nu ai posibilitatea sa participi si tu cu energia ta.
La bicicleta nu incarci bacteria direct de la pedale dar cedezi de la tine energie bicicletei, pe cale generatorul o recupereaza la franare si coborare. In felul asta faci economie la energie electrica si faci si sport. La motor ii dai drumul cand obosesti sau cand panta este prea abrupta la urcare.

#32
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010
Multumesc!
Se poate inchide.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate