Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 

Bicicleta electrica

- - - - -
  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#1
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010
In legatura cu o bicicleta electrica realizata acasa am cateva nelamuriri.

Prezentare:
- De dimensiunile unei biciclete "Pegas" cu unele modificari, roti dintate, motor si altele adaugate etc. ; (cum erau acelea pliabile)
- Motor de 500 wati (curent alternativ);
- Baterie 12 volti;
- Convertor 1000 wati; (transforma curentul continuu de la baterie 12 V in curent alternativ 240 V, daca nu gresesc)
- Redresor; (alimenteaza bateria)

a) Bicicleta incercata cu un convertor de 500 wati, desi convertorul mergea pana la 1000 wati decupla dupa 1 minut de functionare si se oprea totul = convertor, motor si redresor.

Urmeaza un convertor de 1000 wati legat la baterie, merge si la 2000 wati pentru o perioada de 15 minute dupa care decupleaza.

Motorul si redresorul se alimenteaza din convertor.

1. Cu convertorul de 1000 de wati se va repeta experienta avuta cu cel de 500 wati [ vezi punctul a) ]? (marturisesc ca nu stiu sa fac calculele necesare, multumesc daca ma puteti ajuta cu formule de calcul si explicatiile termenilor acelor formule)

2. Redresorul poate ajuta la reincarcarea partiala a bateriei sau mai mult incurca?

3. Precizare mai mult sau mai putin corecta: Raportul dintre rotile dintate de la motor si roata din spate este de 1 la 4 sau invers, deoarece roata dintata mai mica este la motor.
Intrebare: Care ar fi raportul optim dintre cele 2 roti dintate (rotile dintate de la motor si roata din spate), tinand cont de putinele date prezentate mai sus?

Orice ajutor sau sugestie de la cunoscatori in domeniile mecanic si electric sunt binevenite. Posted Image

P.S. Revin cu alte intrebari daca mai am si alte nelamuriri.

#2
grifonul_alb

grifonul_alb

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 976
  • Înscris: 27.07.2007

View Postpoadol, on 09 septembrie 2015 - 13:27, said:

In legatura cu o bicicleta electrica realizata acasa am cateva nelamuriri.

Prezentare:
- De dimensiunile unei biciclete "Pegas" cu unele modificari, roti dintate, motor si altele adaugate etc. ; (cum erau acelea pliabile)
- Motor de 500 wati (curent alternativ);
- Baterie 12 volti;

Motorul si redresorul se alimenteaza din convertor.



1. Bateria ce caracteristic are? tensiune 12 V, dar amperi, Ah?

2. De unde alimentezi redresorul/incarcatorul bateriei ?

#3
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,599
  • Înscris: 05.12.2005
Mai ai nevoie de turaţia maximă a motorului, care împreună cu raportul de multiplicare şi diametrul roţii motrice dau viteza maximă a vehiculului, care nu are voie să treacă de 25km/h în cazul bicicletelor. Un raport diferit conduce ori la viteză prea mică, ori la cuplu motor prea mic, respectiv acceleraţie slabă.

#4
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010

View Postgrifonul_alb, on 09 septembrie 2015 - 13:48, said:

2. De unde alimentezi redresorul/incarcatorul bateriei ?
2. Motorul si redresorul se alimenteaza din convertor.

#5
neur0

neur0

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,795
  • Înscris: 01.11.2011
Altul cu perpetuum mobile. Doooooamneeeee! Posted Image

#6
sill.rds

sill.rds

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 420
  • Înscris: 25.10.2006
Uite 2 kituri complete de conversie bicicleta electrica:
http://www.aliexpres...1879329144.html
http://www.aliexpres...1881609303.html

Poti sa-ti faci idee ce se gaseste pe piata


M-a interesat la un moment dat sa cumpar dar am o problema cu bateria.
Cele cu plumb sunt prea grele, trebuie sa urc bicicleta cu liftul si ca sa intre in lift o ridic pe verticala. Daca ii pun o baterie cu plumb imi rup spatele.

Cele cu litiu ajung sa fie foarte de scumpe.

O idee ar fi baterie DYI din celule de baterie de laptop. E nevoie de 72 de celule ca sa obtii o baterie decenta.

Aveti idee de unde as putea cumpara sau face rost de baterii uzate de laptop in cantitati mai mari (20-30 de baterii)?

Edited by sill.rds, 09 September 2015 - 14:20.


#7
pacopaco1967

pacopaco1967

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,550
  • Înscris: 13.09.2010
Posted Image  Initiator , o schema electrica sau diagrama cu blocuri componente ne poti lamuri si pe noi ?

#8
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010

View Postneur0, on 09 septembrie 2015 - 14:10, said:

Altul cu perpetuum mobile. Doooooamneeeee! Posted Image
Scuze pentru ca te-am ofensat, dar asa pare cum sustii = Altul cu perpetuum mobile.= mai ales daca nu citesti sau nu intelegi intregul, deoarece intrebarea 2. te-ar lamuri:
2. Redresorul poate ajuta la reincarcarea partiala a bateriei sau mai mult incurca?

View Postpacopaco1967, on 09 septembrie 2015 - 14:15, said:

Posted Image  Initiator , o schema electrica sau diagrama cu blocuri componente ne poti lamuri si pe noi ?
Asa ceva lipseste cu desavarsire din nefericire. Imi faceam sperante desarte ca datele prezentate in primul post ar fi suficiente pentru moment. Am sa revin (maine in cel mai bun caz sau ulterior in cel mai rau caz) cu datele cerute de 'grifonul_alb' si 'mihaicozac'.

Edited by poadol, 09 September 2015 - 14:24.


#9
neur0

neur0

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,795
  • Înscris: 01.11.2011

View Postpoadol, on 09 septembrie 2015 - 14:19, said:

2. Redresorul poate ajuta la reincarcarea partiala a bateriei sau mai mult incurca?
Desigur că o ajută cu condiția să dai suficient de vioi din pedale. :)

#10
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010
'pacopaco1967'
De la baterie se alimenteaza convertorul, iar la acesta se cupleaza atat motorul cat si redresorul, redresor care la randul lui ar trebui sa alimenteze bateria, deci este cuplat la baterie, daca poate fi de folos la ceva.

View Postneur0, on 09 septembrie 2015 - 14:25, said:

Desigur că o ajută cu condiția să dai suficient de vioi din pedale. Posted Image
Poate n-ai bagat de seama dar este specificat in titlul topicului "Bicicleta electrica", deci despre care pedalat discutam aici?
Pedalat eventual la pornire, defectiuni ale componentelor si in cel mai rau caz la descarcarea bateriei. Posted Image

Edited by poadol, 09 September 2015 - 14:33.


#11
neur0

neur0

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,795
  • Înscris: 01.11.2011
Redresorul este un montaj care transformă curentul alternativ în curent continuu.

Bănuiesc că în loc de redresor te gândeai la un alternator sau un dinam dar nu știai cum se numește.

View Postpoadol, on 09 septembrie 2015 - 14:32, said:

Poate n-ai bagat de seama dar este specificat in titlul topicului "Bicicleta electrica", deci despre care pedalat discutam aici?
Pedalat eventual la pornire, defectiuni ale componentelor si in cel mai rau caz la descarcarea bateriei. Posted Image
Ok, dacă nu vrei să dai la pedale, va trebui să pui o manivelă ca să încarci bateria. E bine și așa, faci mușchi la mâini. :)

#12
paso87

paso87

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,448
  • Înscris: 06.08.2008

View Postpoadol, on 09 septembrie 2015 - 13:27, said:

In legatura cu o bicicleta electrica realizata acasa am cateva nelamuriri.

Prezentare:
- De dimensiunile unei biciclete "Pegas" cu unele modificari, roti dintate, motor si altele adaugate etc. ; (cum erau acelea pliabile)
- Motor de 500 wati (curent alternativ);
- Baterie 12 volti;
- Convertor 1000 wati; (transforma curentul continuu de la baterie 12 V in curent alternativ 240 V, daca nu gresesc)
- Redresor; (alimenteaza bateria)

a) Bicicleta incercata cu un convertor de 500 wati, desi convertorul mergea pana la 1000 wati decupla dupa 1 minut de functionare si se oprea totul = convertor, motor si redresor.

Urmeaza un convertor de 1000 wati legat la baterie, merge si la 2000 wati pentru o perioada de 15 minute dupa care decupleaza.

Motorul si redresorul se alimenteaza din convertor.

1. Cu convertorul de 1000 de wati se va repeta experienta avuta cu cel de 500 wati [ vezi punctul a) ]? (marturisesc ca nu stiu sa fac calculele necesare, multumesc daca ma puteti ajuta cu formule de calcul si explicatiile termenilor acelor formule)

2. Redresorul poate ajuta la reincarcarea partiala a bateriei sau mai mult incurca?

3. Precizare mai mult sau mai putin corecta: Raportul dintre rotile dintate de la motor si roata din spate este de 1 la 4 sau invers, deoarece roata dintata mai mica este la motor.
Intrebare: Care ar fi raportul optim dintre cele 2 roti dintate (rotile dintate de la motor si roata din spate), tinand cont de putinele date prezentate mai sus?

Orice ajutor sau sugestie de la cunoscatori in domeniile mecanic si electric sunt binevenite. Posted Image

P.S. Revin cu alte intrebari daca mai am si alte nelamuriri.

Sa-mi dau si eu putin cu parerea... :D

1. Calculeaza greutatea motorului + greutatea bateriei + greutatea  angrenajelor pentru mentinerea celor necesare + greutatea ta (la final)
2. Spui ca ai o baterie de 12V si un convertor. Deci ridici tensiunea de la 12V la 240. Pierzi 10% lejer ca sigur nu ai convertor cu randament ridicat. Motorul iti consuma 500W ceea ce e destul de mult. - Nu mi-au placut calculele astea cu Ah niciodata - poate calculeaza vreun coleg sau ne ofera formulele potrivite.  
3. Ai si un redresor care se alimenteaza din convertor sa incarce bateria. Cel putin eu asa inteleg. Asta n-are ce cauta aici. Tu pierzi 10% facand conversia la 240VAC, mai pierzi inca 10% convertind spre 12V ( ca pana la urma redresorul asta face). Presupunand ca la intrare ai 100%, la iesire vei avea cel mult 80% din energia de intrare. Nu prea da bine raportul asta.
Scapa de redresor. Ala sta acasa si iti incarca bateria cand nu o folosesti.

Pe scurt, proiectul tau e interesant doar pentru tine dar nu si eficient. Pierzi multa energie incercand sa te transporti pe tine + baterie + motor. Trebuie sa ai roata de motocicleta, nu de bicicleta.
Cel mai probabil sa ai un plus de 20-30kg motorul, 20-30 bateria, 50-100 tu, 10-15 ce mai pui tu pe acolo. In final incarci bicicleta cu minim 50 de kg.


Sfatul meu e sa te gandesti mai bine si sa iei un motor de 12Vcc. E mult mai eficient decat ala de 240 in cazul de fata. Mai mult, trebuie sa te gandesti si cum faci sa variezi viteza, nu ?

#13
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
Propun ceva de genul asta (in caz ca nu se vede linkul e un prelungitor cu mai multe prize care se alimenteaza din el insusi):

[edit, renunt se pare ca softpedia are ceva cu linkurile lungi]

Edited by f300, 09 September 2015 - 14:54.


#14
neur0

neur0

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,795
  • Înscris: 01.11.2011
Ar mai fi varianta să iei în brațe bateria și să participați amândoi (tu și bateria) la o spirală MISA și vă umpleți de energie pentru un an. :)

#15
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002
ai o baterie, consumi din ea si in acelasi timp vrei sa o incarci la loc folosind tot energia ei
nu ti se pare ceva in nreregula?

presupunanad ca acea baterie e de 12v/7A ai teoretic o putere 12x7= 84W
adica poti merge cu un motor care consuma 84w timp de 1h sau, unul de 168w 30min si cu unul de 336w timp de 15 min
asta doar in teorie, in realitate sunt o gramada de pierderi si energia real folosita e mai mica

ca sa incarci bateria trebuie sa aduci energie din exterior (pedale de exemplu:))
rederesorul il folosesti acasa, conectat la priza si cu el incarci bateria

#16
Super Chief

Super Chief

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,491
  • Înscris: 21.08.2007
Are el ceva in cap dar nu ii vin cuvintele sa se exprime pe intelesul tuturor.

Poate vrea sa incarce bateria cand se da la vale sau cand franeaza. Hai ca incet incet pana in 2020 ori reuseste ori se apuca de altceva. Presupun, vine iarna, ca ii va fi ocupat mai tot timpul cu lopatatul la balega.

#17
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010

View Postaeon, on 09 septembrie 2015 - 14:57, said:

a) ai o baterie, consumi din ea si in acelasi timp vrei sa o incarci la loc folosind tot energia ei
nu ti se pare ceva in nreregula?
a) Daca mi se parea in regula nu mai exista intrebarea numarul 2. din primul post.
Multumesc pentru raspunsul dat la intrebarea referitoare la redresor, adica intrebarea 2. din postul #1.

#18
neur0

neur0

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,795
  • Înscris: 01.11.2011
Ca să-ți mai dau o idee interesantă, caută pe net ”Dacia care merge cu apă” și după ce citești despre ea, mai poți deschide un topic interesant aici.

De asemenea, vezi că era unul care era preocupat să capteze energie din Univers cu ajutorul unei antene și altul care vroia să obțină energie electrică folosind niște magneți, poate dai și peste experimentele lor și-ți mai vin idei. :)

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate