Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Bicicleta electrica
Last Updated: Dec 14 2015 14:09, Started by
poadol
, Sep 09 2015 13:27
·
0
#1
Posted 09 September 2015 - 13:27
In legatura cu o bicicleta electrica realizata acasa am cateva nelamuriri.
Prezentare: - De dimensiunile unei biciclete "Pegas" cu unele modificari, roti dintate, motor si altele adaugate etc. ; (cum erau acelea pliabile) - Motor de 500 wati (curent alternativ); - Baterie 12 volti; - Convertor 1000 wati; (transforma curentul continuu de la baterie 12 V in curent alternativ 240 V, daca nu gresesc) - Redresor; (alimenteaza bateria) a) Urmeaza un convertor de 1000 wati legat la baterie, merge si la 2000 wati pentru o perioada de 15 minute dupa care decupleaza. Motorul si redresorul se alimenteaza din convertor. 1. Cu convertorul de 1000 de wati se va repeta experienta avuta cu cel de 500 wati [ vezi punctul a) ]? (marturisesc ca nu stiu sa fac calculele necesare, multumesc daca ma puteti ajuta cu formule de calcul si explicatiile termenilor acelor formule) 2. Redresorul poate ajuta la reincarcarea partiala a bateriei sau mai mult incurca? 3. Precizare mai mult sau mai putin corecta: Raportul dintre rotile dintate de la motor si roata din spate este de 1 la 4 sau invers, deoarece roata dintata mai mica este la motor. Intrebare: Care ar fi raportul optim dintre cele 2 roti dintate (rotile dintate de la motor si roata din spate), tinand cont de putinele date prezentate mai sus? Orice ajutor sau sugestie de la cunoscatori in domeniile mecanic si electric sunt binevenite. P.S. Revin cu alte intrebari daca mai am si alte nelamuriri. |
#2
Posted 09 September 2015 - 13:48
poadol, on 09 septembrie 2015 - 13:27, said:
In legatura cu o bicicleta electrica realizata acasa am cateva nelamuriri. Prezentare: - De dimensiunile unei biciclete "Pegas" cu unele modificari, roti dintate, motor si altele adaugate etc. ; (cum erau acelea pliabile) - Motor de 500 wati (curent alternativ); - Baterie 12 volti; Motorul si redresorul se alimenteaza din convertor. 1. Bateria ce caracteristic are? tensiune 12 V, dar amperi, Ah? 2. De unde alimentezi redresorul/incarcatorul bateriei ? |
#3
Posted 09 September 2015 - 13:53
Mai ai nevoie de turaţia maximă a motorului, care împreună cu raportul de multiplicare şi diametrul roţii motrice dau viteza maximă a vehiculului, care nu are voie să treacă de 25km/h în cazul bicicletelor. Un raport diferit conduce ori la viteză prea mică, ori la cuplu motor prea mic, respectiv acceleraţie slabă.
|
#4
Posted 09 September 2015 - 14:05
#6
Posted 09 September 2015 - 14:11
Uite 2 kituri complete de conversie bicicleta electrica:
http://www.aliexpres...1879329144.html http://www.aliexpres...1881609303.html Poti sa-ti faci idee ce se gaseste pe piata M-a interesat la un moment dat sa cumpar dar am o problema cu bateria. Cele cu plumb sunt prea grele, trebuie sa urc bicicleta cu liftul si ca sa intre in lift o ridic pe verticala. Daca ii pun o baterie cu plumb imi rup spatele. Cele cu litiu ajung sa fie foarte de scumpe. O idee ar fi baterie DYI din celule de baterie de laptop. E nevoie de 72 de celule ca sa obtii o baterie decenta. Aveti idee de unde as putea cumpara sau face rost de baterii uzate de laptop in cantitati mai mari (20-30 de baterii)? Edited by sill.rds, 09 September 2015 - 14:20. |
#7
Posted 09 September 2015 - 14:15
Initiator , o schema electrica sau diagrama cu blocuri componente ne poti lamuri si pe noi ?
|
#8
Posted 09 September 2015 - 14:19
neur0, on 09 septembrie 2015 - 14:10, said: Altul cu perpetuum mobile. Doooooamneeeee! 2. Redresorul poate ajuta la reincarcarea partiala a bateriei sau mai mult incurca? pacopaco1967, on 09 septembrie 2015 - 14:15, said: Initiator , o schema electrica sau diagrama cu blocuri componente ne poti lamuri si pe noi ? Edited by poadol, 09 September 2015 - 14:24. |
#9
Posted 09 September 2015 - 14:25
#10
Posted 09 September 2015 - 14:32
'pacopaco1967'
De la baterie se alimenteaza convertorul, iar la acesta se cupleaza atat motorul cat si redresorul, redresor care la randul lui ar trebui sa alimenteze bateria, deci este cuplat la baterie, daca poate fi de folos la ceva. neur0, on 09 septembrie 2015 - 14:25, said: Desigur că o ajută cu condiția să dai suficient de vioi din pedale. Pedalat eventual la pornire, defectiuni ale componentelor si in cel mai rau caz la descarcarea bateriei. Edited by poadol, 09 September 2015 - 14:33. |
|
#11
Posted 09 September 2015 - 14:45
Redresorul este un montaj care transformă curentul alternativ în curent continuu.
Bănuiesc că în loc de redresor te gândeai la un alternator sau un dinam dar nu știai cum se numește. poadol, on 09 septembrie 2015 - 14:32, said:
Poate n-ai bagat de seama dar este specificat in titlul topicului "Bicicleta electrica", deci despre care pedalat discutam aici? Pedalat eventual la pornire, defectiuni ale componentelor si in cel mai rau caz la descarcarea bateriei. |
#12
Posted 09 September 2015 - 14:47
poadol, on 09 septembrie 2015 - 13:27, said:
In legatura cu o bicicleta electrica realizata acasa am cateva nelamuriri. Prezentare: - De dimensiunile unei biciclete "Pegas" cu unele modificari, roti dintate, motor si altele adaugate etc. ; (cum erau acelea pliabile) - Motor de 500 wati (curent alternativ); - Baterie 12 volti; - Convertor 1000 wati; (transforma curentul continuu de la baterie 12 V in curent alternativ 240 V, daca nu gresesc) - Redresor; (alimenteaza bateria) a) Urmeaza un convertor de 1000 wati legat la baterie, merge si la 2000 wati pentru o perioada de 15 minute dupa care decupleaza. Motorul si redresorul se alimenteaza din convertor. 1. Cu convertorul de 1000 de wati se va repeta experienta avuta cu cel de 500 wati [ vezi punctul a) ]? (marturisesc ca nu stiu sa fac calculele necesare, multumesc daca ma puteti ajuta cu formule de calcul si explicatiile termenilor acelor formule) 2. Redresorul poate ajuta la reincarcarea partiala a bateriei sau mai mult incurca? 3. Precizare mai mult sau mai putin corecta: Raportul dintre rotile dintate de la motor si roata din spate este de 1 la 4 sau invers, deoarece roata dintata mai mica este la motor. Intrebare: Care ar fi raportul optim dintre cele 2 roti dintate (rotile dintate de la motor si roata din spate), tinand cont de putinele date prezentate mai sus? Orice ajutor sau sugestie de la cunoscatori in domeniile mecanic si electric sunt binevenite. P.S. Revin cu alte intrebari daca mai am si alte nelamuriri. Sa-mi dau si eu putin cu parerea... 1. Calculeaza greutatea motorului + greutatea bateriei + greutatea angrenajelor pentru mentinerea celor necesare + greutatea ta (la final) 2. Spui ca ai o baterie de 12V si un convertor. Deci ridici tensiunea de la 12V la 240. Pierzi 10% lejer ca sigur nu ai convertor cu randament ridicat. Motorul iti consuma 500W ceea ce e destul de mult. - Nu mi-au placut calculele astea cu Ah niciodata - poate calculeaza vreun coleg sau ne ofera formulele potrivite. 3. Ai si un redresor care se alimenteaza din convertor sa incarce bateria. Cel putin eu asa inteleg. Asta n-are ce cauta aici. Tu pierzi 10% facand conversia la 240VAC, mai pierzi inca 10% convertind spre 12V ( ca pana la urma redresorul asta face). Presupunand ca la intrare ai 100%, la iesire vei avea cel mult 80% din energia de intrare. Nu prea da bine raportul asta. Scapa de redresor. Ala sta acasa si iti incarca bateria cand nu o folosesti. Pe scurt, proiectul tau e interesant doar pentru tine dar nu si eficient. Pierzi multa energie incercand sa te transporti pe tine + baterie + motor. Trebuie sa ai roata de motocicleta, nu de bicicleta. Cel mai probabil sa ai un plus de 20-30kg motorul, 20-30 bateria, 50-100 tu, 10-15 ce mai pui tu pe acolo. In final incarci bicicleta cu minim 50 de kg. Sfatul meu e sa te gandesti mai bine si sa iei un motor de 12Vcc. E mult mai eficient decat ala de 240 in cazul de fata. Mai mult, trebuie sa te gandesti si cum faci sa variezi viteza, nu ? |
#13
Posted 09 September 2015 - 14:53
Propun ceva de genul asta (in caz ca nu se vede linkul e un prelungitor cu mai multe prize care se alimenteaza din el insusi):
[edit, renunt se pare ca softpedia are ceva cu linkurile lungi] Edited by f300, 09 September 2015 - 14:54. |
#14
Posted 09 September 2015 - 14:54
Ar mai fi varianta să iei în brațe bateria și să participați amândoi (tu și bateria) la o spirală MISA și vă umpleți de energie pentru un an.
|
#15
Posted 09 September 2015 - 14:57
ai o baterie, consumi din ea si in acelasi timp vrei sa o incarci la loc folosind tot energia ei
nu ti se pare ceva in nreregula? presupunanad ca acea baterie e de 12v/7A ai teoretic o putere 12x7= 84W adica poti merge cu un motor care consuma 84w timp de 1h sau, unul de 168w 30min si cu unul de 336w timp de 15 min asta doar in teorie, in realitate sunt o gramada de pierderi si energia real folosita e mai mica ca sa incarci bateria trebuie sa aduci energie din exterior (pedale de exemplu:)) rederesorul il folosesti acasa, conectat la priza si cu el incarci bateria |
|
#16
Posted 09 September 2015 - 15:01
Are el ceva in cap dar nu ii vin cuvintele sa se exprime pe intelesul tuturor.
Poate vrea sa incarce bateria cand se da la vale sau cand franeaza. Hai ca incet incet pana in 2020 ori reuseste ori se apuca de altceva. Presupun, vine iarna, ca ii va fi ocupat mai tot timpul cu lopatatul la balega. |
#17
Posted 09 September 2015 - 15:08
aeon, on 09 septembrie 2015 - 14:57, said:
a) ai o baterie, consumi din ea si in acelasi timp vrei sa o incarci la loc folosind tot energia ei nu ti se pare ceva in nreregula? Multumesc pentru raspunsul dat la intrebarea referitoare la redresor, adica intrebarea 2. din postul #1. |
#18
Posted 09 September 2015 - 15:10
Ca să-ți mai dau o idee interesantă, caută pe net ”Dacia care merge cu apă” și după ce citești despre ea, mai poți deschide un topic interesant aici.
De asemenea, vezi că era unul care era preocupat să capteze energie din Univers cu ajutorul unei antene și altul care vroia să obțină energie electrică folosind niște magneți, poate dai și peste experimentele lor și-ți mai vin idei. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users