Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Skoda Octavia 1.9TDI
Ultima postare: iun 06 2016 09:59, Inițiat de
ecou
, ian 03 2006 17:55
·
0
#973
Publicat: 04 februarie 2013 - 23:59
Eu zic ca daca iti permiti sa o cumperi cu incredere, Vezi si daca prinzi ceva de pe stoc cu 1500 de euro reducere. Oricum fiind masina noua, daca vei merge cu ea calumea nu cred ca vei intampina prea devreme probleme la ambreiaj. Daca tot esti din Craiova la reprezentanta vei plati reviziile impare undeva la 230 de lei si celelalte undeva la 600 de lei, tu sti mai bine daca merita sau nu.
Legat de motoare difera destul de mult, 1.9 TDI este un motor cu pompa distribuitoare, fara DPF si cu o tubosuflanta cu geometrie fixa pe cand 1.6 TDI vine cu tubo variabila, injectie CR, si filtru de particule. SI daca faci cip tuning 1.9 se duce undeva la 160 de cai in varianta fortata pe cand 1.6 la 124 daca nu ma insel. Cum spuneam si la felul cum este distribuita puterea difera destul de mult dar o diferenta exista si la consum. Eu zic ca orice masina la sfarsit de generatie renteaza pentru ca problemele sunt cam rezolvate iar discounturile sunt maximale. |
#976
Publicat: 09 februarie 2013 - 20:06
Stiu sigur, am vazut turbina originala (Garret VNT14), atunci cand am facut upgrade-ul la VNT17 (la masina din semnatura) si ambele au geometrie variabila.
Repet, nu stiu cum e la cele non-PD. Nu prea inteleg chestia cu plaja de cuplu maxim: stiu ca el incepe la 1700-1800 rpm, dar nu stiu ca doar la acea faza sa aiba valoarea maxima, cuplul respectiv e mentinut pana la aprox. 3000rpm, dupa care scade incet, nu brusc pana dupa 4000rpm, unde atinge o valoare asemanatoare cu cea de la 1000rpm. Poate ne explica cineva care se pricepe mai bine. LE: Am gasit pe forumul VW o diagrama de cuplu pt. 1.9TDI PD 105CP Fișiere atașateEditat de ticodriver, 09 februarie 2013 - 20:14. |
#977
Publicat: 09 februarie 2013 - 21:06
Pai ce nu intelegi?
Dupa formula, turatia la care se obtine puterea maxima este turatia la care scaderea cuplului e mai mare decat cresterea turatiei. Daca cuplul cade mai devreme se obtine si putere maxima mai devreme dar mai mica decat daca cuplul tine mai mult. Vb de acelasi cuplu maxima, exident si bineinteles ca a 2a varianta e de preferat. Motorul cel mai bun este ala care are cuplul maxim cat mai mare si cat mai jos si puterea cat mai mare si cat mai sus. In traduce cuplu maxim jos dar care tine si mult in ture la o valoare buna, mai mica deat cea maxima, evident. Daca motorul din grafic ar avea cuplu maxim, la aceeasi valoare ca in grafic adica 250Nm, dar pana la 4000 de ture dupa care ar fi taiat brusc, ar avea peste 140 de cai. Editat de undercoverbrother, 09 februarie 2013 - 21:07. |
#978
Publicat: 06 iunie 2016 - 09:59
Salut,
La Octavia din 2012, am observat SUB masina niste urme ca de ulei (sau alt lichid) scurs si uscat in zona de deasupra tevii de esapament. Urme similare sunt si pe tabla de la spatiul pentru roata de rezerva. A mai intalnit cineva aceasta situatie si stie de la ce poate fi? M-am mai uitat si la alta Skoda (un Tour din 2006) si am regasit aceleasi urme ca de lichid scurs si uscat in zona de deasupra tevii de esapament, dar nu si pe tabla de la suport roata rezerva. Multumesc anticipat pentru un raspuns sau sfat. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi