Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

Skoda Octavia 1.9TDI

- - - - -
  • Please log in to reply
977 replies to this topic

#973
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006
Eu zic ca daca iti permiti sa o cumperi cu incredere, Vezi si daca prinzi ceva de pe stoc cu 1500 de euro reducere. Oricum fiind masina noua, daca vei merge cu ea calumea nu cred ca vei intampina prea devreme probleme la ambreiaj. Daca tot esti din Craiova la reprezentanta vei plati reviziile impare undeva la 230 de lei si celelalte undeva la 600 de lei, tu sti mai bine daca merita sau nu.
Legat de motoare difera destul de mult, 1.9 TDI este un motor cu pompa distribuitoare, fara DPF si cu o tubosuflanta cu geometrie fixa pe cand 1.6 TDI vine cu tubo variabila, injectie CR, si filtru de particule. SI daca faci cip tuning 1.9 se duce undeva la 160 de cai in varianta fortata pe cand 1.6 la 124 daca nu ma insel. Cum spuneam si la felul cum este distribuita puterea difera destul de mult dar o diferenta exista si la consum.
Eu zic ca orice masina la sfarsit de generatie renteaza pentru ca problemele sunt cam rezolvate iar discounturile sunt maximale.

#974
ticodriver

ticodriver

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,342
  • Înscris: 02.09.2005
1.9TDI, cel putin cele PD, au turbina cu geometrie variabila. Posted Image

#975
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006
Esti sigur? Oare de ce nu au si ele o plaja de cuplu maxim ca celelalte? Si cand se schimba geometria? Ca eu nuprea simt...

#976
ticodriver

ticodriver

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,342
  • Înscris: 02.09.2005
Stiu sigur, am vazut turbina originala (Garret VNT14), atunci cand am facut upgrade-ul la VNT17 (la masina din semnatura) si ambele au geometrie variabila.
Repet, nu stiu cum e la cele non-PD.

Nu prea inteleg chestia cu plaja de cuplu maxim: stiu ca el incepe la 1700-1800 rpm, dar nu stiu ca doar la acea faza sa aiba valoarea maxima, cuplul respectiv e mentinut pana la aprox. 3000rpm, dupa care scade incet, nu brusc pana dupa 4000rpm, unde atinge o valoare asemanatoare cu cea de la 1000rpm. Poate ne explica cineva care se pricepe mai bine.

LE: Am gasit pe forumul VW o diagrama de cuplu pt. 1.9TDI PD 105CP

Attached Files


Edited by ticodriver, 09 February 2013 - 20:14.


#977
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Pai ce nu intelegi?
Dupa formula, turatia la care se obtine puterea maxima este turatia la care scaderea cuplului e mai mare decat cresterea turatiei.
Daca cuplul cade mai devreme se obtine si putere maxima mai devreme dar mai mica decat daca cuplul tine mai mult. Vb de acelasi cuplu maxima, exident si bineinteles ca a 2a varianta e de preferat.
Motorul cel mai bun este ala care are cuplul maxim cat mai mare si  cat mai jos si puterea cat mai mare si cat mai sus. In traduce cuplu maxim jos dar care tine si mult in ture la o valoare buna, mai mica deat cea maxima, evident.

Daca motorul din grafic ar avea cuplu maxim, la aceeasi valoare ca in grafic adica 250Nm, dar pana la 4000 de ture dupa care ar fi taiat brusc, ar avea peste 140 de cai.

Edited by undercoverbrother, 09 February 2013 - 21:07.


#978
decanu

decanu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 279
  • Înscris: 31.08.2006
Salut,
La Octavia din 2012, am observat SUB masina niste urme ca de ulei (sau alt lichid) scurs si uscat in zona de deasupra tevii de esapament. Urme similare sunt si pe tabla de la spatiul pentru roata de rezerva.
A mai intalnit cineva aceasta situatie si stie de la ce poate fi?
M-am mai uitat si la alta Skoda (un Tour din 2006) si am regasit aceleasi urme ca de lichid scurs si uscat in zona de deasupra tevii de esapament, dar nu si pe tabla de la suport roata rezerva.
Multumesc anticipat pentru un raspuns sau sfat.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate