Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Acumulatoare de caldura, rezervoare acumulare, Puffer
Ultima postare: feb 02 2024 21:12, Inițiat de
maulica1
, ian 15 2010 15:03
·
31
#4429
Publicat: 12 aprilie 2016 - 09:59
....REVIN ....dupa prima iarna cu puffer in instalatie ....avantajele au fost evidente: caldura constanta in casa de 21.5... 22 ziua ,noaptea 20 ;autonomie ....si sa nu mai vorbesc de cosmarul depunerilor de gudron si smoala aceia lipicioasa ,e nu am curatat cazanul toata iarna pentru ca nu a fost nevoie si nici hornul ,zero depuneri am folosit lemne de un an si deseuri de la o fabrica de mobila plus brichete de rumegus ....acelora care in toamna m-au sfatuit si m-au indrumat le multumesc din suflet ...ma refer aici la membri forum softpedia...si dupa estimarile mele am economisit si ceva lemne ....mie greu sa estimez deorece in cealalta casa parinti mei au teracote si am avut in comun lemnele ....
|
#4430
Publicat: 12 aprilie 2016 - 20:33
mda.. apropos de curatat cazanul odata pe sezon: eu am instalat un termometru pe cos: cum nu curat cazanul 2-3 saptamani, cum inceepe sa creasca temperatura fumului! adica randamentul scade, consumul creste! nici eu nu am curatat asa cum ar fi trebuit, deci imi fac si autocritica cu ocazia asta!
ps: cazanul e curat, nu pare sa aiba nevoie de curatare, dar in schimbatoul de caldura si in camera de ardere se depune un praf fin pe pereti, suficient cat sa nu se faca schimbul de caldura corect! |
#4431
Publicat: 13 aprilie 2016 - 07:00
....da exista acel praf fin alb....dar eu zic ca afecteaza randamentul doar la inceput cand pornesti focul si se incalzeste ,dupa aceia este nesemnificativ de cateva ori am curatat cu peria dar nu pot sa zic ca era curatare ,eram gata in 2 minute....la mine anul trecut erau mari problem cu smoala, usa sertarului de scrum adica acela de jos era dimineata lipita deabia reuseam sa deschid cateodata ...anul acesta ma refer la iarna care a trecut a fost domnie ...facut foc ...incalzit puffer ....intradevar trebuia sa am doar grija sa nu treaca apa in puffer peset 90 de grade...acum imi pare rau ca nu am reusit sa instalez un puffer mai mare ...nu aveam loc spatiul nu e destul de inalt ...iar hornul are un Capac in partea inferioara pe care o dadeam jos aruncam o privire in horn cu o laterna cu led si nu se vedea nevoia de curatare....
Editat de allmore77, 13 aprilie 2016 - 07:02. |
#4432
Publicat: 28 aprilie 2016 - 12:56
Ma gandesc sa iau un boiler de ACM cu doua serpentine, in ideea ca la un moment dat, in urmatorii ani, o sa leg doua panouri solare la el (momentan o sa trag doar tevile din pod pana in camera tehnica). Suntem 4, rate, consumam apa, deci m-am hotarat la 300 L chiar daca poate si unul de 200 ar fi suficient.
Intrebarea mea este daca pot sa inseriez serpentinele la orice boiler solar, daca are rost sa le inseriez (avand in vedere ca puterea centralei oricum va fi mult sub cea a serpentinelor inseriate) si daca nu are rost sa le inseriez, cum ar fi mai bine sa leg centrala. La serpentina de sus (cea mai slaba ca putere, de obicei) sau la cea de jos? E necesara in orice configuratie o pompa de destratificare? |
#4433
Publicat: 29 aprilie 2016 - 09:02
xml, on 28 aprilie 2016 - 12:56, said:
Intrebarea mea este daca pot sa inseriez serpentinele la orice boiler solar, daca are rost sa le inseriez (avand in vedere ca puterea centralei oricum va fi mult sub cea a serpentinelor inseriate) si daca nu are rost sa le inseriez, cum ar fi mai bine sa leg centrala. La serpentina de sus (cea mai slaba ca putere, de obicei) sau la cea de jos? xml, on 28 aprilie 2016 - 12:56, said:
E necesara in orice configuratie o pompa de destratificare? Editat de andreilesan, 29 aprilie 2016 - 09:03. |
#4434
Publicat: 29 aprilie 2016 - 11:14
Hai sa luam asta: http://www.ariston.com/ro/bc2s O serpentina de 0.8mp/27KW si alta de 1/31. Cam 0.03mp/KW, deci mult sub ce spui tu. Asadar ar trebui inseriate, nu? La mine eu am intr-un proiect super alambicat, pe langa pompele de circulatie pentru IPAT si o "pompa destratificare boiler 100/50 grade C, 3.6 mc/h ..." care e legata intre cea mai de sus intrare a boilerului si cea mai de jos, boilerul avand 7 astfel de intrari (era prevazut un Viessmann). Cred ca nu face altceva decat sa plimbe apa prin boiler, ca sa ii uniformizeze temperatura. Asta, in eventualitatea in care legi si solar si centrala la boiler. Asta nu pricep eu, pana leg si solarul, are sens sa "destratific"? |
#4435
Publicat: 29 aprilie 2016 - 13:10
Eu tot timpul pun instalatori sa inserieze serpentinele.
Pompa aia de "destratificare" poate fi folosita doar iarna daca ai si panouri solare si doar noaptea, sau cind nu este soare. Poate fi insa inlocuita cu succes de pompa de recirculare ACM daca-ti faci traseul de ACM din casa cu recirculare. Chestia este ca vara panourile + centrala o sa-ti incalzeasca toti cei 300 litri pe care-i are boilerul, pe cind iarna centrala fiind legata doar la serpentina superioara o sa-ti incalzeasca doar 100 litri din cei 300 litri pe care-i are boilerul. Asa ca iarna nu o sa ai foarte multa apa calda si in cazul asta putem povesti de pompa aia de "destratificare". Marea problema este insa automatizarea ei, automatizare care este aproape imposibil de facut. Exemplu: - La baza boilerului ai un 50 grd - In panouri ai sa zicem ca un 55grd, adica nu ai cu 8grd mai mult ca sa plece pompa de panouri - Ca sa plece pompa de panouri, trebuie sa scada apa in boiler la 47grd - Suplimentar tu ai la baza boilerului si un termostat mecanic setat la 45grd care sa porneasca pompa aia de "destratificare". - Momentan pompa asta de "destratificare" nu merge, pentru ca nu ai sub 45grd la baza boilerului - Cineva din casa se apuca de folosit apa calda si automat si de racit baza boilerului - Boilerul se raceste de la 50grd la 47grd si pleaca pompa de panouri. - Dar cum in casa se consuma ACM si la baza intra inca apa rece, boilerul se raceste mai departe ca panourile nu au cum sa faca fata. - Dupa o perioada oarecare baza boilerului scade sub 45grd si pleaca pompa de "destratificare". - In momentul asta merg ambele pompe. - Ulterior inchizi in casa robinetl de ACM si pleci in treaba ta. - Dar din momentul asta sa vezi tu circ. Pompa de solar nu o sa se mai opreasca niciodata. O sa merga si noaptea. (sau se opreste daca se ia curentul ) ..... - Centrala pe gaz o sa se chinuie sa-ti incalzeasca virful boilerului, ..... - Pompa de "destratificare" va lua apa din virf si o va muta la baza, .... - iar pompa de solar o sa munceasca sa-ti raceasca baza boilerului mutind apa sus pe casa Fenomenul asta descris mai sus l-am intilnit la puffere cu serpentina cuplata la panouri. Am avut inclusiv caz in care noaptea mergea pompa de solar, iar centrala baga de nebuna sa recupereze pierderea. La un boiler recunosc ca fiind volumul mai mic este destul de greu sa se nimereasca sa apara fenomenul descris de mine mai sus, dar nu este imposibil. |
#4437
Publicat: 29 aprilie 2016 - 16:13
Corect. Cel mai simplu si cel mai sigur
La pompa aia pentru destratificare mai exista un dezavantaj , ca-ti trebuie si un fluxostat care sa o opreasca cind consumi ACM. Am facut si eu odata un bici dinasta ce vroiam sa si pocneasca, la un boiler de 120 litri cuplat la panouri si centrala pe gaz. Cum a venit "iarna" , femeia sa plins ca nu are suficienta apa ca sa-si umple o vana dinaia imensa cu bulbuci. Asa ca rapid am pus si eu o pompa dinasta de amestec comandata de termostatul ce-l avea boilerul in dotare pentru rezistenta electrica. Totul a fost bine pina ce iar a vrut femeia sa-si adune o vana de apa calda. Numai ca de data asta zicea ca uneori reusete sa-si umple vana, dar nu intodeauna. Am tot studiat problema si nu pricepeam ce se intimpla, de ce uneori reuseste si altori nu. Ulterior am realizat ca atunci cind nu poate sa umple vana, eu pe virful boilerului aveam de fapt 2 consumatori, adica atit pompa cit si robinetul. Asa ca era si normal sa se termine mai repede apa din virf daca trageau 2 din ea. Pina la urma am bagat si un fluxostat si un releu in schema (care sa opreasca recircularea cind se consuma ACM) si iarna respectiva am scapat oarecum de probleme. Anul urmator am rupt pisica in doua si am mai montat inca un boiler de 160 litri (tot cu 2 serpentine) care sa cuplat doar la centrala pe gaz si in fata lui a ramas ala de 120 litri a panourilor, cuplat la panori. La ambele boilere am inseriat serpentinele. Suplimentar am schimbat electronica panourilor cu un Euroster 813 care stie sa citeasca temperatura din 2 boilere si sa comande pompa de recirculare dintre ele. Au trecut destul de multi ani de atunci si pina acum am scapat de reclamatii. Editat de florin71_skoda, 29 aprilie 2016 - 16:15. |
#4439
Publicat: 30 aprilie 2016 - 18:11
Eu nu prea vad rostul acestei pompe de destratificare.
La un boiler de 300l, serpentina de sus e incalzita de CT. Adica primii 150l. Pe masura ce ii consumi, CT reface stocul. Serpentina de jos e pentru solare - iti incalzeste toti cei 300l sau macar preincalzeste apa iar CT are mai putin de lucru. Daca nu ai solare de la inceput, inseriezi serpentinele si beneficiezi de un pic de condensare. Recomand calduros si o rezistenta de 3kW, de backup. Editat de maiandrei, 30 aprilie 2016 - 18:11. |
#4441
Publicat: 30 aprilie 2016 - 21:03
M-am luat dupa docomentu' de la ei, posibil sa fie prea optimist.
Daca e nevoie de mai multa apa calda, se poate pastra la o temperatura mai mare. Noi am setat CT la 47°C, functia antilegionella intra la fiecare 72 ore, rezistenta de backup e comandata de Arduino daca temperatura de sus scade sub 40°C. De cand au venit gazele n-a insumat mai mult de-o ora, insa cand eram pe termosemineu a fost tare utila. Fișiere atașate |
#4442
Publicat: 30 aprilie 2016 - 23:15
LE: Cred ca mai potrivit nevoilor tale ar fi cel propus de andreilesan aici - http://forum.softped...1#entry19171051
|
#4444
Publicat: 26 mai 2016 - 11:32
A folosit cineva pufferele din polipropilena? Ce parere aveti? Am gasit modele cu serpentina care se conecteaza la un boiler pe lemne sau termosemineu. Eu l-as conecta la un termosemineu de 37 kw.
Avantaje/dezavantaje... Stiu ca toti vanzatorii isi lauda marfa si in general se vorbeste doar de avantajele folosirii lor pe site-urile de vanzare. Am gasit cativa producatori/vanzatori prin tara... Un exemplu citat:
Este un dezavantaj mare acest lucru? Personal ma tenteaza un puffer din polipropilena pentru durata lunga de viata, lipsa coroziunii. Fiind din plastic si aplicat o izolatie buna, cred ca pierderile de temperatura ar fi mai mici decat la un puffer de otel... Ar compensa asta deficitul incalzirii cu 5 grade mai redusa (cum spun ei) datorita schimbatorul de caldura? Ma intimideaza putin temperaturile de inmuiere/topire desii poate ca nu ar avea cum sa ajunga la aceste temperaturi prin schimbatorul de caldura. Banuiesc ca un alt dezvantaj ar fi si timpul mai lung de incarcare a pufferului din cauza transferului termic mai redus al schimbatorul de caldura (40 kw). Nu ma pricep la aceste lucruri, dar incerc sa invat si sa ma documentez. Va multumesc anticipat. Editat de autocargo, 26 mai 2016 - 11:36. |
#4445
Publicat: 26 mai 2016 - 13:07
Din experienta...
Transferul de caldura printr-o serpentina e mai lent. Observ la mine cand incarc boilerul. Dupa ce ajunge la temeratura de rulare (60 pe retur) tinde sa se incinga cazanul repede deoarece el incalzeste agentul mai repede decat poate ceda serpentina. Nu cred ca e nevoie sa cumperi un puffer din PP. Poti sa iti faci unul dupa principiul lor. Sunt colegi care si-au facut pufere din tabla. Un alt dezavantaj este ca nu vei putea sa il "umpli" gradat cu caldura.(stratificare?) Temperatura va creste treptat in tot volumul lui (va fi o diferenta intre jos ai sus). La puferul din metal, trag agent rece de jos si introduc cald sus, a.i. dupa o ora de foc am 300 litri de agent la 85 in partea de sus. |
#4446
Publicat: 26 mai 2016 - 17:01
De preturi nu stiu ce sa zic.
Doar cateva idei : - "Fiind din plastic si aplicat o izolatie buna, cred ca pierderile de temperatura ar fi mai mici decat la un puffer de otel.." - nu te iluziona . O izolatie cumescade e de 10-12 cm . Comparativ cu cei 3 mm de tabla sau 4 mm de PP ( puffer otel vs. vas polipropilena ) esti la un alt ordin de marime . In practica va fi exact invers : puferul din tabla va fi izolat mai bine cu izolatia din fabrica decat cel izolat de tine. - Ai spus ca ai semineu de 37 kW . Serpentina ce putere are ? - Cele 5 grd . Conteaza ! Mai ales daca nu ai dimensionat caloriferele pentru temperaturi joase sau nu ai incalzire in pardoseala. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi