REDRESOR AUTO : scheme, detalii, probleme
#595
Posted 25 October 2016 - 19:53
Tensiunea stabilizata pe alimentare este de 3V. Acum am vazut ca nu masoara curentul . Verificam, vedem si apoi luam o decizie. Cel putin macar tensiunea o arata .
L.E. Se pare ca AO pentru masurarea curentului este LM321. Acum verific daca a scapat Edited by tehnics, 25 October 2016 - 20:16. |
#596
Posted 27 November 2016 - 14:35
Deoarece a venit iarna (cel putin la Brasov...), mi-am facut si eu redresor.
De fapt chinezul a facut pentru mine o sursa in comutatie de 230Vac/12Vcc si 1.2A (cum se gasesc pe toate drumurile) iar eu am desfacut-o si am modificat divizorul rezistiv pe partea de feedback care este intotdeauna formata din optocuplor + TL431. Acum sursa scoate 14.05Vcc si inseriata cu un bec de masina de 21W = incarcatorul ideal. De notat ca pentru incarcarea acumulatorilor auto nu este neaparat necesar un curent de ordinul amperilor. Aveam la munca o masina care statea pe dreapta de mai mult timp, i-am luat acumulatorul si l-am conectat la un incarcator ANSMANN ALCS 2-24 care incarca cu 0.6A 13.3Vcc si dupa 2-3 zile (era acumulator foarte descarcat!) si-a revenit acumulatorul (culoare ochi magic verde, electromotorul invarte de rupe, etc.). Deci nu incercati sa faceti mama incarcatoarelor, o sursa care poate da 1Ah/14Vcc este suficienta si nu streseaza nici bateria. |
#597
Posted 27 November 2016 - 16:40
Asta în cazul în care ai timp să o încarci lent. Dacă te trezeşti dimineaţa că nu ai cu ce merge la slujbă parcă tot mai bun e un robot de pornire...
|
#598
Posted 27 November 2016 - 17:30
Cei carora li se descarca bateria au si timp sa o incarce, pentru ca bateriile se descarca pe masinile pornite rar.
Eu merg mult cu bicicleta si in delegatii asa ca acumulatorul are timp sa stea la incarcat. Urmeaza un panou solar de 5W si am scapat de carat bateria. |
#599
Posted 28 November 2016 - 11:51
Eu am cam lasat balta ultimul proiect cu incarcatorul pentru ca am fost prins cu altele. Se pare ca in acele indicatoare de tensiune si curent de care vorbeam mai sus, a picat si AO-ul asa ca va trebui sa adaptez altul. Am scos si schema electronica care arata ca in poza.
Intre timp am prins o super oferta la un incarcator de baterie destul de interesant. In schimb am un robot de pornire portabil care e destul e bun in unele situatii. Attached FilesEdited by tehnics, 28 November 2016 - 11:52. |
#600
Posted 12 January 2017 - 17:40
Doresc sa imi cumpar un redresor.
Am vazut foarte multe modele pe net dar am gasit unul care as vrea sa il cumpar ce parere aveti? DESCRIERE: Incarcare automata (nu necesita decuplare manuala dupa incarcarea acumulatorului) Capacitate minima 25 Ah si maxima 120 Ah Amperi incarcare (A) 11 Tester integrat Protectie la suprasarcina (siguranta auto de 20A) Led-uri care indica incarcarea (sub 20% - ledul rosu si peste 80% - ledul verde), conectarea aparatului la reteaua de curent electric, perioada de incarcare si sfarsitul perioadei de incarcare Carcasa metalica rezistenta. Pretul este in jur de 250 lei. Attached FilesEdited by MatusaTamara, 12 January 2017 - 17:43. |
#601
Posted 12 January 2017 - 21:11
#602
Posted 12 January 2017 - 21:41
MatusaTamara, on 12 ianuarie 2017 - 17:40, said:
Doresc sa imi cumpar un redresor. Am vazut foarte multe modele pe net dar am gasit unul care as vrea sa il cumpar ce parere aveti? ........................... Pretul este in jur de 250 lei. Unu de la Lidl e mai bun, garantat. Si costa doar 70 de lei. Dotat cu procesor, program de incarcare in mai multi pasi, decuplare la sfarsitul incarcarii, mentinerea unui curent dupa incarcare cu pastrarea tensiunii constante la borne de 13 V, mic, in comutatie, etc etc... E doar un sfat, nu e o reclama ! Arata cam asa: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/bBF_6LwbsSs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by digioptic, 12 January 2017 - 21:42. |
#603
Posted 12 January 2017 - 22:14
digioptic, on 12 ianuarie 2017 - 21:41, said:
Unu de la Lidl e mai bun, garantat. Si costa doar 70 de lei. Dotat cu procesor, program de incarcare in mai multi pasi, decuplare la sfarsitul incarcarii, mentinerea unui curent dupa incarcare cu pastrarea tensiunii constante la borne de 13 V, mic, in comutatie, etc etc... E doar un sfat, nu e o reclama ! Arata cam asa: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/bBF_6LwbsSs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Nu-i asa? |
#604
Posted 13 January 2017 - 05:15
Daca este TOTAL descarcata, desi ma indoiesc.
Sfatul meu, ia redresorul asta din Lidl. |
|
#605
Posted 13 January 2017 - 06:48
MatusaTamara, on 12 ianuarie 2017 - 22:14, said:
Da, m-am uitat si la acesta dar are un curent de incarcare foarte mic si anume 3.8 A, adica dureaza dureaza in jur de 20 ore pentru a incarca o baterie de 80amperi. Nu-i asa? Cum zice si colegul de mai sus, doar daca este descarcat total. Caz in care eu nu as recomanda incarcarea pe un "clasic" cu doar traf si punte redresoare. Pentru ca dupa cateva de astfel de "tratamente" pe un redresor clasic, poti avea surpriza unei vieti foarte scurte a bateriei. A fost la lidl si unul mai capabil si tot mai ieftin ca cel rosu aratat de tine, dar mai scump ca cel cu 3.8 Amperi. Modelul mai puternic de care-ti zic si care l-am luat si eu pentru un dizel, este ULG12A2, care "stie" sa scoata si 12 amperi : [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/O_NdD6MKBeA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Altfel, daca ai nevoie acum, ia-l pe cel de 3.8 A, va incarca la fel, dar intr-un timp ceva mai lung. Nu 20 de ore daca nu e "zero volti" in bateria ta... Edited by digioptic, 13 January 2017 - 06:53. |
#606
Posted 07 February 2017 - 12:13
Se poate folosi pentru incarcarea unui acumulator auto o sursa de alimentare in curent continuu pentru laptop, cu urmatoarele specificatii: U=15 V, I=5 A?
|
#607
Posted 07 February 2017 - 14:05
y0z, on 07 februarie 2017 - 12:13, said:
Se poate folosi pentru incarcarea unui acumulator auto o sursa de alimentare in curent continuu pentru laptop, cu urmatoarele specificatii: U=15 V, I=5 A? Edited by tehnics, 07 February 2017 - 14:06. |
#608
Posted 07 February 2017 - 15:30
Iti multumesc pentru raspuns. Dioda se pune pentru a proteja in cazul in care se alimenteaza invers?
Cred ca o sa comand un DC-DC step down convertor cu tensiune si curent reglabile si o sa le montez poate in carcasa unei surse pc. |
#609
Posted 07 February 2017 - 16:59
y0z, on 07 februarie 2017 - 15:30, said:
Iti multumesc pentru raspuns. Dioda se pune pentru a proteja in cazul in care se alimenteaza invers? Cred ca o sa comand un DC-DC step down convertor cu tensiune si curent reglabile si o sa le montez poate in carcasa unei surse pc. In situatia asta step-down nu se preteaza. Tot cel mai simplu cu diode si bec iesi si mai rapid si mai ieftin. Mai ales daca se defecteaza ceva, schimbi imediat... Edited by tehnics, 07 February 2017 - 16:59. |
|
#611
Posted 16 February 2017 - 23:58
Va salut cu respect
Am vazut ca pe aceasta tema s-au spua enorm de multe si sunt foarte multe scheme si discutii, DAR : Problema (carte este si a mea )a ramas nerezolvata. 1 Conectarea permanenta a redresorului la o baterie de autoturism (de ex 12v 62 Ah) trebuie sa se faca in felul urmator : A - supravegherea TENSIUNII DE INCARCARE - U MAX deoarece curentul este implicit B – supravegherea TENSIUNII LA CARE PORNESTE INCARCAREA - U MIN. C – intre A si B REDRESORUL TREBUIE sa fie deconectat pentru a asigura functionarea pe el - acumulator - si nu pe redresor 2 – separatia circuitului de incarcare se poate face foarte bine cu releu cred. Nu am gasit nici o schema din care sa se vada ca cine va a gindit asa ca mine si dati-mi voie sa fiu mirat; dupa toate aceste discutii chiar nu este posibil sa supraveghez micrometric TENSIUNEA la care ajunge bateria (plecind cu incarcarea de la tensiune de baterie descarcata) si ajungind la o tensiune de baterie incarcata , acolo unde se opreste incarcarea si se separa galvanic redresorul de baterie ? CREDETI CA MA POATE AJUTA CINEVA din pacate nimic din schemele existente aici nu merita sa fie reproduse si nu indeplinesc conditia de decuplare la Umax, conditie necesara deoarece atunci cind acumulatorul sta in alta parte decit pe masina (acasa) este INTERZIS sa il supaincarci fie si pentru numai 24h cu nici macar 0.2A, deci redresorul trebuie sa se decupleze de la acumulator prin releul cu care se cupleaza, PENTRU A SE PUTEA ASIGURA CILUL DESCARCARE – INCARCARE clar si ferm Din pacate poate ca am studiat foarte intens acest forum astazi – si pare ca ma pricep – va spun eu asa este sunt foarte priceput in a gasi puctele slabe, din pacate nu si la electronica, de aceea am reala nevoie de ajutorul vostru - al celor mult mai priceputi ca mine. Va rog, va multumesc, sper ca m-am facut explicit inteles. Si sper ca am readus in actualitate realul motiv – pierdut – al topicului REDRESORUL AUTOMAT AUTO ( conectat permanent la acumulator) Cu respect al dvs teo |
#612
Posted 17 February 2017 - 07:18
Poftim, asta se poate regla cu setpointul dorit https://www.olx.ro/o...html#292db88b55
Pui un radiator , un ventilator, si restul de de componente ( transformator si punte) si ti-ai facut redresor . Edited by autom2, 17 February 2017 - 07:19. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users