Radiatoare/Calorifere Aluminiu, oţel, fontă, electrice
Last Updated: Apr 18 2024 10:35, Started by
TipiTop
, Sep 14 2003 17:02
·
38
#91
Posted 07 September 2007 - 07:38
Acum vad ca acel paragraf de pe site`ul Eon se referea la consumatorii de joasa tensiune...ori mie imi trebuie trifazic...nu mi inteleg nimic
Edited by sebyy, 07 September 2007 - 07:40. |
#92
Posted 07 September 2007 - 19:32
[quote name='sebyy' date='Sep 7 2007, 08:28' post='3344080']
hai sa va explic de ce am ales varianta electrica... dupa calculele specialistilor as avea nevoie de o centrala de 21kw....o sa ziceti ca 21kw pe ora ori cate ore merge te rupe in doua la bani...dar am inteles ca de fapt centrala merge propriu zis 4 ore din 12,...deci 4 ore x21kw =84kw/zi x 0,2347 lei noi pe kWh.=19.71 lei pe zi x 30 zile=591 lei pe luna+tva. Mai calculeaza, mai calculeaza.... O zi are 24 de ore . Are 12 ore doar daca ai o casuta de vreo 60 de mp construiti. Iti mai trebuie curent electric si pentru apa calda. Pretul verifical mai bine. |
#93
Posted 08 September 2007 - 08:10
Ma bag si eu ca musca in lapte,ca tot nu se intelege nimeni cu nimeni pe aici Hai ca glumesc!
Eu mi-am montat calorifere bimetal( aluminiu la exterior si otel la interior).Stau la bloc si beneficiez de incalzire de la Radet. Le-am ales pe astea(de si costa cam mult fata de alumniu) pentru ca au putere termica mai mare si nu am fost nevoita sa pun 2 metri de calorifer de aluminiu ca sa faca fata la iarna.Stau si la ultimul etaj si cind auzeau toti asta imi dublau nr.de elementi de nu aveam loc sa montez nimic. Fonta ar mai fi fost o solutie dar arata nasol chiar si modelele noi! Un alt avantaj la astea bimetal ar fi ca apa intra in contact cu otelul(din care e facut caloriferul la interior) si cica nu se mai degaja hidrogen in interiorul instalatiei asa cum s-ar fi intimplat la aluminiu. Acum nu stiu ce sa va zic,daca am facut bine sau nu,astept sa bage astia caldura sa vad cum se comporta! |
#94
Posted 08 September 2007 - 19:18
am calculat la 12 ore pt ca de dimineata pana dupa amiaza sunt la munca deci centrala e off
din ce am inteles cam in jurul la 2000 si ceva kw se ajunge...tot nu m-a lamurit nimeni ce fel de calorifere sa aleg |
#95
Posted 08 September 2007 - 21:28
sebyy, on Sep 8 2007, 20:18, said: am calculat la 12 ore pt ca de dimineata pana dupa amiaza sunt la munca deci centrala e off din ce am inteles cam in jurul la 2000 si ceva kw se ajunge...tot nu m-a lamurit nimeni ce fel de calorifere sa aleg Lucrezi si sambata si duminica si de sarbatori? Calculeaza tu la 24 de ore ca asa e corect. Oricum noaptea e mult mai frig ca ziua deci si consumul mult mai mare. Nu mai esti la bloc sa incalzeasca apartamentul vecinii atunci cand tu opresti centrala. O sa consumi pe putin 4000 de Kw pe luna. Daca vrei sa ai acelasi confort ca la apartament unde gazul de costa 7 mil pe luna, curentul te va costa undeva pe la 20 25 de milioane. Puneti calorifere de tabla de otel, la casa merg, sunt ieftine si iti raman ceva bani pt. prima factura la curent electric. Vad ca ai bani, asa ca puneti o pompa de caldura, in 10000 de euro iesi cu totul, faci si racirea vara si recuperizi banii suplimentari fata de centrala electrica in 3-4 ani. |
#96
Posted 20 September 2007 - 11:25
angelinne, on Sep 8 2007, 09:10, said: Ma bag si eu ca musca in lapte,ca tot nu se intelege nimeni cu nimeni pe aici Hai ca glumesc! Eu mi-am montat calorifere bimetal( aluminiu la exterior si otel la interior).Stau la bloc si beneficiez de incalzire de la Radet. Le-am ales pe astea(de si costa cam mult fata de alumniu) pentru ca au putere termica mai mare si nu am fost nevoita sa pun 2 metri de calorifer de aluminiu ca sa faca fata la iarna.Stau si la ultimul etaj si cind auzeau toti asta imi dublau nr.de elementi de nu aveam loc sa montez nimic. Fonta ar mai fi fost o solutie dar arata nasol chiar si modelele noi! Un alt avantaj la astea bimetal ar fi ca apa intra in contact cu otelul(din care e facut caloriferul la interior) si cica nu se mai degaja hidrogen in interiorul instalatiei asa cum s-ar fi intimplat la aluminiu. Acum nu stiu ce sa va zic,daca am facut bine sau nu,astept sa bage astia caldura sa vad cum se comporta! Poti sa-mi spui de unde ai cumparat caloriferele? Mersi, |
#97
Posted 22 September 2007 - 09:20
De la Siral.Asa se cheama firma.E undeva prin sectorul 6 pe str.Preciziei.
Mi-a convenit ca au si echipa care le monteaza si mai ales ca au venit simbata Ce m-a enervat e faptul ca nu au vrut sub nici o forma sa-mi puna tevi de cupru! |
#98
Posted 10 October 2007 - 15:43
Si eu sunt in faza schimbarii caloriferelor din fonta cu aluminiu sau otel in conditiile in care raman sclavul radet-ului. Am citit tot ce s-a postat pe aici, si, in ciuda faptului ca sunt putin confuz, voi opta pentru otel, marca Purmo. Daca aveti referinte despre aceasta marca, m-ar ajuta.
Problema mea insa consta in faptul ca vreau sa modific pozitia caloriferului din camera de zi care este total subdimensionat. Vreau sa il pozitionez pe cel nou la 900 fata de pozitia existenta. Precum stiti, celebrele "T"-uri de pe tevile blocului sunt orientate maxim de incomod posibil iar eu trebuie sa fac 2 coturi pentru a ajunge la calorifer. Un instalator m-a speriat spunandu-mi ca noul calorifer nu se va incalzi datorita acestor 2 coturi iar mie fix asta imi trebuie sa fac frigul in continuare si sa ma uit la noul calorifer... Caloriferul va fi 22/600/1800 iar eu locuiesc la etajul 5/10. Habar nu am cat este presiunea agentului termic, cat se pierde prin cele doua coturi si care este presiunea minima la care caloriferul functioneaza normal. Desigur, se poate calcula dar am nevoie de ceva date... Poate cineva sa ma sfatuiasca in aceasta problema? Multumesc anticipat! Edited by ibanez, 10 October 2007 - 15:45. |
#99
Posted 11 October 2007 - 09:18
-Daca ai fi avut centrala proprie, mai ziceam ... Pierderea de sarcina in cele 2 coturi + teava este mica; nu sta RADET in 2 coturi !
-Calorierele nu se incalzesc de la presiune ci de la debit. Pentru o functionare normala se recomanda o viteza de circulare de minim 0,6m/s. |
#100
Posted 11 October 2007 - 10:05
Eu am investigat putin despre pompele de caldura. Scoate agent termic de max. 50-60 grade, asta inseamna ca ar trebui sa ai incalzire prin pardoseala sau in perete, ventiloconvectoare (aer cald) sau calorifere supradimensionate. Cea mai fezabila ramane prin pardosela. costa cca 35 EUR/ mp si trebuie sa pui gresie peste tot (nu lemn). Pentru circuitul inchis (tubulatura prin pamant care 'extrage' caldura) ai nevoie de teren dublu ca suprafata fata de suprafata de incalzit, sapatura se face la 1-1.5 m adancime (practic decopertezi totul, apoi acoperi inapoi). Sau poti avea circuit pe baza de apa, teoretic iti trebuie 2 puturi, din unul scoti apa, o treci prin schimbatorul de caldura si o deversezi in celalalt put. La o casa de 200 mp utili mi-a iesit un deviz de 20,000 eur cost echipamente si un cost anual de 2000 eur cu energia electrica (pentru pompa instalatiei). Am zis pas.
|
|
#101
Posted 11 October 2007 - 17:14
sebyy, on Sep 8 2007, 20:18, said: am calculat la 12 ore pt ca de dimineata pana dupa amiaza sunt la munca deci centrala e off din ce am inteles cam in jurul la 2000 si ceva kw se ajunge...tot nu m-a lamurit nimeni ce fel de calorifere sa aleg Cu toate ca ai dat-o rau de tot in bara cu calculele facute incerc sa te ajut sa mai "dregi cit de cit busuiocul" Tie iti trebuie Tariful CR2 ca sa platesti mai putin. Ai aici documentatia http://www.electrica...ontent.asp?id=3 Edited by Clovis, 11 October 2007 - 17:17. |
#102
Posted 11 October 2007 - 17:26
salex, on Oct 11 2007, 10:18, said: -Daca ai fi avut centrala proprie, mai ziceam ... Pierderea de sarcina in cele 2 coturi + teava este mica; nu sta RADET in 2 coturi ! -Calorierele nu se incalzesc de la presiune ci de la debit. Pentru o functionare normala se recomanda o viteza de circulare de minim 0,6m/s. Caloriferele se incalzesc si de la presiune si de la debit. Adica poti sa ai debit dar sa nu ai presiune deci ce intra tot atat iese - caloriferul nu se incalzeste pentru ca neavind presiune nu se face schimb de caldura( nu sta apa in el suficient). Poti avea presiune dar nu ai debit adica caloriferul e infundat pe tur sau retur si neavand debit iar nu se incalzesta ca apa balteste in el ca si in primul caz. Deci ca sa se incalzeasca iti trebuie presiune si debit. Oricum debitul e dat de presiune. Verificati BERNOULLI http://en.wikipedia....#39;s_principle |
#103
Posted 11 October 2007 - 17:28
angelinne, on Sep 22 2007, 10:20, said: De la Siral.Asa se cheama firma.E undeva prin sectorul 6 pe str.Preciziei. Mi-a convenit ca au si echipa care le monteaza si mai ales ca au venit simbata Ce m-a enervat e faptul ca nu au vrut sub nici o forma sa-mi puna tevi de cupru! Daca nu le-au montat "in diagonala" nu ai facut nici o treaba. |
#104
Posted 13 October 2007 - 18:32
Salut!
Inevitabil, atunci cand construiesti o casa ajungi si la momentul in care trebuie sa realizezi instalatia de incalzire. Si eu am ajuns la acest moment. Trec peste necesarul de putere pentru fiecare camera pentru ca aici lucrurile sunt mai clare datorita acestui topic. Eu as vrea alte lucruri sa aflu. * Cat de indicat este sa traversez camerele prin sapa, cu propilena insertizata, pentru a ajunge la calorifere? * Daca raspunsul este incurajator, trebuie sa respect niste recomandari de montare a tevilor prin sapa? * Ce avantaje si dezavantaje au caloriferele ce au racordurile la partea inferioara? |
#105
Posted 31 October 2007 - 19:01
|
#106
Posted 07 April 2008 - 21:22
Unde ar fi mai bine(din punct de vedere functional)sa montez distribuitorul la parter sau la etaj(mansarda)?
Am 5 calorifere la parter si 3 la mansarda |
#107
Posted 07 April 2008 - 21:33
#108
Posted 07 April 2008 - 21:52
scuze
distribuitorul pentru calorifere nu stiu cum ar functiona mai bine |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users