Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Road trip moto in Turcia, 3 saptamani si 5500 km
Last Updated: Apr 22 2024 13:53, Started by
camelia19
, Jul 09 2023 15:23
·
8
#37
Posted 14 July 2023 - 23:21
La 9 km de Selçuk se află unul din cele mai importante locuri de pelerinaj ale Turciei şi unul dintre cele mai controversate: Casa Fecioarei Maria sau Meryem Ana Evi, situată pe dealul Privighetorii, lânga Efes. Locul are o poveste foarte interesantă şi, din fericire, există panouri informative în multe limbi, care descriu, pe scurt, povestea lui. Aceste panouri sunt utile daca vii total nepregătit, însă dacă vreţi să aprofundaţi (şi chiar vă recomand asta, căci locul e deosebit de interesant), găsiţi pe internet foarte multe informaţii. Căutaţi-le, că merită. Si asta v-o spune o persoana nu prea religioasa. Nu prea religioasa, dar curioasa, asa ca nu puteam trece nepasatori pe langa un obiectiv care starneste atata tulburare. Inca de pe drum ne dam seama ca e ceva special aici, caci la 3-4 km inainte sa ajungem intalnim un check-point pe sosea. Cine a circulat mai mult prin Turcia sigur a observat prezenta acestor check-pointuri, zone semnalizate unde benzile se ingusteaza pana se transforma in una singura si trebuie sa treci cu viteaza redusa pe sub privirile soldatilor inarmati pana-n dinti. Poti fi tras pe dreapta daca pari suspect, sau poti fi lasat sa pleci, iar alteori efectiv toata lumea e trasa pe dreapta. Am intalnit foarte multe si o singura data ni s-a facut semn sa oprim pentru controlul documentelor. Apoi au vazut ca suntem straini si ne-au lasat sa plecam. Nu a fost cazul aici, ne-am salutat din mers cu soldatii si am continuat nestingheriti spre Casa Mariei. La intrare, aceeasi poveste, alti soldati inarmati...se vede treaba ca obiectivul asta e mai altfel. Probabil e mai predispus vandalismelor, sau poate in cazul in care vreunui dezaxat ii da prin cap sa faca o nefacuta pe-acolo...habar n-am, cert e ca e pazit bine de tot. Dar cand nu sunt provocati soldatii sunt prietenosi, vazandu-ne la coada ne-au facut semn sa venim si sa parcam langa ghereta lor. Era o coada destul de lunga la casa de bilete, prinsesem si un autocar in fata, asa ca am economisit niste minute bune. Am parcat si ne-am dus sa platim, 2 bilete de cate 250 lire si am mentionat ca avem si o motocicleta, care mai era inca 15 lire. "No problem, only the tickets" si turcul ne-a batut de plata doar cele 500 de lire, iar parcarea a fost din nou din partea casei. Poate paream noi mai chinuiti si i-am inspirat mila, la ce zi am avut...cred si eu.
Pe scurt, casa a fost descoperita in urma viziunilor unei calugarite catolice, Anna Katharina Emmerick, viziuni care au fost transpuse de către poetul Clemens Brentano în două cărţi. Pe baza lor s-au realizat doua expeditii, in urma cărora a fost descoperită casa în care se crede că trait Fecioara Maria până la sfârşitul vieţii. Incă de tanară K. Emmerich dezvoltă stigmatele lui Isus, fenomen care se acutizează şi o ţintuieşte la pat în ultimii 11 ani de viaţă şi care este studiat îndelung de specialişti din toate ramurile. Medicul W. Wesener care o vizitează pe bolnavă cu scopul de a o demasca, ajunge să fie convins de sfințenia și autenticitatea stigmatelor şi începe să ţină un jurnal în care îşi noteaza toate observaţiile. Doctorul explică: "Abia de-a lungul ultimilor doi ani ai vieții sale am putut înțelege suferințele sale misterioase. Cea mai mare parte a bolilor sale, se datorau într-adevăr, acceptării spontane de a suferi în locul prietenilor săi care îi încredințau problemele și se încredeau în rugăciunile ei." Mai târziu o anchetă guvernamentală (August 5-29, 1819), confirma faptul că nu este vorba de vreun truc. Katherina Emmerich este beatificată pe 3 octombrie 2004 de către Papa Ioan Paul al II-lea. Actorul și regizorul american Mel Gibson a indicat-o pe Emmerich ca sursă de inspirație alternativă evangheliilor la realizarea filmului Patimile lui Hristos, câştigător a 3 premii Oscar. Redau aici ce scrie pe panoul în limba romană, cât sa vă faceti o idee: “SCURT ISTORIC AL SANCTUARULUI: Acest loc este considerat ca fiind ultima locuinţă a Fecioarei Maria, Maica Domnului Nostru Iisus Hristos. Faptele din Sfânta Scriptură: Sfântul Ioan, în Evanghelia sa ne spune că Iisus Hristos înainte de a muri i-a încredinţat-o pe Mama Sa, spunându-i: “Iată Mama Ta” şi din acel moment ucenicul a luat-o cu sine. Faptele Apostolilor povestesc cum după moartea lui Iisus au urmat persecuţiile la Ierusalim. Sfântul Ştefan a fost ucis cu pietre în anul 37 iar Sfântul Iacob a fost decapitat în anul 47. In acest timp Apostolii şi-au împărţit lumea pentru a predica Evanghelia: Sfântului Ioan i-a fost încredintată Asia Mică şi, foarte probabil din cauza persecuţiilor din Ierusalim, a luat-o cu sine pe Fecioara Maria. Confirmare istorica: Există două dovezi: – prezenţa mormântului Sfântului Ioan la Efes; – Conciliul Ecumenic ţinut la Efes în anul 431,în prima biserică din lume închinata Fecioarei, pentru a defini Dogma Maternităţii Divine a Maicii Preasfinte. Sfinţii Părinţi spun, povestind despre Nostoriuous: “… după ce a sosit la Efes, acolo unde Teologul Ioan şi Sfânta Fecioara Maria, Maica Domnului…” In sfârşit, încă o confirmare se găseşte în tradiţia orală, fidel păstrată de către locuitorii ortodocşi din satul Şirince, descendenţi ai primilor creştini din Efes, care veneau în pelerinaj pentru a sărbători aici în fiecare an Adormirea Maicii Domnului, perpetuând credinţa primită de la strămoşii lor că Fecioara Maria a trăit şi a murit în acest loc, pe care ei îl numeau Panaghia Kapulu. Descoperirea: In secolul trecut a apărut o carte intitulată “Viata Fecioarei Maria”, scrisă după revelaţiile unei credincioase germane Caterina Emmerich, care fără să fi venit vreodată în aceste locuri, descria cu o exactitate surprinzătoare casa de pe colina de la Efes, unde ea vedea pe Fecioara Maria petrecându-şi ultimii ani. Urmând aceste indicaţii, s-au format două expediţii ştiinţifice (1891), care au descoperit locul şi ruinele, aşa cum fuseseră descrise de Caterina Emmerich. Capela: Capela a fost construită pe ruinele Casei Sfintei Fecioare. Temeliile zidurilor dateaza din secolele I si IV, restul edificiului fiind din secolul al VII-lea. Ultima restaurare a fost efectuata în anul 1951.” In ciuda dovezilor istorice, casa Fecioarei Maria din Efes rămâne un subiect controversat asupra căruia Bisericile nu reuşesc să se pună de acord. In vreme ce Vaticanul pare că e mai deschis spre ideea autenticităţii (în 1896 Papa Leon al XIII–lea viziteaza lăcașul, apoi în 1951 Papa Pius al XII-lea declară lăcașul drept loc sfânt, declaraţie oficializată de Papa Ioan al XXIII-lea, ulterior lăcaşul e vizitat pe rând de Papa Paul al VI-lea în 1967, Papa Ioan Paul al II-lea în 1979 și Papa Benedict al XVI-lea în 2006, toţi vorbind despre acest loc ca fiind unul „sfânt”), Biserica Ortodoxa priveşte în continuare cu reţinere, iar Ierusalimul se opune vehement oricărei ipoteze că Fecioara Maria ar fi murit oriunde în altă parte decât în Oraşul Sfânt. Acuma eu nu stiu ce sa zic, dar un lucru e clar: cu locul ăsta este ceva, chiar daca nimeni nu poate spune exact ce. Si chiar si cei mai putin patrunsi de credinta pot simti asta. Si aici incheiem maratonul pe ziua de azi, ca suntem de mai bine de 10 ore pe drumuri si deja visam cu ochii deschisi piscina care ne asteapta la hotel. Maine o luam din loc spre urmatoarea cazare si avem vreo 400 km de facut pana la destinatie, plus cate ceva de vazut pe drum. Iar apoi, cateva zile de relaxare la mare, ca deja incepe sa doara fiecare treapta urcata sau coborata. Nu am facut chiar tot ce ne-am propus, am ratat Grota celor 7 adormiti si satul Sirince unde ma gandeam sa luam cina, dar ce e prea mult, e prea mult. Pentru azi a fost suficient. P1240357.JPG 179.58K 10 downloads P1240359.JPG 592.06K 10 downloads P1240362.JPG 206.74K 12 downloads P1240364.JPG 898.83K 13 downloads P1240365.JPG 818.28K 12 downloads P1240370.JPG 968.29K 12 downloads P1240372.JPG 821.6K 12 downloads P1240388.JPG 918.28K 11 downloads P1240389.JPG 811.1K 12 downloads P1240390.JPG 840.34K 12 downloads P1240397.JPG 817.72K 12 downloads Edited by camelia19, 14 July 2023 - 23:34. |
#40
Posted 16 July 2023 - 15:27
Lasam Kusadasi in urma și ne indreptam spre urmatorul popas de 4 nopti in Kas, un superb oras de pe coasta Turciei. Este cea mai lunga sedere pe care o avem in zona de coasta si o sa vedeti de ce am ales aceasta localitate. Pana atunci va spun doar atat: daca v-a placut Alacati si vi s-a parut ca seamana cu Grecia, stati sa vedeti in ce hal arata Kas!
Dar pana acolo, trecem printr-o alta zonă fascinantă de pe riviera turcă - Coasta Liciei, care și-a luat numele după civilizația care a înflorit aici începând cu sec. 15 î.Hr. Bucurându-se de poziția privilegiată pe coasta Anatoliei care a facilitat comerțul și chiar pirateria, poporul lician s-a dezvoltat puternic, o dovadă în sensul ăsta fiind arhitectura elaborată a orașelor sale. De-a lungul timpului, Licia a fost încorporată în Imperiul Persan, apoi Macedonean, moment în care licienii au primit un aflux puternic de greci și au fost rapid elenizați, ceea ce a dus la dispariția limbii liciene și înlocuirea cu limba greacă. Ulterior zona a intrat sub stăpânirea Imperiului Roman, apoi Bizantin, până când a fost cucerită de Imperiul Otoman. In sec 1 î.Hr. s-a format Liga Liciană, compusă din 23 de orașe, această uniune fiind considerată prima confederație democratică din istorie. Toate deziciile importante se luau prin vot. Orașele principale dețineau 3 voturi, iar celelalte 2 sau 1, în funcție de mărimea lor, sistem care stă la baza democrațiilor moderne și în ziua de azi. Cele mai mari orașe ale ligii erau Patara, Xanthos, Olympos, Pinara, Myra, Tlos și Phaselis, acestea deținând 3 voturi în consiliu. Astăzi orașele liciene se disting usor, datorită unei particularități in ceea ce privește cultura funerară a acestui popor: mormintele cu aspect de fațade de templu ionic săpate în versanții muntoși. Este fascinanta importanta pe care o dadeau toate civilizatiile lumii antice acestui cult al mortii si faptul ca, desi unele din aceste civilizatii nu au interactionat niciodata unele cu altele, toate credeau in viata dincolo de moarte, intr-o alta lume in care noi, cei vii, nu avem acces, dar din care cei plecati dintre noi ne pot ocroti si calauzi in continuare. Iar lumea asta a spiritelor se afla, fara exceptie, undeva sus, in inaltul cerurilor. In Licia, cu cat erau mai importante persoanele decedate, cu atât mormântul era mai mare și mai bogat ornat, iar poziționarea sa era cât mai sus pe stâncă, pentru a fi mai aproape de cer (credința lor era aceea că trupurile neînsuflețite erau ridicate la cer de ființe fantastice inaripate venite din lumea de dincolo). Cele mai importante morminte liciene săpate în stâncă se pot vedea în peninsula Dalyan, Fethye sau Myra. In total, peste 1000 de morminte antice au fost descoperite pana acum in zona Lyciei. De cele mai multe ori mormintele nu sunt izolate, ci sunt sculpate unele peste altele in peretele stancos, sub forma de fagure. Totusi, pe insula Kastellorizo, în imediata apropiere a țărmului Anatoliei, a fost descoperit un singur mormânt lician, unicul de pe actualul teritoriu al Greciei. L-am vazut si pe acela, desigur. Conform traditiei, Grecia nu avea cum sa scape de noi nici anul asta. Pe drumul dintre Kușadasi și Kaș ne-am oprit la mormintele liciene de la Fethye, unde, în cel mai mare dintre ele iși duce odihna veșnică Amyntas, dupa cum ne anunță inscripția în greacă de pe una din coloane: "Amyntou tou Ermagiou", adica „Amyntas, fiul lui Hermagios”. Mormântul se pare că dateaza undeva din anii 350 î.Hr și pentru a ajunge la el trebuie să urci un infinit de trepte. Dar merita efortul, pentru că în vârf te așteaptă o imagine spectaculoasă. Mormântul e de mari dimensiuni, cu coloane ionice bogat decorate, semn că Amyntas a fost persoană importantă în comunitate. Din păcate eroziunea dar și lipsa de educație a turiștilor și-au spus cuvântul, iar mormântul a văzut cu siguranță și zile mai bune. Pretul a fost, cred, 40 de lire si nu va trebuie mai mult de 15-20 de minute pentru a vedea mormintele. Civilizatia liciană este menționată și în scrierile egiptene sau hitite, iar arhitectura sa deosebita a inspirat și alte popoare din orient, printre care nabateenii (vedeți mormintele regale de la Petra). Semne ale civilizației liciene se găsesc de-a lungul întregii zone de coastă până în Antalya, iar unul din cele mai spectaculoase exemple este Orasul Antic Myra, in plan si el pentru zilele urmatoare. Plan care nu prea a iesit, din pacate. Tot pe-aici pe undeva prin zona (inca n-am depistat locul exact) am pescuit si radarul care ne-a usurat la vama buzunarul cu 3200 lire, asta e, se mai intampla si din astea. Sa stii ca te iertam, Turcia, suntem constienti ca si noi am cam mers fara sa bagam prea mult in seama restrictiile, dar totusi depasirea vitezei cu peste 50% nu cred ca am facut-o de prea multe ori. ) Dupa Fethiye ne mai oprim intr-un singur loc, in zona Saklikent, la niste restaurante dragute pe care le-am vazut in poze si mi s-au parut o buna ocazie pentru pauza si pentru masa, ca tot trebuia sa mancam undeva. In plus zona parea destul de racoroasa, fiind vorba de un canion. Am stat si aici vreo ora, dragut loc, relaxant si racoros. Asa dupa aspect, amenajarea parca ma duce cu gandul la Thailanda. Carcotasii ar spune ca florile de plastic arata cam kitschios, dar noi azi nu suntem carcotasi. Next stop, Kas! P1240464.JPG 488.59K 18 downloads P1240476.JPG 545.35K 20 downloads Mormintele liciene din Fethiye P1240486.JPG 1.04MB 19 downloads P1240492.JPG 653.93K 17 downloads P1240496.JPG 535.73K 16 downloads P1240499.JPG 787.29K 16 downloads P1240505.JPG 524.63K 27 downloads P1240510.JPG 276.62K 32 downloads P1240524.JPG 563.69K 27 downloads P1240537.JPG 752.84K 11 downloads P1240545.JPG 1.01MB 10 downloads P1240559.JPG 1.16MB 10 downloads P1240560.JPG 940.14K 11 downloads P1240577.JPG 995.02K 13 downloads P1240611.JPG 328.86K 15 downloads P1240613.JPG 493.03K 22 downloads Saklikent Paradise Park Restaurant P1240616.JPG 803.63K 21 downloads P1240618.JPG 719.84K 20 downloads P1240623.JPG 764.08K 20 downloads P1240625.JPG 793.51K 19 downloads P1240627.JPG 788.22K 21 downloads P1240631.JPG 678.61K 19 downloads P1240633.JPG 806.05K 26 downloads P1240655.JPG 751.42K 29 downloads P1240667.JPG 944.9K 25 downloads P1240668.JPG 848.33K 22 downloads P1240672.JPG 887.71K 21 downloads P1240674.JPG 796.49K 19 downloads P1240676.JPG 716.85K 19 downloads P1240677.JPG 1.02MB 16 downloads |
#41
Posted 16 July 2023 - 16:33
Fusei pe acolo(next time daca ai vreme,Patara).Asa fain faci lectiile de istorie/calatorie ca s ar putea face un curs dupa ele.Adelanteee
(Ps :pesemne ca si "pasagera" cu care am fost avea vreo ruda cu tine in vremi indepartate ca prea va seamana "descrierea" Mai rarut uame care sa aiba si partea artistica dar si cea "reala"(pe vremea mea era profil de real si de uman ca sa explic)atat de bine armomizate. |
#42
Posted 16 July 2023 - 17:47
@foxbat, merci! Patara e pe lista scurta pentru data viitoare. La fel Marmaris si Oludeniz.
De cand am stabilit ca anul asta va fi Turcia, am inceput sa ma documentez pe toate forumurile, am vazut o gramada de vloguri si am citit tot ce am gasit pe net, in romana, engleza, chiar si turca cu translate. Mai intai pentru a sti ce e de vazut si cum sa concep traseul pentru a cuprinde cele mai interesante chestii (pentru ca habar nu aveam despre nimic legat de Turcia, exceptie Antalya si UAI), apoi cand am stabilit traseul am reluat cititul si mai in detaliu. De regula, imi place sa stiu ce vad. Si imi place sa organizez in detaliu tot. Oricum pe traseu apar multe chestii neprevazute, asa ca macar sa fie organizat tot ce se poate organiza. Eu am facut profil real, mate info. |
#44
Posted 17 July 2023 - 14:49
#45
Posted 17 July 2023 - 16:07
#46
Posted 17 July 2023 - 20:34
Turcia nu dezamăgește, mai ales pe motocicletă. Și noi abia așteptăm să mai facem o tură.
Sperăm să ajungem în toamnă la Mardin, Mydiat și mai ales la Boncuklu Tarla. Și pentru că am văzut pe harta ta: catalho.jpg 1.36MB 33 downloads PS: felicitări pentru călătorie! Edited by webSorin, 17 July 2023 - 20:39. |
|
#47
Posted 17 July 2023 - 21:36
webSorin, on 17 iulie 2023 - 20:34, said:
Turcia nu dezamăgește, mai ales pe motocicletă. Și noi abia așteptăm să mai facem o tură. Sperăm să ajungem în toamnă la Mardin, Mydiat și mai ales la Boncuklu Tarla. Din pacate la Catalhoyuk pavilionul sudic era inchis, presupun ca lucrau acolo. L-am vizitat doar pe cel nordic. |
#48
Posted 17 July 2023 - 22:04
Nu merită pe fugă. Mai bine un traseu mai scurt și pe îndelete.
Îmi pare rău că n-ați apucat să vedeți tot de la Catalhoyuk, dar pe altă parte, dacă se lucrează, cel mai probabil în viitorul apropiat se vor face publice și alte descoperiri. E mult de săpat acolo. Pe lângă Boncuklu Tarla, mai sunt: Çakmaktepe, Karahan Tepe, Gürcü Tepe, Harbetsuvan Tepesi și Sayburç. În total, până acum există 15 situri arheologice cu o vechime de minim 10000 de ani, unele mai vechi de 12.000. Dar nu toate sunt vizitabile, multe fiind în faza de cercetare. Spre deosebire de noi Turcia investește corespunzător în aducerea istoriei la suprafață cu scopul cunoașterii dar și turismului. Anyway, este clar că trebuie ceva timp pentru a vizita tot deși mai toate sunt relativ aproape de Sanliurfa și Mardin. Dar tot îți trebuie ceva timp. Cred că maxim poți vizita două pe zi, fără să fii pe fugă. 1.jpg 522.64K 17 downloads PS: păcat că nu ați ajuns la Muzeul de Arheologie din Konya pentru că acolo se află pictura veche de 8.500 de ani care a fost găsită pe un perete la Catalhoyuk. Intrarea era fără taxă la acest muzeu. Uite video de acolo: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/kC9VKzrx_00?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by webSorin, 17 July 2023 - 22:06. |
#49
Posted 17 July 2023 - 22:14
Merhaba din Kaş , una din cele mai pitoreşti aşezări de pe Coasta de Turcoaz. Un orăşel deloc afectat de turismul de masă, care te cucereşte încă de la prima vedere cu arhitectura şi atmosfera sa autentică si prietenoasa. La mai putin de 200 km de patria turismului All Inclusive-Antalya, Kaş degajă un aer traditional, uşor boem, relaxat şi cat se poate de natural. E o încântare să te plimbi pe străduţele labirintice pavate cu piatră, sa admiri casutele discrete, cu balconaşe în stil otoman, frumos colorate şi îmbrăcate în flori de bougainvillea, mesteşugurile locale şi cafenelele cochete şi să intri în vorbă cu localnicii. Nimeni nu trage de tine şi nu te invită insistent să cumperi când te vede ca te uiţi spre ceva, in cel mai bun caz te intreaba de unde esti si iti ureaza bun venit.
Fondat de licieni sub numele de Habesos, Kas a fost unul din cele 23 de orase ale Ligii Liciene, iar importanta sa in acele vremuri e demonstrata de existenta multor morminte liciene bogat decorate pe dealurile din împrejurimi, dar si în oraş, unde putem găsi un alt tip de structuri funerare liciene, sub forma unor sarcofage (unele cu mai mult de un nivel), foarte bine conservate. In perioada elenistica si romana orasul a fost cunoscut ca Antiphellos. Frumuseţea oraşului e completată de cadrul natural spectaculos, zona fiind plină de plaje superbe, cu pietriş alb şi apă turcoaz, printre care Liman Ağzı, Büyükçakıl sau Akcagerme beach şi, mai ales, celebra Kaputaş Beach, cuibarită la poalele muntelui, într-un golf micuţ. La caţiva paşi de centrul oraşului se află ruinele teatrului Antiphellos, datând din perioada elenistică, pe care îl putem vizita gratuit. Pentru cei dornici de excursii pe mare, din Kaş există câteva opţiuni interesante, printre care insula Kekova şi oraşul scufundat sau superba insulă grecească Kastellorizo, spre care există curse zilnice cu feribotul Meis Express (Meis fiind numele turcesc al insulei Kastellorizo). Iar cand te-ai săturat de frumuseţile pe care ţi le oferă Kaşul, poţi lua la rând multitudinea de obiective din jur: micuţa şi fermecatoarea localitate Kalkan, situată la 27 km de Kaş, pe superbul drum de coasta D400 trecând pe un pod chiar pe deasupra plajei Kaputaş, ruinele antice de la Myra şi biserica unde a slujit toată viaţa Sfântul Nicolae, la 45 km distanţă, plaja Patara şi oraşul antic la 42 km şi multe altele. Zona e superbă şi se pretează pentru o vacanţă mai lungă de sine stătătoare, liniştit ai ce face aici măcar o săptămână. Noi am avut doar doar 4 nopti la dispozitie, adica 3 zile pline, pe care le-am impartit intre plaja si oras, iar una din zile a fost dedicata insulei Kastellorizo (bilet cumparat din port cu 35 euro/pers dus-intors). Cu riscul sa va plictisesc, va avertizez ca inca nu am terminat cu Kasul. P.S. Despre Kastellorizo ma gandesc ca ar fi cel mai bine sa scriu tot in topicul asta, pana la urma e una din cele mai populare activitati daca esti cazat in Kas. P1240780.JPG 706.11K 17 downloads P1240781.JPG 764.02K 15 downloads P1240789.JPG 510.02K 13 downloads P1240792.JPG 417.65K 14 downloads P1240803.JPG 236.53K 14 downloads P1240806.JPG 336.39K 13 downloads P1240809.JPG 764.89K 25 downloads P1240812.JPG 312.49K 29 downloads P1240832.JPG 333.85K 25 downloads P1240838.JPG 504.06K 19 downloads P1240860.JPG 218K 18 downloads P1240866.JPG 260.29K 17 downloads P1240872.JPG 617.14K 13 downloads P1240875.JPG 297.93K 13 downloads P1240880.JPG 476.18K 12 downloads P1240881.JPG 421.97K 12 downloads P1240885.JPG 503.67K 10 downloads P1240886.JPG 463.25K 9 downloads P1240889.JPG 703.62K 8 downloads P1240898.JPG 799.15K 10 downloads P1240909.JPG 635.29K 11 downloads P1240913.JPG 817.3K 13 downloads P1240915.JPG 809.27K 13 downloads P1240917.JPG 573.34K 17 downloads P1240944.JPG 207.57K 17 downloads P1250746.JPG 678.65K 15 downloads P1250749.JPG 913.93K 11 downloads P1250752.JPG 351.86K 9 downloads P1250755.JPG 637.23K 10 downloads P1260132.JPG 407.11K 13 downloads P1260142.JPG 480.56K 12 downloads P1260167.JPG 532.9K 13 downloads P1260174.JPG 192.73K 9 downloads P1260179.JPG 661.25K 9 downloads P1260190.JPG 375.74K 11 downloads P1260152.JPG 546.92K 11 downloads P1260159.JPG 687.16K 11 downloads Edited by camelia19, 17 July 2023 - 22:24. |
#50
Posted 17 July 2023 - 22:25
Ma omori. KAs ul a fost orasul cu care am terminat anul trecut si inceput 2023-ul. MA faci sa calatoresc intr-un timp
|
#51
Posted 17 July 2023 - 22:30
|
#52
Posted 18 July 2023 - 07:10
@webSorin, am downloadat harta. Foarte utila. Konya probabil ar fi meritat o noapte cazare, sau macar cateva ore. Dar distanta intre Side si Goreme era oricum destul de mare si noi aveam si 2 opriri pe parcurs (Catalhoyuk si Sultanhani). Asta e...
|
#53
Posted 18 July 2023 - 07:37
#54
Posted 18 July 2023 - 10:39
La "orașul subteran" de la Derinkuyu Cappadocia ați ajuns?
E la 35 de km sud de Goreme. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users