Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Legea privind mobilitatea urbana durabila
Ultima postare: mai 11 2023 07:23, Inițiat de
Adm
, feb 15 2023 19:08
·
0
#1
Publicat: 15 februarie 2023 - 19:08
Proiectul de lege, inițiat de Guvernul Ciucă și trimis Parlamentului, este justificat, în expunerea de motive, ca o necesitate de îndeplinire a unui jalon prevăzut în Componenta 10 – Fondul Local – din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și înglobează măsuri care vor face viața proprietarilor de mașini care nu sunt electrice aproape imposibilă.
Ai mașină personală? În curând n-o să mai ai! Guvernul ne vrea în tramvai sau pe trotinetă Quote Război declarat „vehiculelor poluante” Din cuprinsul articolului 10 al proiectului de lege aflăm care sunt „principalele direcții de acțiune care se vor avea în vedere la elaborarea PMUB”. La litera „b” se precizează: „promovarea mijloacelor de transport alternative și integrarea lor cu transportul public, pentru reducerea poluării”, în timp ce, la litera „c” se menționează: „redistribuirea spațiului străzii pentru împărțirea echitabilă a acestuia între transportul individual motorizat, transportul public și transportul nemotorizat”. La litera „d” se vorbește despre direcția „mobilitatea cu emisii zero în transportul rutier”, iar seria continuă cu „dezvoltarea zonelor pietonale”, „promovarea transportului logistic ecologic” sau, foarte important, „creșterea numărului de utilizatori pentru modurile de transport prietenoase cu mediul, în detrimentul celor poluante, prin reducerea spațiilor de parcare/staționare destinate acestora”. Mai departe, o altă direcție de acțiune propusă prin acest proiect de lege este „culegerea anuală de date statistice relevante despre obiceiurile de deplasare ale locuitorilor, care să sprijine serviciile de planificare în luarea unor decizii”. Scăderea numărului de mașini la mia de locuitori Lucrurile nu se opresc aici, pentru că în cuprinsul articolului 11 se vorbește despre „planificarea și proiectarea pentru mobilitatea urbană durabilă”, care va avea în vedere mai mulți factori, printre care enumerăm doar trei: „prioritizarea transportului public”, „diminuarea zgomotului/poluării fonice” și „scăderea numărului de vehicule la 1.000 de locuitori”. Scrie negru pe alb, la litera „n” a acestui articol. Articolul 14 vine și cu mai multe elemente care pun în discuție mobilitatea independentă a locuitorilor unui oraș. Asta, deoarece se vorbește despre „reducerea dependenței de autovehicule personale, prin transport public accesibil” sau despre „stimularea utilizării transportului public, a mersului pe jos și cu bicicleta, prin introducerea unor taxe de parcare și reducerea volumului de parcări pentru autovehicule”. Jurnalul |
#4
Publicat: 15 februarie 2023 - 19:50
pasilla, on 15 februarie 2023 - 19:23, said:
Teoria e teorie, practica ne omoara. Sau cum sa pui carul inaintea boilor. Hai sa mai bifam cate ceva din cerintele UE, ca poate da bine. |
#7
Publicat: 15 februarie 2023 - 20:13
#11
Publicat: 15 februarie 2023 - 21:09
MKdens24kw, on 15 februarie 2023 - 20:27, said:
Asta e progresismul...... Legat de articol, Alea cu zonele nu sunt decat o reincercare de iterare a ideii duamnei Firea cu oxigen... dar in alta forma... asta e practic. ZNSE adica cum e in Berlin la Brandenburg, doar cu electrice. Aia cu impartirea echitabila nu este decat ideea Paris si Amsterdam in care se vor lua benzi de trafic si bloca pe velo-troti-scutere... si treaba asta se viseaza extinsa. Reducerea locurilor de parcare cel mai probabil se va referi la scoaterea completa de pe banda 1 de parcari si cum ziceam, trecerea la velo-troti-scuter. Ceva gen cum e acuma in dreptul unor statii de pe MIhalache cu stalpisori in banda 1... doar ca va fi peste tot. Editat de andreic, 15 februarie 2023 - 21:19. |
#12
Publicat: 15 februarie 2023 - 21:16
Eu momentan în București merg tot timpul cu metroul unde se poate. Unde nu, mașina personală sau Uber.
Transportul de suprafață este infect, dar dacă am avea un transport corespunzător, să merg cu stb fără să mi se facă silă sau să fiu buzunarit, n-aș avea o problemă cu un astfel de demers. |
#14
Publicat: 15 februarie 2023 - 21:36
george_alexandru, on 15 februarie 2023 - 21:16, said:
Transportul de suprafață este infect Pai si nu-i normal sa ajunga in stadiul asta daca 30 de ani a fost doar carpit? Daca maine apare dom' primar si spune ca renunta sa mai construiasca nu'st care pasaj auto si in schimb o sa inlocuiasca cativa zeci de km de linie de tramvai, n-o sa behaie oare toti covrigarii? Sa investesti in transport public e comunism, insa sa dai parcare moca la bobor e culmea capitalismului autohton. andreic, on 15 februarie 2023 - 21:21, said:
Problema e zona in care esti si unde ai treaba... daca esti pe traseul lui 41 si mergi cu tramvaiele astea noi o sa te simti ca in vest, serios Daca starea transportului in comun ar fi fost de vina, nu ar fi cerut... transport in comun mai bun? Insa ce cer ei? Mai multe benzi auto, boss! Mai putine treceri de pietoni, sefu'! Parcare moca la intrarea-n bloc, Doamne! |
#15
Publicat: 15 februarie 2023 - 21:37
Indicele de motorizare nu e asa mare in Romania ca media UE. Posibil in Bucuresti sa se apropie.
Problema e alta, urbanismul in sine. Neavand definiti clar in interiorul oraselor poli de business si rezidentiali nu exista fluxuri ordonate de trafic pe care sa le deservesti cu transport in comun. Ceea ce duce la harababura pe care o stim cu totii. |
|
#16
Publicat: 15 februarie 2023 - 22:14
Nu pot sa nu remarc tonul alarmist al "jurnalistilor" de la scoala lui Felix. Deci pe bune, de unde rezulta ca "daca ai masina personala, n-o sa mai ai"? Da, ca va fi tot mai scump si greu sa obtii loc de parcare, eventual si taxele vor fi mai mari, dar de aici pana la "o sa interzica statul sa detii masina" e cale lunga.
|
#17
Publicat: 16 februarie 2023 - 00:57
E un pas necesar care se incadreaza intr-un ansamblu mai larg, cu acelasi obiective declarate.
Declarate zic, nu si dorite pe de-a intregul, nu si intelese si probabil nici posibile, cel putin in intervalul de timp dorit. Eu pendulez intre doua lumi, cu escale in a treia (asta ar fi UE) si observ ca peste tot se incerca ceva in directia asta: in general incet, uneori la repezeala, uneori prosteste alteori mai destept. Conteaza rezultatul, si daca ar fi sa ne gandim ca unele masuri din astea au inceput sa fie aplicate sustinut de mai bine de 10 ani ar trebui sa se vada din efecte, daca se poate cele dorite, conform scopului declarat. Ce vad eu, poate si multi dintre voi: - S-au facut piste pentru biciclete. In majoritatea cazurilor s-a luat din spatiul pentru auto. Rezultat: aglomerare pe spatiul ramas, semnificativa uneori, cresterea timpului de parcurs si de stat la semafor cu cresterea corespunsatoare a poluarii, in timp ce pistele stau 90% din timp goale. Problema clasica datorata neraportarii la realitate si moment in timp: numarul utilizatorilor de biciclete, trotinete prea mic, numarul celor care folosesc inca masina prea mare in conditiile esecului campaniilor de "lamurire". Rezulta ca sunt fortati sa incerce sa se adapteze dar care este numarul cetatenilor, de toate varstele si sexele in stare sa folosesca suficient de intensiv bicicleta, in tot timpul anului, ca sa merite investitii care dupa cum se vede din statisticile de vanzari nu au redus numarul masinilor pe strada, si asta dupa ani de zile ? - Reducerea - ca de eliminare nu poate fi vorba in viitorul apropiat - a parcarilor pe carosabil, ca numar si intindere. Se face in scopul fluidizarii circulatiei, adica mai mult loc, o banda in plus pentru traficul auto, fie el si in comun? Cum se vede mai degraba pentru aceleasi piste care nu-si dovedesc utilitatea si nu asigura siguranta: acum cand trece cate o bicicleta sau grup cand si cand, e inca Ok, dar ce te faci cu biciclete/grupuri multe care vin din sens opus, cat de lata sa fie banda pentru siguranta? De obicei, cum ati vazut, benzile sunt mai inguste, rareori sunt doua ptr sensuri opuse pe aceeasi parte a strazii (rarisim), uneori sunt benzi inguste de 1 metru una pe o parte si alta pe cealalta a strazii dar asta inseamna reducerea semnificativa a posibilitatii de parcare in loc convenabil, ceea ce in orase (mai ales in America) ucide comertul stradal. Trebuie, in compensare, asigurat un numar de parcari, cel putin pana cand parcul de automobile va scadea plus o mare dezvoltare a transportului in comun.... care are statii fix peste pistele de biciclete, deci biciclistii ori stau cuminti in rand pana ultima baba urca, fie intra in traficul de masini spre bucuria soferilor. - Desigur ca se pot introduce tot felul de masuri de interzicere, partiala sau totala, fara compensare, pentru orice motive reale sau inventate. Asta este caracteristica conducerilor autoritare care nu se consulta niciodata cu cetatenii si dupa cum se vede reprezinta tendinta in lume. Toti liderii viseaza sa faca doar ceea ce vor ei iar nenorocirea asta de democratie nu-i lasa. Una din solutii este reducerea necestatii de transport a oamenilor, reducerea distantelor, reorganizarea oraselor astfel incat sa existe fluxuri stiute si controlabile in functie de necesitati si moment al zilei. Editat de Rosebud09, 16 februarie 2023 - 01:02. |
#18
Publicat: 16 februarie 2023 - 03:38
__Dan__, on 15 februarie 2023 - 20:46, said:
Va referiti la statele cu (ceva) autostrazi sau emigrati cu all-terain? Niste DN-uri / DJ-uri (echivalentul local) sunt suficiente. Daca nu, un Wrangler si-o Africa Twin sau un KTM 790 Adventure rezolva problema. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi