Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Legea privind mobilitatea urbana durabila
Last Updated: May 11 2023 07:23, Started by
Adm
, Feb 15 2023 19:08
·
12
#19
Posted 16 February 2023 - 07:27
O incercare mizerabila de a implementa prost niste principii deformate, pornite insa de la o cauza corecta.
|
#20
Posted 16 February 2023 - 07:32
@rosebud
Cu biciclitul trebuie depășit un tipping point. Sa faci piste din loc în loc în timp ce pe banda alăturată sunt milioane de mașini care te afuma nu ajuta, și nici nu are un efect liniar. Ajuta când pistele alea sunt interconectate, generalizate practic și eventual și numărul de masini mult mai redus. În multe orașe olandeze s-a ajuns la asta. La mine în sat pare ca tipping point ul asta a fost lockdowunul. Orașul a profitat și a desființat masiv benzi de mașini (la modul ca din 3-4 benzi accesibila mașinilor a rămas una singura) și a făcut piste, iar oamenii au început sa bicicleasca pentru că era una din activitățile permise inclusiv in lockdown. Și au descoperit că-i mai rapid și mai plăcut decât cu mașina și după lockdown. Acum pana și babele au câte o bicicleta electrica și bântuie. Edited by KiloW, 16 February 2023 - 07:34. |
#21
Posted 16 February 2023 - 09:30
Să ai un oraş mai curat, mai liniştit nu ţine de comunism sau socialism sau dictatură. Sunt pieton, bicilist, călător cu transportul în comun, ocazional şi pasager în maşină, deci per total văd cum e cu traficul. Când e Bucureşti mai liber de maşini, zici că e rai.
Să zic că o dată mi-am făcut semnul crucii, dar nu pentru că eram în dreptul unei biserici (deşi nu eram departe de una), ci de trafic liber. Legal nu ai cum să obligi un om să nu deţină maşină, dar poţi face taxare de parcare, poţi interzice parcarea în unele locuri. Legal. Pe motiv că nu pot să treacă pietonii, că obstrucţionezi vizibilitatea, că aprovizionare. Să facă show cât vor, siguranţa vieţii e importantă george_alexandru, on 15 februarie 2023 - 21:16, said:
Eu momentan în București merg tot timpul cu metroul unde se poate. Unde nu, mașina personală sau Uber. Transportul de suprafață este infect, dar dacă am avea un transport corespunzător, să merg cu stb fără să mi se facă silă sau să fiu buzunarit, n-aș avea o problemă cu un astfel de demers. Eu sunt obişnuit cu el. Îl înjur şi eu... nesimţiţi care se retrag şi nu deschid uşile, alţii prea grăbiţi sau prea moşcăiţi, circulaţia format "trenuleţ", uneori aştepţi cam mult, sunt şi cazuri în care mă mir în ce stare e calea de rulare a tramvaielor. În fine, eu nu am înţeles ce vrea să facă legea asta şi cum va fi pusă în practică, ţinând cont că la noi nimeni nu pune frână harnelii din imobiliare. Edited by djl, 16 February 2023 - 09:38. |
#22
Posted 16 February 2023 - 10:17
Va rog frumos, fara politica pe "Auto"! Aveti la dispozitie Poiana...
Multumesc! |
#23
Posted 16 February 2023 - 10:38
djl, on 16 februarie 2023 - 09:30, said:
Legal nu ai cum să obligi un om să nu deţină maşină, dar poţi face taxare de parcare, poţi interzice parcarea în unele locuri. Cred ca masinile sunt bagate pe stradutele laterale. Referitor la transportul in comun, totul e facut in defavoarea calatorului si in favoarea aluia cu burta mare de la volanul gipului. O sa vezi ca statia de tramvai e dupa intersectie si pierzi 5 minute sa treci intersectia si sa ajungi unde ai nevoie. Daca esti in tramvaiul ce trece pe sub podul Mihai Bravu vei vedea ca poti astepta si 10 minute sa mearga 200m trecand prin 2 statii.....in situatia in care in afara zonei asteia sunt stalpisori ce impiedica accesul auto pe linie Edited by TheWarrior, 16 February 2023 - 10:40. |
#24
Posted 16 February 2023 - 13:59
ai scris bine: „un jalon”
la ce folosește „un jalon”? la ocolire asta facem - ocolim!!! apoi, citind printre rânduri, textul include o mulțime de puncte care le vor permite guvernanților să primească și să cheltuie aiurea bani publici, exemple: „culegerea anuală de date statistice relevante despre obiceiurile de deplasare ale locuitorilor, care să sprijine serviciile de planificare în luarea unor decizii”. „planificarea și proiectarea pentru mobilitatea urbană durabilă” datele se vor schimba cincinal de cincinal, deci va fi nevoie de noi „culegeri”, de alte „planificări” etc |
#25
Posted 25 February 2023 - 14:02
Bine că prin India, China, Bangladesh, țări africane ori sud-americane, nu se iau măsuri... Bine, în China, se iau, ușor, ușor, dar nu Europa reprezintă problema principală!
Eu urăsc trotinetele, sincer, mi se par inutile și chiar periculoase. În schimb, am bicicletă, dar circul cu ia mai mult vara sau când e mai cald, gen măcar 20 grade, nu mă văd circulând pe dansa, în ger, ploaie sau caniculă nasoală. |
#26
Posted 25 February 2023 - 18:31
in ger poti "baga" performante mai mari cu bicicleta. totusi nu e ger daca nu e cu minus sau vant..
cred ca toti incearca sa reduca conform pietei locale...dar la sua simt ca ar putea face mult mai mult. |
#27
Posted 10 May 2023 - 14:44
Plenul Camerei Deputaților a adoptat, miercuri, în calitate de for decizional, un proiect de lege care prevede că primăriile „vor lua măsuri care să limiteze utilizarea autovehiculelor personale în oraşe” începând cu 2026.
Legea merge spre promulgare la șeful statului și prevede că în toate orașele se va realiza o strategie care să încurajeze cetățenii să se deplaseze în următoarea ordine: mers pe jos, mers cu bicicleta, transport public, autoturism personal. Strategia va deveni obligatorie pentru toate municipiile din România începând cu 1 ianuarie 2026. Zone de taxare specială În vederea „limitării emisiilor provenite din transportul rutier”, vor apărea în orașe „zone cu nivel scăzut de emisie”, denumite ZNSE. Prin ZNSE se înțelege zona delimitată de către autoritatea publică locală în cadrul căreia se instituie restricții și/sau taxare pentru accesul autovehiculelor în vederea îmbunătățirii calității aerului. ZNSE se marchează cu indicatoare de către autorităţile administraţiei publice locale care pot să stabilească regulile şi tarifele de acces ale vehiculelor în interiorul acestora. ZNSE pot fi de două tipuri: a) ZNSE pentru care se stabilesc tarife de acces, caz în care autoritatea adminstraţiei publice locale care instituie aceste ZNSE trebuie să implementeze mecanisme care să asigure accesul în mod controlat în interiorul ZNSE; b) ZNSE pentru care nu se stabilesc tarife de acces, ci doar reguli de acces, caz în care autoritatea adminstraţiei publice locale care instituie aceste zone nu trebuie să implementeze mecanisme care să asigure accesul în mod controlat în interiorul acestor zone, de exemplu bariere de acces, dar trebuie să asigure controlul aleatoriu al accesului în aceste zone prin intermediul poliţiei locale. Municipiile reședință de județ au obligația să instituie, până la data de 1 noiembrie 2026, benzi dedicate transportului în comun, în baza prevederilor planului de mobilitate urbană durabilă pentru liniile de transport public cu o viteză medie de deplasare mai mică de 15 km/h. Ținte pentru mașini electrice Legea instituie și un prag de procente și termene pentru întroducerea în parcul auto a mașinilor electrice, adică a vehiculelor cu emisii 0, astfe: a) până la data de 31 decembrie 2025 cel puţin 5%; b) până la data de 31 decembrie 2028 cel puţin 10%; c) până la data de 31 decembrie 2031 cel puţin 20%; d) până la data de 31 decembrie 2034 cel puţin 30%; e) până la data de 31 decembrie 2037 cel puţin 40%; f) până la data de 31 decembrie 2040 cel puţin 50%. În orașe toată strategia va fi prioritizată în această ordine: „mers pe jos, mers cu bicicleta, transport public, autoturism personal”. Edited by cata, 10 May 2023 - 14:46. |
#29
Posted 10 May 2023 - 15:38
Să vedem, să se implementeze cum trebuie... Momentan, probabil vor fi proiecte pilot.
|
#30
Posted 10 May 2023 - 15:40
Rosebud09, on 16 februarie 2023 - 00:57, said:
Ce vad eu, poate si multi dintre voi: - S-au facut piste pentru biciclete. In majoritatea cazurilor s-a luat din spatiul pentru auto. Rezultat: aglomerare pe spatiul ramas, semnificativa uneori, cresterea timpului de parcurs si de stat la semafor cu cresterea corespunsatoare a poluarii, in timp ce pistele stau 90% din timp goale. Edited by benis, 10 May 2023 - 15:44. |
#31
Posted 10 May 2023 - 15:41
#32
Posted 10 May 2023 - 15:57
Vlad_22, on 25 februarie 2023 - 14:02, said:
Bine că prin India, China, Bangladesh, țări africane ori sud-americane, nu se iau măsuri... Bine, în China, se iau, ușor, ușor, dar nu Europa reprezintă problema principală! Eu urăsc trotinetele, sincer, mi se par inutile și chiar periculoase. În schimb, am bicicletă, dar circul cu ia mai mult vara sau când e mai cald, gen măcar 20 grade, nu mă văd circulând pe dansa, în ger, ploaie sau caniculă nasoală. Vlad_22, on 10 mai 2023 - 15:38, said:
Să vedem, să se implementeze cum trebuie... Momentan, probabil vor fi proiecte pilot. Din 15 feb 2023 pana in 10 mai 2023 sunt mai putin de 3 luni... inca putin si se face si promulgarea apoi urmeaza implementarea. Oare daca la 1 ian 2024 avem deja primele limitari incep sa zboare avioanele spre tarile alea mentionate mai sus? sau incepem sa ne conformam? De ceva vreme rar se mai poate circula prin Bucuresti fara recirculare ON, mers pe jos este dezastru. |
#33
Posted 10 May 2023 - 16:23
Nu vă mai legați de Bangladesh, e mirific acolo, numai bun pentru turistul nostru de ocazie.
Attached Files |
|
#34
Posted 10 May 2023 - 16:41
Poluarea la noi, este într-o importantă măsură și provenita de la praful de pe șantiere, ori aduse pe roți etc.
In Iași, de exemplu, chiar reprezintă o problemă poluarea pe baza particulelor cu praf. kolfleading, on 10 mai 2023 - 15:41, said: Si tu in care dintre astea enumerate te vei muta, daca-i asa de bine? Eu prefer să las mașina în parcare, pe cât posibil prin oraș, și din principiu, pentru mișcare, nu neapărat a poluării. |
#35
Posted 10 May 2023 - 19:13
@Vlad_22
Mi se pare ca tastezi doar pentru a aduna postari fara sa ai o minima documentare, totusi nu esti singurul, mai sunt si altii ... Ca idee statistica la 31.12.2021 spune asta: (e public si daca ai putina bunavointa poti gasi si tu) Bucuresti auto inmatriculate: 1535310 din care benzina = 699786, motorina = 726011 si electric = 6538 Ilfov auto inmatriculate: 247307 din care benzina = 99845, motorina = 132041 si electric = 684 Iasi, judetul, auto inmatriculate: 267553 din care benzina = 114334, motorina = 138841 si electrice = 427 Deci despre ce vorbim, tot judetul Iasi este la nivel de judetul Ilfov, comparatia cu Bucuresti este deja la ani lumina si atentie vorbim de un judet care are de 9 ori mai putine masini decat un oras. Pentru alte judete si sursa https://data.gov.ro/...rc-auto-romania |
#36
Posted 10 May 2023 - 19:21
relu11051, on 10 mai 2023 - 19:13, said:
Bucuresti auto inmatriculate: 1535310 din care benzina = 699786, motorina = 726011 si electric = 6538 La Bucuresti exista o particularitate, si anume faptul ca mare parte din societatile de leasing au sediul social aici, motiv pentru care masinile luate in leasing sunt inmatriculate in Bucuresti. Edited by george_alexandru, 10 May 2023 - 19:21. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users