Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...
 "enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!
 La multi ani @burebista!

La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)
 Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?
 

Legea privind mobilitatea urbana durabila

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
38 replies to this topic

#19
mahu

mahu

    Magister

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,855
  • Înscris: 22.04.2007
O incercare mizerabila de a implementa prost niste principii deformate, pornite insa de la o cauza corecta.

#20
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,221
  • Înscris: 08.01.2021
@rosebud
Cu biciclitul trebuie depășit un tipping point. Sa faci piste din loc în loc în timp ce pe banda alăturată sunt milioane de mașini care te afuma nu ajuta, și nici nu are un efect liniar. Ajuta când pistele alea sunt interconectate, generalizate practic și eventual și numărul de masini mult mai redus. În multe orașe olandeze s-a ajuns la asta.
La mine în sat pare ca tipping point ul asta a fost lockdowunul. Orașul a profitat și a desființat masiv benzi de mașini (la modul ca din 3-4 benzi accesibila mașinilor a rămas una singura) și a făcut piste, iar oamenii au început sa bicicleasca pentru că era una din activitățile permise inclusiv in lockdown. Și au descoperit că-i mai rapid și mai plăcut decât cu mașina și după lockdown.
Acum pana și babele au câte o bicicleta electrica și bântuie.

Edited by KiloW, 16 February 2023 - 07:34.


#21
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,586
  • Înscris: 13.06.2004
Să ai un oraş mai curat, mai liniştit nu ţine de comunism sau socialism sau dictatură. Sunt pieton, bicilist, călător cu transportul în comun, ocazional şi pasager în maşină, deci per total văd cum e cu traficul. Când e Bucureşti mai liber de maşini, zici că e rai.
Să zic că o dată mi-am făcut semnul crucii, dar nu pentru că eram în dreptul unei biserici (deşi nu eram departe de una), ci de trafic liber.
Legal nu ai cum să obligi un om să nu deţină maşină, dar poţi face taxare de parcare, poţi interzice parcarea în unele locuri. Legal. Pe motiv că nu pot să treacă pietonii, că obstrucţionezi vizibilitatea, că aprovizionare. Să facă show cât vor, siguranţa vieţii e importantă

View Postgeorge_alexandru, on 15 februarie 2023 - 21:16, said:

Eu momentan în București merg tot timpul cu metroul unde se poate. Unde nu, mașina personală sau Uber.
Transportul de suprafață este infect, dar dacă am avea un transport corespunzător, să merg cu stb fără să mi se facă silă sau să fiu buzunarit, n-aș avea o problemă cu un astfel de demers.

Eu sunt obişnuit cu el. Îl înjur şi eu... nesimţiţi care se retrag şi nu deschid uşile, alţii prea grăbiţi sau prea moşcăiţi, circulaţia format "trenuleţ", uneori aştepţi cam mult, sunt şi cazuri în care mă mir în ce stare e calea de rulare a tramvaielor.

În fine, eu nu am înţeles ce vrea să facă legea asta şi cum va fi pusă în practică, ţinând cont că la noi nimeni nu pune frână harnelii din imobiliare.

Edited by djl, 16 February 2023 - 09:38.


#22
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Posts: 75,844
  • Înscris: 15.08.2008
Va rog frumos, fara politica pe "Auto"! Aveti la dispozitie Poiana...
Multumesc!

#23
TheWarrior

TheWarrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,065
  • Înscris: 16.10.2007

View Postdjl, on 16 februarie 2023 - 09:30, said:

Legal nu ai cum să obligi un om să nu deţină maşină, dar poţi face taxare de parcare, poţi interzice parcarea în unele locuri.
Mai rau incurca taxarea asta. Daca mergi pe Calea Vacaresti inspre SunPlaza o sa vezi ca mai putin de jumatate din locurile de parcare sunt ocupate, indiferent de ora. Numaram zilele trecute, era o pauza de 10 locuri libere pana era unul ocupat de o masina, si asta la ora 16.30.
Cred ca masinile sunt bagate pe stradutele laterale.

Referitor la transportul in comun, totul e facut in defavoarea calatorului si in favoarea aluia cu burta mare de la volanul gipului.
O sa vezi ca statia de tramvai e dupa intersectie si pierzi 5 minute sa treci intersectia si sa ajungi unde ai nevoie.
Daca esti in tramvaiul ce trece pe sub podul Mihai Bravu vei vedea ca poti astepta si 10 minute sa mearga 200m trecand prin 2 statii.....in situatia in care in afara zonei asteia sunt stalpisori ce impiedica accesul auto pe linie

Edited by TheWarrior, 16 February 2023 - 10:40.


#24
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,114
  • Înscris: 17.01.2012
ai scris bine: „un jalon”
la ce folosește „un jalon”?
la ocolire
asta facem  - ocolim!!!

apoi, citind printre rânduri, textul include o mulțime de puncte care le vor permite guvernanților să primească și să cheltuie aiurea bani publici, exemple:
„culegerea anuală de date statistice relevante despre obiceiurile de deplasare ale locuitorilor, care să sprijine serviciile de planificare în luarea unor decizii”.
„planificarea și proiectarea pentru mobilitatea urbană durabilă”

datele se vor schimba cincinal de cincinal, deci va fi nevoie de noi „culegeri”, de alte „planificări” etc

#25
Vlad_22

Vlad_22

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,002
  • Înscris: 16.07.2015
Bine că prin India, China, Bangladesh, țări africane ori sud-americane, nu se iau măsuri... Bine, în China, se iau, ușor, ușor, dar nu Europa reprezintă problema principală!

Eu urăsc trotinetele, sincer, mi se par inutile și chiar periculoase. În schimb, am bicicletă, dar circul cu ia mai mult vara sau când e mai cald, gen măcar 20 grade, nu mă văd circulând pe dansa, în ger, ploaie sau caniculă nasoală.

#26
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,224
  • Înscris: 24.07.2022
in ger poti "baga" performante mai mari cu bicicleta. totusi nu e ger daca nu e cu minus sau vant..

cred ca toti incearca sa reduca conform pietei locale...dar la sua simt ca ar putea face mult mai mult.

#27
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002
Plenul Camerei Deputaților a adoptat, miercuri, în calitate de for decizional, un proiect de lege care prevede că primăriile „vor lua măsuri care să limiteze utilizarea autovehiculelor personale în oraşe” începând cu 2026.
Legea merge spre promulgare la șeful statului și prevede că în toate orașele se va realiza o strategie care să încurajeze cetățenii să se deplaseze în următoarea ordine: mers pe jos, mers cu bicicleta, transport public, autoturism personal.
Strategia va deveni obligatorie pentru toate municipiile din România începând cu 1 ianuarie 2026.
Zone de taxare specială
În vederea „limitării emisiilor provenite din transportul rutier”, vor apărea în orașe „zone cu nivel scăzut de emisie”, denumite ZNSE.
Prin ZNSE se înțelege zona delimitată de către autoritatea publică locală în cadrul căreia se instituie restricții și/sau taxare pentru accesul autovehiculelor în vederea îmbunătățirii calității aerului.

ZNSE se marchează cu indicatoare de către autorităţile administraţiei publice locale care pot să stabilească regulile şi tarifele de acces ale vehiculelor în interiorul acestora.
ZNSE pot fi de două tipuri:

a) ZNSE pentru care se stabilesc tarife de acces, caz în care autoritatea adminstraţiei publice locale care instituie aceste ZNSE trebuie să implementeze mecanisme care să asigure accesul în mod controlat în interiorul ZNSE;
b) ZNSE pentru care nu se stabilesc tarife de acces, ci doar reguli de acces, caz în care autoritatea adminstraţiei publice locale care instituie aceste zone nu trebuie să implementeze mecanisme care să asigure accesul în mod controlat în interiorul acestor zone, de exemplu bariere de acces, dar trebuie să asigure controlul aleatoriu al accesului în aceste zone prin intermediul poliţiei locale.

Municipiile reședință de județ au obligația să instituie, până la data de 1 noiembrie 2026, benzi dedicate transportului în comun, în baza prevederilor planului de mobilitate urbană durabilă pentru liniile de transport public cu o viteză medie de deplasare mai mică de 15 km/h.
Ținte pentru mașini electrice
Legea instituie și un prag de procente și termene pentru întroducerea în parcul auto a mașinilor electrice, adică a vehiculelor cu emisii 0, astfe:
a) până la data de 31 decembrie 2025 cel puţin 5%;
b) până la data de 31 decembrie 2028 cel puţin 10%;
c) până la data de 31 decembrie 2031 cel puţin 20%;
d) până la data de 31 decembrie 2034 cel puţin 30%;
e) până la data de 31 decembrie 2037 cel puţin 40%;
f) până la data de 31 decembrie 2040 cel puţin 50%.
În orașe toată strategia va fi prioritizată în această ordine: „mers pe jos, mers cu bicicleta, transport public, autoturism personal”.

Edited by cata, 10 May 2023 - 14:46.


#28
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,552
  • Înscris: 30.08.2017
.

Edited by george_alexandru, 10 May 2023 - 15:21.


#29
Vlad_22

Vlad_22

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,002
  • Înscris: 16.07.2015
Să vedem, să se implementeze cum trebuie... Momentan, probabil vor fi proiecte pilot.

#30
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,142
  • Înscris: 04.02.2011

View PostRosebud09, on 16 februarie 2023 - 00:57, said:

Ce vad eu, poate si multi dintre voi:
- S-au facut piste pentru biciclete. In majoritatea cazurilor s-a luat din spatiul pentru auto. Rezultat: aglomerare pe spatiul ramas, semnificativa uneori, cresterea timpului de parcurs si de stat la semafor cu cresterea corespunsatoare a poluarii, in timp ce pistele stau 90% din timp goale.

La noi la Timișoara avem o pistă care ocupă o bandă, merge de pe Diaconul Coresi, Eneas, Vulturilor, o stradă de vreo 3-4km lungime și chiar se simte, curierii mobili ajung rapid în orice sezon și acum se poate ajunge foarte ușor pe pista spre Serbia. În ultima vreme pe pista aia e ștau de biciclete, dacă poți să crezi, mai un pic și s-ar mai cere o bandă. Toate terasele din jurul digului sunt pline și cozile sunt lungi deci stai și o oră. Este un exemplu de proiect care a ajutat la reducerea traficului Auto, îmbunătățirea serviciilor pe acest traseu precum și creerea de noi oportunități microturistice.

Edited by benis, 10 May 2023 - 15:44.


#31
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View PostVlad_22, on 25 februarie 2023 - 14:02, said:

Bine că prin India, China, Bangladesh, țări africane ori sud-americane...
Si tu in care dintre astea enumerate te vei muta, daca-i asa de bine?

#32
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,279
  • Înscris: 02.05.2008

View PostVlad_22, on 25 februarie 2023 - 14:02, said:

Bine că prin India, China, Bangladesh, țări africane ori sud-americane, nu se iau măsuri... Bine, în China, se iau, ușor, ușor, dar nu Europa reprezintă problema principală!

Eu urăsc trotinetele, sincer, mi se par inutile și chiar periculoase. În schimb, am bicicletă, dar circul cu ia mai mult vara sau când e mai cald, gen măcar 20 grade, nu mă văd circulând pe dansa, în ger, ploaie sau caniculă nasoală.

View PostVlad_22, on 10 mai 2023 - 15:38, said:

Să vedem, să se implementeze cum trebuie... Momentan, probabil vor fi proiecte pilot.

Din 15 feb 2023 pana in 10 mai 2023 sunt mai putin de 3 luni... inca putin si se face si promulgarea apoi urmeaza implementarea. Oare daca la 1 ian 2024 avem deja primele limitari incep sa zboare avioanele spre tarile alea mentionate mai sus? sau incepem sa ne conformam?
De ceva vreme rar se mai poate circula prin Bucuresti fara recirculare ON, mers pe jos este dezastru.

#33
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,142
  • Înscris: 04.02.2011
Nu vă mai legați de Bangladesh, e mirific acolo, numai bun pentru turistul nostru de ocazie.

Attached Files



#34
Vlad_22

Vlad_22

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,002
  • Înscris: 16.07.2015
Poluarea la noi, este într-o importantă măsură și provenita de la praful de pe șantiere, ori aduse pe roți etc.

In Iași, de exemplu, chiar reprezintă o problemă poluarea pe baza particulelor cu praf.

View Postkolfleading, on 10 mai 2023 - 15:41, said:


Si tu in care dintre astea enumerate te vei muta, daca-i asa de bine?
Era o simplă observație, nu contează ce spunem și ne dorim noi, nu suntem factori de decizie.

Eu prefer să las mașina în parcare, pe cât posibil prin oraș, și din principiu, pentru mișcare, nu neapărat a poluării.

#35
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,279
  • Înscris: 02.05.2008
@Vlad_22
Mi se pare ca tastezi doar pentru a aduna postari fara sa ai o minima documentare, totusi nu esti singurul, mai sunt si altii ...
Ca idee statistica la 31.12.2021 spune asta: (e public si daca ai putina bunavointa poti gasi si tu)
Bucuresti auto inmatriculate: 1535310 din care benzina = 699786, motorina = 726011 si electric = 6538
Ilfov auto inmatriculate: 247307 din care benzina = 99845, motorina = 132041 si electric = 684
Iasi, judetul, auto inmatriculate: 267553 din care  benzina = 114334, motorina = 138841 si electrice = 427

Deci despre ce vorbim, tot judetul Iasi este la nivel de judetul Ilfov, comparatia cu Bucuresti este deja la ani lumina si atentie vorbim de un judet care are de 9 ori mai putine masini decat un oras.

Pentru alte judete si sursa https://data.gov.ro/...rc-auto-romania

#36
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,552
  • Înscris: 30.08.2017

View Postrelu11051, on 10 mai 2023 - 19:13, said:

Bucuresti auto inmatriculate: 1535310 din care benzina = 699786, motorina = 726011 si electric = 6538


La Bucuresti exista o particularitate, si anume faptul ca mare parte din societatile de leasing au sediul social aici, motiv pentru care masinile luate in leasing sunt inmatriculate in Bucuresti.

Edited by george_alexandru, 10 May 2023 - 19:21.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate