Honda Civic X hatchback 1.5 l 182 CP Sport Plus, 6 MT
#39
Publicat: 17 octombrie 2019 - 17:10
Am o nelamurire. Cineva a spus mai sus ca vopseaua unei masini noi mai emana gaze circa 30-60 de zile, ceea ce cred ca e corect!
Intrebarea mea este: daca masina mea a fost produsa in decembrie 2018 si eu am cumparat.o in februarie 2019, ce fac? Mai stau dupa c*rul ei sa vad daca trage gaze? Multumesc. |
#40
Publicat: 17 octombrie 2019 - 17:45
Pai din Decembrie 2018 pana in Februarie 2019, cate luni / zile sunt?
Si era vorba de 60-90 zile (la majoritatea masinilor 60 de zile e suficient, 90 zile daca vrei sa fii extra-sigur). Deenman, on 17 octombrie 2019 - 15:54, said:
La orice spalatorie cu peco nu ai voie cu galeata. Ai semn la boxa ca e interzis. (lukoil, omv, petrom, si altii) Apoi la orice spalatorie selfwash , se fac niste analize pt apa de canal, cu ce substance se folosesc si daca sunt in parametri. Editat de closchkutza, 17 octombrie 2019 - 17:50. |
#41
Publicat: 17 octombrie 2019 - 18:12
Am mai cunoscut o singura persoana la fel de pasionata de ingrijirea masinii ca si @closchkutza. Si-a vandut acum vreo 2 ani masina, un Rav4, si a fost "bataie" pe ea. Seara a anuntat intre prieteni ca o vinde si dimineata era data. nu a cerut mai putin decat piata,insa la cum arata masinuta aia...
Idem, am fost impresionat ca @closchkutza inainte de a vinde avensisul i-a facut un detailing.sa stii ca e deja vanduta si totusibsa te preocupe pana in ultima secunda, mai rar. Multi km fara probleme @psc. Editat de remvirg, 17 octombrie 2019 - 18:18. |
#42
Publicat: 18 octombrie 2019 - 00:57
closchkutza, on 17 octombrie 2019 - 13:14, said: Legat de ulei, ar trebui sa-l ai la max sau putin peste (asa vin din fabrica) la rece, peste noapte. Joja vezi ca dubios de "citit" mai ales cand uleiul e galben, pe masura ce se inegreste devine mai usor de citit. - Ooops, wtf da' o joja de ulei nu-i punem si noi la motorul asta? Pai asta-i kaizen la voi sau ce? Ne batem joc? - Aoleo sefu' sa traiti, gata se rezolva. Uite ii facem traseul pe langa bloc p-acilisea pana jos. Merge? - Merge! Kaizen! Cea mai buna metoda de verificat uleiul la ale mele, dar si la altele, este cam asa: cu motorul rece, oprita de cel putin 6 ore (dimineata e cel mai bine), se extrage cu grija joja si se verifica nivelul. Daca o sterg de ulei si o reintroduc ca sa citesc nivelul n-am facut nimic, imi lasa dare de ulei pe jumatate din lungimea jojei. Cand uleiul e foarte nou si nu se citeste bine nivelul nici in soare folosesc un servetel curat si, dupa ce am scos joja, o trag usor intr-o parte pe servetel ca sa vad unde-s urmele de ulei. |
#43
Publicat: 18 octombrie 2019 - 09:35
Am riscat și ieri am făcut un drum de 7 km prin Bucureștiul nostru sublim.
Din păcate, 6 km au fost făcuți fără niciun folos, căci spălătoria pe care o știam eu este în renovare. În renovare era și în iunie, iar atunci au spus că va fi gata într-o lună. Acum, în octombrie, mi-au spus că mai durează 3 săptămâni. Atunci, ca orice om cu smartphone, am căutat pe Google spălătorii cu recenzii pozitive și am găsit una la 1 km distanță de locul unde o țin acum parcată. Am mers acolo - dacă o vezi, nu dai nici m... pe ea. Totuși, am avut experiențe noi aici. Spălatul (exterior plus covorașele din față) a fost OK, nu excelent, în sensul că omul acela s-a chinuit să înlăture toate urmele de apă ce izvorau din diverse fante, deoarece compresorul era luat de vecinii de la vulcanizare și nu putea să sufle apa cu el. Deci, au mai rămas niște firicele de apă. Bine că acele firicele n-au lăsat celebrele urme gri pe vopsea. Dacă nu o duceam la spălat, era posibil ca acele pete maronii să-i vină de hac lacului. Ce experiențe noi am căpătat: 1. Camera de marșarier. Chiar și în întunericul spălătoriei, imaginea redată este bună, m-am putut ghida fără probleme. Bineînțeles, zgomotul de imagine este mare, dar imaginea se poate vizualiza îndeajuns de bine ca să nu mă opresc în zid sau în alt obstacol. 2. Monitorizare unghi mort - iarăși, de milioane sistemul ăsta. Oglinzile retrovizoare treceau cam la 10-15 cm de tocurile ușii, tocuri ascuțite. Sistemul m-a ghidat excelent. Da, n-am spus: din cauza amplasamentului, am intrat cu spatele în spălătorie. Să mai detaliez nițel despre camera de marșarier, deoarece mulți o critică. Recunosc, imaginea captată nu este redată la fel de clar ca pe ecranele smartphone-urilor, dar să recunoaștem: de câte ori mergem cu spatele? Și apoi, obiectele mari, cele care pot provoca pagube în caz de lovire, se pot vedea bine. Ca idee, în întunericul spălătoriei, luminile de marșarier nu prea se vedeau de la volan (să nu uităm că luneta are tentă fumurie), în schimb pe cameră se vedeau clar. În funcție de momentul zilei, imaginea poate fi mai clară sau mai puțin clară. Dar aici e vorba de zgomotul de imagine, adică ISO, pe care camera îl ajustează automat în funcție de luminozitate (luminozitatea percepută de sistem, nu de ochiul șoferului). La mașina mea încă n-am avut ocazia, însă la cea de TD am văzut foarte clar o frunză căzută pe locul unde parcam, prin camera de marșarier. O altă experiență încercată a fost cea cu senzorii de parcare din față. La o trecere de pietoni, unde pedeștrii aveau verde și șoferii roșu, unii dintre aceia treceau mai aproape de mașină, iar senzorii bipăiau, în timp ce pe ecranul central apărea mesajul "Se apropie un obiect" (am sistemul în lb. română). A trebuit să dezactivez senzorii. De asemenea, senzorii de parcare mi-au dat emoții și în trafic, atunci când celui din fața mea i se deplasa mașina spre înapoi, adică spre a mea, din cauza terenului. O altă experiență încercată a fost modul Eco, sau Econ. Ce face el? Transformă motorul mașinii din unul cu turbo în unul aspirat natural. Adică, asta este senzația de la volan; n-am comutat pe indicatorul turbinei, trebuia să fiu mai atent în trafic. Data viitoare îl voi comuta dinainte și voi vedea cât e de solicitată turbina. Însă, în modul Eco/Econ, adio cu accelerația aia care face deliciul Civic-ului; mașina accelerază normal, calm. Și ultima experiență trăită a fost cu boșii. Adică cei cu X5, Q7 - știți voi, ăia stăpâni pe străzi. Nu știu dacă forma mașinii, numerele roșii, sau ambele, au contribuit, însă cei cu acele dulapuri pe roți au fost mult mai amabili, m-au lăsat să ies din niște situații mai dificile - adică, mai pe scurt, a dispărut prioritatea de șmecher. Era vorba de străduțe înguste, unde ei au dat înapoi ca să pot trece eu, o premieră în cei 12 ani de condus (cu Primera). Le-am mulțumit și ne-am văzut de drum. Deci, se poate să renunțăm nițel la orgolii și să fim civilizați. Un ultim aspect a fost haios de tot, deși mi-am luat claxoane de la cei din spate. La o trecere de pietoni aștepta un tip să traverseze, dar nu pe zebră, ci pe trotuar. Am oprit și i-am făcut semn să treacă. Dar s-a oprit în dreptul mașinii, a admirat-o, apoi mi-a dat like. L-am salutat și eu. Acele secunde au provocat pornirea claxoanelor din spate. La joja de ulei încă n-am umblat. Autonomia este exprimată în km și numărul de km estimați este de -----. Am înțeles că de la 3000 km în jos afișează numărul. "Hai, frunză galbenă..." 20191018_100109.jpg 316,12K 103 download-uri Editat de PSC, 18 octombrie 2019 - 09:45. |
#45
Publicat: 18 octombrie 2019 - 10:42
Va fi disponibilă, prin noiembrie, maşina de TD de la Asko (ca a mea, dar roşie, cum o voiam eu).
O vor da pe la 22.000 euro, susţin ei. Dacă ai curaj... Dacă nu, succes cu sedan-ul şi drumuri bune, multe şi curate! Apropo de culoare. Azi e a treia zi de când o am. Adică, ar fi sfârşitul intervalului în care ţine minunea. De mâine, conform tradiţiei populare, ar trebui să mă plictisesc de ea. Dar nu-i aşa. Mai mult decât ieri, azi, în timp ce vorbeam cu un coleg, cam odată la 4-5 secunde îmi mutam privirile la maşină. Îmi este dragă culoarea asta, acum. Nu este un gri oarecare; deşi este vopsea metalizată, în anumite condiţii am impresia că este perlată. Căci, în soare pare să aibă o vagă tentă verzuie-turcoaz, iar în umbră o vagă tentă de caffe latte, precum a Primerei, dar mai închisă. E o culoare reuşită; sunt mulţumit de/cu ea şi îmi retrag ceea ce afirmam pe topicul meu de versus: nu mă consolez cu ratarea roşului, ci efectiv mă bucur de acest gri. Mă bucur cu atât mai mult de el, cu cât, la fel de bine, putea să fie Lunar Silver Metallic singura culoare disponibilă, adică un argintiu omniprezent azi şi fără personalitate şi care nici nu dă bine pe maşina asta. Sau, cum spune o cunoştinţă de-a noastră: este o maşină sport pe dinafară şi limuzină pe dinăuntru. Mă rog, ştiu că nu e limuzină, clar este mai mic spaţiul interior decât la Primera (şi la alte maşini), însă e mai intim(ă) în felul ăsta. |
#46
Publicat: 18 octombrie 2019 - 11:14
closchkutza, on 17 octombrie 2019 - 11:25, said:
Releele alea pe care le auzi fac parte din rutina de oprire a motorului, nu de trecere in mod accessory. Dupa ce opresti motorul, daca esti atent, vei mai auzi vreo 10-15 secunde relee si alte asemenea. PSC, on 18 octombrie 2019 - 09:35, said:
2. Monitorizare unghi mort - iarăşi, de milioane sistemul ăsta. Oglinzile retrovizoare treceau cam la 10-15 cm de tocurile uşii, tocuri ascuţite. Sistemul m-a ghidat excelent. Da, n-am spus: din cauza amplasamentului, am intrat cu spatele în spălătorie. PSC, on 18 octombrie 2019 - 09:35, said:
Să mai detaliez niţel despre camera de marşarier, deoarece mulţi o critică. Recunosc, imaginea captată nu este redată la fel de clar ca pe ecranele smartphone-urilor, dar să recunoaştem: de câte ori mergem cu spatele? Şi apoi, obiectele mari, cele care pot provoca pagube în caz de lovire, se pot vedea bine. Ca idee, în întunericul spălătoriei, luminile de marşarier nu prea se vedeau de la volan (să nu uităm că luneta are tentă fumurie), în schimb pe cameră se vedeau clar. În funcţie de momentul zilei, imaginea poate fi mai clară sau mai puţin clară. Dar aici e vorba de zgomotul de imagine, adică ISO, pe care camera îl ajustează automat în funcţie de luminozitate (luminozitatea percepută de sistem, nu de ochiul şoferului). La maşina mea încă n-am avut ocazia, însă la cea de TD am văzut foarte clar o frunză căzută pe locul unde parcam, prin camera de marşarier. TIP: vezi ca poti sa-ti ajustezi unghiul de vizualizare (wide, normal, de sus). Eu o tin pe wide si are un fisheye foarte fain, vad 70 metri stanga dreapta masinii. Cand bagi in marsalier iti apar sub imaginea camerei 4 setari. Primele 3 sunt modurile de vizualizare si a 4-a este sistemul de cross-traffic alert. Sa vezi ce fain iesi din parcarile in spic cu spatele . PSC, on 18 octombrie 2019 - 09:35, said:
A trebuit să dezactivez senzorii. De asemenea, senzorii de parcare mi-au dat emoţii şi în trafic, atunci când celui din faţa mea i se deplasa maşina spre înapoi, adică spre a mea, din cauza terenului. PSC, on 18 octombrie 2019 - 09:35, said:
O altă experienţă încercată a fost modul Eco, sau Econ. Ce face el? Transformă motorul maşinii din unul cu turbo în unul aspirat natural. Adică, asta este senzaţia de la volan; n-am comutat pe indicatorul turbinei, trebuia să fiu mai atent în trafic. Data viitoare îl voi comuta dinainte şi voi vedea cât e de solicitată turbina. Însă, în modul Eco/Econ, adio cu acceleraţia aia care face deliciul Civic-ului; maşina accelerază normal, calm. PSC, on 18 octombrie 2019 - 09:35, said:
La joja de ulei încă n-am umblat. Autonomia este exprimată în km şi numărul de km estimaţi este de -----. Am înţeles că de la 3000 km în jos afişează numărul. Editat de closchkutza, 18 octombrie 2019 - 11:15. |
|
#47
Publicat: 18 octombrie 2019 - 12:58
Dezactivam senzorii când treceau pietonii, după aceea îi reactivam. Mă bucur fiindcă am opţiunea asta.
Am remarcat, dinainte de a avea maşina, cele trei moduri de vizualizare. În parcarea mea (de reşedinţă) mă ajută vizualizarea aceea de sus, să ştiu când ajunge maşina lângă stâlpişor. Încă n-am dus-o acolo, dintr-un singur motiv: am impresia că este la fel de lungă precum Primera, sau poate cu numai câţiva mm mai scurtă; dacă e aşa, voi fi obligat s-o lipesc de stâlpişor ca să nu rămână cu faţa sau cu spatele în stradă. Mulţi şi-au înfăşurat stâlpişorul în burete, alţii au pus PET-uri strivite, alţii... au tăiat stâlpişorul. Fisheye e bun numai ziua, în medii întunecate vizualizarea e dificilă din cauza zgomotului mare de imagine (dacă sunt obstacole complicate, gen garduri de sârmă ieşite în afară). Imaginea, fiind deformată, obstacole precum cioturi de sârme din garduri se văd greu sau aproape deloc (la Asko Giuleşti era un gard din ăsta, chiar la intrare/ieşire, noroc că era ziuă). Senzorii pentru unghiul mort m-au ajutat la intrarea în spălătorie, dar nu primeam avertizarea în oglinzi, ci pe bord (conturul maşinii cu nişte semicercuri în colţurile apropiate de obstacole). Cu ocazia asta am descoperit că Civic-ul, la exterior, în totalitate, este la fel de lat ca Primera. Cam ce bănuieli ai faţă de cei de la Asko? Editat de PSC, 18 octombrie 2019 - 13:00. |
#48
Publicat: 18 octombrie 2019 - 13:16
S-a lămurit şi problema cu rezervorul de benzină. Da, este mai mare.
Cei de la Asko au avut dreptate: maşina a avut 4 l de benzină la livrare. Probabil că 2,5 l s-au dus din curtea Asko la LukOil (la ralanti, când mi s-a prezentat maşina şi în blocarea de pe CB). Rezervorul are 47 l, nu 46. Eu am alimentat 45,55 l. O nedumerire mai am. Am accesat istoricul maşinii, pe site-ul RAR. Acolo scrie că indicii de sarcină şi de viteză ai anvelopelor sunt 93 V. Anvelopele de pe maşină au 94 W. Ar putea fi un motiv de "o cafea" la un eventual control? |
#49
Publicat: 18 octombrie 2019 - 13:39
PSC, on 18 octombrie 2019 - 12:58, said:
Fisheye e bun numai ziua, în medii întunecate vizualizarea e dificilă din cauza zgomotului mare de imagine (dacă sunt obstacole complicate, gen garduri de sârmă ieşite în afară). Imaginea, fiind deformată, obstacole precum cioturi de sârme din garduri se văd greu sau aproape deloc (la Asko Giuleşti era un gard din ăsta, chiar la intrare/ieşire, noroc că era ziuă). PSC, on 18 octombrie 2019 - 12:58, said:
Senzorii pentru unghiul mort m-au ajutat la intrarea în spălătorie, dar nu primeam avertizarea în oglinzi, ci pe bord (conturul maşinii cu nişte semicercuri în colţurile apropiate de obstacole). Cu ocazia asta am descoperit că Civic-ul, la exterior, în totalitate, este la fel de lat ca Primera. Pentru unghi mort se foloseste un radar care sade in bara din spate, cel care e responsabil si de cross-traffic alert, nu senzorii de parcare. PSC, on 18 octombrie 2019 - 12:58, said:
Cam ce bănuieli ai faţă de cei de la Asko? PSC, on 18 octombrie 2019 - 13:16, said:
S-a lămurit şi problema cu rezervorul de benzină. Da, este mai mare. Cei de la Asko au avut dreptate: maşina a avut 4 l de benzină la livrare. Probabil că 2,5 l s-au dus din curtea Asko la LukOil (la ralanti, când mi s-a prezentat maşina şi în blocarea de pe CB). Rezervorul are 47 l, nu 46. Eu am alimentat 45,55 l. PSC, on 18 octombrie 2019 - 13:16, said:
O nedumerire mai am. Am accesat istoricul maşinii, pe site-ul RAR. Acolo scrie că indicii de sarcină şi de viteză ai anvelopelor sunt 93 V. Anvelopele de pe maşină au 94 W. Ar putea fi un motiv de "o cafea" la un eventual control? Cat despre cafea, numai daca vrei tu in mod special, in talon nu se mai trec dimensiunile anvelopelor. Editat de closchkutza, 18 octombrie 2019 - 13:42. |
#50
Publicat: 18 octombrie 2019 - 14:34
closchkutza, on 18 octombrie 2019 - 13:39, said: S-or fi dus 2.5 litri data ti-a prezentat masina vreo 3-4 ore...altfel nu prea vad cum. Se ia in calcul ce scrie in CIV-ul masinii nu ce scrie pe site-uri. Ce vine pe masina este ceea ce trebuie si vei regasi aceleasi dimensiuni / specificatii in CIV. Cat despre cafea, numai daca vrei tu in mod special, in talon nu se mai trec dimensiunile anvelopelor. Eu am luat de bune datele date de RAR, deoarece sunt extrase din CIV maşinii (document pe care urmează să-l primesc). Nu sunt de pe site-uri, sunt chiar de la RAR. Încă nu avem preţurile oficiale ale Civic-ului hatchback cu facelift, pe site-ul Asko. Probabil că le vom avea în noiembrie. Am observat, la chederul geamului uşii dreapta faţă, un mic luft. Cauciucul face un V acolo, în afară. Nu se poate elimina prin apăsare cu degetul. Are vreo influenţă negativă? O să ataşez o poză, dacă îmi spuneţi că e nevoie. Prezentarea maşinii a durat cam 45 de minute. Statul în blocaj pe CB, cam tot atât. Editat de PSC, 18 octombrie 2019 - 14:35. |
#51
Publicat: 18 octombrie 2019 - 15:29
Uite o sa ma uit acasa ce scrie in CIV. Asta asa de amuzament insa ca idee, nimeni nu se uita la indicele de greutate / viteza. Si daca se uita, ideea este sa nu fi sub, peste e ok (94>93, W>V). La indicele de viteza poti cobora sub ce scrie in carte, ex: poti sa-ti anvelope si cu H, de iarna de exemplu, nu se intampla nimic dubios daca nu mergi cu ele cu 300km/h.
Tu-ti faci probleme de niste nimicuri. P.S: pe Rarom nu ai trecute dimensiunile pe 18", pe care o sa le vezi insa in carte. P.S2: eu pe iarna merg cu 215/50R17 (dimensiunile stock ale sedanului / hatch-ului dar pe alte piete decat RO) si n-am nici un stres . Despre cheder, nu stiu exact la ce te referi..o poza face cat 1000 cuvinte. Editat de closchkutza, 18 octombrie 2019 - 15:31. |
|
#52
Publicat: 18 octombrie 2019 - 20:28
Oameni buni, in Germania, cand neamtul isi ridica Civic-ul din showroom, cam câți litri de combustibil are in rezervor?
Intreb, ca ma gandesc să facem o chetă, ceva, pentru concesionarii amarati din România (sau poate chiar si pentru japonezi) care pun benzina suficient cat sa pice pompa, injectoarele sau ce doamne iartă-mă o mai fi pe acolo. Daca n-avem noi chetă pentru cât de amărâți sunt ei, atunci sa luam cu noi vreo 10 litri de combustibil in ziua achiziției ca sa evităm pana prostului, Lukoil sau mai știu eu ce alte prostii care pândesc sa strice acea deosebita zi. |
#53
Publicat: 18 octombrie 2019 - 20:52
In Germania treba sta in felul urmator , vorbesc din proprie experienta am cumparat doua masini noi de la autohaus , exista doua optiuni : una este sa ridici masina cu rezervorul pe minim si atunci poti sa vi tu cu o canistra de benzina sau cu benzina la punga cumparata din benzinarie si a doua optiune este sa platesti extra si fac ei plinul.
Eu am platit 250 euro si pe langa plinul de benzina a intrat si spalat int. si exterior plus inmatricularea si numerele . |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi