Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sfat reparatii

Jurnal de bord Tesla M3SR 2024 Hi...

Acostament sosele comune Romania

AI-ul Google cartografiaza 1 mili...
 De ce nu se fac profesori doar ol...

imprimanta laser capacitate medie...

Parere garsoniera Tineretului

Sfaturi achizitie boxe hi-fi pent...
 Baterie externa solara vs baterie...

Sapa peste pardosea veche

recomandare placa captura video

Trecere apartament pe numele meu
 Seria 3 - E90 / 91

LakeSide 11 Straulesti

datasheet crawling

Sanse refinantare
 

Honda Civic X hatchback 1.5 l 182 CP Sport Plus, 6 MT

* * * * * 3 votes
  • This topic is locked This topic is locked
2445 replies to this topic

#73
Al3csutzul

Al3csutzul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,833
  • Înscris: 19.07.2006
Ce consumuri aveți, în aglomerație, bara la bara?

#74
pielea

pielea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,035
  • Înscris: 14.08.2010

View PostAl3csutzul, on 20 octombrie 2019 - 08:04, said:

Ce consumuri aveți, în aglomerație, bara la bara?

Pune si tu poze cu elantra ta, nu fi timid

#75
Al3csutzul

Al3csutzul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,833
  • Înscris: 19.07.2006
Ma tot gândesc sa ii deschis un jurnal de bord, dar nu am atât de mult timp cu 2 kinderi acasă și nici atât de mult de povestit întrucât fac drumuri scurtute, munca, casa, gradi și prea puține ieșiri în exterior.
Ar fi câteva lucruri de spus, plusuri și minusuri dar sa îmi fac puțin timp și pt asta!

Edited by Al3csutzul, 20 October 2019 - 09:01.


#76
corcodel10

corcodel10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,237
  • Înscris: 12.12.2011
Acolo, cât poți, important e să îl deschizi și să împărtășești impresii👍

#77
BBR91

BBR91

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 553
  • Înscris: 25.04.2018
Inca odata, felicitari pentru achizitie si deabia astept sa citesc in continuare jurnalul tau de bord.

#78
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Sunt bulversat acum, nu din cauza Civic-ului, ci fiindcă ne-a ieşit şeful la pensie şi a venit altul, cu figuri în cap. Sper să fiu coerent în jurnalul de aici... scuze pentru orice derapaje...

Nu, nu cu Civic-ul. Maşina merge brici. Totuşi, am nedumeriri...

@closchkutza, mulţumesc pentru sfatul cu reglarea oglinzilor. Voi încerca.

Mersul motorului:
Aşa fac şi eu, îl las să meargă la ralanti până când scade la 1000 rot/min. Porneşte la 1500 rot/min când e rece de tot. Deocamdată, o ţin parcată în curtea firmei şi nu pot atinge 25 km/h la plecare, din cauza traficului bară la bară. Încerc să merg, astfel, în treapta I pe la 1800-2000 rot/min cât pot de mult, ca să se încălzească.
Încă nu m-am uitat la ulei, vreau să merg pe încredere până la primul schimb. În bord tot ----- îmi arată la km, ca durată de viaţă. Pe site-ul oficial Honda scrie că viaţa uleiului trebuie exprimată în procente şi nu ştiu cum se poate schimba asta de la bord.

Ieri am fost într-un nou traseu de rodaj, şi anume pe A2. Îmbinările astea stricate dintre plăcile de beton şi crăpăturile din plăci se preiau bine, se amortizează bine, dar nu cred că e bine şi pentru suspensii (pentru anvelope, clar nu e bine). Sau am eu o milă exagerată pentru maşină.
Este zgomotoasă rularea acolo, însă după ce trec de Fundulea, până la 120 km/h anvelopele nu urlă aşa de tare cum urlă pe A3. La 90 km/h este o plăcere să rulez. Totuşi, zgomotul rulajului există şi nu poate fi trecut cu vederea. Însă cred că m-am exprimat greşit faţă de anvelope - am negociat mai multe curbe strânse cu 50-60 km/h şi maşina merge impecabil, nu are tendinţa de a subvira sau supravira. Şi încă n-am cuplat modul adaptiv la suspensii.
Mi s-a părut autostrada mai zgomotoasă şi mai proastă calitativ pe celălalt sens de mers, spre Bucureşti.
Sunt şi două zone cu lucrări, se merge pe un singur fir în ambele sensuri. Unii şumahări nu au răbdare aici, îţi dau de înţeles că se urcă pe tine, deşi văd clar că efectiv n-ai unde te duce. I-am neglijat.
A fost pentru prima dată când maşina a văzut marea şi paragina din sudul litoralului românesc. La rândul meu, şi eu am fost surprins să văd aglomeraţie în Eforie Nord cam la fel ca vara, la fiecare trecere de pietoni a trebuit să opresc. Eu merg prin staţiune, aşa m-am obişnuit.

Nu am resetat consumul de când am luat-o, n-am avut timp să umblu prin setări. La sfârşitul călătoriei de ieri, rulajul a fost de 880 km şi consumul mediu de 5,8%. Am fost nevoit, pentru prima dată, s-o calc pe coadă mai tare, ca să trec de un inconştient cu o dubiţă; am ajuns la 3500 rot/min şi 142 sau 143 km/h, iar maşina mai voia, are vigoare.

Experienţe noi:
Până când motorul ajunge să intre în temperatura de regim, dacă nu am unde să merg cu el normal şi stau în trafic mai mult pe loc şi în treapta I, în maşină miroase uşor a benzină. Nu pot neglija mirosul. După ce îşi "intră-n mână" nu mai miroase. Pe A2 am stat în blocaj, cu 20 km înainte de accesul spre CB, mai mult la ralanti, dar n-a mirosit a nimic, fiind încălzit de pe drum.
Dealurile de pe A2 le urcă maşina chiar şi în a VI-a, care e treaptă de croazieră. Calc pedala şi maşina urcă. N-am exagerat, am vrut doar să văd dacă am vreo neplăcere. Cel mai bine urcă cu a V-a, evident, dacă e vorba de viteză mai mare, însă am vrut să urc legal (120 km/h) şi nu am vrut s-o turez tare. Nici pomeneală de goluri de aer, care să facă motorul să dea în nas (turbina era încărcată până la nivelul 2, maxim), nici pomeneală de vânt lateral care să mute maşina de pe bandă, aşa cum simţea Primera. Civic-ul e stabil pe drum, îl simt de încredere. O voi conduce ponderat, dar voi şti că mereu, dacă am nevoie, am acolo, puse bine, resursele pregătite.
Zgomotul vântului. Se simte mai tare dacă vântul bate din faţă sau din lateral. Pe la geamul meu îl mai auzeam, pe la trapă aproape deloc.
Frâna de motor. Sunt nevoit să retractez ceea ce am zis despre maşina de TD. A mea face frână de motor, doar că, spre deosebire de Primera, o face mai lent. Dar o face. Cam în 15-20 secunde, de la 130 km/h ajung la 90 km/h pe drum orizontal. La ieşirea de pe A2, înainte de a intra pe DN spre Agigea, am putut conduce integral cu frână de motor, fără să apăs frâna şi fără să smucesc maşina. Se manevrează excepţional. Pentru o manevrare într-adevăr lină, dacă apăs doar puţin acceleraţia, nici nu se simte retrogradarea, altfel decât încetineşte maşina. În treptele II şi I frâna de motor este mai bună decât la Primera.
La ralanti, odată intrat în regim, motorul aproape că nu se aude şi nu se simte. La fel ca la Mazda 3.
Am descoperit că maşina are lumină ambientală. Nu e ca la Megane, să lumineze feţele uşilor şi nici pedalierul (pentru pedalier există ca accesoriu, dacă broşura PDF e valabilă) , dar este slabă, însă îndeajuns pentru a lumina schimbătorul de viteze şi zona din imediata lui proximitate.
În jurul schimbătorului este o zonă gen piano black care aminteşte de Mazda 3. Cred că şi aici, ca la Mazda 3, zona este predispusă la zgâriere. Am şters acolo cu un şerveţel umed şi cu grijă foarte mare.
Ecranele din bord, din spatele volanului, au un plastic înclinat care se umple repede cu praf. Trebuie să găsesc o soluţie de şters fără a lăsa urme, am impresia că şi alea se zgârie uşor. Încă nu m-am atins de ele.
Recunoaşterea semnelor de circulaţie. Sistemul ăsta putea să lipsească, ar fi fost maşina mai ieftină. Recunoaşte, în principal, limitele de viteză şi depăşirea interzisă, ca semne. Cedează trecerea, stop şi altele, inclusiv semnele informative (parcare, camping etc.) nu le ştie. Sfârşitul limitării de viteză - valoarea tăiată - nu îl recunoaşte.
Sfârşitul tuturor restricţiilor - semnul ăsta îl recunoaşte doar dacă e desenat standard, adică dungile negre oblice sunt multiple; unul dintre semne avea o singură dungă, lată, pe acela nu l-a recunoscut.

În sfârşit, am reuşit să parchez maşina perpendicular pe bordură, cu spatele. Camera e foarte bună. Aveam şi la Primera cameră, dacă aş fi optat pentru echiparea Acenta în loc de Visia; nu m-am orientat. Doar că, acea cameră avea o singură vizualizare.
Am folosit ACC numai de câteva ori şi nu l-am mai lăsat să încetinească maşina conform celui din faţă, am preluat eu controlul. Pe autostradă am mers, alternativ, în VI, V şi IV, însă în IV n-am putut s-o ţin prea mult fiindcă aveam între 48 şi 80 km/h, la limita de jos a bunului simţ. Nu-mi place să incomodez în trafic, indiferent de motiv. Oricum, doar la ducere s-a putut; la întoarcere autostrada era full, ziceai că e luna iulie, nu mă aşteptam. A cam trebuit s-o ţin între 110-130 km/h, nu s-a putut altfel.
Nu am plătit taxă de pod la Feteşti, maşinile cu numere roşii nu plătesc. Nu am ştiut. Când am mers cu Primera, n-am ajuns până acolo, am întors la Drajna. Nici nu mai ştiu dacă era finalizată autostrada.
Am mers până după Vama Veche, am întors la 100 m înainte de frontieră. Dar nu eram singurul; erau mulţi în rodaj, cu tot felul de maşini, care aveau numere roşii şi care acolo stabiliseră capătul traseului.
Vama Veche era aglomerată aproape ca în sezon, a trebuit să casc ochii bine. Explicabil, la ora 16 erau 24 de grade.
La întoarcere am făcut turul staţiunilor, pustii în proporţie de 98%. Am rodat, dacă pot spune aşa, şi treapta II, am mers cursiv cu 25-35 km/h. Ştiu drumurile foarte bine, ştiu toate gropile, în două am dat eu uşurel, cu 15 km/h, ca să văd cum se simte faţă de Primera. Pentru maşină nu cred că e bine, şoferul nu simte absolut nimic. Incredibile suspensii. Aici m-am oprit cu testele şi am ocolit tot ce am putut, ca gropi şi denivelări. Pe autostradă, însă, la îmbinările podeţelor maşina a strâmbat din nas, iar mie mi s-a sfâşiat sufletul. N-ai ce să ocoleşti, efectiv. Şi plătim pentru asta!

Un singur şumahăr m-a incomodat cu adevărat, cu un Range Rover, care nu avea răbdare să meargă pe CB noaptea (ne-am întors la ora 21), pe o şosea îngustă; pe contrasens era coloană de maşini, din care se mai desprindea câte un "nerăbdător" cu care mă pomeneam în faţă... am făcut rodaj şi la plăcuţe şi discuri cu ocazia asta...

Edited by PSC, 21 October 2019 - 09:39.


#79
pielea

pielea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,035
  • Înscris: 14.08.2010
Nu stiu ce aveti voi cu sumaharii, cred ca totul e in mintea voastra, eu ieri am facut a2 cu 80 la ora si nu am primit nicio lumina de la nimeni, ba chiar vreo 15km am fost singur pe drum. Am facut a2 cu 70,80,90,100,110,120,130,140,150 si blitzuri primeam doar la 130-150 culmea. In rest la 70 m-a atentionat un tirist ca cica n-are voie sa ma depaseasca, wtf, asa ca am accelerat pana nu l-am mai vazut apoi da-i iar cu 70. Data viitoare incerc cu 60, vedem ce se intampla, nu prea am curaj dar sa vad

#80
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Tu nu citeşti bine ce am scris. Nu pe A2 s-a întâmplat, ci pe CB. Pe Centură, adică. Şosea îngustă, vălurită, aglomerată, pe contrasens era bară la bară, câte unul rupea rândul şi mă pomeneam cu el în faţă. Eu merg mereu cu viteza maximă posibilă, iar acolo 60 mi s-a părut a fi. Ei bine, ăla cu Range Rover-ul nu era de acord şi aproape că se urca pe mine.
Pe A2 am mers şi cu 48 km/h, pe banda 1, a fost OK, n-am incomodat pe nimeni.
De A2 m-am plâns doar dpdv al calităţii asfaltului, care e cum e (mai ales între Bucureşti şi ieşirea spre Fundulea).

#81
ionutg93

ionutg93

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 277
  • Înscris: 30.10.2013
Dă-mi voie sa te binedispun puțin cu un "Fifth Gear test of the Nissan Primera", realizat în anul 2002. :)
https://m.youtube.co...h?v=-RhZVFj1Rd0

#82
remvirg

remvirg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,125
  • Înscris: 04.08.2007

View Postpielea, on 21 octombrie 2019 - 10:20, said:

Nu stiu ce aveti voi cu sumaharii, cred ca totul e in mintea voastra, eu ieri am facut a2 cu 80 la ora si nu am primit nicio lumina de la nimeni, ba chiar vreo 15km am fost singur pe drum. Am facut a2 cu 70,80,90,100,110,120,130,140,150 si blitzuri primeam doar la 130-150 culmea. In rest la 70 m-a atentionat un tirist ca cica n-are voie sa ma depaseasca, wtf, asa ca am accelerat pana nu l-am mai vazut apoi da-i iar cu 70. Data viitoare incerc cu 60, vedem ce se intampla, nu prea am curaj dar sa vad
Poti sa incerci si cu mai putin, numai sa fii atent ca sub 41km/h pe autostrada vei lua si amenda.

#83
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Nu am exagerat cu viteza mică, nici n-a fost vorba de sub 45 km/h. Eu însă mă referisem la CB, chiar nu se putea merge mai repede pe jegul ăla de şosea.
Apropo, am primit salutări de la unul cu Civic IX hatchback, în culoare asemănătoare cu a mea, eu mergeam cu aprox. 110 km/h atunci, el s-a dus după aceea.

#84
BBR91

BBR91

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 553
  • Înscris: 25.04.2018
Sistemul de recunostere a semnelor de circulatie nu cred ca recunoaste toate semnele la nicio masina. E in principal pentru semnele ce tin de siguranta, adica limitele de viteza si depasirea interzisa. Nu ar fi util sa-ti arate in bord ca ai trecut pe langa un semn de stop sau de parcare. Poate fi util sistemul daca nu ai fost atent si nu ai vazut limita de viteza dar nu te poti baza pe el.

Eu am facut un experiment sa merg pe modul Lim, adica sa mearga masina dupa limitele de viteza citite pe semne din Tuzla in Constanta si a vazut cam jumatate din semne. Deci e asa, orientativ, o jucarie. Poate in Germania functioneza mai bine.

Apropo de rodaj, eu am mers si cu viteza maxima si in kickdown inainte de 1000 km si nu are nimic masina. Mi-au spus si de la reprezentanta ca e ok, e facuta sa mearga masina. Evident nu sa faci liniute zilnic.

Pacat ca nu ti-ai luat CVT, eram curios cum ti se pare.

#85
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Cu cutia manuală îmi place mai mult. În plus, (se pare că) ajută motorul să-şi intre mai repede în regimul termic normal. Eu, cum am aglomeraţie indiferent de traseul pe care merg, în Bucureşti, e de preferat cutia manuală. Şi parcă îi stă mai bine motorului ăsta aşa.
M-a impresionat şi elasticitatea, nu ştiu dacă am mai spus-o. Cu a IV-a am mers de la 48 la 80, cu a V-a de la 50 la 110, cu a VI-a de la 65 la 140, dar se poate şi mai sus.
Nu ştiu dacă mai ai ce să-i ceri acestei maşini la ţinuta de drum. Cu aşa o elasticitate, aproape că ai o CV automată - adică schimbi mai rar vitezele decât le-ai schimba de obicei.
M-am jucat şi cu secvenţa par-par şi impar-impar, adică am trecut din a IV-a în a VI-a şi din a III-a în a V-a. Merge de mă unge pe suflet. Schimbat vitezele, mereu, la 3000 rot/min, fără accelerări forţate.

Eu nu i-aş crede pe cei de la reprezentanţă. Orice s-ar spune, piesele metalice trebuie rodate pentru ca oboseala să apară cât mai târziu. E cea mai periculoasă solicitare fizică.
Un sportiv nu intră pe teren neîncălzit, chiar dacă este antrenat pentru sportul în cauză.

#86
mvmcristina

mvmcristina

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 195
  • Înscris: 08.07.2007
Am cvt sedan. Cvt optimizează permanent regimul motorului funcție de temperatura, panta, încărcare, chiar stil de mers. Pare ca se încordează anticipat când îmi arde de schumahareala. Mai puține gesturi la volan, mersul bara la bara devine chiar placut(low speed follow ). PSC mai da-te la ea ca altfel o puturosesti și din șobolanul puturos nu ai sa o mai scoți. Îți va schimba stilul de mers acest civic. Tot în bine sper dar altfel...

#87
pielea

pielea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,035
  • Înscris: 14.08.2010
Cum adica o puturosesti? Chiar credeti ca mor caii cand vor cainii? Mit,legenda,fantezie...

#88
mvmcristina

mvmcristina

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 195
  • Înscris: 08.07.2007
Nu mor doar se îngrașă și nu mai trag.... Nu zic ca e rău să mergi cu 54km/ora într-a VI-a ca poate. Oricum trebuia testat sa știi cum face. Doar ca e manuala și sport nu e doar badge ca vtec-ul

#89
corcodel10

corcodel10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,237
  • Înscris: 12.12.2011

View Postmvmcristina, on 21 octombrie 2019 - 21:17, said:

Nu zic ca e rău să mergi cu 54km/ora într-a VI-a ca poate.

Maxim a 5-a. Acolo e treapta 4 recomandata.

#90
igor06

igor06

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,193
  • Înscris: 23.07.2007

View PostPSC, on 19 octombrie 2019 - 22:02, said:

Poate că este o psihoză de-a mea, poate că maşina asta impune respect şi admiraţie - nu ştiu. Cert este că, cel puţin în Bucureşti şi pe A3, pe unde am mers deocamdată, n-am mai fost stresat de flash-uri din spate, până acum, niciodată. Şi nu mi-am schimbat modul de conducere, dimpotrivă, merg cu Civic-ul cât se poate de blând, fără bruscări. Dar uite că se poate, dacă maşina e mai ochioasă, să fiu respectat în trafic.
Oamenii intai estimeaza "haina" si in functie de asta decid cat respect iti arata.

Strada pe care stau e destul de ingusta, iar ca sa intru la locul de parcare trebuie sa trec si peste o bordura mai mare.
De fiecare data incetinesc f mult (5 km/h) si urc bordura.
Pe vremea cand aveam Loganul, aproape de fiecare data ma claxonau, scoteau capul pe geam, ma injurau, semne obscene, etc. Ajunsese o minune sa nu fiu claxonat cand treceam acea bordura.
La un moment dat a oprit o femeie si m-a injurat ca la usa cortului ca mi-am permis sa incetinesc ca sa urc bordura.

De un an si 7 luni am civicul si nu cred ca am primit vreodata claxon cand urc acea bordura, desi o fac la fel si probabil oamenii sunt cam aceeasi.
Acum toti asteapta linistit in spate pana urc.


Felicitaru pt achizitie si fara incidente!

Edited by igor06, 21 October 2019 - 22:12.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate