Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Honda Civic X hatchback 1.5 l 182 CP Sport Plus, 6 MT
#19
Posted 17 October 2019 - 10:57
Just, nici eu nu cred ca e frumos sa speli mașina pe exterior în fata blocului. Dar un interior poți să-i faci, macar o data, mai retras, asa, fără sa deranjezi prea tare cu zgomotul aspiratorului și o faci ziua, la 11-14 în timpul săptămânii.
Eu am putut sa îmi spăl cazanul la socrii mei, la tara, și abia atunci mi-am cunoscut felul cum a fost construita mașina, atenția la detalii, calitatea componentelor și a materialelor, finisajele sau eventualele defecte pe care le pot îmbunătăți/repara. Tot acolo le-am spălat și mașina socrilor, un Logan nou, zi în care am realizat ca nu îmi voi lua Dacia niciodată și sper sa îmi între bine în cap. |
#20
Posted 17 October 2019 - 11:25
Hai s-o stapanesti cu placere si drumuri bune ca sa poti s-o treci si pe Dynamic din cand in cand fara sa strangi din dinti.
Cateva mentiuni / sfaturi: PSC, on 16 octombrie 2019 - 20:42, said:
Pompa a făcut ţac la 45,50, eu am mai îndesat până la 45,55. PSC, on 16 octombrie 2019 - 20:42, said:
Probabil, fiindcă timoneria este nou-nouţă, am probleme cu treptele 5 şi 6, uneori agaţă şi nu prea vrea să intre în ele. De două ori am nimerit a patra în loc de a şasea. La drumul de întoarcere lucrurile au început să meargă pe calea cea bună. Nici în marşarier nu intră prea uşor; dar, repet, convingerea mea este că timoneria e prea nouă. Legat de treapta 6, daca nu impingi de schimbator spre dreapta cand faci tranzitia din 5 in 6 vei ajunge doar in treapta 4. Nu-ti fie frica, nu ai cum ajunge din 5 in marsalier in mers, exista un dispozitiv electronic care blocheaza accesul spre marsalier peste o anumita viteza. Acelasi mecanism este responsabil si de "intratul greu" in marsalier. Vezi ce scrie in manual despre asta: cu masina stationata, apesi ambreiaj, astept ~2 secunde, apoi bagi marsalier. Nu merge direct. De asemenea, din experienta iti zic ca nu ii place sa fie grabita, fortata in viteze (gen schimbare de treapta care dureaza jumate de secunda sau mai putin). PSC, on 16 octombrie 2019 - 20:42, said:
Butonul Start/Stop. La oprirea motorului, aduce maşina în poziţia OFF, în loc de ACCESORY. Eu voiam să rămână în ACCESORY, să o trec eu în OFF apăsând butonul încă odată. În acest fel, dacă eu opresc motorul şi pasagerul rămâne în maşină, rămâne în lumea tăcerii, fiindcă se opreşte radioul sau playerul audio. Trebuie să apăs încă odată butonul ca să revin în modul ACCESORY, ceea ce se pare că este un "efort" suplimentar din partea maşinii; în bord se aud nişte relee cuplându-se imediat ce s-au decuplat, sau cam aşa ceva (aşa percep eu click-urile acelea). Ce e enervant la faptul ca se opreste direct este ca daca esti intr-un apel prin bluetooth si nu ai tel pe langa tine, trebuie sa astepti sa termini convorbirea ca sa poti opri motorul. Dar, asta e, OFF la japonezi este OFF. Probabil daca faceau cum ai sugerat tu, ar fi fost altii care erau enervati ca trebuie sa apese de 2 ori pe butonul ala ca sa opreasca efectiv tot (pe mine unul m-ar fi enervat ca pentru 5% din cazuri cand vreau sa-mi ramana muzica pornita sa trebuiasca sa apas de 2 ori pe butonul de OFF). PSC, on 16 octombrie 2019 - 20:42, said: Lipsa roţii de rezervă, fie ea şi temporară. Nu am folosit niciodată kitul de reparare fiindcă nu am avut aşa ceva. De la Asko mi s-a spus că nu încape o roată de rezervă temporară, însă în ţările cu apă caldă am văzut-o acolo. PSC, on 16 octombrie 2019 - 20:42, said:
Pe autostradă, singurul aspect neplăcut este zgomotul la rulare. S-ar putea să fie de vină anvelopele, la faza asta. Parcă Dunlop-urile de pe Primera nu urlau aşa. PSC, on 16 octombrie 2019 - 20:42, said:
Am setat ACC astfel: - la ducere: 120 km/h, apoi 110 km/h. La 120 km/h am 2800 rot/min în VI, la 110 km/h am 2500 rot/min tot în VI; - la întoarcere: 100 km/h, 90 km/h, iar lângă Bucureşti 80 şi apoi 70 km/h. In perioada de rodaj nu este indicata folosirea CC si tinerea motorului la o turatie constanta, asta daca vrei sa-l faci ca la carte. In plus, vezi ca CC cand accelereaza dupa schimbarea unei benzi de la 90 sa zicem la 130, o face in blana (tine afisajul boost-ului pe bord si o sa-l vezi cum se umple tot). Rodajul nu inseamna doar sa nu treci de o anumita turatie (daca nu-i musai) ci si sa eviti accelerarile in blana, mai ales de la ~2000 rpm in trepte mari. Sper ca nu 80/70 in treapta 6.. PSC, on 16 octombrie 2019 - 20:42, said:
Sistemul Start/Stop, cel care opreşte motorul şi-l porneşte, este bine să fie dezactivat în blocaje. La semafoarele pe care le ştim lungi este OK. Aici, Bulgaria ne-a luat-o înainte, montând cronometre la semafoare, prin urmare ştim cât vom sta la ele. Sistemul funcţionează impecabil. Imediat ce apăs ambreiajul şi cuplez I, motorul porneşte. Nici urmă de lag, de vreo ezitare. Pot profita de acel timp-tampon care este admis a se pierde la semafor, de 0,5 secunde/autovehicul; este considerat timp necesar şoferului pentru a porni. PSC, on 16 octombrie 2019 - 20:42, said:
Încă nu am descoperit cum fac ca plafonierele (luminile interioare) să se aprindă când deschid uşile/descu maşina. Le am stinse. Mă voi uita în manual. PSC, on 16 octombrie 2019 - 20:42, said:
LKAS face să vibreze volanul atunci când calc linia discontinuă, fără a semnaliza. Dacă shimb benzile rapid, sistemul nu apucă să mă avertizeze. PSC, on 16 octombrie 2019 - 20:42, said:
Un alt sistem face ca, la circulaţia în blocaje, atunci când mâna dreaptă stă pe schimbătorul de viteze mai mult timp, să mă avertizeze vizual că nu am mâinile pe volan. PSC, on 16 octombrie 2019 - 20:42, said:
N-am curajul s-o duc la spălătoriile din cartier, fiindcă mi-e frică să nu strice vreo cameră sau vreun senzor, Gigeii şi Doreii ăia nu ştiu multe. Vreau ceva profesional, sau pe aproape, dar nu perii. Am auzit de bine si de o spalatorie de Buzesti, Smart car wash, insa nu am fost. Daca e, cinsteste-l pe ala de-o spala inainte, nu dupa. PSC, on 16 octombrie 2019 - 21:36, said:
Pentru a merge cu ea la spălat, am la alegere: fie spălătoria reprezentanţei, fie Delta Electronics. La Delta Electronics mai spală maşini din astea mai pretenţioase, cu camere şi senzori pe ele. În ambele cazuri, ar însemna să chinui un motor GDI nerodat (în opinia mea) în blocajele din trafic. mvmcristina, on 16 octombrie 2019 - 22:15, said:
Nanoceramica cât mai curând. Face minuni. Vreo 400 RON. Apa curata pana o duci. E musai. Și nu e chinuiala... Învăț-o cu greul de mica. La banii aia, nici nanoprotectie ca lumea nu primesti, nu mai vb de ceramica (aia e pe la 1400 ron). Depinde cand a fost fabricata, este recomandat sa se astepte 60-90 zile pana la aplicarea unui Sealant pentru ca in intervalul asta vopseaua inca emite gaze. @PSC: ti-l recomand pe Ovidiu pentru servicii de detailing (nano-protectie). Iti daca daca vrei nr de telefon al lui in privat. unbrutus, on 16 octombrie 2019 - 22:26, said:
Am cu totul alta masina (Passat) dar incearca sa apesi doar pe butonul ON/OFF de la radio, nu tre sa bagi in accesory, lucru care aduce si alti consumatori, plus lumini DRL aprinse etc unbrutus, on 16 octombrie 2019 - 22:26, said:
Kitul de pana mai are un dezavantaj: expira la 2 ani, trebuie inlocuit Eu unul am luat o roata de rezerva normala si am bagat-o acolo, no problem, am avut spatiu. Nu roata mica, ci normala. Expira doar spuma, nu tot kitul. La masina asta NU ai unde baga o roata de rezerva mica daca nu ridici podeaua portabagajului. Edited by closchkutza, 17 October 2019 - 11:34. |
#21
Posted 17 October 2019 - 11:34
Renault făcea maşini bunicele odată. De la crearea alianţei Dacia-Renault-Nissan, şi-au bătut joc de maşini. Despre Nissan pot spune că nu mai e nicidecum o maşină japoneză, ci franţuzească, dpdv al finisajelor şi asamblărilor. Nu ştiu cum e Leaf, văd că o laudă lumea, dar rămâne problema autonomiei şi a lipsei staţiilor de încărcare în locuri izolate.
Despre Renault... nu vreau să generalizez, însă se pare că fie cunoscutul meu a avut un ghinion imens, fie noul Megane e un fiasco. Pe scurt: viciu de fabricaţie în sistemul de direcţie (volanul stă strâmb la mersul drept), lipsă lumină ambientală în uşile din spate (Civic-ul meu e serios, nu-i trebuie brizbriz-uri din astea - deşi am descoperit că am o luminiţă ambientală roşie, în faţă, discretă, ce bate pe schimbătorul de viteze), probleme cu sistemul start-stop al motorului (nu mai funcţionează după aprox. 1000 km), probleme cu sistemul de alarmă etc. |
#22
Posted 17 October 2019 - 11:40
Felicitări pentru achizitie. Dacă stai în sectorul 3 îți recomand spălătoria de la dedeman sau mergi puțin spre cățelu și o speli tu singur
|
#23
Posted 17 October 2019 - 11:52
Felicitari pentru achizitie!
E clar ca ai cumparat masina dorita, asa ca iti doresc sa petreceti ani multi si frumosi impreuna si sa va plimbe peste tot unde visati! |
#24
Posted 17 October 2019 - 12:11
closchkutza, on 17 octombrie 2019 - 11:25, said:
Renunta la obiceiul cu indesatul. Bagi benzina pana cand decupleaza prima data pompa si apoi iti vezi de drum. Nu e diesel sa bagi pana in buza orificiului de alimentat, risti integritatea sistemului de recuperare a vaporilor de benzina (zisa si "canistra de vapori"). Nu vad de ce la diesel e ok sa forțezi, din moment ce și acela, ca orice combustibil, se contracta și se dilata, în funcție de anotimp, iar raportul cel mai mare de dilatare este în zilele caniculare. |
#25
Posted 17 October 2019 - 12:12
La Diesel in cel mai rau caz iti da pe afara din rezervor. La benzina, in cel mai rau caz ajunge benzina lichida in canistra de vapori => kaput canistra de vapori.
N-am zis ca e ok la diesel (eu unul nu as face-o) insa macar nu risti sa strici ceva. Edited by closchkutza, 17 October 2019 - 12:13. |
#26
Posted 17 October 2019 - 12:33
Am înțeles.
Acum sa înțeleg ca busoanele de la diesel oferă posibilitatea ca acel combustibil dilatat sa aibă pe unde sa iasă din rezervor ca să nu ii afecteze integritatea? |
#27
Posted 17 October 2019 - 12:34
Toate busoanele au protectie la suprapresiune, nu-ti explodeaza rezervorul.
|
#28
Posted 17 October 2019 - 12:37
Pai bun, atunci de ce suferă canistra de carbon?
Ca idee, nici eu nu sunt de acord cu umplerea pana sus, dar mi s-a părut interesant și vreau sa aflu mai multe. Edited by ionutg93, 17 October 2019 - 12:39. |
|
#29
Posted 17 October 2019 - 12:49
@closchkutza
Mulţumesc pentru informaţii. Până acum, n-am pus mâna pe joja de ulei. Nici la Asko nu l-am verificat. O să mă uit pe bord, în mers, să văd câtă autonomie arată şi în ce unitate de măsură (zile sau km). Primera a fost, la început, la fel de zgomotoasă/non-zgomotoasă ca şi acest Civic. Nu-mi aduc aminte de vreun greieraş, atunci. Dar au trecut 12 ani... La mersul în oraş, fie în blocare sau, printr-o minune, în trafic liber, Civic-ul este mai silenţioasă decât Mazda 3 (deşi n-aş fi crezut), cu tot cu Michelin-urile. Da, ai dreptate, roata de rezervă temporară vine cu o altă podea pentru portbagaj, cu picioruşe mai mari, ceea ce are un mare dezavantaj: păi, scuzaţi-mă, dacă prostia aia de PFL din care e făcută podeaua e la fel de subţire, atunci pot să-mi iau adio de la cei 420 litri ai portbagajului în adevăratul sens al cuvântului. Podeaua e foarte subţire, nişte bagaje grele cred că o vor rupe, dacă nu cumva e întărită într-un fel pe care nu-l bănuiesc. Cum, Doamne iartă-mă, să pui PFL într-o maşină de 24.600 euro? Da, iarăşi ai dreptate, spălătoria reprezentanţei nu e Mecca. La Badsi (Nissan) e jale chiar şi faţă de o spălătorie de cartier. Doar pe atât mizam: că omuleţii de acolo o spală mai cu milă în punctele sensibile şi că, mai ales, nu dau cu uşile de-a azvârlita - şi mai ales cu haionul! - aşa cum se întâmplă prin cartiere, unde ne bucurăm că e ieftin. Dar nici cu spălătoriile mai scumpe nu mi-e ruşine. Totuşi, dacă ai ocazia să vezi maşina patronului spălată de omuleţii lui, vei vedea că uşile şi haioanele devin bibelouri în mâinile lor. Referitor la plafoniere: a fost simplu să le pun pe automat, deşi pe întrerupătoare nu e marcat absolut nimic. Nu ştii unde e OFF şi unde e AUTO, dar sunt doar două poziţii, nu se pot confunda. |
#30
Posted 17 October 2019 - 13:10
Salutare, colega! Sa stapanesti sanatos noua achizitie si sa ai parte numai de drumuri bune!
Eu am alimentat de la Rompetrol dupa achizitie. In rest doar Mol sau OMV. Marsarierul va fi la fel si peste 10.000 de km. Si la Hyundai am aceeasi problema. Daca nu astept 2 sec dupa ce opresc pe loc, nu intra neam! Uneori vrea si dublu ambreiaj... Edited by takis, 17 October 2019 - 13:11. |
#31
Posted 17 October 2019 - 13:14
ionutg93, on 17 octombrie 2019 - 12:37, said:
Pai bun, atunci de ce suferă canistra de carbon? @PSC Banui ca ai sistemul de maintenance in km si nu cel cu zile, nu? Ar fi fost bine sa faca configurarile pentru cel in zile, pare mai stabil in functionare decat cel in KM. Legat de ulei, ar trebui sa-l ai la max sau putin peste (asa vin din fabrica) la rece, peste noapte. Joja vezi ca dubios de "citit" mai ales cand uleiul e galben, pe masura ce se inegreste devine mai usor de citit. Podeaua de portbagaj nu se va deforma pentru ca nu sunt goluri sub ea, este sprijinita de jur imprejur iar in centru sta pe tava aia care vine in locul rotii de rezerva. Cea cu picioruse, suprainaltata, care permite adaugarea unei roti de rezerva mici se va deforma, desigur, pentru ca va sta in aer. Recomand sa-ti iei o tavita de portbagaj, te scapa de multe neplaceri (eu o am pe asta: https://rimi.ro/hond...MXnWm0gNpWM9wDg ). Marsalierul, dupa cum am zis, nu are treaba cu cutia in sine ci cu sistemul (electro-mecanic) de blocare a accesului la marsalier in mers. Manualul recomanda ~2 secunde pauza inainte de miscarea schimbatorului. Intr-un anumit procentaj poti avea insa ghinion ca dintii sa fie aliniati si sa trebuiasca reincercat dupa ce in prealabil se elibereaza si reapasa ambreiajul insa asta se intampla la orice masina echipata cu cutie manuala. Edited by closchkutza, 17 October 2019 - 13:15. |
#32
Posted 17 October 2019 - 14:59
MicroEdge, on 17 octombrie 2019 - 11:40, said:
Dacă stai în sectorul 3 îți recomand spălătoria de la dedeman sau mergi puțin spre cățelu și o speli tu singur Ustensilele folosite sunt cele de baza, fara ele nu are cum sa iasa ceva la nivelul efortului. Grija fata de ingrijirea unei masini este fie o chestie care te pasioneaza si ti-o asumi / iti face placere fie nu si atunci nu are rost. Eu am incercat de-a lungul timpului sa aplic si sa aduc in rutina mea cat mai multe dintre sfaturile lui. Din punct de vedere al OCD-ului, suntem pe acolo amandoi . Edited by closchkutza, 17 October 2019 - 15:02. |
#33
Posted 17 October 2019 - 15:05
M-ai scos din schemă, closchkutza. Se uită unii la mănușa mea ca la nave spațiale 😎
|
|
#34
Posted 17 October 2019 - 15:34
Sa vezi cum se uita cand vii cu 2 galeti de 20 litri (cu grit-guards in ele), pensule, perii, sampoane, manusi de spalat (2), prosoape de stergere, etc. si le scoti din portbagaj si le pui langa masina.
Edited by closchkutza, 17 October 2019 - 15:37. |
#35
Posted 17 October 2019 - 15:47
Nu as mai pleca de acolo. Oricum, cred că mi-am luat destule înjurături. Si, mai nou, nu mai am voie cu soluțiile mele că cică vin în control și iau mostre de apă și îi amendează dacă se constată "soluții ilegale".
|
#36
Posted 17 October 2019 - 15:49
Unde asta?
Solutii ilegale, ce-s alea? Versus cele legale, desigur. Un sampon Maquiar's e mai ilegal decat o spuma de 2 lei? Edited by closchkutza, 17 October 2019 - 15:50. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users