Utilizare frana si modul P la o cutie automata
#38
Publicat: 03 ianuarie 2018 - 21:40
Hansolo, on 03 ianuarie 2018 - 19:16, said: Eu iarna cand e inghet o las in viteza, daca uit frana de mana trasa ori rahatul de cablu ori franele raman blocate si trebuie sa fortez putin motorul/cutia sa o ia din loc. Mecanicii de la reprezentanta Opel au ridicat din umeri... |
#41
Publicat: 04 ianuarie 2018 - 08:53
Frana de parcare (mana/picior/electronica) este sfanta. De zece ani o folosesc indiferent de temperatura si nu am ramas blocat (bine citisem despre modelele detiunute ca nu ar fi probleme).
Acum am ceva automat si trece in P automat. Dar mereu actionez si frana de parcare (picior). Chiar citisem cu vre-o 2-3 saptamani ca poate juca feste acel P inclusiv forfecare, chestie generica. Asa ca intamplarea prezentata nu ma surprins. |
#43
Publicat: 04 ianuarie 2018 - 09:16
tfmercedez, on 03 ianuarie 2018 - 21:40, said:
Am patit si eu, stiam de problema. Se infiltreaza apa in conducta in care este cablul franei de mana si ingheata. Odata am tras si eu din reflex si am patit-o. Dar rar de tot se intampla. O tin doar in viteza si gata. Frana de mana o folosesc doar cand schimb rotile de iarna cu vara, ba mai pun si o caramida la puntea din fata si o roata sub masina, in caz ca pica de pe cric- am patit si aia. La BMW-ul ala ar trebui sa verifice daca au fost plangeri privind defecte, altfel se intampla si la case mai mari (gen moartea stupida a actorului Anton Yelchin). Editat de Hansolo, 04 ianuarie 2018 - 09:17. |
#44
Publicat: 04 ianuarie 2018 - 09:20
Hansolo, on 04 ianuarie 2018 - 09:16, said:
Asta era raspunsul pentru izometric. Cum mama naibii sa ceri activarea franei de mana la iesirea soferului cand unii nu sunt in stare sa proiecteze cum trebuie rahatul ala de cablu? La masina anterioara (Corolla) n-am avut problema asta, nici sa trebuiasca sa sterg bine chederele iarna ca sa nu intru pe scaunul soferului din spate, dar avea alte belele. La BMW-ul ala ar trebui sa verifice daca au fost plangeri privind defecte, altfel se intampla si la case mai mari (gen moartea stupida a actorului Anton Yelchin). Care este diferenta intre activarea franei de mana manual de catre sofer la fiecare parcare, sau automat de catre un actuator la fiecare parcare? Adica fizic, cablul ala, ce stres are in plus? Suntem inconjurati de experti care stiu de ce nu se poate un lucru. Pe mine ma intereseaza sa discut cu aia care stiu de ce se poate. |
#45
Publicat: 04 ianuarie 2018 - 09:50
Eu sunt sigur ca un asemenea sistem exista pe multe masini. Dar sunt la fel de sigur ca eu n-as fi dispus sa dau bani pe el, fiindca orice pret mi s-ar parea exagerat. Eu am reflexul gratuit de a trage de maneta aia cand opresc motorul
E clar ca orice componenta in plus mareste pretul unei masini. Vrei senzori de parcare, vrei navigatie, vrei recunoasterea semnelor, vrei franare de urgenta etc, platesti. Ei bine, eu sunt dispus sa platesc doar pentru ABS, aer conditionat si oglinzi electrice. Toate celelalte mi se par optiuni de care ma pot lipsi (inclusiv ESP). De asemenea, orice componenta mecanica/electrica in plus inseamna un risc de defect. N-am cutie automata, dar inteleg ca o piesa care asigura blocarea masinii a cedat. Frana electromecanica nu se poate strica? Daca se rupe cablul cand tragi tu de maneta, simti. Dar daca se rupe tras de un sistem mecanic automat, nu mai simti. |
#46
Publicat: 04 ianuarie 2018 - 09:55
Dar ce sa vezi, ESP-ul este obligatoriu prin lege, deci il platesti orice ar fi. La fel si catalizatorul, si filtrul de particule (asta e scump cu draci), etc.
Eu prevad ca si franele de stationare complet automate vor deveni dotari obligatorii. Si nu pentru siguranta si protectia proprietatii posesorului masinii, ci a tuturor celor din jur. O masina fara sofer in ea nu are absolut niciun motiv pentru care sa nu aiba minim doua roti blocate. Editat de izometric, 04 ianuarie 2018 - 09:56. |
|
#47
Publicat: 04 ianuarie 2018 - 09:55
Nu prea exista nici un cablu care se poate rupe la frana electronica, despre ce vobim aici ? Ne dam cu parerea dar nu am condus niciodata masina cu frana electronica. De cele mai multe ori la frana electronica mai repede pica butonul sau ansamblul din masina decat afara la frane.
|
#49
Publicat: 04 ianuarie 2018 - 09:59
Kroghy, on 04 ianuarie 2018 - 09:58, said:
Masinile mele cu frana electro-mecanica nu au cablu de frana ca la o frana clasica. Actionarea este electronica direct pe etrier unde ste un motoras care apasa un cilindru pe discul de frana. Link? Pana una-alta, uite aici un Video cu demontarea unui actuator + cablurile aferente de la un Renault Scenic III cu frana electronica de parcare. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ofjtk531yjM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Si uite si link catre cablul de frana: https://www.epiesa.r...prod-676001774/ Editat de izometric, 04 ianuarie 2018 - 10:05. |
#50
Publicat: 04 ianuarie 2018 - 10:05
izometric, on 04 ianuarie 2018 - 09:59, said:
Link? Motorasul se monteaza direct pe etrier. In poza a doua se vede cum se monteaza si ca actioneaza direct pe cilidrul de frana. De peste 10 ani s-a renuntat la cablul din otel. [ https://img01-olxro.akamaized.net/img-olxro/182797815_1_644x461_motoras-frana-de-mana-etrier-audi-a4-b8-a5-campia-turzii.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://www.pieseauto365.ro/img/1/1003884.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] poza a doua: http://www.pieseauto...g/1/1003884.jpg Editat de Kroghy, 04 ianuarie 2018 - 10:10. |
#51
Publicat: 04 ianuarie 2018 - 10:09
Kroghy, on 04 ianuarie 2018 - 10:05, said:
Uite asa arata frana de mana de la Passat, A4, etc. Intra o mufa cu cablu pentru semnal electronic de actionare, verificare, diagnoza, etc. Motorasul se monteaza direct pe etrier. De peste 10 ani s-a renuntat la cablul din otel. [ https://img01-olxro.akamaized.net/img-olxro/182797815_1_644x461_motoras-frana-de-mana-etrier-audi-a4-b8-a5-campia-turzii.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Perfect, deci gurile rele nu se mai pot lega de cablu si de inghetarea apei in el? Editat de izometric, 04 ianuarie 2018 - 10:09. |
|
#52
Publicat: 04 ianuarie 2018 - 10:11
izometric, on 04 ianuarie 2018 - 09:59, said:
Pana una-alta, uite aici un Video cu demontarea unui actuator + cablurile aferente de la un Renault Scenic III cu frana electronica de parcare. izometric, on 04 ianuarie 2018 - 10:09, said:
Perfect, deci gurile rele nu se mai pot lega de cablu si de inghetarea apei in el? Fișiere atașateEditat de Kroghy, 04 ianuarie 2018 - 10:13. |
#54
Publicat: 04 ianuarie 2018 - 10:13
izometric, on 04 ianuarie 2018 - 09:55, said:
Dar ce sa vezi, ESP-ul este obligatoriu prin lege, deci il platesti orice ar fi. La fel si catalizatorul, si filtrul de particule (asta e scump cu draci), etc. Poate ca multi producatori l-au inclus in pachetul standard, dar e altceva. La Civic am o groaza de optiuni pe care le-as fi dat jos ca sa mai scad din pret, daca se putea. Dar nu se putea Mi-e teama sa ma gandesc ce se intampla cand se strica motorasul ala de la VW pe pozitia "franat". Exista vreo varianta simpla de deblocare sau chemi platforma? |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi