Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Intrebare 3d/jocuri/rendering?
Last Updated: Nov 04 2017 10:00, Started by
g0dafk
, Nov 03 2017 22:31
·
0
#1
Posted 03 November 2017 - 22:31
In primul rand imi cer scuze daca am gresit categoria ( ceea ce sigur am facut ), dar totusi sper sa gasesc pe cineva care sa-mi raspunda cat de cat la intrebari.
De ce aplicatiile 3d, si in general tot ce tine de 3d necesita foarte multe resurse ( procesor, rami, placa video )? Eram la curs, si aduce profu vorba de placa video si de evolutia sistemelor, si cum ca bla bla bla, cu timpul placa video a devenit mult mai puternica, si bla bla bla si la un moment dat a zis ca un calculator nu are nevoie nici de mai mult de 4 gb de ram sau de un dual core pentru day by day using si pentru aproape orice, pana cand vine vorba de 3D, si e adevarat, adica chromebook ala rupe cand vine vorba de office, web si alte chestii, cu doar 2 gb de ram parca si processor sub 2Ghz daca nu ma insel? . Deci.. de ce pentru 3D trebuie asa multe resurse? Ce se intampla cand se randeaza ceva in 3D? Ma jucam un pic cu Maya acum, si stau de vreo 5 minute si tot nu s-a randat o imagine. Adica... sunt tot niste pixeli.. i mean... you know? Sa zicem ca stau 10 minute sa randez o imagine jpg in Maya. Dupa ce se termina de randat, de ce cand deschid imaginea se deschide instant.. adica de ce nu dureaza iar inca atat? Stiu ca poate suna ca o tampenie, dar chiar m-am gandit la chestia asta. Sau in jocuri, de ce avem 60 fps sau .. chiar mai mult, si aici... e cam nu stiu cum sa zic, 1 fp10minute gen 1 frame pe 10 minute =)). Citisem ceva pe net despre metode diferite de randare. Cum ca in jocuri se folosesc metode rapide de randare.. sau ceva de genul, dar nu prea am inteles... Placa video afiseaza pe ecran tot ce se vede. O pagina web o poti vedea si cu o placa video de acum 10 ani... dar cand vine vorba de 3d.. hmhm. Edited by g0dafk, 03 November 2017 - 22:32. |
#2
Posted 03 November 2017 - 23:24
sa zicem ca vrei o imagine 2d de 100x100 pixeli.
ca sa randezi imaginea asta dintr-o scena 3d inseamna sa procesezi toate segmentele care pornesc din ochiul tau si se opresc in fiecare pixel din imaginea 2d (deci 10.000 de segmente). procesarea inseamna ca vei calcula daca segmentul asta se intersecteaza cu vreun obiect din scena 3d, si daca da unde anume, pentru a determina astfel culoarea pixelului din imaginea 2d finala cu cat sunt mai multe obiecte in scena, cu atat ai mai multe calcule de facut. in plus, monitoarele actuale au rezolutii destul de mari (ex: 1920x1200, deci 2.3 milioane de pixeli), iar scenele 3d contin o gramada de obiecte. odata salvata imaginea 2d finala, incarcarea ei este foarte rapida pentru ca nu se mai face nici un astfel de calcul |
#3
Posted 04 November 2017 - 10:00
Diferenta intre un render engine si game engine e ca de la cer la pamant. Game engine-ul este optimizat pentru asa ceva pe cand un render engine foloseste multi algoritmi pentru a determina aspectul unui mesh cu un anumit shader pe el intr-o anumita lumina. Poti face o randare 3D in cateva secunda, dar sa nu ai mari asteptari in ceea ce priveste calitatea. In plus, Orice joc ai lua, nu o sa poti compara calitatea pe care o vezi in joc, cu calitatea unui render PRO. In jocul 3D totul e dinamic, si se folosesc lod-uri. Adica daca tu in joc ai o masina care in apropiere are 150.000 poligoane si o textura 4K , cu cat te indepartezi de ea, acea masina va fi inlocuita de Lod-uri. Ea va arata la fel de la distanta. Sunt game engine-uri care au un sistem automat pentru lod-uri, dar sunt si engine-uri unde trebuie sa faci tu lod-urile, fiecare in parte. De obicei, un obiect mare, are pana la 4-5 lod-uri
nu merge sa pun imaginea cu lod-uri.. vezi aici despre ce e vorba : http://online.ts2009...d_0_v_lod_2.jpg In plus, si motoarele de randare depind foarte mult. In vray iti poate lua jumatate de ora sa randezi o imagine, iar in keyshot iti poate lua 8 minute. Depinde de cum sunt optimizate. LE : sa nu uitam ca in scena unui render, sunt milioane de poligoane... am vazut scene si cu 30.000.000 de poligoane. Ca sa tii faci o idee, motorul de randare trebuie sa calculeze fiecare pixel si fiecare suprafata a modelelor. La o reozlutie 4K va dura ceva. In schimb jocurile video sunt foarte optimizate pentru ca jocul sa mearga lin iar in scena sunt cateva sute de mii de poligoane, si asta vorbin de jocurile next gen Si sa nu mai vorbim de efecte speciale gen fume fx (fum & explozii) - motor de randare : se calculeza fiecare particula a fumului. De obicei pentru o calitate ca lumea se folosesc milioane de particule - game engine : se folosesc map-uri & oppacity si se calculeaza doar deplasarea lor + o anumita tranformare (de obicei marimea) [ http://online.ts2009.com/mediaWiki/images/a/a6/Lod_0_v_lod_2.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://online.ts2009.com/mediaWiki/images/a/a6/Lod_0_v_lod_2.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by Andreysc7, 04 November 2017 - 10:08. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users