Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Dieselul pe cale de disparitie in curand?
Ultima postare: mai 08 2024 23:33, Inițiat de
emil_sv
, aug 25 2016 08:05
·
42
#29647
Publicat: 30 mai 2022 - 17:51
Shcherbina, on 29 mai 2022 - 20:32, said: eu nu spun ca masina ta e naspa. poate e super rapida , fiabila si frumoasa. insa daca iei diesel , asta spune totul depre tine. diesel spune totul despre posesor. Ai perfecta dreptate ! Un om calculat, inteligent, ce este capabil sa ia propriile si cele mai bune decizii pentru el. Care are creier,ii functioneaza si este capabil sa gandeasca. Asta in detrimentul celor ca tine, care sunteti la polul opus si numai voi stiti cum de aveti norocul de a supravietui si care din pacate tu ai acces la internet si iti poti expune liber oligofrenismul pe forum. |
#29648
Publicat: 30 mai 2022 - 18:38
KiloW, on 30 mai 2022 - 14:58, said:
Eu îi dau dreptate lui Hex cu mașinile puține. Modificările care se fac la infrastructura prin vest- îngustat sau chiar închis străzile, eliminat locurile de parcare la suprafață, desființat viaductele și "autostrăzile urbane", redus limitele de viteza etc fix în direcția asta merg. Sa împingă lumea sa nu-și mai ia mașini, ca n-au unde sa le tina sau pe unde sa meargă cu ele. Probabil urmatorul pas va fi creșterea taxelor și în paralel poate subvenționarea sistemelor de car sharing gen drive now încă a avea o mașină sa nu fie doar incomod, ci și neeconomic. Asta cel puțin în orașele mari însă din ce în ce mai multa lume locuiește în orașele mari... E ciudat cum funcționează asta. Sint peste 10 ani de cind in San Francisco se convertesc străzi de 2 benzi într-una singura și noile clădiri nu au voie sa aibă parcare mai mult de 25% din apartamente. La citiva km mai încolo, in suburbii, nu ai voie sa faci o casa cu un garaj mai mic de doua mașini. |
#29649
Publicat: 30 mai 2022 - 18:46
Funcționează de se rupe, atâta timp cât nu-i o politica coerenta. Si la mine sunt politici contradictorii, asta cu reducerea infrastructurii e politica autorităților locale, în timp ce aia federala încurajează în continuare "mașina salariu" și naveta. Aka de bat cap în cap.
În centrul orașelor mari, sau pentru naveta suburbie - centru te poți descurca fără probleme fără mașina, transportul în comun e mai rapid și mai comod. Însă dacă ai de făcut naveta suburbie - suburbie dau porumb-porumb e mai nasol nasol. La mine au limitat numărul de spatii de parcare si în suburbii deși pentru unii din zona aia nu prea exista alternativa realista la mașina. Editat de KiloW, 30 mai 2022 - 18:48. |
#29650
Publicat: 30 mai 2022 - 21:01
kolfleading, on 30 mai 2022 - 16:09, said:
Cam asta-i directia buna. Treaba asta are probabil legatura cu sezonu' turistic ... ceea ce nu e lucru rau. Da' sigur n-are legatura cu viata cotidiana a locuitorilor din zona respectiva. Editat de adrian_r5, 30 mai 2022 - 21:09. |
#29652
Publicat: 31 mai 2022 - 07:45
KiloW, on 30 mai 2022 - 14:58, said:
Modificările care se fac la infrastructura prin vest- îngustat sau chiar închis străzile, eliminat locurile de parcare la suprafață, desființat viaductele și "autostrăzile urbane", redus limitele de viteza etc fix în direcția asta merg. Sa împingă lumea sa nu-și mai ia mașini, ca n-au unde sa le tina sau pe unde sa meargă cu ele. |
#29653
Publicat: 31 mai 2022 - 09:23
Mihaitza07, on 30 mai 2022 - 17:51, said:
Un om calculat, inteligent, ce este capabil sa ia propriile si cele mai bune decizii pentru el. Care are creier,ii functioneaza si este capabil sa gandeasca. https://www.g4media....i-din-impo.html |
#29654
Publicat: 31 mai 2022 - 17:48
Numa că dacă să zicem în doi ani ar spori parcul de elelectrice cu 33,3% (33 şi 1/3 %), nu cred că ar face faţă producţia de energie electrică. Panouri fotovoltaice se pot monta repede, dar nu peste tot ai case sau clădiri de maxim 8 apartamente să zic, deci va ieşi cu dezechilibru. Şi nici să modernizezi reţelele electrice aşa de repede nu poţi. Ştiu, mi se va da exemplul cu Suedia şi Norvegia, dar alea au număr mic de locuitori... câte automobile pot fi în ambele... 7 milioane, dacă e să zicem că 1/2 din oameni au maşini. Poate o fi 6.000.000 electrice. Dacă într-o altă ţară însă să zicem că sunt 12.000.000 electrice şi în 2 ani 4.000.000 vor fi electrice, cam ce poate ieşi?
Mi-ar plăcea mie să fie mult hidro peste tot (mai ales cu vremea asta) şi panouri solare (dacă 300 de zile pe an e Soare), dar sunt vise. Şi am zis cum e reţeaua. Poate cu troleibuzele şi tramvaiele să rezolvi ceva. Dar trebuie convinsă şi obligată lumea. Nu prin îngustrare de străzi, ci prin taxarea parcării. Aia trebuie să coste. Ţine şi de impus, că să fie transportul în comun cum trebuie, unii tot vor să se extindă la infinit; în România, măcar de i-ar taxa pe cei care parchează în dreptul trecerii de pietoni şi ar fi un început. Tren pe distanţe lungi, în loc de avion sau auto, visul meu. Că nu mă sui în avion şi maşina la drum lung... Editat de djl, 31 mai 2022 - 17:49. |
#29655
Publicat: 31 mai 2022 - 18:47
Panouri fotovoltaice vor fi peste tot unde se pot pune, orice acoperis, loc nefolosit unde bate lumina o sa fie panou.
La scara mare se cauta si se cumpara mai puternic ca niciodata terenuri pt "plantatii" de fotovoltaice. Daca te poti dispensa usor de 8-10000 euro e aiurea sa nu-ti pui panouri, nu doar pt masina. Si la bloc se pot pune panouri, n-o acoperi necesarul ca la o casa, dar sa lasi acoperisu nefolosit in viitoru apropiat va fi blasfemie, pacat de la Dzeu sa nu te folosesti de lumina soarelui. Fata de ce reprez. acum parcul de masini electrice, o crestere de 30-35% in 2-3 ani (si va fi) nu o sa fie o problema. Acu se ia mult mai in serios partea cu sursele de energie electrica. Editat de Octavian___, 31 mai 2022 - 18:48. |
#29657
Publicat: 01 iunie 2022 - 01:58
Mihaitza07, on 30 mai 2022 - 17:51, said:
Ai perfecta dreptate ! Un om calculat, inteligent, ce este capabil sa ia propriile si cele mai bune decizii pentru el. Care are creier,ii functioneaza si este capabil sa gandeasca. Asta in detrimentul celor ca tine, care sunteti la polul opus si numai voi stiti cum de aveti norocul de a supravietui si care din pacate tu ai acces la internet si iti poti expune liber oligofrenismul pe forum. nu ... e vb de un penibil care merge cu tractorul pe drum de dragul unui consum mai mic. un zgarcioman fara gust care da 20+k pe o masina doar ca sa nu consume mai mult pt ca pt el/ea viata cu masina se transforma in consum mic obsesiv. un ingamfat ce merge cu consum de 5% si apoi urla ca needucatu ca i s a stricat turbina sau injectoarele sau care se lauda ca i a scos dpf ul sau i a schimbat softul sa consume mai putin dar sa produca mai multi cai putere. sau un frustrat care incearca sa ia apararea unui gust prost. un om pt care rafinamentul nu exista. spor la ad blue. |
#29661
Publicat: 01 iunie 2022 - 12:11
Are capacitate mică pentru că a fost gândită pentru consum mic, că nu aveau Esticii ce aveau Vesticii. Poate prin ţări care erau mai dezvoltate decât România să fie un pic mai bine.
În zone cu densitate mică şi medie se pot face reţele separate, dar birocraţia şi Doreii pun frână. Deci până se schimbă lucrurile, motoarele cu combustie internă... în Vest e altfel, de aia evoluţia va fi mai rapidă. Editat de djl, 01 iunie 2022 - 12:13. |
|
#29662
Publicat: 01 iunie 2022 - 14:30
Octavian___, on 01 iunie 2022 - 07:01, said:
O problema secundara, dar mai mica decat megawattii in sine Franta/tronçon din Autoroute du Soleil, respectiv Paris-Lyon, respectiv ~450km. pentru a duce capacitatea de distribuire/incarcare a energiei electrice necesare vehiculelor electrice pe lungimea acestei distante intr-o mediana care sa satisfaca traficul mediu estival-hivernal la un procent 50% vehicule electrice este nevoie de o investitie de ~8mld Euros. pentru Lyon-Marseille se mai adauga ~4mld Euros, ~300km. rezultanta ar fi ~12mld Euros pentru ~750Km de drum, trafic ~50% autovehicule electrice. orasele mari din Franta se vor uita la sume intre 4mld si 30mld Euros, per oras, aceeasi compozitie a traficului. repet, doar investitii in reteaua de distributie. pentru generare: Francezii vor face apel la centrale nucleare. Germanii, ecologisti pur-sange, la carbune. la asemenea cifre nu pot decat sa imi aduc aminte de onomatopeea unui profesor al meu, apropos de atari situatii: don’t let me keep you, yippee ki yay. |
#29663
Publicat: 01 iunie 2022 - 15:57
Eeee, las ca la nivel propagandistic merge si in Romania, uiti totusi ca noi avem un foarte mare avantaj in fata vesticilor...NU avem autostrazi !
😉 Cand discutam problematica retelelor de transport acum 10 ani si cea a energiilor regenerabile Romania era paradisul baietilor destepti din energie....azi nu s-a schimbat nimic. Eu am incredere totala in natia asta si in consecventa ei de a pune unde trebuie fix oamenii necesari in a ne mentine la acelasi nivel al istoriei postdecembriste. Probabilitatea ca sa aleg pentru prima data un diesel ca viitoarea cea de a patra masina detinuta in parcursul vietii mele devine din ce in ce mai mare. Hai cu propaganda sa le scada preturile ca ultima data am avut oferta numai cu 500 de euro mai ieftin pe diesel decat pe benzina ! |
#29664
Publicat: 01 iunie 2022 - 16:53
Pai dacă ăștia din vest n-or sa poată sa tina capul cu producția / distribuția de energie pentru electrificarea traficului rutier ce credeți ca vor face? Probabil vor reduce limita de viteza
Dacă în loc sa mergi cu 130 mergi cu 90 probabil consumul scade la jumate Sau limitează viteza de încărcare încât sa preferi singur sa mergi mai încet decât sa încarci mai des |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 3
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi