Gramatica ortodoxiei
Last Updated: Aug 23 2016 10:38, Started by
BlackieHole
, Aug 16 2016 09:03
·
0
#19
Posted 16 August 2016 - 13:58
dark, on 16 august 2016 - 10:10, said:
Deci iată cum apare scris în documentul din link-ul acestui topic: [ https://i.imgur.com/7t3YqKz.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] În primul rând că versetul acesta nu apare în Biblie. . http://www.bibliaort...php?id=36&cap=5 Sigur, daca sunt o suta de confesiuni ortodoxe, fiecare cu versiunea ei de Biblie. Nu-i asa?!!! |
#20
Posted 16 August 2016 - 14:08
she_wolf, on 16 august 2016 - 11:31, said:
1. Spune Yannaras ca impartasania reprezinta implinirea vietii, mantuirii si sperantei dimpreuna cu ceilalti membri ai comunitatii parohiale. Asta reprezinta impartasania? Eu credeam ca reprezinta, de fiecare data cand e luata, un nou legamant pe care il faci cu Hristos. she_wolf, on 16 august 2016 - 11:31, said:
2. Se pomeneste despre credinta religioasa si credinta bisericeasca. Nu sunt aceeasi chestie? Se poate ca un preot + membrii parohiei respective sa mutileze in asa hal credinta recomandata de religie, incat ceea ce rezulta, credinta bisericeasca, sa nu mai aiba nimic de-a face cu credinta religioasa? |
#21
Posted 16 August 2016 - 14:30
She_wolf nu ar dori să discutăm despre greșelile gramaticale, doar despre cât de minunată e Gramatica!
Și probabil, nici despre greșelile de Ortho-graphie... |
#23
Posted 16 August 2016 - 17:16
#24
Posted 16 August 2016 - 18:59
dark, on 16 august 2016 - 12:27, said: Dragă colega, am văzut acel filmuleț cu Yannaras, dar aș dori să știu exact despre ce e vorba sau care este tema acestui topic, âgramatica Ortodoxieiâ ? Despre ce trebuie să discutăm, ca să fim on topic? Doar despre filmulețul acela? Vă rog să precizați, pentru ca să știu, nu doresc să comentez pe lĂąngă. Mulțumesc. As dori ca in acest topic sa vorbim despre ortodoxie, cu bunele si relele ei. Am inceput cu Christos Yannaras intrucat imi place foarte mult cum gandeste. In interviu el face referire la anumite practici ortodoxe care sunt departe de ceea ce reprezinta Biserica. De exemplu, taraitul sau pravalirea in genunchi la Liturghie, care e legatura intre post, spovedanie si impartasanie etc. she_wolf, on 16 august 2016 - 11:31, said: Chiar nu se poate sa nu aduci SI AICI discutia asta? Blackie, am vazut filmuletul. Foarte interesant . Am niste nelamuriri: 1. Spune Yannaras ca impartasania reprezinta implinirea vietii, mantuirii si sperantei dimpreuna cu ceilalti membri ai comunitatii parohiale. Asta reprezinta impartasania? Eu credeam ca reprezinta, de fiecare data cand e luata, un nou legamant pe care il faci cu Hristos. 2. Se pomeneste despre credinta religioasa si credinta bisericeasca. Nu sunt aceeasi chestie? Se poate ca un preot + membrii parohiei respective sa mutileze in asa hal credinta recomandata de religie, incat ceea ce rezulta, credinta bisericeasca, sa nu mai aiba nimic de-a face cu credinta religioasa? Pai, impartasania e implinirea vietii in sensul ca participi la viata bisericii Lui. Este implinirea mantuirii deoarece atunci cand te impartasesti esti un om in deplin acord cu propria constiinta, constiinta despre care Dostoievski spunea ca e insusi Dzeu (in om). Si este implinirea sperantei intrucat crezi ca Iisus omul a inviat, deci si tu odata cu El. Edited by BlackieHole, 16 August 2016 - 19:02. |
#25
Posted 16 August 2016 - 19:38
she_wolf, on 16 august 2016 - 11:38, said:
Bine, draga, comenteaza ce vrei tu si ce te face pe tine fericita la 90 de ani . a vazut un topic nou si nu a stiut cum sa reactioneze , deobicei posteaza la topicuri vechi de un an . ortodoxia e prinsa in mistic si superstitie , nu a avut niciun progres teologic Edited by JhonLocke, 16 August 2016 - 19:38. |
#26
Posted 16 August 2016 - 21:43
#27
Posted 17 August 2016 - 12:53
#28
Posted 17 August 2016 - 16:39
|
#29
Posted 17 August 2016 - 17:43
#30
Posted 17 August 2016 - 20:45
Ar trebui să-mi spui la modul CONCRET prin ce trebuie să se manifeste progresul de care pomeneai, în cadrul Bisericii ortodoxe. Nu cumva lucrurile de dincolo sunt veșnice, deci imuabile? Ca atare eshatologia și soteriologia nu ar trebui să rămână neschimbate? Pentru că în definitiv, asta este misiunea Bisericii, nu?
|
#31
Posted 17 August 2016 - 21:34
mario_bril, on 17 august 2016 - 20:45, said:
Ar trebui să-mi spui la modul CONCRET prin ce trebuie să se manifeste progresul de care pomeneai, în cadrul Bisericii ortodoxe. Nu cumva lucrurile de dincolo sunt veșnice, deci imuabile? Ca atare eshatologia și soteriologia nu ar trebui să rămână neschimbate? Pentru că în definitiv, asta este misiunea Bisericii, nu? cand Isus spune "voi sunteti lumina lumii" spune clar de lumea asta nu lumea de dincolo . bobul de mustar e in lumea asta . eu nu vorbesc de utopie , vorbesc de fapte istorice , contributia crestinismului in istorie in comparatie cu alte religii, si acesta a fost transmis prin europa de vest unde a dominat catolicismul si apoi si protestantismul |
#32
Posted 17 August 2016 - 21:46
JhonLocke, on 17 august 2016 - 21:34, said:
cand Isus spune "voi sunteti lumina lumii" spune clar de lumea asta nu lumea de dincolo . bobul de mustar e in lumea asta . eu nu vorbesc de utopie , vorbesc de fapte istorice , contributia crestinismului in istorie in comparatie cu alte religii, si acesta a fost transmis prin europa de vest unde a dominat catolicismul si apoi si protestantismul |
#33
Posted 17 August 2016 - 21:58
|
#34
Posted 18 August 2016 - 08:35
#35
Posted 18 August 2016 - 10:03
#36
Posted 18 August 2016 - 10:38
PicoDazore, on 16 august 2016 - 13:58, said:
Frate, inainte de a acuza documenteaza-te mai bine, vezi sursa, unde-i consemnat versetul: http://www.bibliaort...php?id=36&cap=5 Sigur, daca sunt o suta de confesiuni ortodoxe, fiecare cu versiunea ei de Biblie. Nu-i asa?!!! Exact asta îți spunem noi, creștinii, să verifici originalul, și ce spun erudiții despre ”paranteza ioanină”. Gramatica ortodoxă e deficitară, traducerile lui Anania și alți popi sunt măsluite. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users