Reglaj tacheti mecanici
Last Updated: Feb 13 2024 17:18, Started by
Al3csutzul
, Jan 26 2015 18:20
·
2
#1
Posted 26 January 2015 - 18:20
Salut ,
Weekendul asta am facut un reglaj al jocului tachetilor, rezultatul este unul foarte bun , motorul pare mai " strâns" nu mai clantzane , Zgomotul a dispărut in proporție de 90% , dar din ce aud de afara ori am făcut la un tachet reglajul prost ori acolo uzura e un pic mai pare ca încă a rămas acel 10% din clantanit ! Întrebarea mea e : probabil din cauza uzurii la ~ 200 de mii de km acea toleranta de 0.2 si 0.5 nu se mai pretează ? Ca sa dispară si restul de 10 % din zgomot , toleranta ar trebui miscorata ? 0.18 -0.48 de ex sau mărită ? 0.22 -0.52 ? Asta ca si exemplu ? Care a-ti facut reglaje ale tachetilor cum ati facut sa dispară de tot zgomotul mai ales cand e motorul încins ? Mersi |
#2
Posted 26 January 2015 - 18:23
Si... noi trebuie sa ghicim despre ce motor/masina este vorba?
Fiecare tip de motor are anumite reglaje in functie de temperatura de reglaj... Deci despre ce motor povestesti?... |
#3
Posted 26 January 2015 - 18:28
Noi "a-m" facut reglaje de tacheti la vremea respectiva, la Dacii, conform recomandarilor producatorului!
Tu dupa ce recomandari ai facut reglajele la Dacia pe care o posezi? Ca marea majoritate a masinilor moderne au compensare automata a jocurilor la culbutori(tacheti, asa cum este termenul popular)! |
#4
Posted 26 January 2015 - 18:34
Esti sigur ca ai reglat tachetii si nu culbutorii?
oricum, zgomotul din mecanismul de distributie nu este 100% datorat jocului termic al supapelor. esti sigur ca acel zgomot provine de la jocul termic al supapelor? |
#5
Posted 26 January 2015 - 18:44
Hidraulici stiu !
Nu am Dacie e motor de Ford cu tacheti mecanici , motorul endura de 1.3 , ma gândesc ca e similar la toate motoarele asemănătoare de asta nu am dat alte detalii ! Reglajul l-am facut dupa carte , Dude_2nd, on 26 ianuarie 2015 - 18:34, said:
Esti sigur ca ai reglat tachetii si nu culbutorii? oricum, zgomotul din mecanismul de distributie nu este 100% datorat jocului termic al supapelor. esti sigur ca acel zgomot provine de la jocul termic al supapelor? viceroy56, on 26 ianuarie 2015 - 18:28, said:
Noi "a-m" facut reglaje de tacheti la vremea respectiva, la Dacii, conform recomandarilor producatorului! Tu dupa ce recomandari ai facut reglajele la Dacia pe care o posezi? Ca marea majoritate a masinilor moderne au compensare automata a jocurilor la culbutori(tacheti, asa cum este termenul popular)! gcom61, on 26 ianuarie 2015 - 18:23, said:
Si... noi trebuie sa ghicim despre ce motor/masina este vorba? Fiecare tip de motor are anumite reglaje in functie de temperatura de reglaj... Deci despre ce motor povestesti?... Ford,Endura 1.3,benzina Edited by Al3csutzul, 26 January 2015 - 18:41. |
#6
Posted 26 January 2015 - 18:44
Si cat este in carte jocul la culbutori ?...0.2 mm sau 0.5 mm chiar nu poti sa dai date concrete,eventual cod motor...
|
#7
Posted 26 January 2015 - 18:47
#8
Posted 26 January 2015 - 18:51
Viceroy , stiu ca e greșit dar aici nu e despre limba româna !
Distanța dupa manual este 0.2 admisie , 0.5 evacuare ! Cod motor j4s ! Multumesc |
#9
Posted 26 January 2015 - 18:55
Sunt mici diferente de la un motor la altu, in principiu e ~0,15-0,2 la admisie (0,15 sa intre usor, 0,2 sa intre greu) si 0,2-0,3 la evacuare (0,2 sa intre usor, 0,3 sa intre greu).
0,5 pe evacuare daca am inteles bine e foarte mult. Dar (!) vezi ca nu vei elimina in veci complet tzacaniturile la un benzinar cu tacheti mecanici, are tzacanituri si de la celelalte piese (injectia spre exemplu) LE: vezi...asta ziceam (ai postat inaintea mea) poate sa difere de la un motor la altul, NU sunt la fel, oricum 0,5 chiar daca zice cartea mi se pare exagerat de mult. Fa la 0,3 PS: presupun ca reglajul l-ai facut cu motorul rece (complet rece! nu caldut) Edited by Octavian___, 26 January 2015 - 18:57. |
#10
Posted 26 January 2015 - 19:03
Octavian, Multumesc pentru promptitudine !
Motorul era complet rece , lăsat de seara pana dimeata , afara erau cam 2-3 C , dar nu cred ca are un coeficient de dilatare asa mare(normal cica se face la 20c) ! Distantele astea sunt trecute pe capacul culbutorilor dar si pe forumuri , documentație am văzut aceleași distante ! O sa încerc un 0.18 cu 0.4 sa vad ce si cum se prezintă ! Mai am acasa o Bora , stiu clar ca nu o sa-l fac la fel de silențios , dar parca imi sta pe creier cand aud acolo ca tzacane ceva.. Destul de tare , părerea mea ! Edited by Al3csutzul, 26 January 2015 - 19:05. |
|
#11
Posted 26 January 2015 - 19:03
Zgomotul poate avea multe cauze, degeaba reglezi "dupa carte", daca nu stii ce reglezi defapt. Pot fi uzuri la axa cu came, rampa, culbutori, uneori se formeaza un canal, de latimea tijei supapei, tu bagi lera si masori defapt jocul cand a fost masina noua, nu mai tii cont de acel canal, care mareste jocul. Baga o sarma de otel de grosimea lerelor, sa vezi de pusca masuratoarea. Poate si lipsa de ulei la rampa sa cauzeze zgomotul.
|
#12
Posted 26 January 2015 - 19:07
Stiu ca jocul,in mod [normal] pt motor rece ,se invarte intre 0.15 mm si 0.25mm ,desi am intalnit si 0.25/0.45 ;insa niciodata 0.5 mm joc la evacuare.In schimb pot spune ca din dorinta de a micsora zgomotul de culbutori la un motor am reusit sa ard supapele prin nerespectarea jocului minim la culbutori...(dat in cartea tehnica).
|
#13
Posted 26 January 2015 - 19:33
Al3csutzul, on 26 ianuarie 2015 - 19:03, said:
............................O sa încerc un 0.18 cu 0.4 sa vad ce si cum se prezintă ! .................................... 0,2 sa intre relativ usor, 0,25 sau 0,3 sa nu intre (sau f greu), 0,4 sa intre ok, 0,5 sa nu intre. Eu sunt patit cu culbutorii, la mecanicu pacii am fost de doua ori si tot prost i-a reglat (la cald tremura, semn ca ramaneau oleaca atacati) , m-am pus io fain frumos dupa carte si i-am facut chiar ca la carte (cam 12-15 grC afara). La mine tzacaneala era mai mult pe creier. Sper sa fie cum spui sa se mai reduca din tzacaneli dupa o a doua interventie, dar tare mi-e cat tot asa o sa tzacane (e greu sa localizezi toate tzacaniturile). |
#14
Posted 26 January 2015 - 19:35
La motorul lui jocul de regula e 0,2-0,3, dar poate fi si 0,5 la evacuare, daca asa scrie pe capac. Important e sa masoare corect. Pe vremuri, scoteam rampa si polizam culbutorii pana la nivelul santului format, sa putem regla corect cu lera.
|
#15
Posted 26 January 2015 - 19:44
O sa revin cu impresii !
Pana atunci o sa ma mai documentez ! |
|
#16
Posted 26 January 2015 - 20:19
Citeam pe un forum, un tip zice ca a facut jocul la rece, apoi la cald si doar atat nu zice nimic de tolerantele motorului fierbinte.
Sa inteleg ca la cald nu ar trebui sa am absolut nici un joc intre tacheti si supape? asa ar fi logic nu..? |
#17
Posted 26 January 2015 - 21:00
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users