Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Curiozitate AC auto
Last Updated: Feb 24 2017 13:59, Started by
Neaceasca85
, Mar 26 2015 12:53
·
0
#1
Posted 26 March 2015 - 12:53
Salutare, cu respect, celor de aici.
Am un VW Golf 5 din 2008, 1,9 TDI, sunt un tip "alergic" la caldura si fan AC dat in blana, atat in casa cat si in masina, momentan acasa treaba se rezolva oprind centrala termica, dar in autoturism constat o situatie limita. Acum cateva saptamani dar si ieri/astazi, am avut pofta de aer rece ca urmare a unei calduri infernale din birourile unor institutii de stat. Dar ia aerul rece de unde nu-i, nu baga deloc cum facea asta vara. As dori sa stiu care este temperatura minima exterioara de la care se activeaza compresorul AC-ului, in cazul lui Golf 5, observ ca la 12 grade sub nici o forma nu porneste, astazi la un 13,5-14,5 pare sa fi pornit, dar nu sunt sigur. Cunosc sunetul specific compresorului si chiar a pornit asta iarna de cateva ori, chiar daca butonul AC era stins, intentionat pe perioada iernii pentru a economisi motorina. Sunetul acela se mai aude, puternic, 3-4 secunde dupa oprirea motorului. Dotarea este climatizare bizonala, vara cand intru in masina dau ambele zone pe LO si ventilator la maxim, apoi las Auto si 20 de grade. Toata iarna am folosit insa aeroterma pentru degivrarea parbrizului, fiindca mi-e lene sa dau cu racaitoarea. Edited by Neaceasca85, 26 March 2015 - 13:02. |
#2
Posted 26 March 2015 - 13:03
Eu nu stiu sa dau un raspuns clar, ca nu stapanesc atat de bine problema, dar eu stiu ca AC-ul porneste de fiecare data cand ii dai drumul. Chiar si iarna la -xx grade, este indicat sa pornesti compresorul de AC cu temperatura data pe HI (eu asa fac) pentru ca dezabureste mai repede. Pe langa ca usuca, AC-ul mai si dezumidifica. Deci nu cred sa fie problema sa nu vrea sa porneasca, daca n-ar avea altceva pe langa de care sa fii strain. Mai asteapta pareri.
|
#3
Posted 26 March 2015 - 13:08
Nu se aude sunetul compresorului, care s-a auzit toata vara si aleator, de cateva ori asta iarna, iar aerul pare ca nu baga rece. Am auzit de faza cu dezaburirea, insa ca sa fac economie de motorina, am tinut compresorul oprit, cand mi se aburea parbrizul, porneam aeroterma.
|
#6
Posted 26 March 2015 - 13:27
Nu cred ca sunt probleme, a mers perfect pana in toamna 2014, vom vedea la canicula, revizia e facuta acum 3 luni la masina, in plina iarna.
Ma gandesc ca ar avea o limita minima de functionare asa cum un AC de casa nu merge pe racire sub 12 grade in exterior. |
#7
Posted 26 March 2015 - 13:36
Daca nu crezi, fa cum crezi.
Instalatia e recomandat s-o pornesti si iarna din cand in cand, altfel garniturile, simeringurile se usuca, mai lasa sa scape freonul. Nu esti nici primul, nici ultimul care toamna avea racire, in primavara nu. |
#8
Posted 26 March 2015 - 13:49
Neaceasca85, on 26 martie 2015 - 12:53, said:
VW Golf 5 din 2008, 1,9 TDI, Neaceasca85, on 26 martie 2015 - 13:08, said:
insa ca sa fac economie de motorina, am tinut compresorul oprit Neaceasca85, on 26 martie 2015 - 13:08, said:
cand mi se aburea parbrizul, porneam aeroterma. Edited by adrian_r5, 26 March 2015 - 13:50. |
#9
Posted 26 March 2015 - 13:51
Neaceasca85, on 26 martie 2015 - 12:53, said:
Am un VW Golf 5 din 2008, 1,9 TDI, sunt un tip "alergic" la caldura si fan AC dat in blana, atat in casa cat si in masina, momentan acasa treaba se rezolva oprind centrala termica, dar in autoturism constat o situatie limita. Acum cateva saptamani dar si ieri/astazi, am avut pofta de aer rece ca urmare a unei calduri infernale din birourile unor institutii de stat. Dar ia aerul rece de unde nu-i, nu baga deloc cum facea asta vara. Edited by andreic, 26 March 2015 - 14:13. |
#10
Posted 26 March 2015 - 14:00
Neaceasca85, on 26 martie 2015 - 13:27, said:
Nu cred ca sunt probleme, a mers perfect pana in toamna 2014, vom vedea la canicula, revizia e facuta acum 3 luni la masina, in plina iarna. Ma gandesc ca ar avea o limita minima de functionare asa cum un AC de casa nu merge pe racire sub 12 grade in exterior. Instalatia merge.....si la mai putin de 12 grade. Mai exact procesul de racire a aerului. Dar.... Cum minimul pe unitatea de interior este de vreo 15-16 grade (functie de producator) partea electronica decide ca nu are de ce sa porneasca compresorul pe racire.....ci pe incalzire..... pentru ca la setarea de 16 grade in interior cu 12 grade afara.....aerul trebuie incalzit, nu racit. La masina si iarna iti functioneaza aerul pe rece, asa cum ai spus si tu, pentru dezaburire rapida. Nu stiu daca e legat de pozitia selectorului pentru jetul de aer (spre parbriz), si daca doar atunci porneste. Daca auzi zgomotul specific de cuplare al compresorului si nu simti nici o diferenta in interior....e posibil sa ai o pierdere de freon. ( la mine, la un matiz, asa a fost) Cat despre faptul ca a mers perfect anul trecut....la mine, la un Megane din 2002, a mers perfect pana intr-o zi....am plecat cu aerul pornit, totul bine....am oprit sa pun benzina si....n-am mai avut aer. Rezultat: 3200 lei compresor nou. Deci se poate. Iar cu revizia......daca speri sa o si verifice de banii pe care ii dai....eu zic sa ai rezerve. M-am dus cu Mitsubishi Outlander nou la service sa ii faca o verificare pentru care primisem invitatie prin posta. Ceva la un furtun de la turbina. Am fost, mi-au zis ca-i totul ok, ca nu sunt/vor fi probleme. Eu le-am zis ca vreau sa plec in concediu pe drumuri forestiere...etc. Am plecat asigurat ca e totul ok. Doua saptamani mai tarziu, plec din semafor....se aude un zgomot mai puternic si masina nu mai trage......trag pe dreapta, chem platforma si o duc la ei. Sarise furtunul verificat de ei. Sper ca la tine, freonul sa fie .....ca e cel mai ieftin. Daca nu e ....nu face prostia pe care am facut-o eu.....cauta un compresor reconditionat si....mult mai ieftin. |
|
#12
Posted 12 April 2015 - 11:37
No bine mai, apai se pare ca nu mai ii freon in instalatie, 22 de grade in bord si lipsa totala de racire, am crapat geamul la 140 km/h din cand in cand in drumul de 30 de minute pe DN 65 la tzara si inapoi, la intoarcere fiind cald, dimineata la 7 era rece.
Masina e din octombrie 2008, are o scuza pentru pierderea freonului. |
#13
Posted 14 April 2015 - 12:32
nu are nici o scuza, eu am o masina din 2007 si nu a pierdut mai nimic
mai degraba e o fisura pe undeva sau poate o garnitura imbatranita |
#14
Posted 14 April 2015 - 13:37
Evergreen, on 27 martie 2015 - 11:03, said:
mai e si supapa In primul rand, compresorul la Golf V nu prea are cum sa se auda la cuplare pentru ca... nu cupleaza. Compresorul se invarte odata cu motorul si nu poate fi decuplat. Daca nu se invarte (desi nu poti sa-ti dai seama asa usor) inseamna ca ambreiajul lui s-a rupt din cauza unei blocari mecanice. Compresoarele asta sunt cu capacitate cilindrica variabila, nu sunt cu ambreiaj clasic, asa ca nu cupleaza nimic. Totusi, ele se dezactiveaza sub 4-5C asa ca la cele 12C ale tale sigur in alta parte este problema. Asa cum a spus si Evergreen, 90% din problemele sunt cu electrovalva de comanda a compresorului. Mergi la un service cu oameni prioceputi si scapi ieftin, cu maxim 200-300 lei. Se poate diagnostica usor cu VCDS sau cu codurile "secrete"... |
#15
Posted 14 April 2015 - 23:13
Cei de la service zic ca o supapa a sarit din cauza uzurii si s-a pierdut tot refrigerantul, a ramas masina la ei peste noapte, o piesa trebuie comandata si sa vina.
|
|
#16
Posted 29 May 2015 - 21:58
Salutare,
Va rog sa ma ajutati cu un sfat in legatura cu un compresor de la golful meu din 2003 1.4 benzina.In prima faza,acum 2 ani l-am schimbat cu unul SECOND,a functionat dar acum baga rece sa zic doar la jumatate din capacitate. Am facut reinstalare freon si baga la fel.Inainte cand cupla si acesta si cel original care l-am schimbat forta tare motorul,turatia crestea,zgomot,acum doar se aude cuplare si linistit. Ce sa fac,unde sa umblu? |
#18
Posted 24 February 2017 - 12:43
Ieri a fost prima zi buna de testat AC-ul auto, am acelasi Golf 5 1,8 TDI si pe minim, cu 17 C exterioara, baga rece de incepeam sa tremur, in 2015 m-am trezit fara freon. Toata iarna am mers cu 17 C pe Auto, ca sa nu dau geaca jos de pe mine in scurtele drumuri prin oras. Asta va fi si setarea de vara, 20 C la drum lung.
Edited by Neaceasca85, 24 February 2017 - 12:44. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users