Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Obiectiv? Nikon d300
Last Updated: Aug 20 2012 12:40, Started by
cll4u
, Aug 13 2012 01:02
·
0
#1
Posted 13 August 2012 - 01:02
Salut!
Mi-am luat de curand un D300 (15k cadre) si l-am primit cu 2 obiective la el: un fisheye de 10.5 mm si un Tokina ATX 11-16mm f/2.8 Pro DX Nikon AF Ele sunt la pretul de 3000 si 3200 lei pe F64 dar eu, incepator fiind HABAR NU AM la ce folosesc! Este primul meu dslr si l-am luat la pretul de 500 euro pt ca oricum vroiam un dslr iar o alta varianta era sa aleg un nikon d5100 care ar fi fost pretul de 3000 lei deci am ales d300 datorita obiectivelor de 6200 lei plus body-ul semi-pro cu putine cadre... nustiu cat de buna a fost alegerea mea dar, ca sa nu mai lungesc, intrebarea mea este: ce obiective imi puteti recomanda pentru acest d300 (acceptabile si ca pret) si sa fie AF-S pt ca astea care le am sunt pt body-uri cu motoras de focalizare incorporat(din cate am aflat) iar d300 nu are asa ceva!... o alta intrebare ar fi: la ce foloseste mai exact acest tokina de 11-16 avand in vedere pretul destul de mare pe care il are? Multumesc tuturor! |
#2
Posted 13 August 2012 - 01:46
D300 are motor de focus. Crezi ca Nikon face body-uri semi-pro si uita sa le puna motoare de focus ? La ce ai stricat atatia bani pe ele daca nu stii la ce se folosesc, nu ar fi fost mai bine o compacta capabila, sau un mirorrless ? Ai un 10.5 fisheye, care face imagini deformate, de genul asta:
273385579_Wzw5a_L.jpg 183.05K 55 downloads 3126564940_e428435dff_z.jpg 58.61K 56 downloads Si un tokina 11-16, ultra-wide, care face imagini de genul asta: Captures.JPG 112.43K 63 downloads Capture.JPG 138.06K 57 downloads Capturedd.JPG 80.69K 50 downloads Pozele sunt luate aiurea de pe net, dar sunt facute cu sticla ta. Ai obiectivele pe aparat si nu stii ce fac ? Pai monteaza-le si uita-te prin vizor, aia fac. Ce ai tu acolo ar putea fi un set ideal pentru un pasionat de peisaje, alaturi de un 70-200 2.8. Practic ai partea de wide foarte bine acoperita, cu un 24-70 2.8 acoperi bine si zona de mijloc, apoi cu un 70-200 2.8 ai toata plaja uzuala acoperita. Sau poti sa iti mai cumperi un 35 1.8 si un 85 1.8, tu alegi. Daca totusi nu reusesti sa te impaci cu ele, accept donatii, ca si asa simt nevoie de un fisheye. Edited by nicolaie, 13 August 2012 - 01:49. |
#3
Posted 13 August 2012 - 04:20
Poate a gresit cand a scris, si era vorba de fapt despre D3000
Sau poate sunt stricate angrenajele la obiective... Serios vorbind insa, este chiar laudabil ca un incepator realizeaza ca astfel de obiective sunt greu de utilizat, si necesita cunoastere si experienta. 11-16 f 2.8 este un obiectiv foarte sharp, si luminos pe deasupra, care are insa un contrast cam dur pt. anumite subiecte. Se poate corecta la postprocesare... Este foarte utilizat pe formatul crop APS-C, atat pt. peisaje, cat si pt. fotografie de interior - atat pt. documentare, fotografie comerciala in vanzari imobiliare, cat si pt. ansambluri de mobilier si decoratiuni interioare, si de asemenea, este f. bun pt. portret ambiental - daca sti cum sa stapanesti asa ceva. Sigma 8-16 f 4.5-5.6 este inca si mai sharp si mai wide, insa semnificativ mai beznos... Pastreaza clar obiectivul Tokina 11-16 f 2.8, pt. ca este f. bun. La peisaj, pe ulrawide, smecheria este sa incadrezi de jos, aproape de sol, si atat primplanul de sol sa fie interesant, cu texturi, etc., cat si planurile din spate. Pt. claritate din primplan pana in fundal, se seteaza diafragma pe la f 8 -10 pt. profunzime de clariate, si nu se focalizeaza nici foarte aproape - se cauta in functie de focala, setarea optima. La subiecte apropiate, daca nu se urmareste intentionat si justificat, o deformare anamorfica sau caricaturala, atunci se pastreaza 5 diagonale spatiale ale subiectului, ca si distanta minima de focalizare. Asta inseamna de ex. ~ 1,5m pt. portret de cap uman vazut frontal, perpendicular si paralel. Fisheye-ul se utilizeaza rar. Imaginea fara corectie rectilinie, se poate corecta software la postprocesare, chestie pe care oricum trebuie sa o faci si la alte wide-uri si ultrawide-uri, dar reducerea deformarii in butoi, presupune cresterea deformarii in picatura spre colturi.... Corectat software, fisheye-ul nu mai este la fel de wide, insa oricum focala de fisheye incadreaza mult mai larg decat una corectata rectiliniu. Oricum, daca ai Tokina de la 11mm, rar mai ai ce face cu acel fisheye. Pt. caricaturi bine justificate, trebuie sa sti f bine ce faci si sa ai noroc de multe chestii la rand... Daca nu sti ce sa faci cu fisheye-ul, poti sa-l vinzi, insa Tokina ai fi fraier sa-l dai, daca este in stare buna. Nicolaie vad ca accepta numai sub forma de donatie... Edited by loock, 13 August 2012 - 04:36. |
#4
Posted 13 August 2012 - 06:13
M-am gandit ca ar putea fi D3000 dar a spus ca e semi-pro, si a mai si spus ca a platit 500 de euro, si ca are 15k de cadre. Ori, nu cred ca si-a luat asa mare teapa incat sa plateasca 500 de euro pe un D3000 cu 15k de cadre...
|
#5
Posted 13 August 2012 - 10:32
nicolaie, on 13th August 2012, 02:46, said: D300 are motor de focus. Crezi ca Nikon face body-uri semi-pro si uita sa le puna motoare de focus ? La ce ai stricat atatia bani pe ele daca nu stii la ce se folosesc, nu ar fi fost mai bine o compacta capabila, sau un mirorrless ? Ai un 10.5 fisheye, care face imagini deformate, de genul asta: 273385579_Wzw5a_L.jpg 31265649...435dff_z.jpg Si un tokina 11-16, ultra-wide, care face imagini de genul asta: Captures.JPG Capture.JPG Capturedd.JPG Pozele sunt luate aiurea de pe net, dar sunt facute cu sticla ta. Ai obiectivele pe aparat si nu stii ce fac ? Pai monteaza-le si uita-te prin vizor, aia fac. Ce ai tu acolo ar putea fi un set ideal pentru un pasionat de peisaje, alaturi de un 70-200 2.8. Practic ai partea de wide foarte bine acoperita, cu un 24-70 2.8 acoperi bine si zona de mijloc, apoi cu un 70-200 2.8 ai toata plaja uzuala acoperita. Sau poti sa iti mai cumperi un 35 1.8 si un 85 1.8, tu alegi. Daca totusi nu reusesti sa te impaci cu ele, accept donatii, ca si asa simt nevoie de un fisheye. Mersi mult pt sfaturi si pt rapunsuri dar defapt nu aveam nevoie de o compacta... chiar vroiam sa`mi cumpar un DSLR si nu am dat Atatia bani pe obiectivele astea fara sa stiu ce fac.. pur si simplu am scris mai sus, in pretul de 500 euro am primit si dslr-ul nikon d300 si nu d3000, plus aceste 2 obiective! ... eu am postat aceste intrebari deoarece am pus un obiectiv AF-S de 18-70mm pe el si pt un noob ca mine, ma descurcam mult mai bine decat cu tokina care il aveam deja... mersi pt tot loock, on 13th August 2012, 05:20, said: Poate a gresit cand a scris, si era vorba de fapt despre D3000 Sau poate sunt stricate angrenajele la obiective... Serios vorbind insa, este chiar laudabil ca un incepator realizeaza ca astfel de obiective sunt greu de utilizat, si necesita cunoastere si experienta. 11-16 f 2.8 este un obiectiv foarte sharp, si luminos pe deasupra, care are insa un contrast cam dur pt. anumite subiecte. Se poate corecta la postprocesare... Este foarte utilizat pe formatul crop APS-C, atat pt. peisaje, cat si pt. fotografie de interior - atat pt. documentare, fotografie comerciala in vanzari imobiliare, cat si pt. ansambluri de mobilier si decoratiuni interioare, si de asemenea, este f. bun pt. portret ambiental - daca sti cum sa stapanesti asa ceva. Sigma 8-16 f 4.5-5.6 este inca si mai sharp si mai wide, insa semnificativ mai beznos... Pastreaza clar obiectivul Tokina 11-16 f 2.8, pt. ca este f. bun. La peisaj, pe ulrawide, smecheria este sa incadrezi de jos, aproape de sol, si atat primplanul de sol sa fie interesant, cu texturi, etc., cat si planurile din spate. Pt. claritate din primplan pana in fundal, se seteaza diafragma pe la f 8 -10 pt. profunzime de clariate, si nu se focalizeaza nici foarte aproape - se cauta in functie de focala, setarea optima. La subiecte apropiate, daca nu se urmareste intentionat si justificat, o deformare anamorfica sau caricaturala, atunci se pastreaza 5 diagonale spatiale ale subiectului, ca si distanta minima de focalizare. Asta inseamna de ex. ~ 1,5m pt. portret de cap uman vazut frontal, perpendicular si paralel. Fisheye-ul se utilizeaza rar. Imaginea fara corectie rectilinie, se poate corecta software la postprocesare, chestie pe care oricum trebuie sa o faci si la alte wide-uri si ultrawide-uri, dar reducerea deformarii in butoi, presupune cresterea deformarii in picatura spre colturi.... Corectat software, fisheye-ul nu mai este la fel de wide, insa oricum focala de fisheye incadreaza mult mai larg decat una corectata rectiliniu. Oricum, daca ai Tokina de la 11mm, rar mai ai ce face cu acel fisheye. Pt. caricaturi bine justificate, trebuie sa sti f bine ce faci si sa ai noroc de multe chestii la rand... Daca nu sti ce sa faci cu fisheye-ul, poti sa-l vinzi, insa Tokina ai fi fraier sa-l dai, daca este in stare buna. Nicolaie vad ca accepta numai sub forma de donatie... Mersi mult pt tot, dupa cum i-am raspuns si lui Nicolaie... este chiar un d300 si nu un d3000.. m-am interesat cat de mult am putut inainte de al cumpara iar in pretul de 500 euro aparatul cu ambele obiective mi l-a adus cineva (furat) dar foarte bun... chiar m-am bucurat cand am vaztu ca are doar 14k cadre ca la 15 ajunsese dupa app 1k de poze facute de mine (aiurea)... despre acest Tokina am adresat intrebarea (ce face?) deoarece sunt incepator si nu cunosc in domeniu iar, in comparatie cu un 18-70 pus pe d300-ul meu, m-am descurcat mult mai bine fata de tokina mai ales la focalizare... nu stiam ca are motoras de focalizare in body dar avand in vedere ca ambele obiective se folosesc pe astfel de corp, m-am gandit ca ar putea avea :-?? am avut de ales intre d300 si d5100 si l-am ales pe acesta deoarece m-a atrast modelul semi-pro plus ambele obiective care se ridica la peste 6000 lei la un pret ff mic.. acum urmeaza sa invat sa`l folosesc... mersi mult pt raspuns Ah si app, obiectivele sunt in stare perfecta de funtionare la fel si corpul! nu le-am luat la pretul asta din cauza ca sunt "...." |
#6
Posted 13 August 2012 - 10:43
cll4u, on 13th August 2012, 11:32, said: Mm-am interesat cat de mult am putut inainte de al cumpara iar in pretul de 500 euro aparatul cu ambele obiective mi l-a adus cineva (furat) dar foarte bun... chiar m-am bucurat cand am vaztu ca are doar 14k cadre |
#7
Posted 13 August 2012 - 10:59
#8
Posted 13 August 2012 - 12:38
cll4u, on 13th August 2012, 11:59, said: Voi tine cont, mersi!) Si eu am avut ocazia, atunci cand cautam sa trec la full-frame, sa cumpar un set furat, de 5Dmk1 plus obiective. Am refuzat, desigur, pentru ca daca eu cumpar un set furat, hotul o sa ii ia altcuiva aparatul din mana pe strada, ca sa mai gaseasca un client, pentru ca a vazut ca se fac bani din asta. Stiu, e o polemica, daca nu il cumperi tu, il cumpara altul, bla bla. E un subiect foarte sensibil si ti-as recomanda pe cat posibil sa nu mai spui nimanui, niciodata, ca sculele sunt furate. Daca cineva mi-ar oferi scule furate cred ca as fi mai tentat sa il denunt decat sa le cumpar. Oricum ar fi, ai un set bun si ce iti ramane este sa te bucuri de el. Nu lua 18-70 in completare, mai bine incearca sa mergi pe ceva de gen 17-50 2.8 de la tamron. |
#9
Posted 13 August 2012 - 13:15
Pai da, dar omu' vrea AF bun si rapid...si daca se poate sa vina si furgasit la o fractiune din pret...
Daca tot are astfel de relatii, macar recomanda un Nikkor 17-55 f 2.8 ..., plus 35 1.4, 50 f 1.4, 85 f 1.4... Sau si mai bine, schimba D300-le cu un D700/D800 sau D600 cand si daca apare, si atunci da si Tokina ala cu f 2.8 care-i de crop ( chiat ca am auzit ca acopera si FF de pe la 15-16mm poate si mai wide, insa nu stiu cat de bun la margini/colturi) Si ia Nikkor 24-70 f 2.8, si raman si 35 1.4, 50 1.4 si 85 1.4, plus un 135 f 2 DC Funny este ca eu chiar glumesc bine de tot, pt. ca optica Nikkor este tinuta la distanta de mine, de forte nucleare tari. Edited by loock, 13 August 2012 - 13:31. |
#10
Posted 13 August 2012 - 14:43
loock, on 13th August 2012, 14:15, said: Pai da, dar omu' vrea AF bun si rapid...si daca se poate sa vina si furgasit la o fractiune din pret... Daca tot are astfel de relatii, macar recomanda un Nikkor 17-55 f 2.8 ..., plus 35 1.4, 50 f 1.4, 85 f 1.4... Sau si mai bine, schimba D300-le cu un D700/D800 sau D600 cand si daca apare, si atunci da si Tokina ala cu f 2.8 care-i de crop ( chiat ca am auzit ca acopera si FF de pe la 15-16mm poate si mai wide, insa nu stiu cat de bun la margini/colturi) Si ia Nikkor 24-70 f 2.8, si raman si 35 1.4, 50 1.4 si 85 1.4, plus un 135 f 2 DC Funny este ca eu chiar glumesc bine de tot, pt. ca optica Nikkor este tinuta la distanta de mine, de forte nucleare tari. Niciodata nu e prea tarziu sa treci peste parerile preconcepute. |
|
#11
Posted 13 August 2012 - 18:10
Daca stii ca e furat, esti complice. Nu le doresc insa celor ce cumpara (constient) bunuri furate decat sa ramana fara ele, si sa dea declaratii la politie... pacat ca e mai greu cu aparatele.
Asadar: cll4u, mergi la Skin fara grija. |
#12
Posted 18 August 2012 - 10:30
Sunt curios cati fotografi din Romania au (aveau) combinatia asta de obiective, tinand cont de raritate cred ca ii poti numara pe degetele de la o mana. Totul e pana intra unul dintre ei aici si o sa isi recunoasca/ revendice aparatura, moment in care o sa te gaseasca politia si ramai si fara ea, si amprentat si in baza de date, si cu amenda.
Daca tot esti fan de chilipiruri dinastea, cauta sa vezi cum arata o diploma de studii pe Foto-Video de la vreo facultate de arte, poate-ti xeroxezi si modifici si tu una si nu o sa mai ai nevoie de cursuri. |
#13
Posted 20 August 2012 - 12:40
AlexIP, on 18th August 2012, 11:30, said: Sunt curios cati fotografi din Romania au (aveau) combinatia asta de obiective, tinand cont de raritate cred ca ii poti numara pe degetele de la o mana. Totul e pana intra unul dintre ei aici si o sa isi recunoasca/ revendice aparatura, moment in care o sa te gaseasca politia si ramai si fara ea, si amprentat si in baza de date, si cu amenda. Daca tot esti fan de chilipiruri dinastea, cauta sa vezi cum arata o diploma de studii pe Foto-Video de la vreo facultate de arte, poate-ti xeroxezi si modifici si tu una si nu o sa mai ai nevoie de cursuri. In primul rand nu stiu sigur daca aparatura este furata! ci a fost cumparata de la cineva din strainatate iar la pretul cu care am luat-o pur si simplu AM PRESUPUS! nu este nevoie sa vii tu si sa`mi spui ce si cum! daca pute`ai sa imi raspunzi la intrebarea pe care am adresato ok, mersi! daca nu, SALUT! |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users