Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Clipboard files copy/paste, filen...

Care-i treaba cu Reddit-ul? (nu m...

Diferente diferentiale

Finala Eurovision 2024
 De ce nu protestati?

Etanșare intre cada perete b...

Back-up box Fronius ?

Router de la Digi nu face fata la...
 Magnolii

Achizitie LG OLED evo 55C31LA - e...

Aplicatii PV Huawei Sun

Istoric deplasari - GPS
 Surub autoforant-metric mixt

Lipsa semnal - strategie de marke...

One week meal plan - Pachet

Apometru defect?
 

Marș ciclist de protest 10 mai 2014

- - - - -
  • Please log in to reply
160 replies to this topic

#19
gozmyn

gozmyn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,642
  • Înscris: 17.03.2009

View PostAdm, on 02 mai 2014 - 17:44, said:


Ca multi hipioti tampiti, nu inteleg ca Bucurestiul e un oras atipic, ca avem o concentratie imensa de locuitori/km2, ca nu avem transport in comun si ca strada e pentru masini!


Ma dezamagesti cu o astfel de gandire de ceafa lata. Strada nu e doar pentru masini, si nu inteleg de unde va vin astfel de idei... Oare ati fost vreodata intr-o alta tara sau ati parasit macar Bucurestiul?

#20
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
@Adm: Sunt 1,5 milioane de maşini şi au loc în trafic doar 10.000. Ce-ar fi să ne facem toţi ambiţia să încercăm să circulăm cu ele? Cam cum crezi că ar funcţiona?

Ce rezolvi punând problema la modul "noi contra lor" şi spunându-ne că urăşti oamenii din jur? Toţi avem maşini, 1,5 milioane la o populaţie de 2 milioane înseamnă că doar copiii nu mai au maşină proprie. Cum vrei să le folosim?

Serios te întreb, cum vezi rezolvarea problemei? În momentul de faţă încă mai poţi circula cu maşina prin oraş pentru că 150 de alţi şoferi au fost rezonabili şi au lăsat-o pe al lor acasă. Deci eu aleg să las maşina acasă şi să merg cu autobuzul sau bicicleta pentru ca tu să poţi merge cu maşina mai uşor, iar tu îmi spui că mă urăşti pentru asta? OK, o să încep să circul şi eu şi alţii cu maşina, să vedem ce iese. Eu am program flexibil la serviciu, pot să-mi aleg orele când mă duc şi mă întorc. Al tău e la fel?

Edited by wirespot, 02 May 2014 - 18:03.


#21
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,092
  • Înscris: 07.07.2006
Da, străzile sînt pentru mașini, cum trotuarele sînt pentru pietoni și cum pistele de biciclete sînt pentru biciclete. Sînt, sau ar trebui să fie, 3 categorii de căi de comunicație diferite. Deși bicicletele au voie și pe stradă, deci au acces peste tot.
Nu zic, unele din idei sînt bune, de pildă ar trebui într-adevăr să existe o politică pentru transportul în comun, dar nici pasajele nu sînt degeaba, ba din contra, ar fi nevoie de mai multe, însă care să nu ducă traficul direct în centru, ca și de mai multe parcări, pentru că lumea va merge cu mașina în continuare. Cel puțin cei care au drumuri mai complexe, care au de luat sau lăsat un copil la școală, de făcut cumpărături, de ajuns în locuri fără transport în comun etc. Chiar aș risca să estimez că cei care pot ajunge ușor la țintele zilnice cu transportul în comun îl folosesc în proporție destul de mare. Cine are metrou direct către serviciu aș paria că îl folosește. Deci cine merge cu mașina e probabilitate mare că nu are alternativă la fel de comodă/rapidă etc.
Faza cu „nu e loc decît de 10000 de mașini” e o eroare sau o manipulare. 10000 de mașini ocupă cam 70 km de benzi de circulație. Adică au loc toate înșirate din Otopeni pînă în Piața Victoriei, pe ambele sensuri.
Zilnic circulă numai între Piața Presei și Otopeni peste 50000 mașini.

#22
Corupt

Corupt

    Parazit nebun

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,312
  • Înscris: 03.02.2010

View Postwirespot, on 02 mai 2014 - 15:26, said:

...
Ete caca statistica. Nu circula toti in acelasi loc si in acelasi timp. Sunt care merg cu masina din dumincia in duminica.
Sunt care au mai multe masini cumparate si nu cred ca merg cu 3 in acelasi timp.

View PostDubai, on 02 mai 2014 - 16:21, said:

Ignora-l, e cu nasul pe sus, si nu crede in dreptul biciclistilor de a fi pe strazi.
Pentru ca nu au ce cauta pe strazi. Cand zic asta ma gandesc si la ei :)
In putine locuri infrastructura rutiera creata acum mult timp (pt alte conditii, acum doar se incearca imbunatatirea/adaptarea ei) permite circularea atat a masinilor cat si a biciclistilor.
Cea mai buna varianta cred ca e crearea de piste pt biciclisti, dar pe trotuar (si delimitate, daca au cum)

View Postwirespot, on 02 mai 2014 - 16:31, said:

Ciclistul e un risc?
Moto/ ciclistul se expune unui risc mai mare decat cei care stau in spatele unui volan.

Uite un exemplu:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/G3ryu0icqAc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Daca in locul taximetristului era un biciclist care il deranja pe autor ?

Daca vrei pot sa caut si clipuri cu bi/moto - ciclisti care merg de parca strada e doar a lor sau, din contra, care merg legal (sau la limita legii) si sunt accidentati.

#23
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,202
  • Înscris: 22.05.2003
Problema este ca fortand lucrurile intr-o directie gresita (un fel de terorism urban) nu rezolvi lucrurile, ci creezi doar frustrari.

Eu nu stau in Bucuresti, dar in fiecare zi vad incolonate mii de masini, tarandu-se pline de oameni stresati si nervosi.

Seara se repeta acelasi scenariu, in sens invers.

Cred ca majoritatea ar renunta la masina, daca ar avea alternative decente. Cum aceste alternative lipsesc cu desavarsire, nici metoda Ponta "creste pretul pana devin pietoni" nu are succes pt ca daca nu pot ajunge la serviciu, oamenii nu au ce manca.

Bucurestiul se prabuseste prin propria greutate.
Se vede clar cum cresc suburbiile, dar cresterea e franata de lipsa utilitatilor, a transportului, a gradinitelor etc.

Pe scurt, nu suntem in stare de nimic.

Totusi, acest terorist urban nu va face pe nimeni sa mearga pe jos mai mult de 1Km, iar bicicleta implica mai multa sportivitate.

#24
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002

View PostAdm, on 02 mai 2014 - 20:24, said:

Problema este ca fortand lucrurile intr-o directie gresita (un fel de terorism urban) nu rezolvi lucrurile, ci creezi doar frustrari.

Perfect de acord, problema trebuie abordată din multe puncte de vedere. În mod normal un oraş se dezvoltă pe orizontală, prin unirea cu localităţile învecinate, şi e esenţială infrastructura în acest sens.

Dar nici să stăm să aşteptăm nu e ok. Pentru că uite, problema creşte de la an la an şi nu se face absolut nimic relevant. Ba dimpotrivă. Scăderea parcului auto RATB cu 30% ar fi o tâmpenie monstruoasă, ar însemna aproximativ jumătate de milion de călătorii zilnic care devin imposibile. Sunt singurul care-şi aduce aminte ce au însemnat lucrările de pe axa Ştefan cel Mare - Mihai Bravu la metrou şi tramvai de acum câţiva ani? Sau ce se întâmplă acum în Drumul Taberei?

@abancor: Mă refeream la capacitatea de circulaţie, la "debit" ca să-i zicem aşa. Străzile Bucureştiului pot deservi doar maxim 10.000 de maşini pe oră. Ăsta e debitul traficului bucureştean. Sigur, în trafic la un moment dat se pot afla între 50.000-100.000 de maşini... dar cum se mişcă? La fel de bine poţi spune că în Bucureşti încap 1,5 milioane de maşini... doar că 19 din 20 stau pe loc. Ăsta nu e trafic, e o mare parcare.

#25
miromulus

miromulus

    c'mon inner peace...!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,613
  • Înscris: 25.01.2006
Soseaua e pentru masini dar orasul e pentru oameni. La fel de usor ar putea spune si biciclistii, circulati cu masina pana va saturati, in afara orasului, si lasati oamenii sa mearga prin oras. Si nu ma intelegeti gresit: si eu am masina si sunt uneori la fel de grabit ca orice alt om. Dar mi se pare stupid sa te opui unei benzi de biciclete, care ocupa 50 de centimetri si iti poate elibera o parte din drum. Eu nu mor cand vad un biciclist in dreapta. Mor cand vad orasul plin de masini cu un singur om in ele.

Iar biciclistii sunt si nu sunt o problema. Inca. Majoritatea biciclistilor sunt tineri, de multe ori pustani. De asta par o problema pe sosea. In realitate vor fi o problema abia cand vor creste, daca-si vor pastra obiceiul de a merge pe bicicleta. Si nu pentru ca vor deveni niste maniaci pe sosele. Ci pentru ca vor cere sa le fie ascultata opinia. Si daca poti ignora niste pusti, cand ei se transforma in mii de votanti, se schimba distractia.

Edited by miromulus, 03 May 2014 - 00:04.


#26
Spring76

Spring76

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 418
  • Înscris: 13.03.2014
Mă înspăimântă câtă prostie poate exista la unii oameni de aici.
-----
Eu, când sunt în mașină și văd un biciclist pe stradă zic mersi că nu e și el cu mașina și că nu poluează ca mine. Cum dracului să nu fii recunoscător celor care circulă cu bicicleta că nu folosesc mașina?! Probabil că ignoranții își închipuie că bicicliștii nu au sau nu-și permit mașină.
-----
Dragi ignoranți, vă dau exemplul meu: am mașină și o folosesc ZILNIC. Cam 50 km pe zi în București, în medie. De puțină vreme, mi-am cumpărat o bicicletă ELECTRICĂ și am decis ca, pe vreme frumoasă, să încerc să înlocuiesc mașina cu ea. Parțial, am reușit. Ceea ce mă împiedică să RENUNȚ COMPLET la automobil (pe vreme frumoasă) este lipsa infrastructurii pentru biciclete. Eu nu voi circula NICIODATĂ cu RATB sau metroul (pentru că urăsc aglomerația) și nu voi renunța NICIODATĂ la automobil dacă plouă, ninge sau carosabilul este ud. Dar, dragi ignoranți, aș renunța MULT MAI DES la mașină (pe vreme frumoasă) pentru bicicleta mea electrică, dacă
1) Aș putea merge cu bicicleta fără să mă dau jos de pe ea la fiecare bordură sau intersecție.
2) Pietonii nu ar mai folosi pista dedicată bicicletelor (pistele pe trotuar sunt o prostie, nu poți circula cu bicicleta electrică cu 25 km/h pe trotuar).
3) Ar fi mai multe parcări păzite pentru biciclete (cu plată, evident).

-----
Încă ceva: biciclistul poluează orașul cu noxe chiar mai puțin decât cel care merge cu autobuzul! Ar trebui ca oamenii, în București, să boicoteze autobuzele (prea poluante) și tramvaiele (prea zgomotoase) și să ceară mai multe TROLEIBUZE.
-----
În ceea ce privește bicicletele, eu visez la un oraș plin de piste de biciclete cu lățime de 2,5 (doi metri și jumătate), complet separate de șosea și trotuar, ceea ce este un standard în Olanda. Asta ar permite și bicicliștilor începători (femei, copii) să poată folosi orașul fără a avea un motor poluant sub fund. Nevastă-mea ar vrea și ea să înlocuiască uneori mașina cu bicicleta dar îi este foarte frică să meargă cu bicicleta pe stradă sau pe trotuare prea înguste și aglomerate.

#27
Spring76

Spring76

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 418
  • Înscris: 13.03.2014

View PostAdm, on 02 mai 2014 - 17:44, said:

Daca toti bucurestenii s-ar hotara sa devina de maine biciclisti
Dacă toți bucureștenii s-ar hotărî (nu „hotărâ”!)  să devină de mâine bicicliști
1) Bucureștiul ar avea calitatea aerului de la Snagov.
2) În loc de motoarele automobilelor și autobuzelor s-ar auzi ciripitul mierlelor, pițigoilor, vrăbiilor ș.a.
3) Ar fi mai puțini oameni bolnavi cu sistemul respirator și circulator (aer mai bun și sport mai mult).
4) Străzile s-ar strica de zece ori mai greu (greutatea mare a vehiculelor le distruge) și deci ar costa de zece ori mai puțin.
5) Spațiul ocupat de mașinile parcate pe trotuare ar putea fi înlocuit cu gazon și flori.
și altele la care nu m-am gândit încă.

View PostAdm, on 02 mai 2014 - 20:24, said:

bicicleta implica mai multa sportivitate.
Nu și dacă este electrică. Poftim, studiază: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/dBxXH91G-6M?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#28
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005
Initiativa e foarte buna Succes si zi insorita!

#29
algorab

algorab

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 759
  • Înscris: 29.10.2003
Succes cu initiativa.

Dar inainte de o asemenea actiune, cred ca ar trebui rezolvate alte probleme mai arzatoare si care reprezinta o pre-conditie pentru ceea ce vreti sa obtineti:
1. Politia care sa fie activa si sa sanctioneze pe toti cei care fac tampenii in trafic
2. Educarea fortata a soferilor care parcheaza aiurea :
   - in spic atunci cand strada permite doar parcare paralele cu bordura.
   - dublu, blocand o banda intreaga
   - pe trotuar si blocheaza complet pietonii, fortandu-i sa circule pe unde pot.
pentru ca sant lenesi, nesimtiti, marlani, badarani, etc.
3. Educarea pietonilor ca sa priceapa ca trotuarul este pentru ei si soseaua pentru trafic si ca ei nu au ce cauta pe carosabil.
4. Piste pt biciclisti impartite cu transportul in comun, dar marcate si protejate de cei care abuzeaza, pe toate arterele mari ale orasului
5. Iluminare si marcare corespunzatoare a carosabilului. Fratele meu, care este biciclist, a suferit un accident pe bicicleta din cauza iluminarii proaste si a finisarii la fel de proaste a carosabilului, care s-a lasat cu fractura urata la genunchi si cu aproape 1 an de inactivitate si recuperare.

#30
pg-soare

pg-soare

    Ciclist de mahala

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,533
  • Înscris: 14.09.2008

View PostAdm, on 02 mai 2014 - 17:44, said:

Urasc biciclistii din tot sufletul, pe locul 2 fiind motociclistii.

Ca multi hipioti tampiti, nu inteleg ca Bucurestiul e un oras atipic, ca avem o concentratie imensa de locuitori/km2, ca nu avem transport in comun si ca strada e pentru masini!

Acest lobby nu face decat sa forteze mana autoritatilor in a crea benzi dedicate pt biciclisti, adica dispare o jumatate de banda pentru a trece o martoaga odata pe ora!

Great! Suntem europeni, valoarea mea, valoarea mea!

Daca toti bucurestenii s-ar hotara sa devina de maine biciclisti, ar fi ca la Beijing!

Vara vine cate un dobitoc si blocheaza Kiseleff cu tot felul de initiative "bio" => chiar si in week-end innebunesti pana treci de P-ta Victoriei!
Da, pt ca ei nu pot protesta decat blocand traficul din Bucuresti! Am sta odata o ora blocata la Arcul de Triumf pt ca era un maraton pe 2 roti si dupa plutonul fruntas, trecea cate o martoaga la minut, iar politia ii proteja de parca erau specie pe cale de disparitie!

Vreti sa bicicliti?
Urcati abataju pe masina, mergeti pana la primul drum de tara si pedalati pana simtiti ca se topeste sunca!
Tu-i muma-n cur de tupeisti, mai incearca unii sa atraga populatia Bucurestiului la putin sport, blocand o strada in weekend. Da-i draq, eu vin doar la munca la Bucale si vreau sa merg cu masina iar cand ajung la munca. Gandire de ghiorlan.
Uite, eu merg des la munte cu bicicleta cu trenul, pentru ca nu am masina, dar ce ma fac cand vreau sa merg 10km prin bucuresti? Sa iau Ratb-ul? Taxiul? Metroul? Ca sa-ti fac tie pe plac? N-am chef asa ca merg cu bicicleta in cele mai multe cazuri NORMAL.  Recunosc ca mai traversez pe rosu, dar cand nu incomodez Traficul de Masini (literele mari sunt pentru a-mi demonstra admiratia si slava pentru aceste zeitati) deloc! Desi stiu ca stand in aerul poluam cu o activatate cardiaca ridicata imi fac rau.

Ai si tu dreptate, nu prea ai cum sa mergi la munca cu bicicleta pentru ca transpiri. Oricat de putin ai face-o si chiar daca ti-ai schimbat tricoul pana nu faci un mic dus, dupa 9 ore de stat p-acolo tot se simte. (cel putin eu simt, nu ca put)


@Corupt, videoul ala e IRELEVANT, bicicleta nu are aceeasi latime ca a taxiului, te poti baga f usor intre masina care merge, si cea stationata (personal, m-as fi bagat ... Esti culmea, dai exemplu video-uri cu masini ca sa "ataci" biciclistii. Asa de situatie penibila n-am mai vazut pe aria de ciclism.


OFFTOPIC, de ce pietonii ies ca tampitii pe sosea la trecerea de pietoni? :-/

#31
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Postalgorab, on 03 mai 2014 - 06:39, said:

5. Iluminare si marcare corespunzatoare a carosabilului. Fratele meu, care este biciclist, a suferit un accident pe bicicleta din cauza iluminarii proaste si a finisarii la fel de proaste a carosabilului, care s-a lasat cu fractura urata la genunchi si cu aproape 1 an de inactivitate si recuperare.
Poti sa-mi spui si ce model de far avea pe bicicleta de nu i-a permis sa vada neregularitatile asfaltului?
Pentru toti cei ce sustin ca strada e doar a masinilor le reamintesc ca exista un cod rutier in care sunt reglementate circulatia pe strada a tuturor categoriilor de vehicule si chiar a pietonilor, pistele, trotuarele, potecile nefiind altceva decat alternative de separare a traficului.

#32
Corupt

Corupt

    Parazit nebun

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,312
  • Înscris: 03.02.2010

View Postpg-soare, on 03 mai 2014 - 08:48, said:

@Corupt, videoul ala e IRELEVANT, bicicleta nu are aceeasi latime ca a taxiului, te poti baga f usor intre masina care merge, si cea stationata (personal, m-as fi bagat ... Esti culmea, dai exemplu video-uri cu masini ca sa "ataci" biciclistii. Asa de situatie penibila n-am mai vazut pe aria de ciclism.
Vezi ca ai citit postul invers :)
Nu dadeam exemplu de masina vs masina. Dadeam exemplu de sofer ... mai nervos si putin instabil. Dadeam exemplu de un om care la fel de usor poate sa loveasca un biciclist in trafic doar pt ca el (soferul) -crede ca- are dreptate, iar in cazul unui biciclist se lasa si cu vanatai.

Iti aduci aminte de incidentul cu bmw de anul trecut cred ? Cand s-a bagat unul in niste biciclisti care tot asa participau la un miting ?
Cam asta vroiam sa subliniez, ca nu stii peste cine dai. Daca ai citi comentariile (de pe tt) la acel clip ai vedea cati il felicita si ii zic sa procedeze la fel in viitor. :)

View Postalgorab, on 03 mai 2014 - 06:39, said:

1. Politia care sa fie activa si sa sanctioneze pe toti cei care fac tampenii in trafic
Pai nu asta face ? :D

[ https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1.0-9/10247295_676907612346363_6026605479197679737_n.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#33
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,092
  • Înscris: 07.07.2006

View Postwirespot, on 02 mai 2014 - 22:22, said:

@abancor: Mă refeream la capacitatea de circulaţie, la "debit" ca să-i zicem aşa. Străzile Bucureştiului pot deservi doar maxim 10.000 de maşini pe oră. Ăsta e debitul traficului bucureştean. Sigur, în trafic la un moment dat se pot afla între 50.000-100.000 de maşini... dar cum se mişcă? La fel de bine poţi spune că în Bucureşti încap 1,5 milioane de maşini... doar că 19 din 20 stau pe loc. Ăsta nu e trafic, e o mare parcare.

De unde aveți cifrele astea? 10000 pot trece pe oră lejer numai prin intersecția de la Universitate (10 benzi, deci 1000/bandă/oră, adică o medie de 17/bandă/minut, absolut lejer).
Schimbînd subiectul, mi se pare OK promovarea bicicletei în trafic ca mijloc de transport, dar nu ca obiect sportiv sau jucărie. Nu te poți plînge că nu ai pe unde să te „plimbi” (pentru asta există parcuri, păduri, șosele slab circulate etc.), ci doar că nu ai pe unde să te „deplasezi”. Aici văd conflictul mașini - biciclete: în ce privește deplasarea de la A la B; în schimb nu mi se pare normal să cedăm din carosabil pentru promenadă. Sînt de acord să fiu coleg de trafic cu bicicliști, dar nu sînt de acord cu plimbările pe carosabil. E o diferență. În primul caz, e vorba de o mașină mai puțin, în al doilea, de o bicicletă în plus.
Deci, lăsați exagerările și formulați clar cererile, ca să fie inatacabile. Una e să ceri mai puține mașini în trafic, alta să ceri dreptul de a te plimba pe stradă.

#34
LordRevan

LordRevan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,478
  • Înscris: 10.12.2007
Sunt de acord cu acest mars, insa nu stiu daca voi ajunge.
Nu stiu cum prin acest mars se poate rezolva ceva, adica de ce se recurge la mars; de ce se alege marsul ca forma de protest si nu altceva?

In plus, as milita si pentru crearea unor anumite obligatii pentru biciclisti. Acestia sunt parte din trafic, asa este. Multi striga pentru drepturi, ca lumea sa-i vada si pe ei in trafic. Dar cu obligatiile cum ramane?
Am vazut si auzit de multi biciclisti care circula fara capul pe umeri, fara sa le pese de pietoni sau alti participanti la trafic, ori de regulile de circulatie, pedaleaza beti si alte cele. De exemplu, as introduce permisul pentru biciclisti si amenzile.

#35
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002

View PostCorupt, on 03 mai 2014 - 11:51, said:

Iti aduci aminte de incidentul cu bmw de anul trecut cred ? Cand s-a bagat unul in niste biciclisti care tot asa participau la un miting ?

Pe principiul ăsta n-ar trebui să mai ieşi deloc din casă, că nu ştii peste cine dai. Sau să ieşi doar cu tancul.

De unde ideea că toată responsabilitatea aparţine pietonilor sau cicliştilor? Nu e mai logic că cel care conduce o maşinăre de două tone are responsabilitatea maximă? S-ar putea să aveţi o trezire la realitate foarte neplăcută dacă provocaţi vreodată un accident. Desigur, victima va suferi fizic cel mai mult, dar să nu credeţi că nu vor exista consecinţe pentru şofer.

abancor said:

De unde aveți cifrele astea? 10000 pot trece pe oră lejer numai prin intersecția de la Universitate (10 benzi, deci 1000/bandă/oră, adică o medie de 17/bandă/minut, absolut lejer).

De la Poliţia Capitalei. S-au făcut măsurători, 10.000 e de fapt un maxim teoretic, ei au măsurat doar 8000 la ore de vârf. Asta era în 2010, îmi imaginez că situaţia nu s-a îmbunătăţit în ultimii 4 ani ci dimpotrivă. Stai să văd dacă găsesc vreun comunicat sau articol... uite unul din Evenimentul Zilei (nu ştiu ce se întâmplă cu diacriticele pe pagina aia dar sper că se înţelege).

abancor said:

Nu te poți plînge că nu ai pe unde să te „plimbi” (pentru asta există parcuri, păduri, șosele slab circulate etc.), ci doar că nu ai pe unde să te „deplasezi”.

Cum ajungi cu bicicleta până la parc, păduri, şosele etc.?

abancor said:

Sînt de acord să fiu coleg de trafic cu bicicliști, dar nu sînt de acord cu plimbările pe carosabil.

Stai că nu înţeleg, ce importanţă are unde şi de ce se duce omul? Ca şofer te întreabă cineva dacă te plimbi sau dacă te duci la lucru?

#36
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002

View PostLordRevan, on 03 mai 2014 - 12:34, said:

de ce se alege marsul ca forma de protest si nu altceva?

Ce alternativă ai propune? Un marş crează vizibilitate. După cum ai observat şi aici pe forum, sunt mulţi oameni cu impresia că faptul că încă se mai poate circula cu maşina este ceva de la sine înţeles, că nu există nicio problemă. Poate când vor vedea câteva mii de oameni deplasându-se cu un anumit mesaj vor înţelege că situaţia nu e chiar aşa roz.

Doi la mână, politicienii noştri se fac că plouă dacă nu-i iei tare. UE e cu ochii pe noi şi ne tot bate la cap să facem ceva cu infrastructura şi poluarea, ei se fac că nu aud şi pretind că totul e ok. Uitaţi, cetăţenii sunt mulţumiţi, care e problema? Când ies mii de oameni în stradă nu poţi să îi mai ascunzi sub preş, să pretinzi că de fapt sunt mulţumiţi.

LordRevan said:

In plus, as milita si pentru crearea unor anumite obligatii pentru biciclisti. Acestia sunt parte din trafic, asa este. Multi striga pentru drepturi, ca lumea sa-i vada si pe ei in trafic. Dar cu obligatiile cum ramane?

Parţial de acord. Ar trebui ca cicliştii care participă la traficul auto să cunoască regulile de circulaţie. Dar mai logic ar fi crearea unei infrastructuri specifice bicicletelor, aşa cum există trotuarele pentru pietoni. Iar regulile necesare să fie cele necesare pentru circulaţia pe acea infrastructură. Aşa şi pietonii trebuie să cunoască nişte reguli. Introducem permis şi pentru pietoni?

Şi hai s-o luăm şi invers. Toţi şoferii au permis şi cunosc (teoretic) regulile. Atunci de ce se produc totuşi accidente? E suficientă oare cunoaşterea regulilor şi trecerea unui test pentru a fi un participant model la trafic?

Doi, oamenii cu scaun la cap fac lucrurile din timp, în mod organizat. Ţările nordice ţin cursuri de circulaţie la şcoală, iar copiii de 14 ani dau un test. Existau şi în România asemenea cursuri, înainte de Revoluţie, la clasele primare, elevii formau patrule de circulaţie şi dirijau circulaţia în intersecţii pentru a învăţa mai bine regulile. Existau inclusiv parcuri special amenajate, cu alei, semne de circulaţie şi mini-treceri de pietoni, unde elevii pe biciclete învăţau regulile de trafic.

Trei, maşinile crează accidente. Ce se întâmplă când se ciocnesc doi pietoni? Ce se întâmplă când se ciocnesc doi ciclişti, sau un ciclist cu un pieton? În câte accidente au fost implicate maşini şi în câte doar pietoni sau ciclişti? Câţi oameni au fost omorâţi de maşini şi câţi de pietoni sau biciclete? Care dintre aceste forme de transport e cel mai riscant?

Edited by wirespot, 03 May 2014 - 13:03.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate