Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Marș ciclist de protest 10 mai 2014
#55
Publicat: 05 mai 2014 - 18:39
Pentru cei interesati, ca in articol au omis etapa :
Quote Traseul marșului: Bulevardul Mareșal Constantin Prezan - Arcul de Triumf – Șoseaua Pavel Dimitrievici Kiseleff - Piața Victoriei - Șoseaua Nicolae Titulescu - Pasajul Basarab - Șoseaua Grozăvești - Întoarcere la Intrarea Grozăvești - Șoseaua Grozăvești - Pasajul Basarab - Șoseaua Nicolae Titulescu - Piața Victoriei - Calea Victoriei - Bulevardul Regina Elisabeta - Bulevardul Schitu Măgureanu - Pod Izvor - Splaiul Independenței - Bulevardul Libertății - Bulevardul Națiunile Unite - Strada Izvor - Calea 13 Sepembrie - Bulevardul Libertății - Bulevardul Unirii - Bulevardul Dimitrie Cantemir - Parcul Tineretului |
#57
Publicat: 05 mai 2014 - 20:30
Te contrazic. Politicianul e un parazit social. Face ce face atâta timp cât i se permite. E foarte sensibil la ieşiri în stradă, pentru că e semn că se îngroaşă gluma. De asta şi are grijă să ne distragă şi educe să nu facem asta. Când se întâmplă îl sperie, tocmai pentru că ştie cât de comod şi delăsător e cetăţeanul mediu.
Asociaţiile care organizează acest eveniment au fost înfiinţate de oameni oarecare, ca mine sau ca tine. Ei sunt cei care după 2-3 ani de activitate au adus la lumină măgăriile astea, lucrând metodic, adunând dovezi, cu citări în instanţă, reclamaţii, birocraţie. Dacă ei îşi dedică timpul şi energia pentru asta, iar eu şi tu şi alţii ca noi nu-i ajutăm, mă gândesc că pot măcar să ies şi eu de 1-2 ori pe an la o plimbare organizată, aşa ca mesaj pentru paraziţi că nu-s chiar de capul lor. Şi să ştii că manifestaţiile astea ajută foarte mult ca imagine, am mai spus asta, UE îi presează foarte tare să rezolve problemele de genul ăsta şi să nu mai fure fondurile alocate. Dar atâta timp cât nu există reacţie din partea populaţiei e mai greu să le dea cu rigla peste degete, pentru că ei zic "păi am făcut piste şi semafoare şi poduri şi pasaje şi oamenii sunt mulţumiţi". Dar când apar câteva mii de nemulţumiţi în stradă nu mai pot să zică asta. |
#58
Publicat: 05 mai 2014 - 21:30
Raman la parerea mea. As vrea sa ma insel insa pana la proba contrarie... Nu ma refer strict la actiunea ce o sa vina pe 10 mai ci in general. Asta e scopul lor acolo, capatuiala, fura cat pot stiind ca sunt penalizati o data la 4 ani si ce se intampla de fapt e ca tot aia sunt pe liste. De ce nu au ramas sa profeseze conform pregatirii lor? Probabil sunt slab pregatiti si nu au gasit alta sursa de venituri substantiale decat capusarea bugetului oricare ar fi el.
Ma confrunt si eu pe plan local cu nesimtirea autoritatilor, mare parte din ce am reusit a fost dupa ce am dat cateva telefoane "mai sus" pentru o vorba ceva mai buna. Uneori mi-e scarba de oras, nororcul meu e ca peste 1/2 din timp mi-l petrec si la un punct de lucru situat la tara unde pare ca e mai multa civilizatie. |
#59
Publicat: 08 mai 2014 - 14:39
Admir indivizii cu initiativa dar ma ingrozeste atunci cand inflacarea cuprinde masele dezorganizate.
Niste politicieni abili au identificat o turma noua de oameni dornici de scandal, adica proaspetii biciclisti. Ii numesc proaspeti pentru ca ei nu s-au dus cu bicicleta la uzina si nici nu prea au pedalat de placere in Epoca de Aur. In ultimii ani, odata cu ieftinirea transportului in vest, tinereii au descoperit uimitorul Amsterdam, orasul libertatii, al cofee-shop-urilor si al bicicletelor. Fara a gandi prea mult s-au autointitulat biciclisti si automat au cautat sa fie in opozitie cu alti oameni. Dusmanul de clasa al proaspetilor biciclisti este soferul auto, acel capitalist gras, poluator si rau, care merge cu masina doar pentru a epata. Cu astfel de idei in cap au incepu sa fie organizate marsuri ale unor nemultumiti fara prea multa coerenta in idei. Pe ei nu ii intereseaza ca bicicleta este un mijloc de deplasare sezonier, ca nu poate fi folosita de toata lumea sau ca orasele vechi nu au loc de benzi suplimentare. Ei vor drepturi egale cu soferii, chiar daca nu ar trebui sa le aiba. Cei care doresc sa vada rezultatele populismului ieftin, menit sa adune voturi de la neo-biciclisti, pot sa admire Calea Victoriei. O artera vitala pentru o capitala a fost distrusa, traficul a fost blocat, doar pentru ca niste tinerei votanti sa se poata juca multumiti 2-3 luni pe an. Prostii care vor pierde zilnic 20-30 de minute in plus, la orele de varf, nu mai conteaza, votul lor nu poate fi canalizat intr-o directie. |
#60
Publicat: 08 mai 2014 - 14:52
Quote O artera vitala pentru o capitala a fost distrusa, traficul a fost blocat, doar pentru ca niste tinerei votanti sa se poata juca multumiti 2-3 luni pe an |
#61
Publicat: 08 mai 2014 - 15:18
terratec, on 08 mai 2014 - 14:39, said: Niste politicieni abili au identificat o turma noua de oameni dornici de scandal, adica proaspetii biciclisti. Care politicieni? Singura implicare a politicienilor în acest subiect este a-l folosi ca pretext pentru a fura bani de la buget. Lucru care nu mulțumește pe nimeni (în afară de cei care au primit banii). terratec said: In ultimii ani, odata cu ieftinirea transportului in vest, tinereii au descoperit uimitorul Amsterdam, orasul libertatii, al cofee-shop-urilor si al bicicletelor. Care tinerei? Cum spuneam pe alt topic, mulți de aici avem spre 40 de ani sau mai mult. terratec said: Dusmanul de clasa al proaspetilor biciclisti este soferul auto, acel capitalist gras, poluator si rau, care merge cu masina doar pentru a epata. Faci o simplificare stupidă. Toți avem mașini. Sunt necesare. Nu asta e problema. Problema e că nu te mai poți deplasa ok cu nimic. Bucureștiul are un anumit spațiu carosabil, în care încape o anumită cantitate de trafic, care e depășită de zeci sau sute de ori de automobilele existente. Este imposibil ca toți locuitorii să folosească simultan automobilul personal pentru deplasarea în interiorul orașului, nu încap fizic în carosabil decât 10% din automobile. Disproporționalitatea dintre 10% din automobile care ocupă 90% din trafic a fost observată de multe ori și în multe țări și orașe, începând cu anii '50 și proliferarea firească a automobilului ca mijloc de transport. S-au găsit soluții: alte mijloace de transport mai optime, mai rapide, mai ieftine, mai nepoluante pentru oraș, și păstrarea automobilului pentru afara orașului. Edilii inteligenți au implementat aceste metode (majoritatea din țările vestice). Nu știu din ce văgăună ai ieșit cu textele astea dar nu faci decât să apari stupid. |
#62
Publicat: 08 mai 2014 - 15:45
wirespot, on 08 mai 2014 - 15:18, said:
1. Care politicieni? Singura implicare a politicienilor în acest subiect este a-l folosi ca pretext pentru a fura bani de la buget. Lucru care nu mulţumeşte pe nimeni (în afară de cei care au primit banii). 2. Care tinerei? Cum spuneam pe alt topic, mulţi de aici avem spre 40 de ani sau mai mult. Faci o simplificare stupidă. Toţi avem maşini. Sunt necesare. Nu asta e problema. Problema e că nu te mai poţi deplasa ok cu nimic. Bucureştiul are un anumit spaţiu carosabil, în care încape o anumită cantitate de trafic, care e depăşită de zeci sau sute de ori de automobilele existente. Este imposibil ca toţi locuitorii să folosească simultan automobilul personal pentru deplasarea în interiorul oraşului, nu încap fizic în carosabil decât 10% din automobile. 3. Disproporţionalitatea dintre 10% din automobile care ocupă 90% din trafic a fost observată de multe ori şi în multe ţări şi oraşe, începând cu anii '50 şi proliferarea firească a automobilului ca mijloc de transport. S-au găsit soluţii: alte mijloace de transport mai optime, mai rapide, mai ieftine, mai nepoluante pentru oraş, şi păstrarea automobilului pentru afara oraşului. Edilii inteligenţi au implementat aceste metode (majoritatea din ţările vestice). 4. Nu ştiu din ce văgăună ai ieşit cu textele astea dar nu faci decât să apari stupid. 1. Mobilizarile si instigarile vin din anumite zone politice. Masele nu au capacitatea de a se mobiliza fara influenta exterioara. 2. 40 este o varsta periculoasa in prezent. Oamenii constientizeaza esecurile si cauta razbunare, multi devin violenti. 3. Crezi ca este inteligent ca sa se restrictioneze accesul unor mijloace de transport care functioneaza in orice anotimp pentru a se permite accesul jucariilor sezoniere ? De ce nu spui nimic de China ? Acolo sunt mai multe biciclete decat in tot vestul la un loc. 4. Ai gasit o multime cu care te identifici, gandesti la fel ca ea si te crezi revolutionar. Nu cumva eu sunt mai revolutionar pentru ca incerc sa combat ideile unei multimi inflacarate de un nou ideal ? |
#64
Publicat: 08 mai 2014 - 16:49
Quote Crezi ca este inteligent ca sa se restrictioneze accesul unor mijloace de transport care functioneaza in orice anotimp pentru a se permite accesul jucariilor sezoniere ? De ce nu spui nimic de China ? Acolo sunt mai multe biciclete decat in tot vestul la un loc. |
|
#65
Publicat: 08 mai 2014 - 17:27
terratec, on 08 mai 2014 - 15:45, said: Masele nu au capacitatea de a se mobiliza fara influenta exterioara. Este exact ce s-a întâmplat. Aceste asociaţii au fost create de oameni oarecare ce au dorit să schimbe ceva. Dar nu eşti primul care încearcă să insinueze că în spatele lor sunt interese politice. terratec said: 2. 40 este o varsta periculoasa in prezent. Oamenii constientizeaza esecurile si cauta razbunare, multi devin violenti. Găseşti ceva de reproşat oricărei vârste se pare. Tineri nu-i bine, maturi nu-i bine... Tu ce vârstă ai, să înţeleg şi eu care-i vârsta optimă. terratec said: 3. Crezi ca este inteligent ca sa se restrictioneze accesul unor mijloace de transport care functioneaza in orice anotimp pentru a se permite accesul jucariilor sezoniere ? Bicicletele nu sunt atât de sezoniere cum crezi. În ţările vestice s-a demonstrat că dacă infrastructura există şi este întreţinută pot fi folosite tot timpul anului. Chiar şi în ţările cu climă vitregă. Doi, bicicleta e una dintre alternative. Mai există şi transportul în comun. Trei, văd că ignori pe faţă ce ţi se spune. Cum rămâne cu faptul că 10% dintre automobile constituie 90% din trafic? Dă tu te rog o rezolvare. terratec said: De ce nu spui nimic de China ? Acolo sunt mai multe biciclete decat in tot vestul la un loc. Ce anume să spun de China? terratec said: Nu cumva eu sunt mai revolutionar pentru ca incerc sa combat ideile unei multimi inflacarate de un nou ideal ? Ce e revoluţionar în a menţine starea de fapt? Editat de wirespot, 08 mai 2014 - 17:29. |
#66
Publicat: 08 mai 2014 - 19:03
Nicio surpriză, Primăria încearcă blocarea marşului:
Quote Primaria Generala a emis un document prin care se doreste incalcalcarea dreptului de exercitare a libertatii de exprimare a opiniilor politice, sociale sau de alta natura, drept garantat prin Legea 60/ 1991. Organizatorii au depus notificarea cu privire la desfasurarea marsului inca din luna ianuarie (16.01.2014), fiind inregistrata de Primaria Municipiului Bucuresti cu numarul 121405 (vezi documentul in anexa). Acest document a fost inregistrat apoi la Cabinetul Secretarului General sub nr 118/6/17.01.2014. (vezi documentul in anexa).Termenul legal in care Primaria trebuia sa anunte eventualele motive legale pentru care protestul nu poate avea loc trebuiau transmise organizatorilor in maxim 48 de ore. Ieri (7 mai), s-a comunicat ca notificarea protestului a fost reinregistrata cu numarul 118/6/29.04.2014. [...] reinregistrarea unui document este, conform Codului Penal, un fals. In documentul primit se precizeaza "cererea nu poate fi solutionata favorabil". In luna aprilie, organizatorii au fost chemati la Comisia de Ordine Publica din cadrul Primariei, la 3 luni dupa ce marsul indeplinea deja formele legale de organizare. Neoficial, ni s-a comunicat faptul ca Primarul Sorin Oprescu nu este de acord cu marsul. Quote Inca o data, Primaria Municipiului Bucuresti manifesta dispret pentru nevoile si drepturile cetatenilor, limitandu-le dreptul fundamental si incercand o actiune de intimidare cu doar doua zile inainte de protest. In conditiile in care administratia nu a comunicat in termenul legal eventuale motive pentru care marsul nu poate avea loc, marsul va avea loc, organizatorii indeplinind toate prevederile legale stipulate de Legea nr. 60/1991. Anuntam public ca organizatorii vor depune plangere pentru abuz in cazul in care cetatenii vor fi obstructionati de catre autoritati in desfasurarea actiunii care, conform Legii Privind Organizarea si Desfasurarea Adunarilor Publice, este legala. Sursa. |
#67
Publicat: 09 mai 2014 - 01:44
wirespot, on 08 mai 2014 - 19:03, said:
Nicio surpriză, Primăria încearcă blocarea marşului: terratec, on 08 mai 2014 - 14:39, said:
Dusmanul de clasa al proaspetilor biciclisti este soferul auto, acel capitalist gras, poluator si rau, care merge cu masina doar pentru a epata. Și da, întâmplător, chiar cred că, dacă mergi cu mașina pe timp frumos în București, fără să cari marfă/cumpărături, ar trebui să-ți schimbi atitudinea. Bucureștiul are nevoie ca locuitorii lui să folosească vehicule nepoluante. Electrice! Cum automobilele cu propulsie electrică sunt prea scumpe, o soluție excepțională este BICICLETA ELECTRICĂ: rapidă (DACĂ sunt piste ca-n Vest), nepoluantă și EXTREM de plăcută. Și, evident, soluții mai sunt troleibuzele (NU autobuzele!!!), tramvaiele cu garduri gen cele de pe linia 41 (metrou ușor) și metroul subteran. Primăria ar trebuie să taxeze și DESCURAJEZE folosirea automobilelor. terratec, on 08 mai 2014 - 14:39, said:
Ei (bicicliștii) vor drepturi egale cu soferii, chiar daca nu ar trebui sa le aiba. terratec, on 08 mai 2014 - 14:39, said:
Cei care doresc sa vada rezultatele populismului ieftin, menit sa adune voturi de la neo-biciclisti, pot sa admire Calea Victoriei. Editat de Spring76, 09 mai 2014 - 01:30. |
#68
Publicat: 09 mai 2014 - 07:34
Spring76, on 09 mai 2014 - 01:44, said:
... Nu, bre, dușmanul meu (care sunt și biciclist și șofer și pieton) ești tu. Și cei ca tine, ignoranți, răi și agresivi. ... Cand vorbesc despre neo-biciclisti ma refer si la cei care ii considera pe alti cetateni drept "dusmani". Eu nu sunt nici ignorant, nici rau, nici agresiv, incerc sa nu ma las influentat de prima gloata care scandeaza un slogan la unison. Sa nu traiesti cu impresia ca apartii unei categorii speciale sau ca esti vreun ecologist luminat. Si altii au mers cu biciclitele in copilarie, si-au imaginat o lume mai buna atunci cand erau tineri idealisti dar fiecare etapa dureaza o anumita perioada in viata unui om. |
#70
Publicat: 09 mai 2014 - 09:09
Eu vad pe aici doua grupuri de talibani, aia pro bicicleta si aia contra.
Fiecare varianta auto/bici are avantajele ei. Eu unul nu folosesc bicicleta zi de zi, pentru ca nu vreau sa ajung transpirat pe unde am treaba. Folosesc masina si o sa o folosesc in continuare, iar bicicleta doar in scop recreativ. pe de alta parte, nu ma deranjeaza daca oamenii vor sa foloseasca masiv bicicletele, foarte bine din partea mea. Nu au de cat. Am o problema ca f multi biciclisti nu au habar de nici o regula si circula dupa cum ii taie capul (fara lumini, pe interzis, traverseaza calare pe bicla si multe altele). Nu toti, dar o mare parte. Eu unul nu ies cu bicla pana nu ma asigur ca functioneaza luminile, am chestii reflectorizante, etc. pentru ca am grija sa ma fac cat mai vizibil, din grija pentru propria piele. Pe de alta parte, chestia cu bicicleta nu va prinde pana nu vom avea o retea de transport in comun bine pusa la punct. |
#71
Publicat: 09 mai 2014 - 10:54
terratec, on 09 mai 2014 - 07:34, said:
Sa nu traiesti cu impresia ca apartii unei categorii speciale sau ca esti vreun ecologist luminat. Si altii au mers cu biciclitele in copilarie, si-au imaginat o lume mai buna atunci cand erau tineri idealisti dar fiecare etapa dureaza o anumita perioada in viata unui om. Și apropo de faza cu „capitalistul gras”: eu am aproape 40 ani, o casă mare și o firmă cu 4 angajați. Și tot vreau să merg cu bicicleta și să fiu idealist. Mă deosebesc de alții de aici prin faptul că eu cred cu tărie în bicicleta electrică pentru deplasarea în trafic, nu în cea clasică. Și asta dintr-un motiv foarte simplu: cel puțin pe timp frumos, o bicicletă electrică oricât de ieftină, care se deplasează în București pe o infrastructură adecvată, depășește atât în viteză cât și în CONFORT un automobil LA ORE DE VÂRF. Prin infrastructură adecvată înțeleg piste de 2,5 metri lățime (chestie standard în Olanda) și intersecții bine gândite. ----- Sunt sigur că, în aproximativ 20-30 ani, bicicleta electrică va fi principalul mijloc de transport al omenirii. Petrolul se va găsi din ce în ce mai greu, benzina și motorina se vor scumpi în continuare, automobilele electrice vor fi mici (200-300 kg) ș.a.m.d. Mulți (ca mine) nu vor să audă de transportul în comun. Prefer să merg pe bicicletă decât să ascult manelele vreunui dobitoc la mobil în RATB sau să stau înghesuit ca un animal în metrou. Iar mașina nu mai e de mult timp o soluție în București la ore de vârf. Eu, din fericire, lucrez cea mai mare parte a timpului unde am și locuința și, de cele mai multe ori, pot evita orele de vârf când plec cu treabă în oraș. Când totuși am nevoie să mă deplasez cu mașina la ore de vârf, îmi vine să mă spânzur. abunea, on 09 mai 2014 - 09:09, said:
Eu unul nu folosesc bicicleta zi de zi, pentru ca nu vreau sa ajung transpirat pe unde am treaba abunea, on 09 mai 2014 - 09:09, said:
Am o problema ca f multi biciclisti nu au habar de nici o regula si circula dupa cum ii taie capul (fara lumini, pe interzis, traverseaza calare pe bicla si multe altele). 2) E ceva normal în Vest să circuli pe o pistă de biciclete amenajată care, pe o stradă cu sens unic, are sens contra traficului auto. Biciclistul poate vedea la timp bizonul auto și nu mai poate fi lovit din spate așa ușor, are o șansă să-l evite. 3) Toți bizonii auto zbiară la tine să te dai jos de pe bicicletă când traversezi. E o TÂMPENIE, dacă biciclistul și-a exprimat clar intenția de traversare, semnalizând, NU trebuie să se dea jos de pe bicicletă. Bizonul auto trebuie să acorde prioritate, chiar dacă biciclistul e călare! Editat de Spring76, 09 mai 2014 - 10:42. |
#72
Publicat: 09 mai 2014 - 11:02
Spring76, on 09 mai 2014 - 10:54, said:
3) Toți bizonii auto zbiară la tine să te dai jos de pe bicicletă când traversezi. E o TÂMPENIE, dacă biciclistul și-a exprimat clar intenția de traversare, semnalizând, NU trebuie să se dea jos de pe bicicletă. Bizonul auto trebuie să acorde prioritate, chiar dacă biciclistul e călare! http://www.debanat.r...ile-de-pietoni/ http://www.opiniatim...nzi/07/05/2014/ http://www.tion.ro/z...misoara/1414228 Editat de Corupt, 09 mai 2014 - 11:02. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi